Citat:
Ursprungligen postat av
Jayce
Ja er det ikke påfallende at de nye opplysningene som ble publisert av RB i helgen forbigås i stillhet:
RB skrev blant annet dette:
Politiets etterforskere har blant annet saumfart AEHs mobiltelefon. Ifølge RBs opplysninger har politiet funnet internettlogger som tyder på at den savnede kvinnen har søkt informasjon om skilsmisse.
Politiet skal altså sitte på datalogger som viser at AEH har søkt på informasjon om skilsmisse av nyere dato. Da politiet gjorde funn av skilsmissepapirene bortforklarte TT dette med at papirene var noen år gamle.
Men når politiet skal ha gjort ytterligere funn som viser at skilsmisse kan ha vært aktuelt for AEH før forsvinningen, så blir det helt tyst og et ikke-tema. I stedet fylles forumet opp med masse off topic.
Jag har inte RB i Sverige här, så jag visste inte att det framkommit något nytt om att AEH varit inne på skilsmässologgar före försvinnandet.
...
Har försökt läsa men det är en artikel man ska betala för ...
Hoppas då att polisens efterforskare tolkat rätt.
Om det är så att AEH var inne på skilsmässa är det ändå inte troligt att hon diskuterat detta
sakligt med TH, eftersom han inte tycker att de har diskuterat på det viset,
bara nämnt någon gång -
Kan hända att hon började känna för att leva ett eget liv ...
Men vad säger att TH inte kunnat tänka sig gå med på skilsmässa?
Han kunde ju betala en viss summa till trusselbrevets upphovsmän, varför inte till
AEH?
Att han först inte ville betala till trusselbrevets bakomliggande,
kan ju ha berott på att han hade tanke på att AEH försvunnit frivilligt och att detta var hennes sätt att få pengar på?
Kan bero på att han inte ville visa att han betalade genom polisen också.
Igen på ruta 1.
Varför skulle TH välja at dräpa henne, han som vill vara anonym och ha ett fredligt liv?
Oavsett hur hon försvann kommer han ju i fokus.
Han måste ju ha förstått att han kunde bli misstänkt.
Därför (mm.) kan jag inte säga att han är GM.Och därför att de övriga spåren inte är
noga genomgångna.