2020-10-19, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av media876
Så: anonyma konton på Flashback är bara ok när Haveristerna med hangarounds ligger bakom. Att sprida Lexbase-gallrade domar är bara ok när de gör det.

Det här tjatet om obehagliga människor: det är inte många som gnäller om att den grävande journalisten Janne J är "obehaglig". Jag tror att det kanske beror på att Janne J inte ringer folk på fyllan mitt i nätterna, och att han inte ägnar sig åt vagt hotfulla kommentarer på Facebook eller i andra sociala medier. Tror inte heller att han brukar använda sitt källmaterial som bränsle i personliga beefs. Men vad vet jag.

Det är iofs många som betraktat Janne J som väldigt obehaglig. Mest en massa pack som inte velat bli granskade förstås. Men Henrik är väl heller inte grävande reporter på SVT:s Uppdrag granskning? Han är väl bara en kille med en podd? Varför skulle hans och Jannes arbetsmetoder se likadana ut?
Citera
2020-10-19, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silence-is-wild
Det är iofs många som betraktat Janne J som väldigt obehaglig. Mest en massa pack som inte velat bli granskade förstås. Men Henrik är väl heller inte grävande reporter på SVT:s Uppdrag granskning? Han är väl bara en kille med en podd? Varför skulle hans och Jannes arbetsmetoder se likadana ut?

Vilka tycker att Josefsson är obehaglig? Har inte hört någon säga det. (Jobbig, ensidig, tesdriven har jag hört. Aldrig obehaglig.) Det var helt enkelt en jämförelse grundad på inlägg om att "det är bara folk som blir granskade av Henrik som tycker att han är obehaglig". Jag menar att det är bullshit. Henrik J är obehaglig pga gränslös och oberäknelig, inte pga att "han ställer folk mot väggen".
Citera
2020-10-19, 13:52
Medlem
lilalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av media876
Så: anonyma konton på Flashback är bara ok när Haveristerna med hangarounds ligger bakom.

Nej.
I princip alla konton på Flashback är anonyma, med några få undantag.
Citera
2020-10-19, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lilali
En enkel googling fick fram följande:

"Ämne: Jan Josefsson är obehaglig." 2006
https://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=9588.0

"Josefsson berör och upprör
Knähund eller geni, trovärdig eller obehaglig. Omdömena gick isär när GP:s läsare kommenterade Janne Josefssons gärning." 2008
https://www.gp.se/kultur/josefsson-ber%C3%B6r-br-och-uppr%C3%B6r-1.1153761

"Jannes röstvolym, ansiktsfärg och kroppsspråk visade dock att det var lönlöst att försöka förklara inkonsekvensen i deras argumentering. Minnesbilder av fruktansvärda gräl med pojkvänner dök upp, tillfällen då jag tystnat eftersom mannen framför mig skrikit så högt och aggressivt att jag blivit rädd och insett det meningslösa i att försöka föra ett samtal. (...) Det som hände denna kväll handlar inte om mitt privata obehag" 2013
https://www.mariasveland.se/aktuellt/gubbvaldet-pa-grav/

Jovisst, det negerar inte argumenten kring Henkos obehaglighet.
Citera
2020-10-19, 14:37
Medlem
lilalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkoslickarfitta
Att frisvära sig från alla "haverier" och podens verksamhet blir eje hycklande när man ju varit en del av uthägningar lögner och förtal av människor Axel och Henrik ville njuta av att mobba i många år.

Kanske ett taktiskt val att officiell ta avstånd för att dem nya sponsorerna och kunderna hon räknar med att få i kulturlivet på söder inte uppskattar karaktärsmord och låta simpsen göra jobbet i hopp om belöning (pattar). Myra är ju väldigt narcissistisk och kan ofta vara kallt beräknade och manipulativ och hon vågar sällan bråka i någons ansikte då hon inte har denna typen av gry i sig.

Men jag hoppas också Cissi hjälper Myra ta mod till sig att berätta om våldtäkten.

Har du några belägg för alla dessa påståenden, eller är det bara ännu mer lögner, förtal och hycklande gnäll?
Citera
2020-10-19, 16:40
Medlem
Citat:
Det värsta med Henriks swimningpool är att bygga en sådan när man bor nära en sjö. Allt han gör inklusive hästridning (dyr hobby) är bara för att skryta om sina pengar för grannarna. Hela Axel och Henriks liv går ut på att skryta om störst kuk när man egentligen är tjocka barnlösa alkoutister på som riktiga "vidyas" i den riktiga politiken skrattar åt bakom ryggen.
Jag håller med. Jävligt töntigt med toalett inomhus när man bor nära ett dike för övrigt.

Tycker generellt att det är ett tröttsamt jävla tjat om både vikt och alkoholkonsumtion hos herrarna. Nej, Henko är inte fet. Han må ha andra problem men fetma tror jag inte han lider av, även om han gjorde det då han var yngre. Alkoholism? Finns inget bevis för det. Alkoholism och alkoholmissbruk är inte samma sak. Det är väl inte helt orimligt att kalla dryckesvanorna för riskbruk men att i övrigt påstå en massa skit när man har noll inblick är ju bara töntigt. Därtill off-topic.

