2020-10-17, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Är det någon som har sett en enda rad, ett enda ord, något överhuvudtaget om att SD sagt att han saknar Lena, att han på något sätt verkar ledsen över vad hon har utsatts för? Det fruktansvärda våld hon har utsatts för får väl de flesta människor att må väldigt dåligt av.

Jag har oändligt svårt att förstå hur man kan gå vidare i livet som att ingenting har hänt.

Fortsätta geocacha, gå på event, resa. Inget har ändrats trots anhållanden, häktningar (både han och hans fd) och rättegångar.

Kan någon tänka sig in i att förlora en nära vän sedan många år "råka " ut för något liknande, hur mycket skulle inte det vanliga livet påverkas?

Vad har hänt, vem, varför, hur kan någon göra något så hemskt?
Så fruktansvärt!!!

Hur kan man bara gå vidare på det sätt som SD gjort med livet om man är oskyldig?
Det är för mig helt obegripligt.

Vilket fruktansvärt trauma.

Jag tror att t om grannar har mått sämre än SD.
Och då är han ändå den misstänkte.

Nämnde han inte nåt i sms till Jelly om att han kollade på en Bruce Springsteen-konsert som LW hade velat se och att det typ var synd att hon inte fick se den? Eller var det Jelly som skrev det?
Citera
2020-10-18, 00:01
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Jag har själv förlorat nära, i mycket för tidiga år.
Jag kan inte förställa mig hur man bara går vidare som inget har hänt!

Inte ens mär katten blev överkörd blev livet som vanligt här hemma. Alla var ledsna och grät. Det är inget som man bara snyftar lite bort och sedan är livet som vanligt!

För SD som ändå har känt Lena i så många år, och som dessutom blir misstänkt fr mordet, borde detta sätta spår. I tankar, i beteende, i ord till andra.

Som jag upprepar om och om igen, jmf med andra! De mår dåligt, de är oroliga, de undrar vad de kan göra. De kontaktar varandra fast de inte ens känner varandra!

Inte ett endaste ord!!

Utom det mekaniska upprepandet; värst för Lena förstås.

Fortsätt du att försvara det makabra beteendet!
Det säger mig en hel del...

SD hade inget intresse av att må dåligt. Han har visat tydligt vem han är. Han skrattar och fnissar hellre bl a i så allvarliga sammanhang som förhör och rättegång.
Citera
2020-10-18, 00:19
Medlem
Honan6s avatar
Någon har sett till att en bild på länk hos bildtagg har raderats. Bildlänken fanns med i inlägg www.flashback.org/sp73279744 är raderad.

Eftersom bildlänken inte längre fungerar laddade jag upp en ny bild på bildtagg med lite maskning. Skulle den tas bort igen kan den ses i aktbilaga 167 pdf s 153. www.bildtagg.se/bild/ejf7rf5yloagpbm756sq9ry2
Citera
2020-10-18, 00:57
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
/.../
Räckte mobilens ficklampa?
I det nattsvarta - tveksamt. Å andra sidan har inget framkommit som tyder på användning av annan belysning.
Citat:
LW lämnar bostaden fre 11 maj kl. 22.41 (efter 38 min okänd aktivitet), är ute 27 min; besöker som hastigast ”Absolute X-mas” (dåligt ljus), och på tillbakavägen upptäcker hon blixtnedslaget. - Av senare chattar framgår att hon blivit klar med en kattlåda till sin planerade Blixten-cache men sökt med ljus och lykta efter en Blixten McQueen-bil. Så sent som den 13 maj kl. 22:24 framgår av chatt med JH att hon inte hittat någon (trots att hon under A:s kalas t.o.m. letat på UW:s krypvind men endast lyckats rota fram en sovsäck). - Ytterligare en intressant sak framgår av chatten med JH: ”Helt sjukt, blixten slog ned i två träd här i fredags, 400 m från mig, båda står precis mellan två av Stefans cirklar och jag har sedan tidigare reserverat koordinater bara några meter ifrån nedslagen.” (A168 B, s. 1822-1820)

Man kan fråga sig om inte LW varit på väg till Blixten-cachen och bara gjort en avstickare bort till planket (ditlurad under förevändning av en snabbt fixad åtgärd, eller för att kolla något när hon ändå befann sig där).
Kan vara så att hon var på väg dit och stöter på MGM efter vägen. - Är hon på väg till S, H, Blixten eller den nya planerade cachen på BP? - Grannen i huset mittemot planket hör L och MGM gräla?

