Citat:
Ursprungligen postat av
Falconraptor
Nu vet jag inte om detta har diskuterats, men kan den nytillträdda Estniska regeringen, i vilken ett "högerpopulistiskt" parti har fått stor makt, ha något att göra med att detta bubblar upp till ytan just nu? Den Estländska regeringen gick ju trots allt med på alla tidigare galenskaper som beslutades, dvs gravfrid för att jaga bort nya utredningar, gjuta in vraket i betong för att dölja bevisen mm.
Jag finner det nämligen svårt att tro att det inte finns något som ligger bakom för detta avslöjande just nu, dvs jag tror att någon/några har givit sitt medgivande för detta avslöjande. Och med tanke på att Estland nu verkar vara det enda land som har viljan att bedriva nya undersökningar, så kanske är denna "någon", några i Estlands regering. Med tanke på att en ny regering tillträdde 2019, där den största förändringen var just ankomsten av detta "högerpopulistiska parti" (som det beskrivs enligt SVT), så tänkte jag att det kanske är de som står bakom detta.
Varför just de? Jo för att partier som av SVT o resterande MSM betecknas som "farliga" och "högerpopulistiska" är oftast i själva verket endast farliga mot etablissemanget, som SVT är en del av och försvarar, så på ett sätt skyddar de sig själva. Är jag ute o cyklar eller kan det ligga något i detta? Varför skulle isf Estlands regering vilja ta fram detta till ytan nu?
Köper resonemanget till väsentliga delar
När det gäller Estland så finns det en Historik behöva Knyta näven i Byxfickan mycket deporteringar Gulag.
Det kan mycket väl vara så att det är "
Payback " .. Ett korrupt samhälle ..där kanske förra regimen var med i upplägget " Militärbilarna " som vittnet beskriver Huvudregeln var och kanske är att sådant kräver mutor.
https://www.expressen.se/nyheter/sar...rt-pa-estonia/
Chrusjtjov berättade om Stalins hemskheter
Nürnbergrättegångarna som kallades för " Segrarjustis " vilket bra nära all justis är .Här kastas reportern
i Fängelse kanske
Nu kan inte jag Estlands Politik men visst är det så nya kvastar sopar ---Yttrandefriheten har den aspekten vad händer sedan.
I många ställen i världen Afrika har dom inte det att man förlorar ett val lämnar över nycklarna till vinnaren utan ngn måste nackas först
Var inte SD Jimmie det också enligt nomenklaturan " Judegasare Wannabe "
Förändringar med eller utan Kalasjnikov eller hänga Mussolini upp och ner ... Inte ovanligt att de nya krafterna exponerar företrädarnas hemskheter Apartheid osv
Kan visst vara så att det är frågan om typ " NU skall valmanskåren få reda på vilka svin det var /är "
Har ju fördelar vid nästa val om man lyckas med det.
Man minns den gamla vitsen om vem som säger vad när och var
Chrusjtjov var på statsbesök i USA hos Kennedy
K Du ser här Chrusjtjov vi har yttrandefrihet med val en person kan få stå här Utanför Vita Huset med en skylt
Kennedy är IDIOT det händer inget ...
C Naaeehh det är ju ingen skillnad gentemot Moskva han kan få stå på Röda Torget med samma skylt det
händer inget där heller