2020-09-27, 22:02
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
J/.../ Det känns inte alls osannolikt att mgm har besökt platsen före dådet. Kanske en slags förberedelse. Kanske har ett medhavt tillhygge lagts dit. Kanske bara en slags kontroll, precis lagom för brottet...

Och vad ses där... tre stycken...

Kanske omedvetet. Kanske medvetet.
Kanske föddes tanken och idén där..?

Både HD och MGM hade besökt platsen (och FTF:at cachen så fort den publicerats) den 28 febr 2018:
https://coord.info/GLV5A93W
(Eftersom de tre burkarna inne i hörnet bedömts ha legat på platsen en längre tid, bör c:a 3 mån inte vara uteslutet.)

Den handsnickrade gitarrcachen ”My Real Six-String” hann loggas av ett fåtal, innan den efter en kortare tid (5 mars) upptäcktes vara skadad. Efter reparation flyttades den till en annan plats och blev 10 mars återigen möjlig att logga: https://coord.info/GLV6R0BM
(Bilder; se A164, s. 266 resp. s. 269 + A162, s. 47ff)

HD:s skiss över plankområdet och var den gamla cachen hittats: A149, s. 151.
s. 299:
Se äv. s. 293ff.
Citera
2020-09-27, 22:02
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Inget alibi. Hon påstår sig ligga i sängen då. Jag har ett svagt minne att hon sa att hon läste för ett av barnen. Men kl 23.30? Jag kan minnas fel vad gäller barnen. Och man gjorde ingen husrannsakan förrän JG tipsade polisen. D v s flera dagar senare.

Aktbil 149 sid 48-49

Jag citerar rakt upp och ner:

V: Ja .. asså vi e ju hemma vid kanske .. ba tänka va klockan kan va .. ja hon är nog närmare 9 ..
eh .. så ja tror bara att Wilma typ kröp ner i sängen .. gjorde sig iordning o kröp ner. Eh ..
F: Å du då?
V: Eh .. ja va gjorde jag .. plockade färdigt hemma .. eh .. packade säkert.
F: Du säger säkert .. minns du om du packade eller inte?
V: Nej ja .. ja antar att de va de ja gjorde för att ja .. vi skulle försöka komma iväg så tidigt som
möjligt efter jobbet på tisdan. Eh .. så jag antar .. att eller ja försökte liksom göra färdigt men
säkert, nej det kan jag inte säga .. eh .. nej de kan jag inte säga att jag gjorde men jag tänker att
de måste vart de ja gjort.. gjorde .. eh .. men säkert nej, de kan jag inte säga.
F: När gick du o la dig då?
V: Ja .. ehm .. inte ja .. runt halv 11 kanske ..
F: Chansar du nu eller äre nått du minns?
V: Näe men ja .. asså de e en rim!.. asså de är en rimlig tid .. ja brukar gå o lägga mig när ja ska
upp o jobba mellan I O och 1 I. Eh å ja vet ju att Thea sov hos mig för hon kom o frågade ..
Hon hade badat eh o så kom hon o fråga om inte hon kunde få sova med mig eftersom jag
skulle åka bort, o då tänker jag att då är klockan inte närmare 11 för så länge brukar inte hon
va uppe .. eh .. men säkerligen så var hon efter I 0 .. eh .. för då ska hon
egentligen lägga sig vilket hon inte gör men .. så därför.. ah är en uppskattning att ungefär
där.. eh .. men inte så sent som att klockan 11 för då skulle inte Thea komma in o säga att ...
fråga om hon fick sova. För då skulle hon ha legat inn ...
F: Du säger hon kom in o fråga om hon fick sova .. Hur menar du då?

V: Näe men .. asså hon får ju .. hon .. hon kom in .. ah men ja hade .. ja jag hade ju lagt mig
innan henne när hon höll på o gå upp i badet så gick jag o la mig .. eh .. jag antar.. nu antar jag
för ja är inte helt säker men jag tror att jag låg o chattade då .. i telefon .. med telefonen.
F: Med vem?
V: Eh med Jonas.
F: Och vem är Jonas?
V: En eh .. jättenära vän.

Jepp, det var det finfina alibit det - som det i tråden påståtts att hon hade. Inte vatten värt om du frågar mej!
Det är intressant att läsa de olika förhören med henne. I det första babblar hon på tämligen friskt.

Att korsläsa de olika förhören (även dem med SOA) är givande och målar en mycket intressant bild av dem båda, hur de ändrar sina utsagor och är som en tre-enighet med SD.

