2020-10-11, 02:50
Medlem
.Hellraiser.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av next-chapter
Jag minns att första gången jag hörde talas om Bitcoins var sommaren 2013 när jag skulle köpa cannabis online på Silkroad 1. Priset låg då på 800 kr per Bitcoin, och då jag inte visste någonting om aktier och fonder så tänkte jag att kanske skulle man investera några tusen i Bitcoins. Men det kändes rejält osäkert ansåg jag då att förvara flera tusen på en hemsida som kunde hackas eller exitscamma närsom. Det kändes tryggare att ha mina pengar på banken, runt 60 000 hade jag väl i runda slängar på sparkontot vid den tidpunkten och det var väldigt mycket pengar för mig då. "Bara" 10k var jävligt mycket. I december det året var priset uppe på ca 10k per Bitcoin, så 10k hade varit drygt 100k om jag investerat den summan den sommaren. Istället minns jag att jag bettade en jävla massa istället för jag trodde jag var så sjukt duktig på det och skulle kunna vinna femsiffriga belopp, men i slutändan gick jag ungefär plus minus noll på gamblingen 2013-2014. Sjuk mycket energi gick åt till att titta på fotboll och leta upp bra odds, och jag kunde inte fokusera på andra saker i livet. Inom närmsta 2 följande åren gick jag inte längre plus minus noll utan hade förlorat alla sparpengar jag hade minus kanske 10k som gick till annat. Aldrig hade jag den blekaste aning om att Bitcoin priset skulle stiga till 160 tusen sent 2017, och jag som trodde jag skulle vinna storkovan på gamblingen förlorade inte bara mina sparpengar, utan jag gick också miste om miljonbelopp som jag vunnit om jag istället investerat ynka 10 tusen kronor sommaren 2013, sålt av i december 2013 och sen köpt upp mot 40 nya Bitcoins tidigt 2015 när priset åter var nere, den gången 2000 kr.

Jag har ångest att jag valde att spela för mina sparpengar jag hade istället för att investera dem som givetvis är ett säkrare alternativ i det långa loppet. Endast 13 % går plus på betting, medan 97 % av alla som investerat i Bitcoins gått plus. Istället för att vara mångmiljonär är jag pank mer eller mindre regelbundet och kommer förmodligen alltid att vara, om inte annat inte rik i alla fall. Varför, varför, varför var jag så jävla korkad för och inte tagit risken att eventuellt förlora 10 ynka lök 2013 på Bitcoins?! Slår verkligen håll i huvudet på mig den här skiten.

Darknet användare? Kan börja med att säga att när du säljer bitcoins så går du alltid med cirka 30% vinst. Sen om du köper när priset är nere, och säljer när det är uppe, kan du tjäna sjukt mycket. Så ja, verkligen synd asså, att du satsade krutet på live betting istället, för det är ju pengar i sjön.

Kan tilläggas att jag det senaste året har köpt knark för bitcoins för upp mot 50.000KR. Det skäms jag över. Och jag vill lätta på hjärtat lite.

Citera
2020-10-11, 11:20
Medlem
Knaviuss avatar
Det var som en strömbrytare i huvudet, helt plötsligt hatar jag mitt jobb och nu kan jag inte leva längre eftersom det är sån stor del av ens liv. Eller jag har väl ogillat det sen start men bara accepterat hur det är men nu har jag verkligen insett att jag måste göra det här i 40 år till innan det är över. Rent logiskt är självmord ett alternativ.
Citera
2020-10-11, 13:39
Medlem
.Hellraiser.s avatar
Haha, fan vad äckligt jävla värdelös jag är ;D Jag hatar mig själv och älskar alla som eldar på mitt självhat ännu mer och säger sanningen. Jag är sånt skräpigt, värdelöst äckligt jävla fläsk. Likt en gris som blir grillad på ett grillspett över elden bränner mitt självhat i mig. Ingen pratar med mig just nu Jag sitter ensam. Jag är snäll, god, vänlig och dom sakerna gör att alla andra kan besegra mig. Jag är som ett trappsteg i andras liv, en bitch, som de kan utföra härskartekniker på för att öka sitt eget ego och status.

