2020-10-21, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SteinwayandSons
Ser karisma, utstrålningen och en spirituell människa.

Citat:
Om S är GM så var det inte utan anledning.
Farligt tränga in folk i ett hörn.

Citat:
Om vi utgår från L perspektiv:
Han har en farlig glimt i ögonvrån och tillika leende.
Du är totalt förblindad av SD. Lite skrämmande att det finns fler än HD och LW som faller för en psykopatisk narcissist med duperingsförmåga som övergår de flestas förståelse. Nå, fortsätt dröm. SD skall låsas in och jag hoppas HRs tre juridiskt utbildade domare har mer på fötterna än Linen. Till dess kan han njuta av friheten och krypa ner i sänghalmen med den hustru han svek i sex år.
Citera
2020-10-21, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Du är totalt förblindad av SD. Lite skrämmande att det finns fler än HD och LW som faller för en psykopatisk narcissist med duperingsförmåga som övergår de flestas förståelse. Nå, fortsätt dröm. SD skall låsas in och jag hoppas HRs tre juridiskt utbildade domare har mer på fötterna än Linen. Till dess kan han njuta av friheten och krypa ner i sänghalmen med den hustru han svek i sex år.
I dag kom det friande dom i ytterligare ett fall med betydligt starkare bevisning än i hjärstamordet. En man hittas ihjälslagen ett vittne pekar ut en gärningsman. På brottsplatsen hittas blod både från misstänkt gärningsman och offret ändå frikänns mannen i hovrätten av juristdomarna pga att vittnet inte anses trovärdigt. Vad får er att tro att juristdomare ska döma sd med tanke på den svaga bevisningen? Ni som är övertygade om att han är skyldig jag vill gärna se vad det är som ni tror att hovrätten kommer att bedöma på ett annat sätt.
Citera
2020-10-21, 16:02
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Och hon hade väl redan satt ut de nya koordinaterna för de olika opublicerade cacherna. Kanske det behövde justeras, men "Home Soft Home" var inte den cachen hon verkade mest färdig med, och hon hade väl inte så mycket tid att arbeta med dom före resan?
In i det längsta jobbade hon med "Katt åt racerbil...". - Hon skulle ha gjort vad som helst för en liten McQueen-bil (A168B, s. 1822-21; min fetning):
Sent på söndagskvällen hade hon ännu inte gett upp hoppet om en Blixt-bil. - Parallellt härmed bör hon också ha haft "Home, Soft Home" i åtanke.

Betr. Garmin-klockor och GPS:er:
Det är givetvis av största vikt att kartlägga vilka GPS:er och annat LW innehade för att utröna huruvida något saknas; detta för att om möjligt ringa in vilket ärende hon kan ha haft när hon begav sig ut den ödesdigra kvällen den 14 maj 2018; hur länge hon tänkt vara ute mm. - Minsta lilla observation kan visa sig viktig. - Fanns t.ex. hennes röda myggarmband med refiller kvar i bostaden (eller i bilen)? - Det enda jag hittat i myggväg är ett litet myggstift: A157, s. 198).

10 maj 2018 Myggarmband med refiller:
https://img.geocaching.com/cache/log/large/5b9ad8a4-f785-4c0d-8e34-680941c70b9f.jpg
14 aug 2017:
https://img.geocaching.com/cache/log/large/e6f30f31-d542-4486-bb91-54a7e47afc82.png
Citera
2020-10-21, 16:02
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ser karisma, utstrålningen och en spirituell människa.

Ok, SteinwayandSons, jag hävdar motsatsen.

Citat:
Om S är GM så var det inte utan anledning.
Farligt tränga in folk i ett hörn.

"Inte utan anledning" tycker även GM, frågan är exakt av vilken anledning? Gränslöst kontrollbehov är min gissning.

Knappast farligt att tränga in folk i hörn rent generellt, oavsett anledning. Fungerar allt rätt i skallen på den (upplevt) "trängde" brukar det fixas utan mord.

Tror dock inte att det är anledningen till mordet i detta fall som sagt.

