2020-10-12, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xel2oX
Du verkar vilja uppfatta saker på det vis som passar dig bäst. Ax*l har ju tydligen inte en vuxen mans beteende och du försvarar honom tydligen.
Tycker du inte att det är konstigt hur de i haveristerna ständigt ställer till det för sig? De verkar helt sakna konsekvenstänk.

Hur du tolkar ”snoppviftare” får stå för dig. Det är tillräckligt omoget att skicka dickpics till höger och vänster även om det är efterfrågat. Men är man som bottenskrapet på Tinder, så är man.

Har du några fler misstolkningar du vill göra, eller ska du läsa vad jag skriver i fortsättningen, eftersom det tydligen blir fel när du försöker tänka själv.

Absolut. Vi säger så. Om du skriver att himlen är blå, så är det mitt fel om jag uppfattar det som att du säger att himlen är blå.
Citera
2020-10-12, 19:44
Medlem
Materwelons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raukberg
Fult att dra in Myra i avsnittet om N (även om Myra godkänt att så görs) genom att läsa upp citat med en massa invektiv riktade mot henne från en massa efterblivna clowner. De passagerna var på inga vis nödvändiga för att berätta historien om Ns stalkande utan tjänar enbart som snaskig utfyllnad. Herrarna vrålar gärna högt om att Myra minsann ska hålla käften om dem men väljer ändå att göra underhållning av vad som sägs om henne. Fult som sagt.

Är det där din egen åsikt eller har nån kört upp en råtta i röven på dig så du bara automatiskt rapar fram nån annans ord?
Citera
2020-10-12, 19:51
Medlem
G-Leifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raus_bitte
Absolut. Vi säger så. Om du skriver att himlen är blå, så är det mitt fel om jag uppfattar det som att du säger att himlen är blå.

Hahaha, ja det är verkligen en helt mangifik process att försöka förstå hur folk tänker ibland.
Citera
2020-10-12, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av p1x3l
Jag har bett om att få slippa både Haveristerna och deras haverier, och om de vill låtsas respektera det är det väldigt konstigt beteende att sitta och skriva om hur värdelös jag är på allehanda ställen på nätet där jag uppmärksammas på det.

De som är hågade kan ju fundera på hur märkligt det är att 1/3 som av allt att döma har stenkoll på vad som sägs på flashback är den enda ur podden som inte har postat i tråden (under eget namn).

Märkligt, det där.

Att föra kampanjer för att tysta gamla medarbetare och anklaga dem för att underprestera när de slutat engagera sig pga dåligt mående, låter lite som något Anna Björklund eller CW skulle göra va?

Att skapa anonyma konton för att hetsa mot meningsmotståndare på flashback, låter lite som något N*omi skulle göra va?

Tänk, när man stirrar in i avgrunden för länge är det nästan som att den stirrar tillbaka.

Glöm inte att bli PatrEons.

Man kan ju också välja att trycka på ignore och gå vidare och inte låta sig provoceras. Du har väl varit i slang med de där båda herrarna tillräckligt länge för att veta att de lever för uppmärksamheten och att internet visserligen minns men också är väldigt bra på att glömma. Det går ju nya tåg hela tiden. Släpp det där, sluta grina och fokusera på ditt eget content istället. Självömkan är för evigt på utelistan.
Citera
2020-10-12, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av p1x3l
Jag har bett om att få slippa både Haveristerna och deras haverier, och om de vill låtsas respektera det är det väldigt konstigt beteende att sitta och skriva om hur värdelös jag är på allehanda ställen på nätet där jag uppmärksammas på det.

De som är hågade kan ju fundera på hur märkligt det är att 1/3 som av allt att döma har stenkoll på vad som sägs på flashback är den enda ur podden som inte har postat i tråden (under eget namn).

Märkligt, det där.

Att föra kampanjer för att tysta gamla medarbetare och anklaga dem för att underprestera när de slutat engagera sig pga dåligt mående, låter lite som något Anna Björklund eller CW skulle göra va?

Att skapa anonyma konton för att hetsa mot meningsmotståndare på flashback, låter lite som något N*omi skulle göra va?

