2020-10-26, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Jeg har vokst opp med en far som hadde aleneansvar for 5 barn (alder 3 til 14 år), samtidig som har hadde full jobb, så jeg vet ikke hva du snakker om.

Det har jeg forstått for lenge siden. At du ikke evner ELLER vil se det majoriteten ser. Helt greit! Jeg har allerede fått forskudd på arv, mine foreldre gir brorparten til veldedighet. Selvfølgelig respekterer jeg deres ønske. Noe helt annet er det å¨være gift med en milliardær som bruker penger som kontrollmiddel i ekteskapet. Få som blir lykkelige av å være "the underdog" i forholdet. Jeg antar du synes deres ekteskap virket solid og godt. Du har kanskje kjennskap til saken utover det vi andre får gjennom media etc. Hadde vært fint om du delte noen av solskinnshistoriene
Citera
2020-10-26, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Det er et dårlig tegn at tråden omhandler andre forhold enn aehs skjebne.

Ja.

Etter gårsdagens artikkel i RB om Tom Hagens motiver, emosjonelle, økonomiske og sosiale, synes tråden å ha sporet helt av.

Her er det bare å scrolle og scrolle og scrolle.

Jeg tenker også på barnas fortvilte utrop, men hvem er det som leter etter mamma.

Sist uke fikk vi vite at politiet hadde lett på 122 forskjellige steder. Politiet har lett etter AEH. I nærmere to år snart.
Citera
2020-10-26, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Å nei du Felvatnet, det har Havhest aldri sagt.

Dette er selvsagt vås. Man bør unngå å svare på sånt , og et utsagn som fra en annen bruker:
"Og nå har han henrettet henne."

Dette er ikke å diskutere. Hva er motivet for å delta i en diskusjonsgruppe, når man er helt fastlåst i sine meninger?
Jeg trodde først at TH var skyldig. Dette har endret seg underveis, og jeg innrømmer gjerne at jeg i perioder kan være usikker. Men hypoteser bygger på enkeltmomenter. Da må man ta for seg hvert enkelte moment. Er det svakheter ved flere av dem, svekkes hypotesens troverdighet.
"Mistenklige" omstendigheter lanseres som faktum.Man unngår konsekvekvent å stille spørsmålet: Kan dette ha en annen forklaring?
Jeg vil fra nå av ikke bruke begrepet OT(offerets Team). Jeg synes det er utrolig freidig å lansere dette begrepet. Som om ikke alle har omsorg for AEH. Ved å bruke begrepet, er vi må på å akseptere denne holdningen at det kun er en gruppering som har omsorg for AEH, og at vi andre , i følge dem, "støtter psykopaten".
Citera
2020-10-26, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MsBulldog
Det har jeg forstått for lenge siden. At du ikke evner ELLER vil se det majoriteten ser. Helt greit! Jeg har allerede fått forskudd på arv, mine foreldre gir brorparten til veldedighet. Selvfølgelig respekterer jeg deres ønske. Noe helt annet er det å¨være gift med en milliardær som bruker penger som kontrollmiddel i ekteskapet. Få som blir lykkelige av å være "the underdog" i forholdet. Jeg antar du synes deres ekteskap virket solid og godt. Du har kanskje kjennskap til saken utover det vi andre får gjennom media etc. Hadde vært fint om du delte noen av solskinnshistoriene

Det er ødeleggende for den som ikke blir hørt og forstått på egne materielle behov. Det gjelder både AEH og barna.

Spesielt ødeleggende å ikke få oppfylt egne behov fordi TH ikke ville bruke penger. Når det fantes penger i overflod.

Dessuten er det usympatisk av svært rike mennesker, å la være å bruke penger. Forbruk skaper aktiviteter og arbeidsplasser.

Om Tom Hagen nektet å bidra til hestesportmiljøet datter HHB2 var eller er en del av, så må det ha vært flaut og sosialt stigmatiserende for henne. Også for AEH. Et hestespormiljø som er finansiert og sponset av rike fedre for at døtrene deres skal få dyrke hobbyen sin.

