2020-10-26, 14:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Det er mulig å ettergå AEH økonomiske situasjon, fra de giftet seg i 1969 og frem til i dag. Bare å bla igjennom skattelistene. Se hvordan hennes formuessituasjon utviklet seg.

Hvor ble det av AEHs arv? Hvor er det blitt av de 200.000 som skulle settes på høyrentekonto til hun fylte 67 år?

Hva finnes av verdigjenstander i S4, sånn som sølvtøy, smykker, kunst, antikviteter osv. Ektepakten slo vel fast at inventaret tilhørte AEH, mens TH skulle eie huset. Har AEH blitt nødt til å selge unna?

Ble AEH økonomisk utarmet mens barna vokste opp. Fordi TH ikke holdt sin del av avtalen med å sørge for hennes og barnas underhold.

Hvilken galskap. Det er overgrep.
Slutt å fantasere. Legg bevisene på bordet.
Det er et overgrep mot AEH å påstå allslags styggedom hun har opplevd, i sitt eget hjem, av sine egne, uten bevis.
Citera
2020-10-26, 15:01
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Jeg føler av og til at det er litt østrogen med i bildet. Noen har kanskje hatt vonde opplevelser med menn. Da er det høyst forståelig at man vil ta parti for den antatt svakeste. Dette er en veldig god egenskap. Men som en konsekvens av dette, synes jeg mange er litt for ukritiske til fremstillingen av AEH som en kvinne som ikke evnet/turte å å forlate TH. Jeg tror det er stikk motsatt. AEH har prøvd å korrigerere TH. Dette kan ha pågått i flere tiår, og dette kan ha ført til nærmest kroniske konflikter. TH har ikke vært til å rikke. AEHs kamp for å vinne gehør, har vært som en evig jakt på å fange sin egen skygge.
Skikkelig lavmål av deg å referere til østrogen for å indikere at kvinner ikke kan ha objektive, smarte vurderinger og verdifull innsikt i denne saken. Man trenger ikke ha dårlig erfaring med menn for å forstå at det er AE som er offeret her, og at det sannsynligvis står en eller flere menn bak drapet på henne.
Jeg pleier vanligvis ikke kommentere slike ufine innlegg, men det blir vanskelig å ta deg seriøst etter dette.
Citera
2020-10-26, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Slutt å fantasere. Legg bevisene på bordet.
Det er et overgrep mot AEH å påstå allslags styggedom hun har opplevd, i sitt eget hjem, av sine egne, uten bevis.

Det er grunn til å frykte at det siste overgrepet AEH ble utsatt for, tok livet av henne. Drepte henne.

Når det gjelder hennes private formues-utvikling i løpet av ekteskapet, så er jo det mulig å ettergå. For politiet ihvertfall.

Men ikke for meg. Jeg kan ikke sjekke skattelistene femti år tilbake i tid.

Jeg antar at påtalemyndigheten kan ha hentet inn og dokumentert AEHs formuesutvikling, og at dette vil bli lagt frem i retten.

Så får vi se. Hvem av oss to som har truffet best nå vi har anslått hvordan AEHs økonomiske situasjon har vært i ekteskapet.
Citera
2020-10-26, 15:07
Medlem
Citat:
Jeg siterte jo det du skrev, fordi jeg ikke syntes det hørtes riktig ut. Jeg synes du vrir på sannheten.
Dette:
"Dessuten er det usympatisk av svært rike mennesker, å la være å bruke penger. Forbruk skaper aktiviteter og arbeidsplasser."

Hva er det du ikke forstår?

At forbruk skaper arbeidsplasser?

Skal du forbruke penger, så må du kjøpe noe av noen. Varer eller tjenester. Disse varene eller tjenestene er det noen som har produsert, og som har mottatt lønn for å produsere.

Ble det klarere for deg nå?
Citera
2020-10-26, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Skikkelig lavmål av deg å referere til østrogen for å indikere at kvinner ikke kan ha objektive, smarte vurderinger og verdifull innsikt i denne saken. Man trenger ikke ha dårlig erfaring med menn for å forstå at det er AE som er offeret her, og at det sannsynligvis står en eller flere menn bak drapet på henne.
Jeg pleier vanligvis ikke kommentere slike ufine innlegg, men det blir vanskelig å ta deg seriøst etter dette.