Tänk, när man stirrar in i avgrunden för länge är det nästan som att den stirrar tillbaka.

Glöm inte att bli PatrEons.

Var konkret eller ge dig.
Citera
2020-10-12, 21:10
Medlem
DumpsterFires avatar
Jag gillar haveristerna. Förmodligen min favoritpodcast just nu... men, finns det vatten i hinken kring det ”faktum” att Henrik utnyttjat myra sexuellt och därför slutade hon, samt andra kvinnor i IRM? Jag finner det extremt svårt att tro, men läste något om detta några sidor bak? Vad fan är det?

Generellt sett finner jag deras stil härligt påhoppande och uppfriskande. Kanske inte alltid det bästa sättet att intervjua eller gå till botten med något men fan så mycket hellre detta än att lirka runt med silkesvantar. Saker händer ju och dessutom har de fan alltid på fötterna även om det ibland fastnar på bagateller (som antalet gånger Linnea blir sexuellt trakasserad på stan). Jag älskar att Axel beter sig som en slentrianidiot som bara vräker ur sig hela sillahinken...men fan har koll på läget. Han är ingen idiot som folk säger här. Han kanske kunde vara mer nyanserad i vad han säger, men han är verkligen inget korkat slödder, vilket han bevisar, i princip varje avsnitt. Ni som tycker annorlunda kan ju utmana honom i en inspelad diskussion.

Keep up the good work. Men seriöst, fixa riktiga beskrivningar på avsnitten... det är jävla trams nu och det går aldrig att backtracka något. ”Var det avsnittet om sannas kaninhål som handlade om......”
Citera
2020-10-12, 21:17
Medlem
Finns det någon fbtråd om dagens huvudperson?
Citera
2020-10-12, 21:32
Medlem
Snake.Plisskens avatar
Jag sitter mest och äter popcorn medan jag försöker lista ut vilka inlägg som skrivs här som kommer från senaste patreonavsnittets huvudperson. Spelar haveristernabingo
Citera
2020-10-12, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snake.Plissken
Jag sitter mest och äter popcorn medan jag försöker lista ut vilka inlägg som skrivs här som kommer från senaste patreonavsnittets huvudperson. Spelar haveristernabingo

Ja det är synd att man lär ryka på 1.06, annars hade jag gärna deltagit i den spekulationsfesten.
Citera
2020-10-12, 21:46
Medlem
Fred Friendlys avatar
Hur har man fastslagit att personen ifråga skrivit till sig själv? Nog för att man säkerligen har rätt och utifrån inlägg kan göra antaganden (som ju säkerligen är Sanna) - men hur kan Henko veta? Tvek på den, väl?
Citera
2020-10-12, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Hur har man fastslagit att personen ifråga skrivit till sig själv? Nog för att man säkerligen har rätt och utifrån inlägg kan göra antaganden (som ju säkerligen är Sanna) - men hur kan Henko veta? Tvek på den, väl?

Genom att personen i fråga skovar loss hela tiden och erkänner indirekt att det är hon. Precis som hon gjort angående kontona hon skapade, där hon hade folks barn som profilbild. Så gör hon hela tiden för hon är verkligen skitjävladålig på det här med att trolla och vara smart på nätet.
Senast redigerad av LeroyJenkinz 2020-10-12 kl. 22:00. Anledning: Stavade fel
Citera
2020-10-12, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Habakuck
Det finns kanske en viss poäng i att visa att stalkaren inte bara gav sig på dem manliga medlemmarna. De anklagas ju ofta för kvinnohat har jag förstått.
Om de vill tvätta bort den stämpeln så agerar de fel så inåthelvete. Men alla behöver inte tycka lika antar jag.
Citat:
Ursprungligen postat av Materwelon
Är det där din egen åsikt eller har nån kört upp en råtta i röven på dig så du bara automatiskt rapar fram nån annans ord?
Jag är vuxen och agerar varken språkrör eller ombud åt någon annan. Men du verkar vara en latjo figur med din digra kommentarshistorik. Exotiskt med ett purfärskt konto i den här tråden som faktiskt försvarar Haveristerna istället för att rapa upp samma angrepp på dem som hörts ad naseum vid det här laget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in