2020-11-05, 18:17
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Jaha, så du vill också kasta ljus mot Kocko? Jag tror nog han lärt sig sen deras kuttrasju -14 att L inte ville ha honom som partner. Kocko gillade inte S efter flingen m L och nu utmanar han ödet o umgås m H. Modig kille.

Eller så är det bara bra om han lyckas röra om i grytan. Dessutom så tror jag inte koko bryr sej speciellt mycket över vad SD kan tyckas tänka om deras vänskap. Förresten så tror jag ingen karl bryr sej om vad SD tycker och tänker, förutom JG och SOA då.
Citera
2020-11-05, 19:15
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Hej Ulanna.
Jag hade blivit otroligt irriterad om ifall LW förskte tjata sig till den där laddaren som Co*o hade ...Då hade jag nog verkligen undrat över VARFÖR han skulle sponsra henne med att låna ut en laddare när hon skulle på kuttrasju med en ny karl i Norge,det borde väl den karlen kunna tillstå med ? ...så visst ,även Co*o kan ju ha blivit åtminstone lite agressiv i sitt tyckande omkring hennes önskan ....

Bara en fundering ...

(Spekulation)

Nu var det väl så att det var ganska länge sedan de hade en relation. Förmodligen är de bara kompisar vid tiden för mordet.

Jag förstod det som att det var en speciell laddare, som skulle vara till flera i gänget. Man kan ladda flera mobiler samtidigt, och man laddar inte bara mobilerna utan även lampor till tältet kanske också?

Jag tror inte att han blev så sur för en sådan fråga?
Senast redigerad av notknapparen 2020-11-05 kl. 19:25.
Citera
2020-11-05, 20:49
Medlem
notknapparens avatar
Lite typiskt SD att säga på det här viset:

A 147, s. 30
Förhör 29 maj- 18

"PS: Okey, hur reagera hon på det när hon fick reda på det?
MT: Ja (suckar) hon borde, hon borde ju ha kastat ut mej, äh eller ...
PS:Mm.
MT: Eller gjort som han (ohörbart) i USA och ta förskäraren.
PS:Mm.
MT: Det borde hon ha gjort, men det gjorde ...
PS: Ja.
MT: Hon inte ...
PS:Nej.
MT: Hon blev ju, bestört.
PS: Ja.
MT: Fruktansvärt ledsen och besviken, äh mmm, ja.
"
Citera
2020-11-05, 21:47
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Jaha, så du vill också kasta ljus mot Kocko? Jag tror nog han lärt sig sen deras kuttrasju -14 att L inte ville ha honom som partner. Kocko gillade inte S efter flingen m L och nu utmanar han ödet o umgås m H. Modig kille.

Det är så mysko för mig att alla eller många i vilket fall inom geocachingen verkar ha strulat med varandra !?

Själv så har jag hela tiden sett "gänget"(alltså ALLA inom geogänget -inte bara ett litet gäng ) som att de är vanliga halvlata personer som gör så gott de kan inom motion och leta gömmor !

Så det där med sportiga supernojjan på att vara först ,bäst och superbra ,vet jag inget om ,lika litet som jag visste om att mycket sex förekom inom geochinggänget ...tala om att ha blivit förd bakom ljuset/trädet eller vad man nu skall kalla det ?

Helt otroligt när allt kommer fram ...
Citera
2020-11-05, 21:52
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Nu var det väl så att det var ganska länge sedan de hade en relation. Förmodligen är de bara kompisar vid tiden för mordet.

Jag förstod det som att det var en speciell laddare, som skulle vara till flera i gänget. Man kan ladda flera mobiler samtidigt, och man laddar inte bara mobilerna utan även lampor till tältet kanske också?

Jag tror inte att han blev så sur för en sådan fråga?

Kanske inte ,men jag kan ju tycka att låna saker till sitt eget höga nöjjes skull borde man göra ifrån dem man i situation lever för ...inte ifrån föredettingar osv.

Jag skulle bli purken ifall något x skulle vilja låna ett tält utav mig för att ha gulligull med en ny stjärna -det skulle kännas otroligt underligt ,typ då kan de väl KÖPA ett tält åt sitt romatiska äventyr ,kan jag tycka ...

Varför fråga mig som kanske är ledsen över hur det blev mellan mig och x:et ?

Särskilt om jag haft romantik i just det tältet ihop med detta x ,då är det ju ännu mera svidande rent känslomässigt..skulle bara fattas att mitt X skulle påpeka just det också ,-Att minns du tältet vi hade sex i ,kan jag få låna det till mig och min nya, i helgen !
Usch och fy ....

Lika bra att var sak har sin tid ,och gå tillbaka i tiden och fråga om lån utav ting är ingen vidare bra ide !