Jeg ser at grådigheten til TH kan ha skapt store problemer for AEH og barna.
Citera
2020-10-26, 10:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Dette er selvsagt vås. Man bør unngå å svare på sånt , og et utsagn som fra en annen bruker:

Dette er ikke å diskutere. Hva er motivet for å delta i en diskusjonsgruppe, når man er helt fastlåst i sine meninger?
Jeg trodde først at TH var skyldig. Dette har endret seg underveis, og jeg innrømmer gjerne at jeg i perioder kan være usikker. Men hypoteser bygger på enkeltmomenter. Da må man ta for seg hvert enkelte moment. Er det svakheter ved flere av dem, svekkes hypotesens troverdighet.
"Mistenklige" omstendigheter lanseres som faktum.Man unngår konsekvekvent å stille spørsmålet: Kan dette ha en annen forklaring?
Jeg vil fra nå av ikke bruke begrepet OT(offerets Team). Jeg synes det er utrolig freidig å lansere dette begrepet. Som om ikke alle har omsorg for AEH. Ved å bruke begrepet, er vi må på å akseptere denne holdningen at det kun er en gruppering som har omsorg for AEH, og at vi andre , i følge dem, "støtter psykopaten".
Det er en grusom sak, AEH er borte, og vi vet ikke hva som har skjedd. Hennes verste skjebne, måtte være at hennes egen familie har drept henne. Derfor er det en lettelse hver gang man ser en mulighet for at noe annet kan ha skjedd. Det er mange offer i denne saken, uansett hvordan man snur og vender på det.
Citera
2020-10-26, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Ja.

Etter gårsdagens artikkel i RB om Tom Hagens motiver, emosjonelle, økonomiske og sosiale, synes tråden å ha sporet helt av.

Ja er det ikke påfallende at de nye opplysningene som ble publisert av RB i helgen forbigås i stillhet:

RB skrev blant annet dette:
Politiets etterforskere har blant annet saumfart AEHs mobiltelefon. Ifølge RBs opplysninger har politiet funnet internettlogger som tyder på at den savnede kvinnen har søkt informasjon om skilsmisse.
Politiet skal altså sitte på datalogger som viser at AEH har søkt på informasjon om skilsmisse av nyere dato. Da politiet gjorde funn av skilsmissepapirene bortforklarte TT dette med at papirene var noen år gamle.

Men når politiet skal ha gjort ytterligere funn som viser at skilsmisse kan ha vært aktuelt for AEH før forsvinningen, så blir det helt tyst og et ikke-tema. I stedet fylles forumet opp med masse off topic.
Citera
2020-10-26, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls

OT har aldri betydd noe annet enn Off Topic.
Citera
2020-10-26, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Ja.

Her er det bare å scrolle og scrolle og scrolle.

Jeg tenker også på barnas fortvilte utrop, men hvem er det som leter etter mamma.

Sist uke fikk vi vite at politiet hadde lett på 122 forskjellige steder. Politiet har lett etter AEH. I nærmere to år snart.
Barna skriver at ingen leter etter mamma og enkelte her påstår alt de skrev i brevet er korrekt. Milliardærfamilien mener politiet bruker for lite ressurser til å oppklare saken og bruker de helt feil. Kihle oppfører seg som en forsvarsadvokat i allianse med sh. Respektløs familie for å si det forsiktig. Th bruker bare ressurser til å villede politiet til å bruke ressursene feil. Iskald og nekter å betale.
Citera
2020-10-26, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ittno
Han har kommet til dekket bord hver dag.

Ja, det kan du si. Men vi må også være åpne for at AEH ønsket å ha det slik. Hans inntekter åpnet for de kunne velge dette alternativet. Etterhvert som barna blir større, velger mange å gå ut i lønnet arbeid, og ofte har man ikke noe valg.
Men det finnes kvinner som ønsker å arbeide i hjemmet, og det må respekteres. Noen velger å ta en deltidsstilling. Ikke ut fra økonomiske motiver, men for å ha et liv utenfor hjemmet. Jeg forestiller meg at eventuelle konflikter kan ha oppstått pga AEH har "turt" å hevde sine meninger. Det kan også være slik at TH har vært oppslukt av jobben 24/7 i alle år. Hun har kanskje hatt et et ønske om de kunne tilbringe en uke på Kvitfjell, men det passet "aldri", TH hadde alltid full avtalebok. TH kunne forlengst ha trappet ned jobben, men ut fra det som har blir påstått, TH greide aldri å slippe taket. Og slik har det sannsynligsigvis vært, også i de siste 10 årene. Dette har ført til at AEH har følt seg kronisk nedprioritert. Men, hvis det var slik, hvordan kunne hun i så fall tro at hun kunne endre TH? Dette har hun forsøkt å endre på, kanskje i flere tiår år, uten å lykkes. Og mange menn er slik. De kan være snille og gode mennesker, men det er for eksempel helt uaktuelt å nedprioritere jakt og fiske. Går elgjakta fløyten, blir Koronaen en mild bris i forhold. Dette kroniske fokuset på arbeid, kan ha ført henne til tanker om samlivsbrudd. Jeg mener uansett ikke at dette utgjør et sannsynlig drapsmotiv.
Og denne (feil)prioriteringen fra THs side, underbygger heller ikke påstandene om at AEH har levd i et terror-regime. Ifg notatbøker mente TH at et sammenbrudd på 90-tallet kunne ha fått katastrofale økonomiske følger. I dag er jo den økonomiske situasjonen helt endret. TH nevnte også den sosiale konsekvensen av et samlivsbrudd. Han kan fx ha vært bekymret for steile fronter, og at AEH, eller han selv, ville få et dårligere forhold til barna og øvrig familie.
Citera
2020-10-26, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Ja er det ikke påfallende at de nye opplysningene som ble publisert av RB i helgen forbigås i stillhet:

