2020-10-26, 13:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Uten forbruk så stopper alt. Investeringer vil bli verdiløse.

De fleste forstår det. Og gjør begge deler. Forbruker noe og investerer noe.

Hvem er det som mangler logikk her? Som ikke begriper at begge deler må til?

Du synes å være forgapt i denne milliardæren som muligens ikke engang har oppfylt forsørgerplikten overfor egne barn. Moralsk forkastelig adferd. Ødeleggende grådighet. Sykelig.
Det må vel bety at TH tar ut utbytte til eget forbruk likevel? Eller mener du at han ikke har skjønt det?
Citera
2020-10-26, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Ja, det er veldig mange påstander i denne saken som kan ha en annen forklaring.

Påstanden:
"Dessuten er det usympatisk av svært rike mennesker, å la være å bruke penger. Forbruk skaper aktiviteter og arbeidsplasser."

Dette må være kroneksempelet på fenomenet som har oppstått i denne saken, med å vri på alt, slik at det kan brukes mot TH, men her er en annen forklaring:
"En dag bestemmer generalforsamlingen i Gjerrigknarken AS at de skal gi aksjonærene utbytte. Hadde Tyrannen eid aksjene privat, hadde han måttet ta i mot pengene og skatte 31,68*% på stedet. Men med et holdingselskap kan han velge når han vil ta ut pengene til privat bruk, og han slipper å gi fra seg nesten en tredjedel av kaken sin før han fortsetter å mele den gjennom nye investeringer. Pengene kan han bruke på reinvesteringer eller nyetableringer av bedrifter når og hvordan han vil. Holdingselskapet hans gir ham fleksibilitet og bestemmelsesrett.

Hvorfor gis det skattefordeler?

Dette er myndighetenes måte å stimulere til vekst på. Det er gunstigere for samfunnsøkonomien at folk investerer pengene sine og dermed skaper næring og nye arbeidsplasser."

Her kommer du med en usann påstand om at utbyttet blir skattefritt om det blir sluset gjennom et holdingselskap. Du har null snøring på hva du snakker om og det er bare vrøvl og vås fra ende til annen.
Citera
2020-10-26, 13:52
Medlem
Citat:
Det må vel bety at TH tar ut utbytte til eget forbruk likevel? Eller mener du at han ikke har skjønt det?

Hva slags eget forbruk?
Citera
2020-10-26, 13:56
Medlem
[quote=Hellsculls|73373154]
Citat:
Jasså, så en mann som har skapt nesten 2 milliarder fra to tomme hender, har gjort ingen ting?
Det er bare så utrolig dumt å høre på, hvordan dere tror at dere har detaljkunnskap, om hvordan livet til Hagen-familien har vært.
Hva som var på bordet, i skapet, og hvem som plasserte det der. Hvem som måtte være stille, og hvem som sa hva. Hvem som var sint, snill og glad. Jøsses, så mye innside-informasjon dere har.[/QUOTE

Ittno er feminist, og det er bra. Jeg vet ikke hvilken gruppering hun tilhører. Jeg har distansert meg fra deler av denne feminismen, dette som er adoptert fra Campuser i USA. Noe av dette er preget av temmelig livsfjerne holdninger, og er preget av intellektuelt jåleri og en aggressiv holdning mot menn. De står fjernt fra den jevne Kari Normann, og er en del av den stadig mer omseggripende identitetspolitikken.
Litt off topic, men jeg bare måtte!
Det var bare et kjapt uttrykk jeg brukte. Mitt poeng er at jeg reagerer på at ekteskapskontrakten blir bagatellisert, unnskyldt, forsvart, og at hennes innsats for familien blir nedjustert. AE var naturligvis en sterk og fenomenalt dyktig kvinne, ingen underdog. Jeg er opptatt av hennes rettigheter, og kan ikke se at barnas advokat taler hennes sak. Hun burde fått egen advokat.
Nå vet vi at det er det bevist at hun aktivt søkte på leilighet. Jeg har tidligere lest en artikkel der er venninne bekreftet at hun aktivt søkte på leilighet. Den artikkel fant jeg ikke igjen, men kanskje noen andre har tid til å støvsuge nettet.
Senast redigerad av Ittno 2020-10-26 kl. 14:34.
Citera
2020-10-26, 13:59
Avslutad
Citat:
Hva slags eget forbruk?
Jeg siterte jo det du skrev, fordi jeg ikke syntes det hørtes riktig ut. Jeg synes du vrir på sannheten.
Dette:
"Dessuten er det usympatisk av svært rike mennesker, å la være å bruke penger. Forbruk skaper aktiviteter og arbeidsplasser."
Citera
2020-10-26, 14:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ittno
Det var bare et kjapt uttrykk jeg brukte. Mitt poeng er at jeg reagerer på at ekteskapskontrakten blir bagatellisert, unnskyldt, forsvart, og at hennes innsats for familien blir nedjustert. AE var naturligvis en sterk og fenomenalt dyktig kvinne, ingen underdog. Jeg er opptatt av hennes rettigheter, og kan ikke se at barnas advokat taler hennes sak. Hun burde fått egen advokat.
Ok, enig at ektepakten er urimelig. Hun hadde rett til å få for sin innsats, og det hadde hun nok fått, hvis hun hadde gått rettens vei.
TH hadde ikke lidd betydelig tap av det.

Ang advokat, så har hun fått oppnevnt egen bistandsadvokat.
Senast redigerad av Havhest 2020-10-26 kl. 14:19.
Citera
2020-10-26, 14:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
Citat:
Ja, det er veldig mange påstander i denne saken som kan ha en annen forklaring.