Vel, i denne tråden er det jo åpenbart at det stemmer. Svært mange klarer ikke skille sak og føleri, og ja jeg snakker til deg også.
Citera
2020-10-26, 15:26
Avslutad
Citat:
Hva er det du ikke forstår?

At forbruk skaper arbeidsplasser?

Skal du forbruke penger, så må du kjøpe noe av noen. Varer eller tjenester. Disse varene eller tjenestene er det noen som har produsert, og som har mottatt lønn for å produsere.

Ble det klarere for deg nå?
Hvis målet ditt kun er å skape din egen arbeidsplass trenger du ikke et holdingselskap. Vet du med deg selv at du ikke skal reinvestere eller skape flere virksomheter kan du med fordel droppe det.
Citera
2020-10-26, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Men vi talar ju om förgången tid. När TH:s barn var små ...
Ha-Ha Ja, du sier noe. Jeg er eldre enn barna, men mine foreldre utdannet seg, arbeidet og delte på pliktene i hjemmet, "forgangne" tider. du liksom
Citera
2020-10-26, 15:32
Medlem
Citat:
Jeg trodde virkelig at dette var en allment kjent sannhet.

Vi lever i et forbrukssamfunn. Det er en stund siden vi hadde naturalhusholdning, og måtte bytte varer og tjenester direkte.

Og dette handler overhodet ikke om meg. Men allment aksepterte sannheter. Som det burde være helt unødvendig å starte diskusjoner om.

Poenget er at dette gjelder ikke ett enkelt utsagn. Det gjennomsyrer store deler av diskusjonen i det siste halvannet året. Nettopp derfor jeg supplerte med kommentarer av samme type. Og hvis man ser på brukere som Havhest, z-z-z, Moschata og flere andre, så finnes omtrent ikke bastante oppfatninger. Jeg mener disse har en mer logisk tilnærming. De er åpne for å undersøke om en hendelse kan forklares på flere måter. Dette tåles ikke, man møtes med sinne, og til og med spørsmål som: "Hvorfor støtter du psykopaten?"
Citera
2020-10-26, 15:37
Medlem
Citat:
Hvis målet ditt kun er å skape din egen arbeidsplass trenger du ikke et holdingselskap. Vet du med deg selv at du ikke skal reinvestere eller skape flere virksomheter kan du med fordel droppe det.

God-dag-mann-økseskaft.

Citera
2020-10-26, 15:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MsBulldog
Ha-Ha Ja, du sier noe. Jeg er eldre enn barna, men mine foreldre utdannet seg, arbeidet og delte på pliktene i hjemmet, "forgangne" tider. du liksom
TH hadde ansvaret med å holde hele kjelleretasjen ren. Det er vel en solskinnshistorie på godt samarbeid?
Citera
2020-10-26, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Poenget er at dette gjelder ikke ett enkelt utsagn. Det gjennomsyrer store deler av diskusjonen i det siste halvannet året. Nettopp derfor jeg supplerte med kommentarer av samme type. Og hvis man ser på brukere som Havhest, z-z-z, Moschata og flere andre, så finnes omtrent ikke bastante oppfatninger. Jeg mener disse har en mer logisk tilnærming. De er åpne for å undersøke om en hendelse kan forklares på flere måter. Dette tåles ikke, man møtes med sinne, og til og med spørsmål som: "Hvorfor støtter du psykopaten?"

Dette er et diskusjonsforum.

Jeg har ikke noen plikt til å forsøke å forstå argumenter og påstander som jeg synes er helt ute på viddene.

Jeg har heller ikke noen plikt til å forklare til bunns de motargumentene jeg kommer med selv.

Dette er ikke voksenopplæring på nett.
Citera
2020-10-26, 15:45
Medlem
Citat:
TH hadde ansvaret med å holde hele kjelleretasjen ren. Det er vel en solskinnshistorie på godt samarbeid?
Ja, takk for den solskinnshistorien. Kjelleransvarlig TH. Kanskje han trives der? Ikke alle som tåler dagslys vettu
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in