Citat:
Kanske föddes tanken och idén där..?J/.../ Det känns inte alls osannolikt att mgm har besökt platsen före dådet. Kanske en slags förberedelse. Kanske har ett medhavt tillhygge lagts dit. Kanske bara en slags kontroll, precis lagom för brottet...
Och vad ses där... tre stycken...
Kanske omedvetet. Kanske medvetet.
Och vad ses där... tre stycken...
Kanske omedvetet. Kanske medvetet.
Både HD och MGM hade besökt platsen (och FTF:at cachen så fort den publicerats) den 28 febr 2018:
https://coord.info/GLV5A93W
(Eftersom de tre burkarna inne i hörnet bedömts ha legat på platsen en längre tid, bör c:a 3 mån inte vara uteslutet.)
Den handsnickrade gitarrcachen ”My Real Six-String” hann loggas av ett fåtal, innan den efter en kortare tid (5 mars) upptäcktes vara skadad. Efter reparation flyttades den till en annan plats och blev 10 mars återigen möjlig att logga: https://coord.info/GLV6R0BM
(Bilder; se A164, s. 266 resp. s. 269 + A162, s. 47ff)
HD:s skiss över plankområdet och var den gamla cachen hittats: A149, s. 151.
s. 299:
]F I: Och sen säger du också att du har rört dig här, längst med planket, eller..?
H: Jaja ja jag var ju ända hit bort.
Fl: Ja.
H: Äh, jag var inom, det är ju dom här buskarna som kanske är det här då, jag vet inte.
Fl: Mm mm.
H: Äh, ja, det känns så, jag skulle kunna rita ut att jag har besökt liksom alla dom här träden
också så, säkerligen så satt den väl i nåt av dom här träden då.
F 1: Mm, för hur ser det ut om man, om man följer planket, ner mot motorvägen hur ser det ut
där?
H: Jag har för mig att det tar stopp här nånstans, att det tog stopp, men jag vet inte var,
nånstans tog det stopp av nånting.
F I: Och vad är det som, som är stoppet?
H: Ja men nåt staketaktigt.
H: Jaja ja jag var ju ända hit bort.
Fl: Ja.
H: Äh, jag var inom, det är ju dom här buskarna som kanske är det här då, jag vet inte.
Fl: Mm mm.
H: Äh, ja, det känns så, jag skulle kunna rita ut att jag har besökt liksom alla dom här träden
också så, säkerligen så satt den väl i nåt av dom här träden då.
F 1: Mm, för hur ser det ut om man, om man följer planket, ner mot motorvägen hur ser det ut
där?
H: Jag har för mig att det tar stopp här nånstans, att det tog stopp, men jag vet inte var,
nånstans tog det stopp av nånting.
F I: Och vad är det som, som är stoppet?
H: Ja men nåt staketaktigt.
Menade bara att det inte alltid är "elaka" toa Norik."