Citat:
Ursprungligen postat av
SteinwayandSons
Ja, du skivor förnuftigt tycker jag.
Det betyder inte att S är ful, oattraktiv. Tvärtom en riktig magnet.För enligt mig stämmer det inte.
Självklart kommer man så småningom till vägs ände.
Anledningen till L sätt, att få va nära honom en stund till, var det enda sättet, hans akilleshäl, hon kunde lura honom gång på gång, och sen avslöja för frugan.Sexuella aktiviteter. Inte för att hon ville, utan för hon utsatte honom för kvinnlig list Man mår innerst inne oerhört dåligt.Fysiskt såväl som psykiskt..Båda två.
Nej, en otrohetsaffär brukar inte sluta lyckligt av förklarliga skäl.
Människor upprepar ofta invanda mönster.Det är därför viktigt att tänka på senare i livet.
Vem som helst kan bli förändrad om man tycker det är värt det.
Attraktion är en smaksak, det ligger i betraktarens öga och uppenbarligen fanns den faktorn ömsesidigt hos huvudpersonerna. Men att tända på någon är en sak, hur vettigt det är att under alla omständigheter sedan agera ut, en annan.
Att håna mgm utseende hjälper inte honom att lagföras. Själv tror jag inte att man kan säga att någon av de två i egentlig mening lurat varandra. Trots fagra löften om Kilimanjaro, tapet, färg och förlovningar. Förhoppningar är en sak. Som vuxen förväntas du förstå att den chansen som utanförstående älskarinna att ersätta hustrun är begränsad. Vad gäller den gifte mannen, blev han knappast heller lurad av älskarinnans list. Han ville ligga med henne samtidigt som han fortsätter leva familjeliv. Det är ingen nyhet, eller sensation, på något vis. Det är en fråga om egoism.
Man blir inte mer lurad än man vill tillåta sig luras. Barn kan du lura, men med erfarenhet och mognad, förväntas du kalkylera och manövrera åtminstone de grundläggande 4 räknesätten. S, skulle aldrig inlett en otrohetsaffär. Han fick en andra chans, vid första avslöjandet, att slutat ligga med L. Men han tog inte den chansen utan fortsatte, så han gav henne frivilligt hållhakar på honom. Det ångrade han senare, men istället för att erkänna återfallet, tog han ihjäl henne.
Det tycker jag säger mer om honom, än huruvida han är attraktiv eller inte. Ingen av de två ville förändras, L ville hämnas, S undvika avslöjande. Naivitet och bristande förnuft, saknades inte hos båda, men de var villiga att chansa och sätta allting på spel. Både livet, och eventuell fängelsedom. Nonchalans.