RB skrev blant annet dette:
Politiets etterforskere har blant annet saumfart AEHs mobiltelefon. Ifølge RBs opplysninger har politiet funnet internettlogger som tyder på at den savnede kvinnen har søkt informasjon om skilsmisse.
Politiet skal altså sitte på datalogger som viser at AEH har søkt på informasjon om skilsmisse av nyere dato. Da politiet gjorde funn av skilsmissepapirene bortforklarte TT dette med at papirene var noen år gamle.

Men når politiet skal ha gjort ytterligere funn som viser at skilsmisse kan ha vært aktuelt for AEH før forsvinningen, så blir det helt tyst og et ikke-tema. I stedet fylles forumet opp med masse off topic.

Det kunne være relevant å diskutere foreldrenes plikter overfor egne barn. At de plikter å gi barna den trygghet og støtte som trengs for at de skal vokse opp til å bli gagns mennesker. Nærsagt.

Men det ser ut som det Hagenske ekteskap har bestått av at Tom Hagen eier og forvalter alt av penger. Det er hans private eiendom. Om AEH og barna skulle få dekt sine helt grunnleggende materielle behov, ut fra sosiale forventninger fra omgivelsene, så måtte de vel ha tjent til det selv. Antar jeg. Det er som om TH er unntatt vanlig forsørgerplikt. THs barn måtte nok forsørge seg selv, slik han hadde gjort.

Jeg tror at løsningen på de økonomiske problemene THs grådighet skapte for AEH og barna, ble skjult ved at hun solgte barndomshjemmet sitt. Eventulle verdigjenstander, sølvtøy og smykker. Og brukte pengene på barna. Så langt pengene rakk.

Det virker som om AEH kom fra et normalt hjem, der foreldrene lyttet til henne og ivaretok hennes behov og ønsker på beste mulige måte. Som er både normalt og vanlig, men som også blir forventet av omgivelser og samfunnet.

Slik eksepsjonell grådighet kan skape uoverkommelige følelsesmessige skader, både på AEH og på barna, samt uoverkommelige sosiale problemer for dem alle.
Citera
2020-10-26, 11:34
Medlem
Citat:
Barna skriver at ingen leter etter mamma og enkelte her påstår alt de skrev i brevet er korrekt. Milliardærfamilien mener politiet bruker for lite ressurser til å oppklare saken og bruker de helt feil. Kihle oppfører seg som en forsvarsadvokat i allianse med sh. Respektløs familie for å si det forsiktig. Th bruker bare ressurser til å villede politiet til å bruke ressursene feil. Iskald og nekter å betale.

Ja det er helt vilt. Jeg tenker barna må ha fått noen slags skader av å vokse opp under Tom Hagens regime.

Jeg la merke til da jeg scrollet gjennom sidene her, at gjennomgangsmelodien fra TT nå er blitt til at Tom Hagen skal ha vært unntatt fra vanlig forsørgerplikt over barna sine.

Det er så sykt. Helt vilt.
Citera
2020-10-26, 11:36
Medlem
Citat:
Dette er tydeligvis blitt det nye kvinneforumet. Kanskje hettemannen med revolvergange (iflg minnie) medvirket litt. Hva vet jeg. En lokal eldre mann som ingen gjenkjente, ikke engang han selv. Ble etterlyst som vitne men har tydeligvis ikke sett noe.

Jeg føler av og til at det er litt østrogen med i bildet. Noen har kanskje hatt vonde opplevelser med menn. Da er det høyst forståelig at man vil ta parti for den antatt svakeste. Dette er en veldig god egenskap. Men som en konsekvens av dette, synes jeg mange er litt for ukritiske til fremstillingen av AEH som en kvinne som ikke evnet/turte å å forlate TH. Jeg tror det er stikk motsatt. AEH har prøvd å korrigerere TH. Dette kan ha pågått i flere tiår, og dette kan ha ført til nærmest kroniske konflikter. TH har ikke vært til å rikke. AEHs kamp for å vinne gehør, har vært som en evig jakt på å fange sin egen skygge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in