2020-10-12, 19:57
Medlem
GammalGubbkuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickomyra
Dom andra skitungarna då .. hjälper inte de till med nåt alls eller gör inget bra överhuvudtaget?

Fittskägget har väl fixat nån hamburgare vid nåt tillfälle. Annars behöver man bara titta på kroppsformen för att se vilka två som trivs bäst i köket.

Jojbejto verkar aldrig laga mat? Han har fått lov att uppvakta ambassadörskan med frukost på sängen ibland, men det verkar ju vara allt? Är inte mans-bebisen betrodd med annat än hink och spade i sandlådan?
För det kan väl knappast vara så att Anna låter sin man slippa åtminstone EN hushållssyssla?
Nej, det måste bero på att Jojbejto är kass vid spisen. Men vi ska se att Anna snart kommer att motbevisa detta genom att publicera bilder på hennes Eldige Spanjor Till Man när han lagar söndagsmiddag.
Citera
2020-10-12, 20:01
Medlem
GammalGubbkuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vigusa
Hm,då är den stora frågan,,,,använde sig Felicia av pulversås eller en lite lyxigare varian av sås på plastfaska?
Tycker frågan är befogad efter att Anna lagt ut en del såsrecept som inte ser ut som originalet.

Anna sa ju en gång att hon "gör sin sås lika fast olika". Förmodligen gör Fisan lika som sin mor. Fast olika. Med andra ord så kan de där såserna skapas precis hur som helst av gud vet vad...
Citera
2020-10-12, 20:18
Medlem
Magictrixs avatar
Den där maten är ju köpt, uppvärmd och serverad på en tallrik.
Citera
2020-10-12, 20:22
Medlem
TPLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GammalGubbkuk
Jojbejto verkar aldrig laga mat? Han har fått lov att uppvakta ambassadörskan med frukost på sängen ibland, men det verkar ju vara allt?
Jag tror inte riktigt på det där med frukost på sängen. Knappast att han kom ner med en bricka och väckte henne. Om jag blev överraskad med sånt skulle inte min första tanke vara att fota brickan. Nä, det luktar arrangerat.

I liven där hon visade runt i Attefallshuset fick hon tjata på Roberto innan han följde med in där. Hörde inte vad han sa men Anna upprepade ett par gånger "-Jo, kom nu älskling!"
Bandhund.
Antar att hon har en niosvansad katt till hands men som inte synts i bild.
En gammal och klok kvinna sa till mig en gång att de allra farligaste människorna är de som verkar timida och harmlösa, som Haga-mannen och Knutby-pastorn för att nämna ett par. Den dagen Roberto lackar ur tror jag det spanska temperament kommer fram. Obs tror...
Citera
2020-10-12, 20:25
Medlem
Till Anna, för jag vet att du l-ser här.

Jag är själv magopererad och kan säga att jag fattar inte hur man kan stå ut med att töja ut efter en sådan operation. Äter man för mycket så gör det så helvetes ont, men vi vi e alla olika så man kanske står ut med smärtan.

Dock spelar det ingen roll hur lite du äter om du i en liten portion har en massa kalorier. Om du äter en halv kaka så ser det inte mycket ut, men är det smör och grädde i den så blir kalorierna många även på en halv. Dricker du en dl grädde så e det inte mycket i mängd, men fasligt mycket kalorier. Så oavsett vad Anna påstår sig äta i mängd så kan det lilla hon äter innehålla en massa kalorier.
Så Anna när du läser här, det är inte antal kakor eller stl på portionerna som är avgörande för dig, det är totala kalorierna varje dygn du stoppar i dig.
I din kaffe e det inte enbart kaffe, utan man ser att det är tillsatta kalorier, antingen med mjölk eller havredryck. Sluta lura dig själv och sluta tro att ingen fattar hur saker fungerar. Vi som själva varit där du är vet hur lätt det är att intala sig själv och hitta på ursäkter för att få äta det som är godast. Man är expert på att ljuga, både för sig själv och för andra. Om du drar ner till 1000-1200 kcal så kommer du inom kort vara nere på BL vikten. Du kommer bli mätt, bara du väljer bort onödiga kalorier som såser, panering, majo osv.
Citera
2020-10-12, 20:26
Medlem
Citat:
Fittskägget har väl fixat nån hamburgare vid nåt tillfälle. Annars behöver man bara titta på kroppsformen för att se vilka två som trivs bäst i köket.