Det är min uppfattning ..
Senast redigerad av landbandy 2020-11-05 kl. 21:55.
Citera
2020-11-05, 22:33
Medlem
Citat:
Kanske inte ,men jag kan ju tycka att låna saker till sitt eget höga nöjjes skull borde man göra ifrån dem man i situation lever för ...inte ifrån föredettingar osv.

Jag skulle bli purken ifall något x skulle vilja låna ett tält utav mig för att ha gulligull med en ny stjärna -det skulle kännas otroligt underligt ,typ då kan de väl KÖPA ett tält åt sitt romatiska äventyr ,kan jag tycka ...

Varför fråga mig som kanske är ledsen över hur det blev mellan mig och x:et ?

Särskilt om jag haft romantik i just det tältet ihop med detta x ,då är det ju ännu mera svidande rent känslomässigt..skulle bara fattas att mitt X skulle påpeka just det också ,-Att minns du tältet vi hade sex i ,kan jag få låna det till mig och min nya, i helgen !
Usch och fy ....

Lika bra att var sak har sin tid ,och gå tillbaka i tiden och fråga om lån utav ting är ingen vidare bra ide !

Det är min uppfattning ..

Jösses! Hon ville låna en batteriladdare! Vilken värld lever du i? Klart man kan vara bra kompis m ett ex efter en tid då parterna förhoppningsvis lämnat eventuellt groll bakom sig. Hellre goda vänner o glädjas åt varandras fortsatta liv än att fundera på vilka som ligger på "vår" filt i skogen.
Fn, jag tror jag ligger i riskzon om man inte ska kunna låna batteriladdare av ett ex som man varit ihop med en kort period och som man dessutom inte ens hunnit dela ett vardagsliv med.
Citera
2020-11-06, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
SD förhördes först 2018-05-29 efter resan.
Men HD hade efter mordet ännu inte hörts, så det var kanske därför de förhörde henne direkt efter resan.

Jag vet att man inte förhör misstänkta var och varannan dag vilket man kanske tror. Om jag har förstått det rätt förbereder man sig noga inför förhören. Man samlar ihop så mycket bevis man kan och förhör andra för att fråga om relevanta saker.

SD hade ju varit inne på först ett vittnesförhör och sedan ett förhör som misstänkt direkt innan resan.

Jag tror som du, att SD visste redan hur Lena låg och det var därför han visste att det var långt in.
Om man kollar på bilder från kompletteringen, kan man se att Lena låg med fötterna riktade mot gunnebostängslet och kroppen liggandes på sidan om hålet. Hon låg ca två meter från planket.

Det är fullt möjligt att tänka sig att hon låg där. Stegar som forensikerna klättrade på kan ju ha varit en indikator på att kroppen ändå låg där. Samtidigt förstår man att området är större än man tror.

https://www.bildtagg.se/bild/I45E8gunnebostangsel

Man skulle ju kunna ha tänkt sig att kroppen var indragen långt mer inne i snåren för att inte synas direkt om man kikade in där. Inget var givet enligt forensikern som vittnade i rätten.

Det är nog JG:s "förtjänst" att de inte blev insläppta i USA (han ville kanske inte ha MGM:s i sitt hemland) och även att HD blev kallad till förhör dagen efter att de kommit hem.

Polisen hade redan funderingar på SD som GM och efter JG:s idoga ringande/tipsande ang att LW kanske var hemma hos HD gjorde saken biff. Då pekade alltmer på att SD/HD var inblandade.

Någon i tråden som vet om JG/SD/HD fortfarande umgås?
Citera
2020-11-06, 10:15
Medlem
Citat:
Det är så mysko för mig att alla eller många i vilket fall inom geocachingen verkar ha strulat med varandra !?

Själv så har jag hela tiden sett "gänget"(alltså ALLA inom geogänget -inte bara ett litet gäng ) som att de är vanliga halvlata personer som gör så gott de kan inom motion och leta gömmor !

Så det där med sportiga supernojjan på att vara först ,bäst och superbra ,vet jag inget om ,lika litet som jag visste om att mycket sex förekom inom geochinggänget ...tala om att ha blivit förd bakom ljuset/trädet eller vad man nu skall kalla det ?

Helt otroligt när allt kommer fram ...

Förstår inte riktigt hur du tänker... du skriver "förd bakom ljuset", vad menar du med det? På vilket vis är du det? Kanske att du är naiv... men förd bakom ljuset ser jag inte.

Det är vuxna, somliga ensamstående människor som träffas ganska ofta. Tror du inte att någon/några fattar tycke för varandra? Vad dessa gör eller inte gör är väl inget de berättar om när ni träffas någon gång i skogen!! Tycker du att LW eller SD skulle berättat för dig om sin affär?
Citera
2020-11-06, 11:24
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Förstår inte riktigt hur du tänker... du skriver "förd bakom ljuset", vad menar du med det? På vilket vis är du det? Kanske att du är naiv... men förd bakom ljuset ser jag inte.

