2020-10-19, 16:40
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Du har svaret i mitt inlägg där det tydligt framgår vad jag tror, men upprepar det för säkerhets skull då:
Mordvapnet och den försvunna ringen är sannolikt eliminerat direkt, men mobilen kan tänkas finnas gömd någonstans. Under mordnatten rådde tidspress, så jag inbillar mig (utifrån vad SD visat upp om sin personlighet i GC-loggningar) att mobilen gömdes i tanke att den skulle kontrolleras noggrannare vid senare tillfälle.

Det tror jag med. Dessutom är det nog mer av en adrenalinkick att ha en mobil kvar, än till exempel en ring. LW kanske till och med spelade in när hon gick för att möta mördare? Så kanske finns mordet till och med inspelat?

Tror dock mordvapnet mycket väl kan finnas kvar i "sin naturliga miljö", kanske i en verktygslåda eller dylikt? Det kanske ligger i cementen på ett bygge, i JG´s trapp, eller så är det kastat i vatten eller på ett ställe som Lanna Gruva, alternativt i Kilsbergen? På ett sådant ställe så kan han/de ju till och med ta med barnen och låta dem stå vid en klippkant, samtidigt som han njuter sin "seger" över LW?

De siamesiska tvillingarna TIDIGT dagen efter det fruktansvärda mordet, säger ungefär:

"Hoppas att hon är död"

"Vi kommer snart att få se obehagliga rubriker"

Är DET normalt? Och är detta nedan normalt?

En bild säger mer än 1000 ord...
https://forumbilder.com/i/ro6E

Ingen husrannsakan har väl heller inte skett hos varken JG eller SOA? Eller har jag missat det, trots att jag läst FUP?

Husrannsakan borde nog ske av både anledningen att det kan finnas prylar från mordet, men också rent tekniska spår hos SOA&BA, eftersom de bland annat lånade teknik av SOA&BA efter mordet (telefon, laptop), bland annat?

Det är ju inte någon som snattat på Ica, detta vidriga brott som utfördes och lämnade tre barn utan en mamma de älskade...

Utan ett extremt bestialiskt mord, eller snarast en brutal avrättning av en energisk, vacker och levnadsglad 3-barnsmamma - där allt pekar på SD (och kanske HD)?

Undrar om JG, SOA och BA - bland annat - tänker på vad de är med och mörkar?

Tänk om det varit JG´s sambo, HD eller barnen (vilka han redan tidigare har planerat att mörda),som det handlat om?

Nej, istället hjälper man till att storstäda huset 10 dagar efter mordet. Skura avlopp och vattenlås så de blänker...och sen ljuger man och slingrar sig i både polisförhör och TR. VARFÖR? Vilken oskyldig eller ovetande gör så? Och dessutom med en nonchalant ton (SD, HD, SOA och JG).

#TeamÅsaHiding

Tick, tack, tick, tack...

Den leende psykopaten.mp4

https://forumfiles.com/B2Zax8F5o2/De...psykopaten_mp4
Citera
2020-10-19, 17:01
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Indicier kan bli faktiska bevis med om man hittar något man faktiskt missat, eller någon hittar Lenas mobil nånstans.

Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Så är det. Hans frikännande är en dom som inte vunnit laga kraft. Han är på fri fot, men han är fortfarande i allra högsta grad misstänkt för mordet på L*na W*sström.
Visst, påstår man att en frikännande dom inte vunnit laga kraft för att den överklagats så är även det omöjliga möjligt.

Det är lätt att bli förblindade när skvallret stiger en åt huvudet så att nedsvärtandet blir indicier vilka genom tusentals upprepningar växer till "Bevis" .

Strösselförhör × 1000 ggr = Bevis.
Pipig röst × 500 ggr = Bevis.
Mördande av en broms × 200 ggr = Bevis.
JG måste vara hotad 300 ggr = Bevis.
Han är psykopat × 1500 ggr = Bevis
Han är kontrollfreak × 1200 ggr = Bevis
Hotat Lena × 1700 grr = Bevis
HD måste vara hotad × 2000 grr = Bevis
HD står näst på tur × 1300 ggr = Bevis.
Städat hemma × 700 ggr = Bevis..
Inte ringt LW × 3000 ggr = Bevis.
Släckt lampa × 1500 ggr = Bevis.

Är man uppmärksam och följt tråden från start så är det slående att SD blivit aningen lite mer skyldig till mordet på Lena Wesström varje gång skitsnacket upprepas. (Läs: det absurt många ggr upprepade Inlägget här ovanför)

Sammantaget så finns det hur mycket bevis som helst förutsatt att man anser att SD är så frånstötande att frånvaron av bevis är ett hinder för att döma honom för mord.