”Där och då” är ett uttryck som ofta förekommer. Det använder HD även under rättegången. Det är liksom ett frikort. Även JG kör med det.
Senast redigerad av StudebakerHog666 2020-09-27 kl. 22:16.
Citera
2020-09-27, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Inget alibi. Hon påstår sig ligga i sängen då. Jag har ett svagt minne att hon sa att hon läste för ett av barnen. Men kl 23.30? Jag kan minnas fel vad gäller barnen. Och man gjorde ingen husrannsakan förrän JG tipsade polisen. D v s flera dagar senare.

Aktbil 149 sid 48-49

Jag citerar rakt upp och ner:

V: Ja .. asså vi e ju hemma vid kanske .. ba tänka va klockan kan va .. ja hon är nog närmare 9 ..
eh .. så ja tror bara att Wilma typ kröp ner i sängen .. gjorde sig iordning o kröp ner. Eh ..
F: Å du då?
V: Eh .. ja va gjorde jag .. plockade färdigt hemma .. eh .. packade säkert.
F: Du säger säkert .. minns du om du packade eller inte?
V: Nej ja .. ja antar att de va de ja gjorde för att ja .. vi skulle försöka komma iväg så tidigt som
möjligt efter jobbet på tisdan. Eh .. så jag antar .. att eller ja försökte liksom göra färdigt men
säkert, nej det kan jag inte säga .. eh .. nej de kan jag inte säga att jag gjorde men jag tänker att
de måste vart de ja gjort.. gjorde .. eh .. men säkert nej, de kan jag inte säga.
F: När gick du o la dig då?
V: Ja .. ehm .. inte ja .. runt halv 11 kanske ..
F: Chansar du nu eller äre nått du minns?
V: Näe men ja .. asså de e en rim!.. asså de är en rimlig tid .. ja brukar gå o lägga mig när ja ska
upp o jobba mellan I O och 1 I. Eh å ja vet ju att Thea sov hos mig för hon kom o frågade ..
Hon hade badat eh o så kom hon o fråga om inte hon kunde få sova med mig eftersom jag
skulle åka bort, o då tänker jag att då är klockan inte närmare 11 för så länge brukar inte hon
va uppe .. eh .. men säkerligen så var hon efter I 0 .. eh .. för då ska hon
egentligen lägga sig vilket hon inte gör men .. så därför.. ah är en uppskattning att ungefär
där.. eh .. men inte så sent som att klockan 11 för då skulle inte Thea komma in o säga att ...
fråga om hon fick sova. För då skulle hon ha legat inn ...
F: Du säger hon kom in o fråga om hon fick sova .. Hur menar du då?

V: Näe men .. asså hon får ju .. hon .. hon kom in .. ah men ja hade .. ja jag hade ju lagt mig
innan henne när hon höll på o gå upp i badet så gick jag o la mig .. eh .. jag antar.. nu antar jag
för ja är inte helt säker men jag tror att jag låg o chattade då .. i telefon .. med telefonen.
F: Med vem?
V: Eh med Jonas.
F: Och vem är Jonas?
V: En eh .. jättenära vän.
HD har nog sagt litet olika om precis vad hon gjorde. Först sa hon att hon sov hela tiden, och sedan backade hon från det. Jag hittar inte första påståendet just nu.
Citera
2020-09-27, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Framförallt har vi ju SDs egna ord om BOs "plågsamma och utdragna död", minns inte ordagrant men så ska han ha sagt. Han borde ju veta!

Se inlägg i dag kl 20.11. SD skrev det i en chatt med Lena i november 2017.
Citera
2020-09-27, 22:43
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chica16
Så vem njöt hon att jävlas med enligt dig, så mycket att hon blev mördad? Själv så tror jag inte att vad hon gjorde var den avgörande saken i detta men det är min egna tolkning. Tror att jag aldrig fått ett svar från dig tidigare på något så förväntar mig kanske inget nu heller 😀😂

Varför ifrågasätta uppgifter från FUP om ni inte vill veta ?
När man så visar fakta från FUP så kallas vi smutskastare.

Åtskillig uppgifter visar skadeglädjen som tog allmer av hennes tid i anspråk då hon gick ner sig sista åren.

---------------
Aktbilaga 146 sid 147.
[i]20170411 Berättar Lena att hon varit på en Geocatshing grej. flinar rejält nu jag är elak .....

Hon provocerar det här paret. Stefan och hans fru. De visar utåt att det är två. Hon gör det
genom åka till eventen trotts att Stefan och hans fru ska ditt. Det är lite gränslöst (bild 78-87).

I ett sms står det ikväll är det jag som vann (bild 78). Kristin berättar att hon tror att Lena menar att nu är det brutet. Hon tog på sig örhängen som hon har fått av Stefan, även ett halsband som Stefan gett till frun (bild 80). Överenskommelsen med frun är att Lena och han aldrig mer får prata. I samanhanget och eventet pratar Lena med Stefan ändå för att göra frun arg och Stefan obekväm.