Vid jämförelse av As berättelse aktuella kväll och Ls chatter A 145 får jag fram följande:

L sitter vid datorn och städar lite under kvällen

C:a 21:00 L fikar hjärtkaka med sin son.
C:a 21:10-21:30 A tränar och duschar efteråt
C:a 21:30 A går upp till övervåningen, säger godnatt och pusspuss innan han går upp.
L: "kommer upp när du har somnat, jag ska göra iordning dina presenter och så."
A borstar tänderna på övervåningen. Lägger sig i sängen och kollar Yo*T*be på mobilen.
21:29 L är klar med sista loggen, den från torsdagen.

21:32-22:00 L utanför bostaden. Chattar utan uppehåll. A nämner inget om låsljud när L är ute första omgången. - Låser L upp ytterdörren under tiden A borstar tänderna med sin eltandborste?

22:02-22:07 paus
22:20 A tittar på mobilklockan och lägger undan mobilen. A nämner inget här heller att han uppfattat ljud från ett kodlås, vilket hörs när dörren öppnas utifrån. - Lägger hon igen dörren för att slippa störa A eller går hon ut via altandörren?
22:15 L börjar fixa inför f-dagen.
22:32-23:01 intensivt chattande.
23:00 L fotar GC-remsan.
23:01 S: "kom precis, svarar på jobbmejl" "har lite måsten".
Elva sek senare skickar L bilden på GC-remsan till S i Telegram.

23:04 återupptar chattandet.
23:07-23:10 paus
23:13-23:19 paus i chattandet
A somnar runt 23:00-23:30. I samband med insomnandet hör han ett låsljud, sedan ljudet av en eltandborste. Direkt efter tandborstningen hör han L gå uppför trappan och fram till hans säng. Hon klappar på honom innan hon går ner igen. A somnar om.

L sa tidigare under kvällen att hon skulle komma upp (och lägga sig bredvid honom) när han hade somnat och hon var klar med presenterna.
- L låser upp (?) dörren, borstar tänderna och går upp till A för att se till att han sover, innan hon tar på sig skorna för en kvällspromenad? Ser i alla fall ut som en planerad promenad utifrån As vittnesmål och Ls chatt.
Senast redigerad av Reviews 2020-10-18 kl. 01:18.
Citera
2020-10-18, 10:30
Medlem
Citat:
Jag har själv förlorat nära, i mycket för tidiga år.
Jag kan inte förställa mig hur man bara går vidare som inget har hänt!

Inte ens mär katten blev överkörd blev livet som vanligt här hemma. Alla var ledsna och grät. Det är inget som man bara snyftar lite bort och sedan är livet som vanligt!

För SD som ändå har känt Lena i så många år, och som dessutom blir misstänkt fr mordet, borde detta sätta spår. I tankar, i beteende, i ord till andra.

Som jag upprepar om och om igen, jmf med andra! De mår dåligt, de är oroliga, de undrar vad de kan göra. De kontaktar varandra fast de inte ens känner varandra!

Inte ett endaste ord!!

Utom det mekaniska upprepandet; värst för Lena förstås.

Fortsätt du att försvara det makabra beteendet!
Det säger mig en hel del...
Det går inte att jämföra.S var aldrig en vän till L.L var endast ett verktyg.Ett verktyg ska inte tänka,känna eller prata.
L både hotade och trakasserade både S samt H.Förstår ni inte hur HAN måste ha känt?och hur frun måste ha känt?
Man måste se de bakomliggande faktorerna för att kunna räta ut frågetecknen till ett utrupstecken.
Vart i mina inlägg har har försvarat beteendet? Jag är en av få som försöker sätta mig in i S situation utan att för den skull döma.Det pga jag är intresserad av människan bakom brottet.
Därmen inte sagt att jag kan peka ut någon som GM.
Citera
2020-10-18, 10:34
Medlem
Mgm känslor och tankar behöver inte uttryckas utåt i olika forum.Det behöver nödvändigtvis inte va samma sak.
Hur kan ni tro något sådant?
Citera
2020-10-18, 11:17
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Ja, det stämmer bra med hans njutning av en pinne in i någons cykeldäck, så det skadar sig.