Å andra sidan kan man tycka att SD må ha någonting alldeles oemotståndligt eftersom LWs avskyvärda följelse av paret D har fått metastaser i tråden.

I den verkliga verkligheten så finns inget tekniskt som binder honom till mordet, inget mordvapen och inget som binder honom varken till tidpunkten och platsen.
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-10-19 kl. 17:43.
Citera
2020-10-19, 17:07
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Hade varit av intresse att höra mer om dessa "störningar".

Ja, verkligen. Jag har alltid misstänkt SD för att vara den som förstört flera av hennes cahcer, t ex just "my real six string".

Citat:
Nej, det låter som åtminstone en för lite.

Du tänker att Lena var utrustad för en cachtur, men det ville inte mördaren skulle synas? Han tog med sig lite av varje, så att säga?

Citat:
- Och var återfanns den: A157 Del A, s. 219 : på en Instagrambild från 2015-06-17
Efter div. kryssningsturer bland alla aktbilagor hittades 1 st Garmin sportklocka i A157 Del A, s. 34: På LW:s köksbänk.

Tack för hjälpen!
Jag blir ändå inte klok på varför man letar och frågar så mycket efter en pulsklocka och även kommenterar bilderna i FUP:

"Följande två bilder är hämtade från Lena Wesströms Instagram-konto Softpocahontas.
Med anledning av GPS-klocka.
"

Förhör NW nov -18:
A 146, s.90
"Brukade Lena använda tumgreppet på tröjor som har sådant?
N*oa vet att hon hade flera tröjor med tumgrepp, bl a den gröna. Lena brukade använda
tumgreppet.
Brukar Lena använda pulsklocka på armen? I så fall i vilket sammanhang?
Lena brukade ofta ha den både till vardags och när hon gjorde aktiviteter men oftast så hade
hon sin silverklocka.
"

Förhör EW dec- 18:
A 146 s. 72

"Brukade Lena använda pulsklocka på armen?
Bara när hon tränade, till vardags hade hon en silvrig klocka
"

Sportklockan hittade man vid husrannsakan i sept- 18, då i samband med att man letade efter trosor och papper.

A 155, s. 39

"Sportklocka ( 1 st)
Typ: Armbandsur
Platsbeskrivning
Låg på köksbänk i köket.
Status
Ska lämnas ut
Anspråkstagare
1 st.
Anteckningar En sportklocka, GARMIN, svart, armbandsmodell, forerunner 610 med tillhörande laddare
"

Kanske man tänkte att den kunde innehålla värdefull information om var hon varit de senaste dagarna/ timmarna?
Citera
2020-10-19, 17:30
Medlem
Honan6s avatar
Jag har fått tips om vilken ikon som ses i SD:s mobil. Det är Avanza-appen! De blev Årets Bank 2019.
www.avanza.se/start

Har någon sett SD:s konto på Avanza i FUP? Det har inte jag. De konton som redovisas i FUP finns i Handelsbanken.

Med tanke på funderingar om SD:s ekonomi och om LW visste något hon hotade berätta, borde ju det där kontot vara med i FUP, eller? Hur ser transaktionerna ut där t ex?
Senast redigerad av Honan6 2020-10-19 kl. 17:44. Anledning: Lagt till länk
Citera
2020-10-19, 18:17
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Jag har fått tips om vilken ikon som ses i SD:s mobil. Det är Avanza-appen! De blev Årets Bank 2019.
www.avanza.se/start

Har någon sett SD:s konto på Avanza i FUP? Det har inte jag. De konton som redovisas i FUP finns i Handelsbanken.

Med tanke på funderingar om SD:s ekonomi och om LW visste något hon hotade berätta, borde ju det där kontot vara med i FUP, eller? Hur ser transaktionerna ut där t ex?

Jag förmodar att det man är intresserad av när det gäller förundersökningen är de transaktioner/köp man har gjort under den aktuella tiden.

Kanhända att Avanza handlat om aktieköp/fondinsättningar som varit månatliga? Inget som är av intresse för förundersökningen då det inte visar något om vad och var SD pysslat med?
Citera
2020-10-19, 18:44
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Tekniknörden
På en bild av den mobil SD hade vid anhållandet i augusti -19 ses att han använde appen Google Home.
" Konfigurera, hantera och styr Google Home-, Google Nest- och Chromecast-enheter samt tusentals produkter för det uppkopplade hemmet, som lampor, kameror, termostater och annat – direkt i Google Home-appen. "

www.bildtagg.se/bild/4dozmopqsf5i8f6hcu1smq

Under Google Home ikonen ses Tello som är appen för hans drönare. Har någon sett den i beslagslistan?