Efter det kommer Lena hem och är väldigt glad för att det har blivit väldigt obekvämt. Hennes seger är att hon inte tänker backa i det här. Kristin tänker att det är bra men dumt och onödigt, men hon har varit arg på honom. Det är svårt att tala med henne eftersom hon är så gränslös och resultat har vi ju.

Lena skriver till Kristin "Jag vet att det kommer att döda mig "- (Bild 89) Kristin tolkar det som att hon menar att det kommer att bryta ner mig. Hon har fått uppfattning av att Lena inte är rädd för honom. . Lena har berättat för mig att Stefan ska ha berättat för frun om halsbandet, att han gav både
Lena och henne samma halsband.

Stefan har berättat för Lena om intima saker om sin fru, att hon ska ha smärta i underlivet och inte kan ligga med sin man. Lena har berättat detta för Hanna samt att hon har legat i deras hus, i hennes lakan, ja allt.

--------------

Aktbilaga 168 Facebook Messenger del D Sid 18 -32 Obs! Läses nerifrån och upp.

Lena Wesström
Hahaha, och han kan inte säga NÅGOT som håller!
11 apr 2017 20:33

Lena Wesström
Han KOMMER att vara bister

Lena Wesström
Steg ett kanske får vara att i alla fall inte vara den som hör av mig

K*ristin Jacobson
Du leder ju nul

Lena Wesström
Ja, jag leder!

Lena Wesström
Men ohyggligt svårt att stå emot

Lena Wesström
Jag vet att det kommer döda mig

K*ristin Jacobson
Har ni hörts mer ikväll? För han kommer ju höra av sig. Du leder ju nu!!!

Lena Wesström
Det är som knark
11 apr 2017 20:32

Lena Wesström
"Vill" är ett svårt ord

K*ristin Jacobson
Men vill du träffa honom eller hur är läget nu?
11 apr201720:32
Lena Wesström
i
Kristin Jacobson

Lena Wesström
Och när jag grinar nästa gång, då vill jag komma ihåg att det här, som hände i kväll, det kan och
kommer att hända igen, att jag går stark och stolt
11 apr 2017 20:31

K*ristin Jacobson
Det kommer ju kunna bli en "motivationsfaktor" för dig att tänka "rätt" i situationer. Var vill du inte
hamna igen?
11 apr201720:31

Lena Wesström
Som sagt, det lär inte vara den allenarådande känslan för resten av mitt liv. Men ikväll tröstar den
och stärker!
11 apr 2017 20:30

Kristin Jacobson
Helt rätt Lena! Skönt att det gick så bra och att det känns så bra! Hoppas det håller i sig för det
kommer ju hjälpa dig framåt!
11 apr 2017 20:30

Lena Wesström
11 apr 2017 20:29

Lena Wesström
DE får vara de som går undan om de är obekväma
11 apr 2017 20:28

Lena Wesström
Jag behöver inte åka på varenda event framöver för att markera nåt. Jag har visat redan för mig
själv att jag kan åka fast de är där. Och för dem att jag inte tänker gå undan och ge spelplanen till
dem
11 apr 2017 20:28

Lena Wesström
Bara så skönt att glädja mig åt denna sköna framgång. Ha!
11 apr 2017 20:27

Lena Wesström
Jag FATTAR, det kommer nya tråkigheter

Lena Wesström
Men skönt att berätta

Lena Wesström
Inte intressant för dig såklart

Lena Wesström
Sry
11 apr 2017 20:26

Lena Wesström
phew, så, nu fick du den, haha ...

Lena Wesström
en sån mental seger! Jag vek inte ned mig, satt inte hemma och var ledsen, gick dit och ÄGDE!

Lena Wesström
Flinade hela vägen hem

Lena Wesström
Hahaha, de gick ganska tidigt. Jag var kvar och pratade vidare med våra vänner

Lena Wesström
Men jag kan inte skita mera högaktningsfullt i det!
11 apr 2017 20:25

Lena Wesström
Han kommer säkert kritisera för att jag "gick på", att jag borde varit diskretare, att jag borde legat
lågt av mig själv, typ kanske "med hänsyn till omständigheterna"
11 apr 2017 20:25

Lena Wesström
så han var definitivt obekvämast, var säkert livrädd at hon skulle vara obekväm
11 apr 2017 20:24

Lena Wesström
Men jag gjorde ju inget brott, jag kunde ju inte gärna förväntas inte prata, hade jag visat att jag
visste de inte ville prata hade jag ju avslöjat att han skvallrat!
11 apr 2017 20:24

Lena Wesström
Han visste ju att han inte fick prata
11 apr 2017 20:23

Lena Wesström
Men herregud, han såg ut som om han ville försvinna!