Snarare upplevd kontrollförlust från GM:s sida, vilket inte är unikt gällande mord i nära relationer. Den mest vanliga orsaken faktiskt.
Brukar tolkas som svarsjuka, kärlek etc. (något som sällan stämmer överens med verkligheten då mördaren oftast är en psykopat som saknar djupare känsloregister och därmed är helt oförmögen att uppleva dessa känslor).
Citera
2020-10-21, 18:01
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Jag har jämfört och korrigerat hans vittnesmål gällande uppgivna cirkatider för t ex fikastunden, med Ls chattande; vad hon kommunicerar till andra vid olika tidpunkter.
Vad som är noterbart är att han inte registrerar låsljud när L är ute första omgången. Han har då precis gått upp till övervåningen och kan ha befunnit sig i badrummet.
När han är på väg att somna, efter att ha lagt undan mobilen, hör han låsljud, ljudet av tandborstning och steg i trappan. Han är i förhör säker på att L går upp direkt efter tandborstningen.
A uppger att han somnade runt 23:00-23:30 och utifrån hans uppgift är det trovärdigt att hon borstar tänder och går upp till honom under de senare pauserna i chattandet. Dessförinnan är hon fullt aktiv varje minut.
Man skulle kunna tänka sig att det också stämmer att låsljudet inifrån hörs i anslutning till och strax innan hon går upp till hans säng. I sådana fall kan hon ha velat försäkra sig om att han sover innan hon lämnar hemmet en sista gång.

Ja, det kan vara så också att SD är på besök redan 23:07. Jag lutar i alla fall åt att rösterna som den kvinnliga grannen hörde i sitt sömndruckna tillstånd mycket väl kan ha tillhört MGM och L. - Eller vad tror du?

Det är lite underligt att Lena går ut, precis då sonen går och lägger sig, utan att han har somnat och utan att han nämner att hon låser. Nu hade solen ännu inte gått ner då, och kanske den nu nästan 12- åringen kanske tycker att det är ok om mamma går ut en stund. Hon är borta ca 30 minuter. Kanske är hon på en armslängds avstånd från hemmet? @Letsdoit citerade från det sista samtalet hon hade med JJ och hade funderingar på om hon var till den opublicerade cachen som hon skulle lägga bakom planket:

https://www.flashback.org/p73063995#p73063995

"14maj -2018 Örebro solen upp 04:26 --------------ner 21:23"
https://www.dinstartsida.se/solen-ort.asp?id=1418&year=2018

Vad man kan se av nedanstående från FUP är att oavsett om du låser inifrån eller utifrån kommer samma ton.

A säger att han hör Lena först låsa, sedan borsta tänderna. Men hur säker på den ordningen är han? Kan det var så att hon borstar tänderna och sedan går hon ut, låser dörren utifrån?

Det låter troligt att hon går upp och kollar att A sover före hon går ut andra gången. Lena kan ha låst just för att det blir kväll, mörkt och de är ensamma hemma . A vittnar något lite olika i de olika förhören om hur Lena kommer upp.

A 146, s. 9
A förhör 16 maj- 18

A 146, s. 42
Förhör A 20 sept- 18

Säkrast är kanske förhör ett, som bara är två dagar efter försvinnandet. Men hur lätt är det att komma ihåg detaljer, när man ligger och kollar på mobilen och kanske håller på att somna. Förmodligen har han också pratat med familjen om dessa detaljer flera gånger innan förhöret, vilket kan göra att minnesbilden ändras.

(Mina fetningar på samtliga citeringar)
---------------------------------------------------------------------------------------------------- --
Förhör AW 16 maj- 18

---------------------------------------------------------------------------------------------------- --------

A 145, Lenas tidslinje 14 maj:

Första vändan
21:32:00------------Lena går ut från bostaden
22:00:00------------Lena kommer tillbaka hem till bostaden
Andra vändan
23:23:43------------Lena går ut från bostaden
---------------------------------------------------------------------------------------------------- ----

A 157 A, s. 108

"Protokoll över analys av digital information i digitalt dörrlås BG51446-10
tillhörande Byalagsgatan 4A
"
//

"Ett antal av dörrlåsets möjliga aktiviteter testades och dokumenterades för att
kontrollera när och vilka typer av ljudsignaler som kan höras. De ljudsignaler som
hördes vid de andra aktiviteterna överstämmer med de som beskrivs i tillverkarens
manual. Se nedanstående tabell.