Vi vet att SD använde sin mobil flitigt och jag tror fler än jag gissar att han fjärrstyrde sina enheter vid behov. Han kan ju ha raderat en fjärrstyrnings-app från mobilen när han städade spår, men jag fick se en bild av den mobil som togs i beslag 15 maj och på den syns en app-ikon som jag inte känner till. Finns det någon i tråden som vet vad det kan vara för sorts app?
www.bildtagg.se/bild/y0pesnmhbfe5ui92fe7gibl2

och vad skulle detvart för spår ?
Citera
2020-10-19, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Visst, påstår man att en frikännande dom inte vunnit laga kraft för att den överklagats så är även det omöjliga möjligt.

Det är lätt att bli förblindade när skvallret stiger en åt huvudet så att nedsvärtandet blir indicier vilka genom tusentals upprepningar växer till "Bevis" .

Strösselförhör × 1000 ggr = Bevis.
Pipig röst × 500 ggr = Bevis.
Mördande av en broms × 200 ggr = Bevis.
JG måste vara hotad 300 ggr = Bevis.
Han är psykopat × 1500 ggr = Bevis
Han är kontrollfreak × 1200 ggr = Bevis
Hotat Lena × 1700 grr = Bevis
HD måste vara hotad × 2000 grr = Bevis
HD står näst på tur × 1300 ggr = Bevis.
Städat hemma × 700 ggr = Bevis..
Inte ringt LW × 3000 ggr = Bevis.
Släckt lampa × 1500 ggr = Bevis.

Är man uppmärksam och följt tråden från start så är det slående att SD blivit aningen lite mer skyldig till mordet på Lena Wesström varje gång skitsnacket upprepas. (Läs: det absurt många ggr upprepade Inlägget här ovanför)

Sammantaget så finns det hur mycket bevis som helst förutsatt att man anser att SD är så frånstötande att frånvaron av bevis är ett hinder för att döma honom för mord.

Å andra sidan kan man tycka att SD må ha någonting alldeles oemotståndligt eftersom LWs avskyvärda följelse av paret D har fått metastaser i tråden.

I den verkliga verkligheten så finns inget tekniskt som binder honom till mordet, inget mordvapen och inget som binder honom varken till tidpunkten och platsen.
L kunde välja och vraka bland intresserade män.Den hon trollbands av var inte dem.
Det var nämligen S.
Citera
2020-10-19, 19:33
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Är inte det lite konstigt?

Jag tar bara av mig min (av annat märke) när jag duschar, aldrig annars.
För att alla dess funktioner ska fungera så bra som möjligt så ska den alltid vara på, även när man sover.
Fast jag känner inte till hur just Garmin fungerar.

Brukar hon ta av sig den?
Det är en Garmin Forerunner 610 som LW bär på armen: A164, s. 1228; bilden tagen 180513 kl. 09.10 och har via Telegram skickats till MGM (tumnagel hittad i MGM:s mobil: en av flera tumnaglar från 13-14 maj och kopplad till MGM:s aktivitet i telefonen kl. 15:10:13 t.o.m. 15:10:24 den 15 maj 2018.) + A157, s. 53 (platsundersökning).

Föreställer mig att de flesta använder sina Garmin-klockor i samband med träning (men det kan säkert variera):
https://static.garmincdn.com/pumac/Forerunner_610_OM_SV.pdf (elegant klocka - om än i största laget, kanske)

Att döma av publicerade bilder verkar LW uteslutande använda sin Garmin-klocka under olika träningspass. - Man hittade också en handhållen GPS i en av de två översta lådorna i en byrå som stod mellan hallen och köket.
Citera
2020-10-19, 19:51
Medlem
Citat:
www.avanza.se/start

Eftersom ikonen finns på luren har de nog inte missat kolla hans Avanza-konto. Fast, det är ju en del som inte verkat funka helt tillfredsställande. Finns inte kontot omnämnt att det har kontrollerats?

Btw. Har de kollat om mobilens ikoner verkligen är vad de ser ut att vara med tanke på att folk har funderat på hur S kan veta saker...
Citera
2020-10-19, 20:04
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
I det nattsvarta - tveksamt. Å andra sidan har inget framkommit som tyder på användning av annan belysning.
Kan vara så att hon var på väg dit och stöter på MGM efter vägen. - Är hon på väg till S, H, Blixten eller den nya planerade cachen på BP? - Grannen i huset mittemot planket hör L och MGM gräla?