Lena Wesström
Hon svarade rätt trevligt och tog även upp nåt själv

Lena Wesström
Nån kom och frågade nåt om en grej som jag och han varit på, men den tonade jag ned lite

Lena Wesström
Var så trevlig som aldrig förr, pratade med alla som satt nära, med dem också, vände mig direkt till
henne ibland och direkt till honom, de var tvungna att svara
11 apr 2017 20:22

Lena Wesström
Jag hade svårt att hålla mig för skratt

Lena Wesström
HAHAHA, de var tvungna att sätta sig mitt emot mig!I!

Lena Wesström
När jag kom till bordet hade alla satt sig från ena änden och fyllt på uppåt, så alla platser som fanns
kvar var längst upp
11 apr 2017 20:21

Lena Wesström
Jag var klar först i kassan, hade först stått och pratat med dem om ditt och datt och de kunde inte
gärna inte svara, var ju andra där också, HAHAHA

11 apr 2017 20:21

Lena Wesström
Sen hade folk dragit ihop bord (var på ett fik), precis lagom till alla som var där
11 apr 2017 20:20

Lena Wesström
De kramade de andra som stod i närheten ,men jag krånglade inte med dem om kram, det kändes
toa much

Lena Wesström
Så att jag hälsade, det var ju helt i sin ordning, de var tvungna att hälsa tillbaka, och det gjorde de

Lena Wesström
Det är ju han som har skvallrat att de inte ska kramas, inte prata - jag "vet" ju inget, haha
11apr201720:19

Lena Wesström
När jag kom tillbaka hade de precis kommit och jag hälsade glatt på dem
11 apr201720:19

Lena Wesström
Åkte dit i god tid, knappt några där en kvart innan, gick en liten sväng
11 apr201720:19

Lena Wesström
Och när jag åkte iväg, då kände jag mig stark! Stark och stolt
11apr201720:19

Lena Wesström
Fixade i ordning mig, tog på mig örhängena jag fått av honom (hon vet inte om dem, snart köper han
väl likadana till henne)
11 apr 2017 20:18

Lena Wesström
Stålsatte mig, var beredd på att OM det skulle bli riktigt fult, då skulle jag inte dra mig för att säga
skälet till den det behövde sägas till
11apr201720:18

Lena Wesström
Valde att åka jag med, trots risken att de skulle vara extra "gulliga" tillsammans
11apr201720:17

Lena Wesström
Jag visste de skulle åka
11apr201720:17

Lena Wesström
Ikväll var det första eventet sen allting brakade samman
11 apr201720:17

Lena Wesström
Hatar att de ska visa upp sitt låtsasäktenskap och att han säljer ut mig så billigt
11 apr201720:17

Lena Wesström
Och jag har varit förtvivlad och förbannad, tycker de hänger ut mig på det sättet, ALLA vet att vi
umgås astajt, att vi oftast kommer tillsammans, att vi väljer varandras sällskap osv
11 apr 2017 20: 16

Lena Wesström
Hälsa, så det inte ser alltför markerat ut, men ingen kram, inget prat, ingenting
11 apr201720:15

Lena Wesström
Han har förklarat att de ALDRIG kommer prata med mig på event eller närhelst vi träffar på varandra
11 apr201720:15

Lena Wesström
HAHAHAHA
11 apr 2017 20:15

Lena Wesström
Och jag hade INGENTING gjort!
11apr201720:15

Lena Wesström
Och han fetförlorade, jädrar vad obekväm han var!
11 apr 2017 20:15

Lena Wesström
Men just ikväll, då var det jag som vann!
11apr201720:14

Lena Wesström
Jag kommer vara ledsen, förbannad, sårad, allt
11 apr 2017 20:14

Lena Wesström
Det kommer svida

Lena Wesström
De kommer låtsas en massa, markera en massa, exkludera mig och jag vet inte allt
11apr201720:14

Lena Wesström
hahaha

Lena Wesström
Eller, nä, det är jag inte, haha, bara njuter av att reta dem

Lena Wesström
Jag är elak!!!
11apr201720:13

Lena Wesström
Flinar rejält här nu
11 apr201720:13

Lena Wesström
HAHAHA
11 apr 2017 20 13 :

Kristin Jacobson
���·
11 apr201718:32
---------
Lena var en sjuk människa som envist och beslutsamt grävde sin egen grav. "Hahaha njutningen av att jag leder" är viktigare än att vetskapen att jag blir mördad.
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-09-27 kl. 22:49.
Citera
2020-09-27, 23:16
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Nej jag har inte sagt att det kan förklaras av en icke mänsklig händelse. Jag tror inte att något slumpmässigt orsakat webbläsaraktiviteten (sida uppdateras), den är orsakad av någon.