Aktivitet Ljudindikation Kommentar

Låsning utifrån ------------Ja------- Ledsen ton
Upplåsning utifrån --------------------Ja--------Glad ton
Fel kod inslagen --------------------------Ja--------Felljud
Låsning innifrån -----------Ja--------Ledsen ton
Upplåsning innifrån -------------------Ja--------Glad ton
Öppna låst dörr ---------------------------Nej-------Ej möjligt
Öppna olåst dörr --------------------------Nej-------Möjligt

Tabell 1, Möjliga aktiviteter och dess ljudindikation
"

"[...]Efter att dörrlåset har låsts upp så är användaren tvungen att själv låsa. Detta kan göras
både innifrån och utifrån. Så länge dörrlåset är i upplåst läge så kan tillhörande dörr
öppnas och stängas utan att ljudsignaler hörs.
"

A 146, s. 83
Förhör N*oa

"Noa berättar att det sitter ett kodlås i dörren, det låter ganska ordentligt klick när man öppnar
eller stänger. Det låter också en typ av melodi när man låser eller låser upp låset.
"

A 146, s. 41
Förhör A

"A: Nä jag hörde det låsas. För det va ett ljud när man låser upp det inifrån, ett ljud när man
låser det eh från båda hållen, sen äre va heter ett ... Eh men jag hörde aldrig när det öppnas
eller stängas så jag antog att eftersom jag hörde henne innan då hon eh rörde ( ohörbart) så
antog jag att det måste va inifrån eftersom ja då skulle jag ha hört hon när hon stängde.
"
Citera
2020-10-21, 18:52
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
In i det längsta jobbade hon med "Katt åt racerbil...". - Hon skulle ha gjort vad som helst för en liten McQueen-bil (A168B, s. 1822-21; min fetning):
Sent på söndagskvällen hade hon ännu inte gett upp hoppet om en Blixt-bil. - Parallellt härmed bör hon också ha haft "Home, Soft Home" i åtanke.

Betr. Garmin-klockor och GPS:er:
Det är givetvis av största vikt att kartlägga vilka GPS:er och annat LW innehade för att utröna huruvida något saknas; detta för att om möjligt ringa in vilket ärende hon kan ha haft när hon begav sig ut den ödesdigra kvällen den 14 maj 2018; hur länge hon tänkt vara ute mm. - Minsta lilla observation kan visa sig viktig. - Fanns t.ex. hennes röda myggarmband med refiller kvar i bostaden (eller i bilen)? - Det enda jag hittat i myggväg är ett litet myggstift: A157, s. 198).

10 maj 2018 Myggarmband med refiller:
https://img.geocaching.com/cache/log/large/5b9ad8a4-f785-4c0d-8e34-680941c70b9f.jpg
14 aug 2017:
https://img.geocaching.com/cache/log/large/e6f30f31-d542-4486-bb91-54a7e47afc82.png

Tack för hela denna kavalkad!

Det verkar inte vara ovanligt att Lena hade på sig sitt sportarmband vid olika aktiviteter. Otroligt bra tider hon har på sin löpning!

Man kan väl se att hon använder den äldre GPS/sportklockan från 2014- 2016, sedan har hon den nyare. Frågan är om den gamla är slängd?

Alla pusselbitar är av vikt som du säger.
Hon är verkligen på hugget med sina opublicerade cacher de sista dagarna. Jag bli nästan matt av allt kommunicerande och allt hon pysslar med samtidigt. Hon har en enorm energinivå.

Och hon är mån om sina cacher. Hon beger sig ut ensam för att kolla sin cache i Vivallaskogen (hur var det nu ige, den var ok?) Så vad beger hon sig ut på för tur vid 21:30 tiden 14 maj?
Hon kanske vill ha ut så många av sina opublicerade som möjligt innan SD och HD är tillbaka från USA.
Allt för att de inte ska ta FTF på dom?
Citera
2020-10-21, 19:16
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
Sportig och levnadsglad håller jag med om att SD är. I övrigt ser han ut som en sliten gubbpojke, låter som en flickpojke och formen är helt ok men inte fantastisk.

