Citat:
Du har svaret i mitt inlägg där det tydligt framgår vad jag tror, men upprepar det för säkerhets skull då:
Mordvapnet och den försvunna ringen är sannolikt eliminerat direkt, men mobilen kan tänkas finnas gömd någonstans. Under mordnatten rådde tidspress, så jag inbillar mig (utifrån vad SD visat upp om sin personlighet i GC-loggningar) att mobilen gömdes i tanke att den skulle kontrolleras noggrannare vid senare tillfälle.
Mordvapnet och den försvunna ringen är sannolikt eliminerat direkt, men mobilen kan tänkas finnas gömd någonstans. Under mordnatten rådde tidspress, så jag inbillar mig (utifrån vad SD visat upp om sin personlighet i GC-loggningar) att mobilen gömdes i tanke att den skulle kontrolleras noggrannare vid senare tillfälle.
Det tror jag med. Dessutom är det nog mer av en adrenalinkick att ha en mobil kvar, än till exempel en ring. LW kanske till och med spelade in när hon gick för att möta mördare? Så kanske finns mordet till och med inspelat?
Tror dock mordvapnet mycket väl kan finnas kvar i "sin naturliga miljö", kanske i en verktygslåda eller dylikt? Det kanske ligger i cementen på ett bygge, i JG´s trapp, eller så är det kastat i vatten eller på ett ställe som Lanna Gruva, alternativt i Kilsbergen? På ett sådant ställe så kan han/de ju till och med ta med barnen och låta dem stå vid en klippkant, samtidigt som han njuter sin "seger" över LW?
De siamesiska tvillingarna TIDIGT dagen efter det fruktansvärda mordet, säger ungefär:
"Hoppas att hon är död"
"Vi kommer snart att få se obehagliga rubriker"
Är DET normalt? Och är detta nedan normalt?
En bild säger mer än 1000 ord...
https://forumbilder.com/i/ro6E
Ingen husrannsakan har väl heller inte skett hos varken JG eller SOA? Eller har jag missat det, trots att jag läst FUP?
Husrannsakan borde nog ske av både anledningen att det kan finnas prylar från mordet, men också rent tekniska spår hos SOA&BA, eftersom de bland annat lånade teknik av SOA&BA efter mordet (telefon, laptop), bland annat?
Det är ju inte någon som snattat på Ica, detta vidriga brott som utfördes och lämnade tre barn utan en mamma de älskade...
Utan ett extremt bestialiskt mord, eller snarast en brutal avrättning av en energisk, vacker och levnadsglad 3-barnsmamma - där allt pekar på SD (och kanske HD)?
Undrar om JG, SOA och BA - bland annat - tänker på vad de är med och mörkar?
Tänk om det varit JG´s sambo, HD eller barnen (vilka han redan tidigare har planerat att mörda),som det handlat om?
Nej, istället hjälper man till att storstäda huset 10 dagar efter mordet. Skura avlopp och vattenlås så de blänker...och sen ljuger man och slingrar sig i både polisförhör och TR. VARFÖR? Vilken oskyldig eller ovetande gör så? Och dessutom med en nonchalant ton (SD, HD, SOA och JG).
#TeamÅsaHiding

Tick, tack, tick, tack...
Den leende psykopaten.mp4
https://forumfiles.com/B2Zax8F5o2/De...psykopaten_mp4