Nu är det ju så att allt inom geocaching går ju genom dessa Androidtelefoner ( med ditsatt GPS för att kunna visa platserna cachgömmorna befinner sig på koordinatmässigt, de koordinater som amerikanska militären använde förr för att placera ut typ bomber och fartyg etc.)

Sen när man fixat in sig genom mobilen på geoforumet så blir telefonen + datorn = ETT , så allt som skrivs in på telefonen förs över DIREKT in på datorns Geoforumsida .

Så är ju inte konstig om något som görs på telefonen DÅ registreras inne på datorn samtidigt !

Det är lite det som är grejjen ; att vara aktiv för stunden när man loggar gömmor ; sker på sekunden , även om du är mitt ute i snårskogen ...

Man är liksom tvungen att koppla upp sig på en speciell geoikon för att kunna utföra dessa direkta loggningar -det finns liksom ingen mening annars , om inte telefonen + datorn connectar minutiöst direkt .

Du skriver in precis dina EGNA koordinater där du bor och lever och sen utgår du ifrån dessa när du letar efter gömmor ” jorden runt” .

Du är helt enkelt tvungen att påvisa vem du är och var du befinner dej för att få åtkomst till geocachingens gömmor .

Och som jag tidigare skrev ; få tillgång Direkt till din datorn i samma veva du loggar och skriver in ett meddelande -det blir precis likadant skrivet inne på datorn när du präntar ner tex: FTF ! ( first to Find ) exakt samma sekund .

Så alla ändringar du gör på mobilen sker direkt inne på datorns geocachsida , så är denna sport utvecklad .

Skriver du när du står där i skogen att ännu en person kom till platsen 5 sekunder senare för att logga , så står det i samma sekund inne på datorn , allt för att inte någon skall luras eller komma i fel ordning till platsen .

Så är det något sådant som skett -någon geoinskrivning på datorn hans så behöver han inte ha varit hemma alls utan var som helst i hela världen helt enkelt .

Så funkar geocachingkoordinaternas historia .

Så det som sker på telefonen kan verka ske inne på datorn just pga detta .

Ingen som tänkt på detta tidigare ?
Senast redigerad av landbandy 2020-09-27 kl. 23:44.
Citera
2020-09-27, 23:25
Medlem
Gosh.. Hittade ett av mina äldre inlägg om vad hans gamla kolleger osv har sagt om hur SD är som person:

(aktbilaga 148):

sida 79:
"J*0el har till och med tänkt att det kanske inte var så att Hanna varit psyksjuk, det kanske är Stefan som är det riktiga psykfallet".

"..Stefan aldrig kommer erkänna något som polisen inte kan bevisa och att han kommer ha ett svar på allt. Han kommer exempelvis att ha en färdig historia om varför Lenas blod finns på en viss plats...//.. Stefan är påläst och han är, även om han mördat henne i vansinne, så pass kunnig om mord att han även i en sån situation kan sansa sig och tänka hur han ska agera för att lösa situationen."

Som vid blodigt "cykelsadelsex" osv?
😬
Senast redigerad av uncommon-name 2020-09-28 kl. 00:03.
Citera
2020-09-27, 23:32
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Gosh.. Hittade ett av mina äldre inlägg om vad hans gamla kolleger osv har sagt om hur SD är som person:

Intressanta uttalanden och beskrivningar av hans fd kollegor (aktbilaga 148):

sida 79:
"J*0el har till och med tänkt att det kanske inte var så att Hanna varit psyksjuk, det kanske är Stefan som är det riktiga psykfallet".

Sida 93:
"Han beskriver Stefan som en person som man inte riktigt lär känna, han är som att han är gjord av teflon."

Sida 94
"Stefan är en helt vanlig kille med familj samtidigt är det något med honom som inte är helt hundra. Han hintar om sex hela tiden och att han sexuella relationer med tjejer.."

"Ett exempel på att Stefan är speciell är när han efter han slutat på **firmanamn** och hade kvar koden till arbetsplatsen, var där mitt i natten och åkte inlines på kontoret och filmade sig själv."

Sida 96:
"Stefan var falsk, han kunde säga något men gjorde sedan något annat."

Sida 98:
"Alla som arbetat under Stefan då han var chef delar bilden av honom som jobbig och mycket svår att samarbeta med. Han var ironisk och skojade istället för att svara på frågor och saknade empati."

Sida 100:
"Stefan är en oärlig psykopat som är socialt konstig."

"..Stefan aldrig kommer erkänna något som polisen inte kan bevisa och att han kommer ha ett svar på allt. Han kommer exempelvis att ha en färdig historia om varför Lenas blod finns på en viss plats...//.. Stefan är påläst och han är, även om han mördat henne i vansinne, så pass kunnig om mord att han även i en sån situation kan sansa sig och tänka hur han ska agera för att lösa situationen."