Och att misshandla sin bror med pappas och mammas medgivande, mer eller mindre.

Och hans behov av att visa och prata blod hela tiden, samt exponera döda smådjur med tarmarna hängande ut ur magen.

Och planera ett mord på sin fru och deras små barn, samt hota LW och hennes barn med blodiga mord.

Och att förhöra sina barn och spela in dem, eller slå näven i en vägg för att skrämma dem och sedan skylla på en 8-åring.

Och ställa barnen vid raviner och elda när det är eldningsförbud. Och kanske stjäla instrument och verktyg från sin förra arbetsgivare (Exact? Var det inte där han tog sig in och åkte skateboard när de hade stängt och han inte jobbade där längre?) och köpa smycken och annat för att erövra henne och behålla kontrollen.

Och att iskallt leka med sin toabildskompis JG´s mentala tillstånd.

Och att filma och skrämma grannar.

Och hälsa flinande på LW´s barn som bor 60 meter från honom.

Kattens lek med råttan...det är nog det enda som kan väcka någon typ av känslor inom honom. Och efter detta mord så kommer behovet av att skada folk nog vara ännu större.

Han måste hela tiden tillfredsställa sig med nya adrenalinkickar och uppför sig som Ted Bundy i TR.

Hans karriär har nog bara börjat, trots att jag tror att den började redan med pinnen i cykelhjulet eller något liknade...?

Fortfarande, efter 2,5 år så dyker det inte upp en enda vän, klasskamrat eller någon annan som kan berätta något om honom. Hans familj verkar heller inte bry sig.

Jag hoppas att polisen och åklagaren får en chans att plocka in honom, innan det sker något nytt.

#TeamÅsaHiding

Den leende psykopaten.mp4

https://forumfiles.com/B2Zax8F5o2/De...psykopaten_mp4
Ja han visar alla tecken på att både vara psykopat och narcicisst.

Psykopater behöver oerhörr mycket mer för att få en kick av upphetsning, vanliga saker som vi normala gör som ger oss spänning, lycka, sorg, alltså känslor, ger dem ingen tillfedställelse.

Denna SD är otroligt farlig för omgivningen.
Gillade han det han gjorde mot LW, kommer han att få mersmak.
Citera
2020-10-18, 11:50
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SteinwayandSons
Det går inte att jämföra.S var aldrig en vän till L.L var endast ett verktyg.Ett verktyg ska inte tänka,känna eller prata.
L både hotade och trakasserade både S samt H.Förstår ni inte hur HAN måste ha känt?och hur frun måste ha känt?
Man måste se de bakomliggande faktorerna för att kunna räta ut frågetecknen till ett utrupstecken.
Vart i mina inlägg har har försvarat beteendet? Jag är en av få som försöker sätta mig in i S situation utan att för den skull döma.Det pga jag är intresserad av människan bakom brottet.
Därmen inte sagt att jag kan peka ut någon som GM.

Då kan du tänka hur det skulle vara om du både vill ha kakan och äta den. SD har deklarerat i förhör att han älskade kvinnorna och i ett långt brev skrivet till LW -15 beskriver han att han aldrig väljer bort någon av dem och att han inte skämdes för detta. Det betyder att både HD och LW var hans verktyg. Han behövde båda och hade ingen empati för att de inte ville dela honom.

Alla människor är sannolikt mer eller mindre verktyg för att behaga SD. Vinter/våren -18 blev det skakigt och båda kvinnorna hade slutat följa hans taktpinne. Jag tror de flesta som följt detta tydligt kan se hans obalanserade beteende en tid innan mordet. Han hade mest att förlora i social status om han inte gick HD till mötes. Han blev tvungen att välja till sist och i hans värld är tankar (och samtal) om att mörda inget nytt.