Påstanden:

Dette må være kroneksempelet på fenomenet som har oppstått i denne saken, med å vri på alt, slik at det kan brukes mot TH, men her er en annen forklaring:
"En dag bestemmer generalforsamlingen i Gjerrigknarken AS at de skal gi aksjonærene utbytte. Hadde Tyrannen eid aksjene privat, hadde han måttet ta i mot pengene og skatte 31,68*% på stedet. Men med et holdingselskap kan han velge når han vil ta ut pengene til privat bruk, og han slipper å gi fra seg nesten en tredjedel av kaken sin før han fortsetter å mele den gjennom nye investeringer. Pengene kan han bruke på reinvesteringer eller nyetableringer av bedrifter når og hvordan han vil. Holdingselskapet hans gir ham fleksibilitet og bestemmelsesrett.

Hvorfor gis det skattefordeler?

Dette er myndighetenes måte å stimulere til vekst på. Det er gunstigere for samfunnsøkonomien at folk investerer pengene sine og dermed skaper næring og nye arbeidsplasser."

Her kommer du med en usann påstand om at utbyttet blir skattefritt om det blir sluset gjennom et holdingselskap. Du har null snøring på hva du snakker om og det er bare vrøvl og vås fra ende til annen.
Det står ikke at det er skattefritt - det står skattefordeler.

Med et holdingselskap kommer du unna med 3%, gitt at tanken er å investere disse pengene videre i noe annet før de realiseres til privat bruk.
Senast redigerad av Havhest 2020-10-26 kl. 14:24.
Citera
2020-10-26, 14:30
Medlem
Citat:
Det står ikke at det er skattefritt - det står skattefordeler.

Med et holdingselskap kommer du unna med 3%, gitt at tanken er å investere disse pengene videre i noe annet før de realiseres til privat bruk.

Helt enig , og nå kommer det usagn ala , "nå blir det vanskelig for TT å bortforklare" Min hensikt har aldri vært å bortforklare noe som helst. Jeg tror heller ikke andre har dete ønsket. Min hensikt har vært å belyse en sak fra foskjellige sider. Skal man trekke konklusjonerer i denne saken , og ellers, må man ha fakta på bordet. Da må man se på hver enkelte "mistenkelige" hendelse Kan det finnes andre forklaringer? Ja, selvsagt. Her kvernes det på at TH har terrorisert sine omgivelser, Konsesekvensen av dette, er at AEH ønsket skilsmisse. Men tenk hvis AEH har stått opp for sine meninger, og at dette har ført til evige konfliktet. Vi vet ikke noe om dette, derfor er det feil å konkludere med at TH er en psykopat. Dette er 2020-versjonen av Mor Nille.
Citera
2020-10-26, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Dette er tydeligvis blitt det nye kvinneforumet.

Og det har ikke akkurat gjort tråden noe godt, med unntak av meg selv
Citera
2020-10-26, 14:46
Medlem
Det er mulig å ettergå AEH økonomiske situasjon, fra de giftet seg i 1969 og frem til i dag. Bare å bla igjennom skattelistene. Se hvordan hennes formuessituasjon utviklet seg.

Hvor ble det av AEHs arv? Hvor er det blitt av de 200.000 som skulle settes på høyrentekonto til hun fylte 67 år?

Hva finnes av verdigjenstander i S4, sånn som sølvtøy, smykker, kunst, antikviteter osv. Ektepakten slo vel fast at inventaret tilhørte AEH, mens TH skulle eie huset. Har AEH blitt nødt til å selge unna?

Ble AEH økonomisk utarmet mens barna vokste opp. Fordi TH ikke holdt sin del av avtalen med å sørge for hennes og barnas underhold.

Hvilken galskap. Det er overgrep.
Citera
2020-10-26, 14:50
Medlem
Citat:
Jeg har selvfølgelig helt rett i at det er usympatisk av svært rike mennesker å la være å bruke penger. Forbruk skaper etterspørsel. Etter varer og tjenester.

Det er ingen motsetning mellom forbruk og re- eller nyinvesteringer. Begge deler må til.

"Jeg har selvfølgelig helt rett i " Dette er veldig illustrererende for holdningen til enkelte. " Jeg vet!" "Jeg kan" "Det kan ikke være tvil om!"
Hva skyldes denne holdningen? Er alle andre idioter? Sitter man i en posisjon hvor man lever helt avsondret fra virkeligheten? Er dette forklaringen på at man ikke tåler å bli motsagt? Der også tilløp til å styre debatten i ønsket retning. Man tåler ikke at det stilles spørsmål rundt "vedtatte sannheter ". Det er medlemmene i gruppa som avgjør dette, man trenger ikke veiledning av andre.
Citera
2020-10-26, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
"Jeg har selvfølgelig helt rett i " Dette er veldig illustrererende for holdningen til enkelte. " Jeg vet!" "Jeg kan" "Det kan ikke være tvil om!"
Hva skyldes denne holdningen? Er alle andre idioter? Sitter man i en posisjon hvor man lever helt avsondret fra virkeligheten? Er dette forklaringen på at man ikke tåler å bli motsagt? Der også tilløp til å styre debatten i ønsket retning. Man tåler ikke at det stilles spørsmål rundt "vedtatte sannheter ". Det er medlemmene i gruppa som avgjør dette, man trenger ikke veiledning av andre.

Jeg trodde virkelig at dette var en allment kjent sannhet.

Vi lever i et forbrukssamfunn. Det er en stund siden vi hadde naturalhusholdning, og måtte bytte varer og tjenester direkte.

Og dette handler overhodet ikke om meg. Men allment aksepterte sannheter. Som det burde være helt unødvendig å starte diskusjoner om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in