Som vid "cykelsadelsex" osv?

😬

En fullblods psykopat och sociopat. Någonting som nästan alla här i tråden har begripit från dag en.
Citera
2020-09-27, 23:37
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Angående rekvisita - var finns Lenas cache Home Soft Home?

* Medinsyn berättade i tråden 26/4 -19 att SD och LW hade kontakt för att han hjälpte henne med myster och challenges inför Norge-resan, men inget i deras kommunikation som ses i FUP bekräftar den uppgiften. Det kan ju naturligtvis ha raderats, men jag tror snarare att han hjälpte henne med den nya cachen Home Soft Home och hade med sig ficklampa, hammare och mutterdragare - bra verktyg för att sätta upp cachen i trädet, men även möjliga mordverktyg om man vill döda någon med 17 slag.
Cachen bör ju ha varit färdig för placering eftersom Lena hade bokat platsen via reviewer To*a N*orik = Jona*s Da*hlin dagen innan.
LW borde ha varit angelägen om att hinna få lite hantverkshjälp innan MGM for i väg till USA; det skulle dröja 16 dgr tills han var hemma igen.
Citat:
Var tog cachen HSH vägen? Den borde finnas med bland beslagen om inte mördaren har förstört/gömt den.
Ja, vi vet ju inte vad som ägt rum inne i LW:s bostad 05.23 den 15/5 - utöver ev. läsning/radering av hennes mail via mail.one.com.

*
Citat:
Tillägg:
I aktbilaga 475 pdf sida 20 från advokaten ses rubrik "Flera tillhyggen?" och man hänvisar att LW hade olika typer av skador (RMV s 121) som skulle tyda på flera tillhyggen. Tas detta upp för att kunna stämma överens med 3 Mållgans? En ensam mördare kan ju mycket väl ha flera tillhyggen och särskilt om denne var en "handy man" som skulle sätta upp ett bo i trädet.
Ja, antingen fler tillhyggen, eller att flera sidor av ett och samma verktyg (med olika form och tyngd) växelvis har använts.

"Soft, Home Soft": N59°17.334 E 015°11.186: A150, s.690f, A162, s. 41ff (s. 46: Size: Other):
https://www.google.com/maps/place/59%C2%B017'20.0%22N+15%C2%B011'11.2%22E/@59.2889027,15.1858861,70m/data=!3m1!1e3!4m5!3m4!1s0x0:0x0!8m2!3d59.2889!4d15 .1864333?hl=sv

"Katt åt racerbil - blev blixtsnabb": N59°17.412 E 015°11.459

Man passerar planket på väg till “Katt åt racerbil..."; dvs lätt att göra en avstickare in till “Home, Soft Home”:
https://www.google.com/maps/dir/Byalagsgatan+4A,+703+60+%C3%96rebro/N59%C2%B017.334+E+015%C2%B011.186/59.2902,15.1909833/@59.289903,15.1823744,557m/data=!3m1!1e3!4m13!4m12!1m5!1m1!1s0x465c152e246285 2d:0xcffa11d0b143e01e!2m2!1d15.1845289!2d59.289490 3!1m3!2m2!1d15.1864333!2d59.2889!1m0!3e2?hl=sv

I ett inspelat samtal med JJ 14/5 kl. 17:46:15; A158, s. 289, kan det möjligen vara "Home, Soft Home" som LW pratar om. - Pga fel på bandet hörs endast JJ:s röst:
Citera
2020-09-28, 09:01
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy

/ .. /
Så det som sker på telefonen kan verka ske inne på datorn just pga detta .

Ingen som tänkt på detta tidigare ?
Inte exakt det där men något liknande har framförts, bland annat av IT-forensiker JE som menade att synkningen med Drive skulle kunnat orsakat "23.34-händelsen". Jag har skrivit om det tidigare men kan dra kort igen hur det fungerar.

Om man har två enheter, A och B, synkade till ett Drive-konto och man ändrar i ett dokument på enhet A så blir ändringen synlig inom någon sekund även på enhet B. Men här kommer det viktiga, ändringen påverkar inte webbläsarens cacheminne eller dess "historik" på enhet B. Det vill säga det man ser under Chrome Cache Reords, det är där 23.34-händelsen syns.

Det är nästan orimligt att begära att nämndemännen i tingsrätten ska förstå det här, åtminstone inte utan en hands-on-demo. Dessutom var ju JE:s förklaring vid rättegången både opedagogisk och tyvärr även vilseledande.
Senast redigerad av MrBarnaby 2020-09-28 kl. 09:19.
Citera
2020-09-28, 09:51
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
LW borde ha varit angelägen om att hinna få lite hantverkshjälp innan MGM for i väg till USA; det skulle dröja 16 dgr tills han var hemma igen.Ja, vi vet ju inte vad som ägt rum inne i LW:s bostad 05.23 den 15/5 - utöver ev. läsning/radering av hennes mail via mail.one.com.