Vid jämförelse av As berättelse aktuella kväll och Ls chatter A 145 får jag fram följande:

L sitter vid datorn och städar lite under kvällen

C:a 21:00 L fikar hjärtkaka med sin son.
C:a 21:10-21:30 A tränar och duschar efteråt
C:a 21:30 A går upp till övervåningen, säger godnatt och pusspuss innan han går upp.
L: "kommer upp när du har somnat, jag ska göra iordning dina presenter och så."
A borstar tänderna på övervåningen. Lägger sig i sängen och kollar Yo*T*be på mobilen.
21:29 L är klar med sista loggen, den från torsdagen.

21:32-22:00 L utanför bostaden. Chattar utan uppehåll. A nämner inget om låsljud när L är ute första omgången. - Låser L upp ytterdörren under tiden A borstar tänderna med sin eltandborste?

22:02-22:07 paus
22:20 A tittar på mobilklockan och lägger undan mobilen. A nämner inget här heller att han uppfattat ljud från ett kodlås, vilket hörs när dörren öppnas utifrån. - Lägger hon igen dörren för att slippa störa A eller går hon ut via altandörren?
22:15 L börjar fixa inför f-dagen.
22:32-23:01 intensivt chattande.
23:00 L fotar GC-remsan.
23:01 S: "kom precis, svarar på jobbmejl" "har lite måsten".
Elva sek senare skickar L bilden på GC-remsan till S i Telegram.

23:04 återupptar chattandet.
23:07-23:10 paus
23:13-23:19 paus i chattandet
A somnar runt 23:00-23:30. I samband med insomnandet hör han ett låsljud, sedan ljudet av en eltandborste. Direkt efter tandborstningen hör han L gå uppför trappan och fram till hans säng. Hon klappar på honom innan hon går ner igen. A somnar om.

L sa tidigare under kvällen att hon skulle komma upp (och lägga sig bredvid honom) när han hade somnat och hon var klar med presenterna.
- L låser upp (?) dörren, borstar tänderna och går upp till A för att se till att han sover, innan hon tar på sig skorna för en kvällspromenad? Ser i alla fall ut som en planerad promenad utifrån As vittnesmål och Ls chatt.

Även om A förhördes tidigt vid försvinnandet, så kan han ha blandat ihop det. Särskilt om man slumrar /håller på att somna in kan olika ljud och tidpunkter lätt blandas ihop. Ändå verkar han ha ett sinne för detaljer, såsom ljudet av eltandborsten och låsljudet.

Om han hör mamma låsa, kanske hon gör det för att SD skriver en tid när han kan komma, eller typ "senare". Kanske hon låser upp sedan när A somnat.

Kanske går Lena upp till A precis när SD meddelat att han är på väg, det för att checka att A sover innan hon går.

Här kan SD och Lena kommunicerat, även om hon har slagit in presenter.

Lenas pauser i chattandet synkar med SDs pauser
23:01- 23:04
23:07- 23:10
23:13- 23:19

SD paus 23:01:02- 00:00:00 (eller 00:02:58)
Citera
2020-10-19, 20:07
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
/.../ Du tänker att Lena var utrustad för en cachtur, men det ville inte mördaren skulle synas? Han tog med sig lite av varje, så att säga?
Det är inget man med säkerhet kan veta; ej heller om han fört med sig något tillbaka till bostaden, eller vad han i övrigt kan ha sysslat med där.
Citat:
Jag blir ändå inte klok på varför man letar och frågar så mycket efter en pulsklocka och även kommenterar bilderna i FUP:

"Följande två bilder är hämtade från Lena Wesströms Instagram-konto Softpocahontas.
Med anledning av GPS-klocka.
"
Det är ju bilder från 2014 resp. 2015 som ej åtföljs av någon närmare förklaring .
Citat:
Anteckningar En sportklocka, GARMIN, svart, armbandsmodell, forerunner 610 med tillhörande laddare"

Kanske man tänkte att den kunde innehålla värdefull information om var hon varit de senaste dagarna/ timmarna?
Ja, det kan man ha tänkt.
Citera
2020-10-19, 20:11
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SteinwayandSons
Har dykare sökt av Sumpsjöns botten i letandet efter bevis?

Jag har inte läst eller hört något om några dykningar.
Vilken Sumpsjö tänker du på?

Svartån skulle ju kunna tänkas vara en plats annars för att dumpa saker i.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in