SD visar upp en ganska ovanlig distansering från första stund när LW rapporteras försvunnen. Han skrattar, fnissar, uttrycker otaktiska saker i förhör och i rättssalen. Han har inget intresse av att visa sitt innersta väsen trots att han är anklagad för ett brutalt mord på sin vän/älskarinna. Han visar ett väldigt märkligt förhållningssätt och pratar precis som att han är ett kyligt vittne i en scen som han själv inte har medverkat i.
Citera
2020-10-18, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Då kan du tänka hur det skulle vara om du både vill ha kakan och äta den. SD har deklarerat i förhör att han älskade kvinnorna och i ett långt brev skrivet till LW -15 beskriver han att han aldrig väljer bort någon av dem och att han inte skämdes för detta. Det betyder att både HD och LW var hans verktyg. Han behövde båda och hade ingen empati för att de inte ville dela honom.

Alla människor är sannolikt mer eller mindre verktyg för att behaga SD. Vinter/våren -18 blev det skakigt och båda kvinnorna hade slutat följa hans taktpinne. Jag tror de flesta som följt detta tydligt kan se hans obalanserade beteende en tid innan mordet. Han hade mest att förlora i social status om han inte gick HD till mötes. Han blev tvungen att välja till sist och i hans värld är tankar (och samtal) om att mörda inget nytt.

SD visar upp en ganska ovanlig distansering från första stund när LW rapporteras försvunnen. Han skrattar, fnissar, uttrycker otaktiska saker i förhör och i rättssalen. Han har inget intresse av att visa sitt innersta väsen trots att han är anklagad för ett brutalt mord på sin vän/älskarinna. Han visar ett väldigt märkligt förhållningssätt och pratar precis som att han är ett kyligt vittne i en scen som han själv inte har medverkat i.

SD har från första stund visat med all önskvärd tydlighet att han inte bryr sig. Från dag 1. Man kunde önskat att han haft den goda smaken att åtminstone LÅTSATS lite oro. Han glömde dessutom ringa hennes mobil, som de gjorde som INTE hade något med mordet att göra och som var oroliga för henne. Om jag varit mördaren hade jag ringt en massa gånger, och planterat lite oro åtminstone. Men han städade ju så pass bra att det bara blev ett litet indicium bland alla andra indicier.

I rättssalen njuter han av strålkastarljuset. Jag har väldigt svårt för hans uppenbarelse och hans sätt att vara. Hans uttalande på jobbet att "det kommer bli svarta stora löpsedlar snart" (fritt ur minnet) samma dag som hon rapporterades försvunnen säger väldigt mycket. Han visste att Lena hittats död i samma ögonblick polisen hittade henne och inte ens gått ut med det - om jag minns rätt.

Den mannen måste låsas in.
Citera
2020-10-18, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6

Det är väl självfallet att han agerar som han gör.Vem vill ta ett straff om det går att slippa?
Citera
2020-10-18, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
SD har från första stund visat med all önskvärd tydlighet att han inte bryr sig. Från dag 1. Man kunde önskat att han haft den goda smaken att åtminstone LÅTSATS lite oro. Han glömde dessutom ringa hennes mobil, som de gjorde som INTE hade något med mordet att göra och som var oroliga för henne. Om jag varit mördaren hade jag ringt en massa gånger, och planterat lite oro åtminstone. Men han städade ju så pass bra att det bara blev ett litet indicium bland alla andra indicier.

I rättssalen njuter han av strålkastarljuset. Jag har väldigt svårt för hans uppenbarelse och hans sätt att vara. Hans uttalande på jobbet att "det kommer bli svarta stora löpsedlar snart" (fritt ur minnet) samma dag som hon rapporterades försvunnen säger väldigt mycket. Han visste att Lena hittats död i samma ögonblick polisen hittade henne och inte ens gått ut med det - om jag minns rätt.

Den mannen måste låsas in.
För vems skull borde han låtsas oro?
För skribenterna på FB skull?
Alla som skriver i tråden utgår från sina egna normer och värderingar. De behöver inte överensstämma med S. Det innebär också att man måste förstå att ens egna och S normer och värderingar bara för att det inte överensstämmer kan sägas vara rätt eller fel.
Sanningen ligger som vanligt i betraktarens ögon.
Citera
2020-10-18, 14:34
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SteinwayandSons
Det är väl självfallet att han agerar som han gör.Vem vill ta ett straff om det går att slippa?

If you can`t do the time, Dont`t do the crime. Så jävla enkelt är det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in