*
Ja, antingen fler tillhyggen, eller att flera sidor av ett och samma verktyg (med olika form och tyngd) växelvis har använts.

"Soft, Home Soft": N59°17.334 E 015°11.186: A150, s.690f, A162, s. 41ff (s. 46: Size: Other):
https://www.google.com/maps/place/59%C2%B017'20.0%22N+15%C2%B011'11.2%22E/@59.2889027,15.1858861,70m/data=!3m1!1e3!4m5!3m4!1s0x0:0x0!8m2!3d59.2889!4d15 .1864333?hl=sv

"Katt åt racerbil - blev blixtsnabb": N59°17.412 E 015°11.459

Man passerar planket på väg till “Katt åt racerbil..."; dvs lätt att göra en avstickare in till “Home, Soft Home”:
https://www.google.com/maps/dir/Byalagsgatan+4A,+703+60+%C3%96rebro/N59%C2%B017.334+E+015%C2%B011.186/59.2902,15.1909833/@59.289903,15.1823744,557m/data=!3m1!1e3!4m13!4m12!1m5!1m1!1s0x465c152e246285 2d:0xcffa11d0b143e01e!2m2!1d15.1845289!2d59.289490 3!1m3!2m2!1d15.1864333!2d59.2889!1m0!3e2?hl=sv

I ett inspelat samtal med JJ 14/5 kl. 17:46:15; A158, s. 289, kan det möjligen vara "Home, Soft Home" som LW pratar om. - Pga fel på bandet hörs endast JJ:s röst:

Typiskt att inspelningen av Lenas röst föll bort där!
Men JJ kan ju inte ha glömt vad de pratade om, det är ju morddagen! Och han har blivit förhörd.

Den 14:e pratar hon också med JD. Det är så sent som 21:51, bara ca 1,5 timmar innan mordet.

Lena har förmodligen skickat någon bild på en geocache som hon gjort. Vilken? Absolute Christmas?
Blixten McQueen, är väl syftning till en racerbil som Lena letar efter att ha i cachen "Katt åt racerbil", den cache som hon jobbade på precis innan mordet och som nästan var klar.

"Aktbil 145/99

Från Tidslinje Lena.
Lena har parallellt Norgechatten pågående och chatt med andra personer.
[spoiler]
2018-05-14 21:51:34 Jonas Dahlin " Snygg den blev"
2018-05-14 21:51:39 Jonas Dahlin "Som vanligt"
2018-05-14 21:52:01 Lena Wesström "emoji"
2018-05-14 21:53:58 Jonas Dahlin "Förresten (om du kan hålla en hemlighet) så blev CO jag pratade om varnad av HQ, Så jo; han betedde sig inte rätt"
2018-05-14 21:54:36 Lena Wesström "0j"
2018-05-14 21:54:47 Lena Wesström "För du vände dig till dem?"
2018-05-14 21:55:28 Jonas Dahlin "Nej. Han vände sig till dom. Vilket resulterade i att han blev varnad för inte ok beteende"
2018-05-14 21:56:40 Lena Wesström "Oi, han sökte stöd för att få rätt mot dig?"
2018-05-14 21:59:41 Jonas Dahlin "Ja, typ. Vet inte exakt vad har (oläsligt resten av raden) svarade dom att han måste lyssna på det jag skriver. HQ skrev sedan till mig och skrev att jag hade gjort mer än nödvändigt för att hjälpa. Dom skrev: I wanted to reach out to you personally and express our gratefulness for your seemingly limitless patience! You really have gone above and beyond."
2018-05-14 22:00:05 Lena Wesström "Åh"
2018-05-14 22:00:07 Lena Wesström "du är bäst!"
2018-05-14 22:01:20 Jonas Dahlin "Njae. Det var inte rilktigt så jag menade. Menade bara att det inte alltid är "elaka" toa Norik."
2018-05-14 22:02:07 Lena Wesström "Fast du är ju asbra. På riktigt. Trodde såklart inte du skrev för att slå dig bröstet. Men oå det du skrev såg jag att du gjort det bra!"
2018-05-14 22:05:05 Jonas Dahlin "Tack"
2018-05-14 22:06:02 Jonas Dahlin "Och som orädde på moset:"
2018-05-14 22:06:19 Jonas Dahlin "Senare svaret (från en annan CO)"
2018-05-14 22:07:03 Jonas Dahlin "Jag rusar ut och lägger i FTF-pris. Enormt stort tack för ditt tålamod och för all hjälp. Du är en stjärna."
2018-05-14 22:07:20 Lena Wesström "<3"
2018-05-14 22:08:29 Jonas Dahlin "Även det en förstagångsitläggare"
2018-05-14 22:08:35 Jonas Dahlin ""utläggare""
2018-05-14 22:09:59 Lena Wesström "tack för förtydligandet (emoji)"
2018-05-14 22:11:14 Jonas Dahlin "Haha. Gillar inte stavfel ju (emoji)"
2018-05-14 22:11:30 Lena Wesström "emoji"
2018-05-14 22:12:21 Jonas Dahlin "Hittat ngn Blixten McQueen än?"
2018-05-14 22:12:27 Lena Wesström "inte letat"
2018-05-14 22:12:38 Jonas Dahlin "Ok"
2018-05-14 22:12:59 Lena Wesström "hinner inte, måste fixa med födelsedagen nu"
2018-05-14 22:13:02 Lena Wesström "sen packa"
2018-05-14 22:13:09 Lena Wesström "sa jag att jag åker till Norge onsdag morgon?"
2018-05-14 22:13:19 Jonas Dahlin "Förstår. Nej det sa du inte"
2018-05-14 22:13:24 Jonas Dahlin "Ledig"
2018-05-14 22:13:33 Lena Wesström "?"
2018-05-14 22:13:42 Jonas Dahlin "Är du ledig"
2018-05-14 22:13:51 Jonas Dahlin "Onsd-fre"
2018-05-14 22:13:55 Lena Wesström "tagit semester"
2018-05-14 22:13:58 Jonas Dahlin "Jonas (emoji)"
2018-05-14 22:14:02 Lena Wesström "mamma kommer hit två nätter"
2018-05-14 22:14:08 Jonas Dahlin "Aha"
2018-05-14 22:14:09 Lena Wesström "borta fem dagar. lyx"
2018-05-14 22:14:30 Jonas Dahlin "Avis (emoji)"
"