Det är vuxna, somliga ensamstående människor som träffas ganska ofta. Tror du inte att någon/några fattar tycke för varandra? Vad dessa gör eller inte gör är väl inget de berättar om när ni träffas någon gång i skogen!! Tycker du att LW eller SD skulle berättat för dig om sin affär?

Nej , nej ....

Men SD var ju inte ensamstående .
Det är där jag blir besviken på honom ...
Citera
2020-11-06, 11:53
Medlem
7.2PaRichterskalans avatar
Citat:
Det är nog JG:s "förtjänst" att de inte blev insläppta i USA (han ville kanske inte ha MGM:s i sitt hemland) och även att HD blev kallad till förhör dagen efter att de kommit hem.

Polisen hade redan funderingar på SD som GM och efter JG:s idoga ringande/tipsande ang att LW kanske var hemma hos HD gjorde saken biff. Då pekade alltmer på att SD/HD var inblandade.

Någon i tråden som vet om JG/SD/HD fortfarande umgås?

Jarå,alla umgås och varför skulle dom inte det men det har knappast med brottet att göra.
Polisen hade redan funderingar när UW ringde Polisen.

"han (JG) ville kanske inte ha MGM:s i sitt hemland" Har du haft den funderingen länge?Verkar iaf inte vara så genomtänkt tufsan och dessutom så rör det inte brottet det heller.
Citera
2020-11-06, 12:19
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Mitt inlägg var till S-J.
S-J skriver att LW hotade, förföljde, tjatade, anmälde mm och att det var 24/7.
Detta är en grov överdrift från hans sida då det inte var något LW ägnade sig åt på heltid.

Ps Betackar mig dumma svar/hjälp från din sida innan du lärt dig läsa skriven text! Ds

Resonemanget ovan är inte bara löjligt genomskinligt och totalt världsfrånvänt -det är därtill klassiskt och alltså helt förväntat.
En psykopatisk kvinnomisshandlare/mördare skyller allt på offret, den kan till och med utan problem blåljuga om att det hela förhåller sig tvärtom, dvs "offret misshandlade psykopaten ifråga och den i sin tur försvarade ju sig bara".
Att exakt vemsomhelst genomskådar wierdot verkar inte bekomma det överhuvudtaget. Det saknar helt logiskt tänkande och är duktigt sjuk i huvudet.
Citera
2020-11-06, 14:17
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
Resonemanget ovan är inte bara löjligt genomskinligt och totalt världsfrånvänt -det är därtill klassiskt och alltså helt förväntat.
En psykopatisk kvinnomisshandlare/mördare skyller allt på offret, den kan till och med utan problem blåljuga om att det hela förhåller sig tvärtom, dvs "offret misshandlade psykopaten ifråga och den i sin tur försvarade ju sig bara".
Att exakt vemsomhelst genomskådar wierdot verkar inte bekomma det överhuvudtaget. Det saknar helt logiskt tänkande och är duktigt sjuk i huvudet.

Vad lever du i för värld som inte förstår att det var Lena som förföljde SD?

Aktbilaga IT-protokoll 164. Sid. 1307 - 1310 Kontrollfreaket Lena korsförhör SD som vanligt. Screenshot_2017-10-28-00-09-45.png

L. har du knullat runt?

*Lena visar här en bild på en kondom hon har mellan fingrarna (obs * eget tillägg)

L. Dolt dig Igen ser jag (fb). Varför av och på?

L. Eller har kanske Tg varit ute och testat !lite? Båda, tillsammans med andra?

L. Testa nya saker man fantiserat om tillsammans.

S. VIII du verkligen diskutera mitt sexliv? På riktigt? Tror du att något blir bra av det?

Sid 1310.
L. Vad är du?

S. Pä väg hem.

L. var har du varit då?

S. Jobbat.

L. dina svar låter som nån som försöker undvika ett svara det egentliga, som försöker slinka undan så mycket som
möjligt.

S Onej!

L. du åkte och Jobbade efter vi sågs? Du fortsätter låta som det jag sa du låter som . tre frågor sen du borde svarat på var du är och vad du gör. Frågan mycket enkel att förslå Innebörden I. Ditt Icke- svarande signalerar väldigt mycket det jag beskrev. Agera annolunda om du menar annorlunda.

------------------------
Att SD är en psykopat är trams. Det var Lena som om att hon var psykiskt sjuk och ville lägga in sig på en psykavdelning. (Inte bara för sin abnorma svartsjuka)

Det var välan tur att inte SD behandlade Lena ens en bråkdel så illa som hon behandlade honom, då hade ni väl tagit det som intäckt att han mördat henne.
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-11-06 kl. 14:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in