Jag hade en bild på Hellraiser (från filmserierna) igår, men jag tyckte den var för narcissistisk och självgod, sen har jag växt ifrån den där mörka 'fasen' och allt det där. Det passar mig mycket bättre med en mobbad bild på en slynig hora.
Citera
2020-10-11, 21:00
Medlem
Matino35s avatar
Mår dåligt över att jag är misslyckad. Imorgon ska jag skicka mejl och se om jag kan samla lite poäng detta halvår. Fy fan vad jag är dålig och ligger efter nästan allt. Önskar jag inte var ett lat jävla as där förr. Är så satans jävla lat, finns inga ursäkter. Skäms för vem jag är.
Citera
2020-10-11, 23:07
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matino35
Mår dåligt över att jag är misslyckad. Imorgon ska jag skicka mejl och se om jag kan samla lite poäng detta halvår. Fy fan vad jag är dålig och ligger efter nästan allt. Önskar jag inte var ett lat jävla as där förr. Är så satans jävla lat, finns inga ursäkter. Skäms för vem jag är.

Inget gott eller produktivt kommer från att du trycker ner dig själv genom att associera dig själv med negativ terminologi, önskningar ger dig heller inte de förändringar du begär. Du måste skapa en disciplin eller en regel som du följer som förändrar ditt sätt att tänka och agera, en sådan regel kan till exempel vara att inte skjuta upp saker du behöver göra, när du står inför en uppgift så gör den direkt, för du är mycket väl medveten om att akten att skjuta upp det du behöver göra sätter dig i den situationen du i dagsläget befinner dig i.

När du skjuter upp någonting från och med nu så begrunda på vilka konsekvenser det innebär att göra det och fråga dig själv om det är värt att göra det.

Jag vet att du kan göra det, det finns inga ursäkter som du skriver. Gör!
Citera
2020-10-11, 23:09
Medlem
Matino35s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av particulum1
Inget gott eller produktivt kommer från att du trycker ner dig själv genom att associera dig själv med negativ terminologi, önskningar ger dig heller inte de förändringar du begär. Du måste skapa en disciplin eller en regel som du följer som förändrar ditt sätt att tänka och agera, en sådan regel kan till exempel vara att inte skjuta upp saker du behöver göra, när du står inför en uppgift så gör den direkt, för du är mycket väl medveten om att akten att skjuta upp det du behöver göra sätter dig i den situationen du i dagsläget befinner dig i.

När du skjuter upp någonting från och med nu så begrunda på vilka konsekvenser det innebär att göra det och fråga dig själv om det är värt att göra det.

Jag vet att du kan göra det, det finns inga ursäkter som du skriver. Gör!
Hela mitt liv har varit en prokrastinering! Jag skäms så mycket.

Men ja jag ska väl göra så. Men det är helt sjukt egentligen! För när ångesten är stark som fan då jävlar känner jag motivationen bitande mig i röven, driven av skammen. Sen när ajg mår bra är det som att jag bara degar ihop. Men vill inte bli som Hellraiser, ska GÖRA nu!
Citera
2020-10-11, 23:18
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
Hela mitt liv har varit en prokrastinering! Jag skäms så mycket.

Men ja jag ska väl göra så. Men det är helt sjukt egentligen! För när ångesten är stark som fan då jävlar känner jag motivationen bitande mig i röven, driven av skammen. Sen när ajg mår bra är det som att jag bara degar ihop. Men vill inte bli som Hellraiser, ska GÖRA nu!

Det är lätt att man slappnar av när man mår bra, men att må bra kräver kontinuerlig underhållning och man kan inte slappa bara för att man mår bra för då tinar känslan successivt bort, du mår bra för att du jobbar och fixar det du behöver göra, vill du fortsätta att må bra så måste du fortsätta jobba och fixa det du behöver göra.

Du får betalt för det arbete du lägger ner och de sakerna du fixar i att må bra, men motsatsen gäller även den; du får betala för att inte arbeta och inte fixa de sakerna du inte fixar med att må dåligt.
Citera
2020-10-12, 15:00
Medlem
Matino35s avatar
Citat:
Det är lätt att man slappnar av när man mår bra, men att må bra kräver kontinuerlig underhållning och man kan inte slappa bara för att man mår bra för då tinar känslan successivt bort, du mår bra för att du jobbar och fixar det du behöver göra, vill du fortsätta att må bra så måste du fortsätta jobba och fixa det du behöver göra.

Du får betalt för det arbete du lägger ner och de sakerna du fixar i att må bra, men motsatsen gäller även den; du får betala för att inte arbeta och inte fixa de sakerna du inte fixar med att må dåligt.

