Citat:
Jag minns att första gången jag hörde talas om Bitcoins var sommaren 2013 när jag skulle köpa cannabis online på Silkroad 1. Priset låg då på 800 kr per Bitcoin, och då jag inte visste någonting om aktier och fonder så tänkte jag att kanske skulle man investera några tusen i Bitcoins. Men det kändes rejält osäkert ansåg jag då att förvara flera tusen på en hemsida som kunde hackas eller exitscamma närsom. Det kändes tryggare att ha mina pengar på banken, runt 60 000 hade jag väl i runda slängar på sparkontot vid den tidpunkten och det var väldigt mycket pengar för mig då. "Bara" 10k var jävligt mycket. I december det året var priset uppe på ca 10k per Bitcoin, så 10k hade varit drygt 100k om jag investerat den summan den sommaren. Istället minns jag att jag bettade en jävla massa istället för jag trodde jag var så sjukt duktig på det och skulle kunna vinna femsiffriga belopp, men i slutändan gick jag ungefär plus minus noll på gamblingen 2013-2014. Sjuk mycket energi gick åt till att titta på fotboll och leta upp bra odds, och jag kunde inte fokusera på andra saker i livet. Inom närmsta 2 följande åren gick jag inte längre plus minus noll utan hade förlorat alla sparpengar jag hade minus kanske 10k som gick till annat. Aldrig hade jag den blekaste aning om att Bitcoin priset skulle stiga till 160 tusen sent 2017, och jag som trodde jag skulle vinna storkovan på gamblingen förlorade inte bara mina sparpengar, utan jag gick också miste om miljonbelopp som jag vunnit om jag istället investerat ynka 10 tusen kronor sommaren 2013, sålt av i december 2013 och sen köpt upp mot 40 nya Bitcoins tidigt 2015 när priset åter var nere, den gången 2000 kr.
Jag har ångest att jag valde att spela för mina sparpengar jag hade istället för att investera dem som givetvis är ett säkrare alternativ i det långa loppet. Endast 13 % går plus på betting, medan 97 % av alla som investerat i Bitcoins gått plus. Istället för att vara mångmiljonär är jag pank mer eller mindre regelbundet och kommer förmodligen alltid att vara, om inte annat inte rik i alla fall. Varför, varför, varför var jag så jävla korkad för och inte tagit risken att eventuellt förlora 10 ynka lök 2013 på Bitcoins?! Slår verkligen håll i huvudet på mig den här skiten.
Jag har ångest att jag valde att spela för mina sparpengar jag hade istället för att investera dem som givetvis är ett säkrare alternativ i det långa loppet. Endast 13 % går plus på betting, medan 97 % av alla som investerat i Bitcoins gått plus. Istället för att vara mångmiljonär är jag pank mer eller mindre regelbundet och kommer förmodligen alltid att vara, om inte annat inte rik i alla fall. Varför, varför, varför var jag så jävla korkad för och inte tagit risken att eventuellt förlora 10 ynka lök 2013 på Bitcoins?! Slår verkligen håll i huvudet på mig den här skiten.

Darknet användare? Kan börja med att säga att när du säljer bitcoins så går du alltid med cirka 30% vinst. Sen om du köper när priset är nere, och säljer när det är uppe, kan du tjäna sjukt mycket. Så ja, verkligen synd asså, att du satsade krutet på live betting istället, för det är ju pengar i sjön.
Kan tilläggas att jag det senaste året har köpt knark för bitcoins för upp mot 50.000KR. Det skäms jag över. Och jag vill lätta på hjärtat lite.