LW föll knappast pladask, det verkar snarare ha börjat som vänskap och att SD kommer henne inpå (kärleks)livet i ett sårbart läge (LW:s skilsmässa). Förälskelse och kåthet från hennes sida och kåthet från hans sida.
Ganska snart börjar SD utöva makt och kontroll, LW är påväg in i den berömda väggen och eländet är således ett faktum. Inget unikt händelseförlopp i sådana förhållanden. Det ovanliga här är att det slutar med mord.

Något som utmärker sig i förhållanden med just psykopater är att den känslomässigt normalfungerande i duon snart börjar förändras. Ett relativt långdraget förlopp men absolut noterbart av närmaste omgivningen. Destruktivitet, illabefinnande och som ett brev på posten kommer utbrändheten.
Psykopaten själv är dock oberörd och oförändrad.

Psykopati är ett begrepp och alltså ingen diagnos (vilket många verkar missförstå). Det är objektivt och enkelt att se om en person uppfyller kriterierna. Bara att googla fram en vedertagen lista på kriterier och pricka av.

De gånger psykopaten blir föremål för professionell granskning brukar dock diagnosen antisocial personlighetsstörning ligga nära till hands.

Tillägg: Om du med "utstrålning som få"
menar obefintlig utstrålning är jag benägen att hålla med. Okarismatisk och tonlös.
Dock manipulativ och tycker garanterat själv att han är en riktig hunk vilket han agerar efter. Självförtroende kommer man långt med.
Sån rappakalja. Det finns bättre objekt att putsa genusglorior på än en illa vald pastor som sålde till djävulen.

Lena var hård som flinta och synnerligen aktiv i elakheterna och fuknullandet i bygden. Sårbara var alla runt omkring henne som hon gav sig på. Inte minst barnen. Hela Lena var ett sår som rev sönder allt i sin omgivning.

Den ondskefulla "pastorn" utnyttjade att Hanna var mycket sjuk för att slå klorna i hennes man. När hon inte lyckades gav den "kära lilla Lena" som blivit utnyttjad av SD sig på Hanna med så elaka grejer så man tror inte det är sant.

Synnerligen destruktiv människa som sabbade ALLT omkring henne, äktenskapet. Bortsett från att hon blev mördad så finns bara en förövare och det var LW.

Offren var alla som kom i hennes egotrippade värd UW, barnen, kollegor, älskare, grannar, HD, äktenskap et etc.. Hon hade allt men fuckade up med öppna ögon. Sluta med genustramset att ge männen skulden för att Lena Wesström var sjuk.

Det går fan inte hitta något hon inte kvaddade. ALLT hon rörde vid förstördes. Vill man vara alldeles tydlig så var hon lika destruktiv som en knarkare.
Det är svårare att förstå hur hon kunnat bli så jäkla galen än att förstå varför hon mördades.
Att några dårar identifierar sig med henne är mycket skrämmande.

Vad hon ställt till med i hjärsta och omnejd var inte ok för att hon blev mördad..
------------
Lenas Wesström "smutskastar" sig på facebook messenger till Hanna Davidsson.
--------------------
Vi hade sex i samband med FTF alldeles nyligen, I er bil, I skuffen, fällda säten. Och ja, vi har haft det även uppe i Theas rum, i hennes säng. Uppe i vattentornet. Vid Svartån, på båda jobben, i naturen, vid cachar, vartsomhelst. Jag var med honom och kollade på stort badkar på Bauhaus. "Du får komma och bada i det med mig". Skriver till mig att han saknar mig. Min kropp, mitt prat, mitt allt. Att han svullnar nu. Att han vill in i mig nu, i sängen.

Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Nej, för tusende gången!
Detta har Lena INTE skickat!
Det är sparat i Lenas dator.
Varför visar du inte vilken aktbilaga? Är det för att ingen ska se att du luras?

Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Och för tusende gången ljuger du i avsikt att dölja motivet till mordet.
Att du smusslar om vad LW utsatte andra för vet vi. Det är inte första gången du inte drar dig för att sabotera tråden genom att göra våld på sanningen om mordet på Lena.
------------------
Aktbilaga 146 sid 146 - 147.

Utdrag ur konversation mellan Lena och Kristin
Fortsatt i konversationen mellan Kristin och Lena berättar Lena att hon har berättat allt för
Hanna. Lena talar om hämnd for det Stefan gjort mot henne samt en sort orättvis hämnd mot
Hanna för att hon hela tiden fått allt det Lena inte fått av Stefan.
Lena pratar om hur hon har
enforhoppning om att Hanna ska få veta hur elak Stefan har varit, hr han lämnat ut extremt
privat och utlämnande detaljer om henne, har utstuderat och han lurat och ljugit för henne,
hur mycket de har varit tillsammans och att de har gjort det överallt i deras hem. Lena
skriver fortsatt att Stefan fortsätter att låtsas, de låtsat att det har det bra, att de äskar
varandra ... fortsatt längre ner i konversationen skriver Lena att Hanna har tvingat Stefan att
unfienda och blocka och belagt med livstids kontaktforbud, alla kanaler. Lena skriver viadre
att det chattar varje dag, massor, ses flera gånger till och med haft sex (se bild 18-22.)

2017-04-11 Berättar Lena att hon varit på en Geocatshing grej. flinar rejält nu jag är elak .....
Hon provocerar det här paret. Stefan och hans fru. De visar utåt att det är två. Hon gör det
genom åka till eventen trotts att Stefan och hans fru ska ditt. Det är lite gränslöst (bild 78-87).

I ett sms står det ikväll är det jag som vann (bild 78). Kristin berättar att hon tror att Lena
menar att nu är det brutet. Hon tog på sig örhängen som hon har fått av Stefan, även ett
halsband som Stefan gett till frun (bild 80). Överenskommelsen med frun är att Lena och han
aldrig mer får prata. I samanhanget och eventet pratar Lena med Stefan ändå för att göra frun
arg och Stefan obekväm.

Efter det kommer Lena hem och är väldigt glad för att det har blivit väldigt obekvämt.
Hennes seger är att hon inte tänker backa i det här. Kristin tänker att det är bra men dumt och
onödigt, men hon har varit arg på honom. Det är svårt att tala med henne eftersom hon är så
gränslös och resultat har vi ju.

Lena skriver till Kristin "Jag vet att det kommer att döda mig "- (Bild 89) Kristin tolkar det
som att hon menar att det kommer att bryta ner mig. Hon har fått uppfattning av att Lena inte
är rädd för honom. Hon tror inte Lena skulle hålla på så som hon har gjort.
Lena har berättat för mig att Stefan ska ha berättat för frun om halsbandet, att han gav både
Lena och henne samma halsband. Stefan har berättat för Lena om intima saker om sin fru, att
hon ska ha smärta i underlivet och inte kan ligga med sin man. Lena har berättat detta för
Hanna samt att hon har legat i deras hus, i hennes lakan, ja all
t.
Lena har berättat att deras gemensam Geocashing tour har varit över 20170604. De släpper
massa burkar i ett event. Detta har Stefan , Hanna och Lena varit med i som en grupp. De har
säker varit fler.

------------------
Lena att HON HAR BERÄTTAT ALLT FÖR HANNA. Lena talar om hämnd for det Stefan gjort mot henne samt en sort orättvis hämnd mot Hanna för att hon hela tiden fått allt det Lena inte fått av Stefan

hur mycket de har varit tillsammans och ATT DE HAR GJORT DET ÖVERALLT I DERAS HEM.

LENA HAR BERÄTTAT DETTA FÖR HANNA samt att hon har legat i deras hus, i hennes lakan, ja allt.

En ursäkt emotses?
Varför ljuger du om att Lena var en fruktansvärt elak människa?
Är du ärlig nog att medge att det var Lena som SKRIVIT det ondskelulla brevet?
Sanningen är att Lena var en fruktansvärt elak människa och det var därför hon mördades.