Tack. Glömmer ju svara alla de bra i tråden. Mår dåligt av det.
Mådde även dåligt idag när jag såg två äldre stå kolla på kök, då mådde jag mycket dåligt! Det här med döden måste få upphöra. Det är ledsamt och jobbigt!
Citera
2020-10-12, 15:33
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
Tack. Glömmer ju svara alla de bra i tråden. Mår dåligt av det.
Mådde även dåligt idag när jag såg två äldre stå kolla på kök, då mådde jag mycket dåligt! Det här med döden måste få upphöra. Det är ledsamt och jobbigt!

Oftast är det inte döden i sig som är problemet utan uppfattningen utav döden, har du uppfattningen att döden är någonting ledsamt och jobbigt så blir du ledsen och upplever det jobbigt när du tänker på det, det är inte mycket krångligare än så. Det är vår subjektiva uppfattning utav fenomenen vi tänker på som orsakar lidandet, inte fenomenen i sig, således om du ändrar uppfattningen om någonting så ändrar du även känslorna som manifesteras när du tänker på det.

Döden kan innebära mycket, det behöver inte vara någonting ledsamt eller jobbigt. I ett perspektiv kan döden vara någonting som frigör oss från allt lidande och smärta som vi upplever, men även vara någonting vi återvänder till som vi kom ifrån, vad du känner när du tänker på döden beror mycket på din uppfattning som sagt.
Citera
2020-10-12, 15:57
Medlem
Matino35s avatar
Citat:
Oftast är det inte döden i sig som är problemet utan uppfattningen utav döden, har du uppfattningen att döden är någonting ledsamt och jobbigt så blir du ledsen och upplever det jobbigt när du tänker på det, det är inte mycket krångligare än så. Det är vår subjektiva uppfattning utav fenomenen vi tänker på som orsakar lidandet, inte fenomenen i sig, således om du ändrar uppfattningen om någonting så ändrar du även känslorna som manifesteras när du tänker på det.

Döden kan innebära mycket, det behöver inte vara någonting ledsamt eller jobbigt. I ett perspektiv kan döden vara någonting som frigör oss från allt lidande och smärta som vi upplever, men även vara någonting vi återvänder till som vi kom ifrån, vad du känner när du tänker på döden beror mycket på din uppfattning som sagt.
Mjo jag vet, snart dör väl Eckhart också, ser skröplig ut.

Nu lever jag i en effektiv tillvaro. Ska vi bara hålla det. Jobbigt men måste hålla för nu har jag verkligen bara några år kvar.
Citera
2020-10-12, 16:04
Medlem
.Hellraiser.s avatar
Jag hatar mig själv. Allt som är i mitt liv, min kropp och allting. Är inget häftigt. Jag är bara en tråkig människa som aldrig gjorde revolt mot föräldrarna i tonåren, aldrig vågade ta klivet ut. Jag känner mig så jävla avundsjuk på folk som kan vara radikala. Folk som vågar ha extrema åsikter, och som bara går runt och argumenterar ner allt i sin väg som kommer i vägen för dem som en terminator. Eller kaozblattar som har så mycket stake att de kan misshandla och slå sönder en bussdörr för att föraren inte öppnar. Jag skulle aldrig våga göra något sånt. Jag mår så otroligt dåligt av att veta att jag är en svag människa, jag är inte en människa av kaliber, en 'riktig' väljare, som vågar säga vad dom vill. Jag sitter och ruttnar på mitt mörka rum dag ut och dag in. Är så besviken på att jag inte är en riktig människa med riktiga åsikter. Jag kanske inte är för extremism, men jag känner mig så jävla avundsjuk på människor som följer sin ideologi fullt ut. Jag kan faktiskt beundra, och avundas, såna som kan gå ut och misshandla eller slåss för sina åsikter. För dom är så stensäkra på sig själva. Jag är motsatsen. Deprimerad, knaprar piller och är så ointressant att jag knappt kan hålla igång en konversation i 2 minuter. Opassionerad. Säger aldrig min åsikt, det är inte värt det. Dom extremt jobbiga känslorna av det här, min psykiska ohälsa och att jag inte känner mig själv.
Citera
2020-10-12, 18:42
Medlem
Skogismyras avatar
Det är riktigt smärtsamt att vara helt ensam och helt oälskbar.
Det finns ingen anledning att leva när det är på det sättet.
Det har tagit livet av mig inombords. Det är bara kroppen som lever.
Senast redigerad av Skogismyra 2020-10-12 kl. 18:54.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in