Gällande de felaktiga utpekningarna av folk så visar det väl snarast på hur stressande situationen med N är för Haveristerna och främst Henko. Visst kan man vara skadeglad över det om man är så lagd men det säger föga om deras personligheter frånsett att de påverkas av trakasserierna vilket väl de flesta skulle göra.
Citera
2020-10-19, 17:00
Medlem
Translobbyns avatar
Citat:
Att frisvära sig från alla "haverier" och podens verksamhet blir eje hycklande när man ju varit en del av uthägningar lögner och förtal av människor Axel och Henrik ville njuta av att mobba i många år.

Kanske ett taktiskt val att officiell ta avstånd för att dem nya sponsorerna och kunderna hon räknar med att få i kulturlivet på söder inte uppskattar karaktärsmord och låta simpsen göra jobbet i hopp om belöning (pattar). Myra är ju väldigt narcissistisk och kan ofta vara kallt beräknade och manipulativ och hon vågar sällan bråka i någons ansikte då hon inte har denna typen av gry i sig.

Men jag hoppas också Cissi hjälper Myra ta mod till sig att berätta om våldtäkten.
Skulle Myra främst varit brydd av taktik hade hon aldrig lämnat sin enda inkomskälla. Myra mår dåligt av att se människor med funktionsnedsättningar uttnyttjas och förnedras för pengar, om man lyssnar på gamla avsnitt är det tydligt att hon aldrig varit bekväm med att uthänga och förnedra andra människor. Möjligtvis är hon för undfallande för sitt eget bästa.

Detta blir också knöligt då Henrik ju bokstavligt förfört henne och förhoppningar om att leva ihop fanns. Vi noterar att Henrik inte vågade säga något om detta i sitt avsnitt om "stalkern", som den kompletta ynkrygg han egentligen är. Detta samtdigt som han gladeligen tjänar pengar på att sitta och skratta åt explicita berättelser där Myra allt från knullas till avrättas.
Senast redigerad av Translobbyn 2020-10-19 kl. 17:21.
Citera
2020-10-19, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Translobbyn
Detta blir också knöligt då Henrik ju bokstavligt förfört henne och förhoppningar om att leva ihop fanns. Vi noterar att Henrik inte vågade säga något om detta i sitt avsnitt om "stalkern", som den kompletta ynkrygg han egentligen är. Detta samtdigt som han gladeligen tjänar pengar på att sitta och skratta åt explicita berättelser där Myra allt från knullas till avrättas.

Oj det var flera intressanta uppgifter på samma gång. Jag antar att du har något slags belägg för dem?
Citera
2020-10-19, 17:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av EndGame
Man kan tycka vad man vill om henko Axel, sanna och myra men alltså du har sex inlägg på flashback och reggade dig i oktober 2020 och driver på hårt gentemot henko et al.

Intressant

Läser det där kontot som någon slags satir med udden riktad mot Myra, men kan ha fel. Den här tråden är verkligen...en tråd.
Citera
2020-10-19, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nytorgsprinsessa
Nåja, nästa vecka väntar en obehaglig överraskning dessa rättshaverister om jag förstått det hela rätt ;-)
Förra veckan är slut. Vad var detta?
Citera
2020-10-20, 01:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gnarsella
Nä, känns inte alls som att du har en personlig konflikt med någon här

Med personlig menar jag att det finns någon konflikt i botten som rör ens person. Att man varit i någon FB-grupp med Henko och fått sig en törn eller känner någon som på något sätt hamnat i bråk, på nätet eller afk, med någon av Haveristerna osv osv. Det har inte jag, som inte känner någon av dem och aldrig träffat eller haft något samröre med någon som nämns i tråden. Men det är roligt med det uppskruvade tonläget och alla vilda, anekdotiska och förtalsangränsande anklagelser som bara kastas ut luften utan att någonsin beläggas. Plus de där enstaka psykfallen som verkar ha kopplat in sin medvetandeström rakt in i inläggen (Kyle mfl)

Angående Myra så är det långt ifrån något personligt. Hon verkar väl snäll. Men jag tycker att hon beter sig som en fjant i Haveristerna-konflikten. Res dig, gå vidare, lägg ingen mer tid på H & A, ignorera dem så kommer det bli bra med tiden, fokusera på ditt eget content istället för att spela sårad på Flashback. Vem orkar ens hålla liv i en sån konflikt om man inte är uppseendeväckande grälsjuk?

Så jag har 0 känslomässiga investeringar i allt det här. Men det är kul att tjafsa med de som verkar ha desto fler.
Citera
2020-10-20, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raukberg
Gällande de felaktiga utpekningarna av folk så visar det väl snarast på hur stressande situationen med N är för Haveristerna och främst Henko. Visst kan man vara skadeglad över det om man är så lagd men det säger föga om deras personligheter frånsett att de påverkas av trakasserierna vilket väl de flesta skulle göra.

Jag vet inte. De har hållit på några år nu med sitt pärmsamlande och intrigerande på alla möjliga håll. Det är klart att man i en värld av skärmdumpar och trollkonton till slut blir paranoid. Tror inte situationen med en galen stalker hjälper direkt, men paranoian har de skapat och håller uppe själva.

För övrigt, om folk ska sluta spekulera och tro saker om H och/eller A vore det kanske bra om de som kräver sånt föregick med gott exempel och inte gör detsamma om Myra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in