Ska det vara så svårt att förstå att det inte går att så hot, hat och elakheter och skörda kärlek? Livet fungerar inte så.. Lena jobbade hårt och enträget och oförtröttligt på att bli mördad. Det är fakta!
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-10-21 kl. 19:46.
Citera
2020-10-21, 20:02
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Sån rappakalja. Det finns bättre objekt att putsa genusglorior på än en illa vald pastor som sålde till djävulen.

Lena var hård som flinta och synnerligen aktiv i elakheterna och fuknullandet i bygden. Sårbara var alla runt omkring henne som hon gav sig på. Inte minst barnen. Hela Lena var ett sår som rev sönder allt i sin omgivning.

Den ondskefulla "pastorn" utnyttjade att Hanna var mycket sjuk för att slå klorna i hennes man. När hon inte lyckades gav den "kära lilla Lena" som blivit utnyttjad av SD sig på Hanna med så elaka grejer så man tror inte det är sant.

Synnerligen destruktiv människa som sabbade ALLT omkring henne, äktenskapet. Bortsett från att hon blev mördad så finns bara en förövare och det var LW.

Offren var alla som kom i hennes egotrippade värd UW, barnen, kollegor, älskare, grannar, HD, äktenskap et etc.. Hon hade allt men fuckade up med öppna ögon. Sluta med genustramset att ge männen skulden för att Lena Wesström var sjuk.

Det går fan inte hitta något hon inte kvaddade. ALLT hon rörde vid förstördes. Vill man vara alldeles tydlig så var hon lika destruktiv som en knarkare.
Det är svårare att förstå hur hon kunnat bli så jäkla galen än att förstå varför hon mördades.

Vad hon ställt till med i hjärsta och omnejd var inte ok för att hon blev mördad..
------------
--------------------
Vi hade sex i samband med FTF alldeles nyligen, I er bil, I skuffen, fällda säten. Och ja, vi har haft det även uppe i Theas rum, i hennes säng. Uppe i vattentornet. Vid Svartån, på båda jobben, i naturen, vid cachar, vartsomhelst. Jag var med honom och kollade på stort badkar på Bauhaus. "Du får komma och bada i det med mig". Skriver till mig att han saknar mig. Min kropp, mitt prat, mitt allt. Att han svullnar nu. Att han vill in i mig nu, i sängen.

Sanningen är att Lena var en fruktansvärt elak människa och det var därför hon mördades.

Ska det vara så svårt att förstå att det inte går att så hot, hat och elakheter och skörda kärlek? Livet fungerar inte så.. Lena jobbade hårt och enträget och oförtröttligt på att bli mördad. Det är fakta!
Nu verkar ju Lena varit bipolär, det räknas som en psykisk sjukdom, så man kan ju tycka att du borde ha lite empati för henne? Men tydligen inte.

Vidrigare är sliskige SD, fullblodspsykopat och narcicisst, med noll empati för andra!
Vad jag har läst mig till hade Lena åtminstone empati och hon hotade inte heller att döda sina barn och andra, som sjuke djävulen SD gjorde.
DET ÄR REN OCH SKÄR FAKTA, ENDAST EN LIKASINNAD PSYKOPAT, FÖRSTÅR INTE DETTA!
Du tycks vara en av dem?
Citera
2020-10-21, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
Ok, SteinwayandSons, jag hävdar motsatsen.

"Inte utan anledning" tycker även GM, frågan är exakt av vilken anledning? Gränslöst kontrollbehov är min gissning.

Knappast farligt att tränga in folk i hörn rent generellt, oavsett anledning. Fungerar allt rätt i skallen på den (upplevt) "trängde" brukar det fixas utan mord.

Tror dock inte att det är anledningen till mordet i detta fall som sagt.

Snarare upplevd kontrollförlust från GM:s sida, vilket inte är unikt gällande mord i nära relationer. Den mest vanliga orsaken faktiskt.
Brukar tolkas som svarsjuka, kärlek etc. (något som sällan stämmer överens med verkligheten då mördaren oftast är en psykopat som saknar djupare känsloregister och därmed är helt oförmögen att uppleva dessa känslor).
Vad tror du en kontrollförlust bidrog till i förlängningen som motiverade ett mord?
Citera
2020-10-21, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Nu verkar ju Lena varit bipolär, det räknas som en psykisk sjukdom, så man kan ju tycka att du borde ha lite empati för henne? Men tydligen inte.