Jojbejto verkar aldrig laga mat? Han har fått lov att uppvakta ambassadörskan med frukost på sängen ibland, men det verkar ju vara allt? Är inte mans-bebisen betrodd med annat än hink och spade i sandlådan?
För det kan väl knappast vara så att Anna låter sin man slippa åtminstone EN hushållssyssla?
Nej, det måste bero på att Jojbejto är kass vid spisen. Men vi ska se att Anna snart kommer att motbevisa detta genom att publicera bilder på hennes Eldige Spanjor Till Man när han lagar söndagsmiddag.

Räcker det inte med alla extrapass som Roberto måste ta för att kunna försörja en hel drös vuxna latmaskar på en väktarlön? Tänker du att han ska komma hem trött och sliten efter jobbet och behöva ställa sig och laga enorma lass mat också? Till människorna som inte gjort ett vettigt handtag på hela dagen.

Men troligtvis har du rätt, snart får vi se bildserie efter bildserie när Roberto lagar sin paradrätt som han gör såååå bra och som alla uppskattar såååå mycket. #miamor #comidaderoberto
Citera
2020-10-12, 20:27
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Den där maten är ju köpt, uppvärmd och serverad på en tallrik.

Nu blir jag förvånad, närmast chockad, det trodde jag verkligen inte!
Citera
2020-10-12, 20:44
Medlem
GammalGubbkuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Notmyguru
Räcker det inte med alla extrapass som Roberto måste ta för att kunna försörja en hel drös vuxna latmaskar på en väktarlön? Tänker du att han ska komma hem trött och sliten efter jobbet och behöva ställa sig och laga enorma lass mat också? Till människorna som inte gjort ett vettigt handtag på hela dagen.

Men troligtvis har du rätt, snart får vi se bildserie efter bildserie när Roberto lagar sin paradrätt som han gör såååå bra och som alla uppskattar såååå mycket. #miamor #comidaderoberto

Nej, jag hoppas vid gud att den stackars karln inte ska vara tvungen att göra det också.

Jag är dock förvånad över att Anna verkar tillåta honom att slippa, när hon fordrar att han gör allt annat. Jag tänker att det måste finnas en anledning till att han inte behöver slava vid spisen till råga på allt, och det är antagligen för att han är usel på matlagning. Men det kommer Anna som sagt säkert motbevisa.
Citera
2020-10-12, 20:53
Medlem
Citat:
Nej, jag hoppas vid gud att den stackars karln inte ska vara tvungen att göra det också.

Jag är dock förvånad över att Anna verkar tillåta honom att slippa, när hon fordrar att han gör allt annat. Jag tänker att det måste finnas en anledning till att han inte behöver slava vid spisen till råga på allt, och det är antagligen för att han är usel på matlagning. Men det kommer Anna som sagt säkert motbevisa.

Anledningen kan vara han lagar för små portioner...? Eller nyttigare alternativ.
Kanske är det hans subtila sätt att säga att vissa i familjen har en tendens att överäta.
Citera
2020-10-12, 20:54
Medlem
Loquitas avatar
Det vore ju guld om någon skärmdumpat vad fisan skrev som svar till den här kommentaren med tanke på att det ser ut som att Jennie wallden går in och rättar henne och att kommentaren är borttagen..

https://postimg.cc/jnJNbGKp
Citera
2020-10-12, 20:55
Medlem
GammalGubbkuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TPL
Den dagen Roberto lackar ur tror jag det spanska temperament kommer fram. Obs tror...

Vi ska hoppas att Vicente lever så länge att han får uppleva den dagen!
Jag undrar vad han egentligen tänkte då hans ende son kom hem och berättade att han hade träffat Anna.
Vicente hade nog mer än gärna tänkt sig att hans son skulle skaffa sig en kraftfull och frodig kvinna med spanskt påbrå, temperamentsfull och intresserad av matlagning och med traditionella värderingar beträffande att ägna mycket tid hemma med familjen.
Så blev det Anna, och på nåt konstigt sätt så stämde ju allt det där, men ändå så blev det så fel...
Citera
2020-10-12, 21:07
Medlem
GammalGubbkuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Notmyguru
Anledningen kan vara han lagar för små portioner...? Eller nyttigare alternativ.
Kanske är det hans subtila sätt att säga att vissa i familjen har en tendens att överäta.

Det är en trolig förklaring.

Roberto hade bergis mage att servera riktiga grönsaker till en måltid beräknad för en normal persons kaloribehov, varpå Fettet raskt landsförvisade honom från köksregionerna, skickade in Fisan för att istället åstadkomma nånting varmt och brunt, och som avslutning bytte hon ut grönsakerna mot ett enda litet grönt blad som prydnad på Fisans kulinariska skulor.

Att Robertos finkänsliga sätt att antyda att halva familjen äter för mycket gick över huvudet på Anna, kunde ju inte han hjälpa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in