https://www.flashback.org/sp70821397

Tillägg:
Det är märkligt att man inte kan hitta förhör med varken JD eller JJ.
Kanske de ligger i slasken. Men eftersom de båda hade en väldigt sen kontakt med Lena den 14 maj, och det ändå var en planerad cache på brottsplatsen, har jag svårt att förstå det.

Förhör från Geocachingen,
A 162, s 714
(LÅ, reviewer)

"Jag (L*ars) har precis blivit uppringd av J*örgen J*ohansson från Umeå.
Han berättade att han hade messengerkontakt med Lena i måndags kväll.
23 :21 skrev J*örgen ett meddelande som Lena svarade på 23 :22. På meddelandet som J*örgen skickade 23 :23 svarade Lena inte på.
Han berättade även att han har pratat mycket med Lena via telefon och att han har en app som spelar in alla samtal (tydligen installerad efter en dust med telefonförsäljare) och att alla samtal finns lagrat sedan någon månad tillbaks.
"
Senast redigerad av notknapparen 2020-09-28 kl. 10:04.
Citera
2020-09-28, 10:05
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Inte exakt det där men något liknande har framförts, bland annat av IT-forensiker JE som menade att synkningen med Drive skulle kunnat orsakat "23.34-händelsen". Jag har skrivit om det tidigare men kan dra kort igen hur det fungerar.

Om man har två enheter, A och B, synkade till ett Drive-konto och man ändrar i ett dokument på enhet A så blir ändringen synlig inom någon sekund även på enhet B. Men här kommer det viktiga, ändringen påverkar inte webbläsarens cacheminne eller dess "historik" på enhet B. Det vill säga det man ser under Chrome Cache Reords, det är där 23.34-händelsen syns.

Det är nästan orimligt att begära att nämndemännen i tingsrätten ska förstå det här, åtminstone inte utan en hands-on-demo. Dessutom var ju JE:s förklaring vid rättegången både opedagogisk och tyvärr även vilseledande.
Angående just tingsrätten så lämnar väl deras förklaring ("okänd kommunikation") utrymme för att det rentav kan ha varit så att Uri Geller eller Carola Häggkvist drog igång webbläsaren med telepati. Samtidigt som man alltså tycks dissa SD:s egen förklaring utifrån att man anser sig inte förstå (eller ens känna till) den.

Måhända grundar sig tingsrättens märkliga ställningstagande i den här frågan inte i första hand på en önskan om att uppfylla regeringsformens krav om saklighet och opartiskhet, utan snarare på en personlig övertygelse om att SD vid den aktuella tiden ju befann sig bakom bullerplanket. Och det låter ju onekligen helt logiskt, att om SD var där nere bakom bullerplanket vid den aktuella tidpunkten så kan han ju rimligen inte samtidigt ha suttit hemma vid sin dator.
Senast redigerad av Draifos 2020-09-28 kl. 10:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in