Vidrigare är sliskige SD, fullblodspsykopat och narcicisst, med noll empati för andra!
Vad jag har läst mig till hade Lena åtminstone empati och hon hotade inte heller att döda sina barn och andra, som sjuke djävulen SD gjorde.
DET ÄR REN OCH SKÄR FAKTA, ENDAST EN LIKASINNAD PSYKOPAT, FÖRSTÅR INTE DETTA!
Du tycks vara en av dem?
Lär om L och hur hon agerade gentemot S samt H.Det kallas inte empati.
Citera
2020-10-21, 22:23
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

------------
--------------------

SD hade nog också svårt att ta sig vidare, hans tankar fastnade förmodligen i liknade tankebanor.
Han drar sig inte heller för att ljuga.

Ditt citat kommer från A 168, s. 2880 Citatet kommer upp på flera sidor, i olika varianter. Det är helt klart att det är texter som Lena skriver för sig själv och sparar.

Om du läser ordentligt kan du se att överst på sidhuvudet står:

"Lena Wesström, 2019-12-20 13:59 diarienr: 5000-K574218-18 "

Inledning till avsnittet som kommer på följande sidor börjar med:
Sid 2756:
"Messengerchatt: Lena Wesström - Lena Wesström"

Innehållsförteckningen:
Undersökningsprotokoll Rapport Facebook Messenger. ..................................... .
Bilaga: A*nders L*indström
Bilaga: C*hristian V*on B*ennigsen
Bilaga: E*rik M*ossberg
Bilaga: F*redrik R*oas
Bilaga: H*elena A*ström
Bilaga: H*enrik A*hman
Bilaga: J*enny C*/aar/F*oley
Bilaga: J*immy H*olmqvist
Bilaga: J*oakim S*jöberg
Bilaga: J*onas D*ah/in
Bilaga: K*enneth J*ohansson
Bilaga: K*ristin J*acobson
Bilaga: lena Wesström
Bilaga: M*arie S*trömblad
Bilaga: M*ats L*arsson
Bilaga: S*tefan A*lbinsson
Bilaga: S*tefan J*ämt bäck
Bilaga: s*trnellösa
Bilaga: T*ommy T*heoren

Exakt 11 gånger har du nu lagt upp ovanstående citat.
Detta är messengerchatt som Lena inte har skickat till någon. Hon har sparat dessa. Tillsammans med mycket annat.

Gårdagens citat har du citerat 9 ggr. Vart vill du komma med dina upprepade citat?
Din slutsats= densamma som alltid.

Kommer du vidare?
Har du något nytt att komma med?

Mer än att försöka få det att se ut som att Lena skickat detta till HD?
Och ingen vet om Lena var bipolär. Det finns ingen sådan diagnos som Lena fått som vi sett svart på vitt.

Sluta spamma tråden med felaktig information.

.
Citera
2020-10-21, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av susanna.s
I dag kom det friande dom i ytterligare ett fall med betydligt starkare bevisning än i hjärstamordet. En man hittas ihjälslagen ett vittne pekar ut en gärningsman. På brottsplatsen hittas blod både från misstänkt gärningsman och offret ändå frikänns mannen i hovrätten av juristdomarna pga att vittnet inte anses trovärdigt. Vad får er att tro att juristdomare ska döma sd med tanke på den svaga bevisningen? Ni som är övertygade om att han är skyldig jag vill gärna se vad det är som ni tror att hovrätten kommer att bedöma på ett annat sätt.

Att SD är skyldig är jag HELT övertygad om. Att HR dömer honom för mordet och till livstid, med tanke på det bestialiska sätt hon bragtes om livet, tycker jag är troligt men inte 110 % säker. Bara 100%. Det är bara jurister i HR och åklagarens presentation är rimligen vassare där med uppstramning av bevismaterialet och de starka indicier som finns samt att åklagaren har tid att nagelfara nya aspekter fram till rättegången. Då blir han fälld och i så fall blir det livstid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in