2020-10-09, 21:23
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fasligt
Heja gammvänstern! På dem bara, mera plugg i korkbössan. Att proletariatets diktatur vare sig är önskvärd eller genomförbar är en senare fråga att fästa vikt vid. För närvarande bör det samlade kulregnet falla över liberaler oberoende av valda pre- eller suffix.

Underbar signatur för övrigt:
Robert Mathiasson
Köksbiträde, Alingsås

Gammvänstern har i den ingenting annat att förlora än sina feminist- och HBTQ-bojor. Men de har en värld att vinna. (Karl Marx, ...nästan)

Jag gillar heller inte proletariatets diktatur. Men marxister har ambitionen att analysera verkligheten, och börjar nu allt fler tidigare nertryckta röster göra det så försvagas globalisterna väsentligt, när de tvingas föra ett tvåfrontskrig och inte längre ensamma får definiera begreppen.

Köksbiträde, Alingsås... härligt att vända WT och "bag-of-deplorables" till något att vara stolt över. Något som ökar tyngden i det man säger genom kontrastverkan.Typiskt r-arna att medvetet använda låg social status som en del av retoriken. Men inte som ett argument i sig, som ståndpunktsvänstern gör.
Senast redigerad av GreffueAnthonius 2020-10-09 kl. 21:44.
Citera
2020-10-09, 22:02
Medlem
167-steg-kvars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Sörmans tjugo teser

I dagens version av Det Goda Samhället så gör Richard Sörman ett intressant experiment. Han söker formulera tjugo teser som svenskarna kan samlas kring. Så här inleds texten.

https://detgodasamhallet.com/2020/10...k-nationalism/

Tycker att Sörmans ansats var utmärkt. Men naturligtvis bör texten kritiseras och förbättras. Själv är jag av den uppfattningen att tes nummer två kunde utgå eller placeras en bra bit längre ned. Sedan är Sörman ännu frågande och osäker i teserna. Det behövs inte. Teserna ska vara klara och entydiga.

Men vad tror trådens giganter och följare?.
Håller till stor del med, inte svårt se vems (oytos ett folk som alla andra) texter han här hämtat näring och inspiration ur, även om Sörmans text och teser glider något. Hursomhelst ett steg och ett fall framåt, något att samlas kring, något att ta avstamp ifrån.

Citat:
Ursprungligen postat av oyto
Jag hoppas att tråddeltagare tänker sig för innan de skriver något positivt om att Flam frias för sin hatkarikatyr med hakkors på den svenska tigern, sinnebilden för svenska folkets självbevarelsedrift och därmed dess nationalism. Detta sållar agnarna från vetet och avgör vem som väger för lätt. Att låta sig bondfångas att jubla över detta är diskvalificerande.

Sörman som skrev 20 teser om svensk nationalism, t ex - vad tycker han tro?
Ja, vad tycker Sörman månntro?
Frågor som inte ställes behöver ej heller besvaras, på denna punkt i 20 teser, får Sörman icke godkänt.

Citat:
Ursprungligen postat av Lantarbetaren
Finns nog tråddeltagare som tycker det blev ett bra utfall.
Flams kolportage som beslagtogs i 2000 volymer och senare återlämnades har han nu börjat ge ut i numrerad särskild utgåva 500 kr dyrare per exklusivt exemplar. En rulle etiketter med tryckta 1-2000 och juden kan bli stenrik på sin lättviktiga sak.

Tycker det är märkligt att Westerholm i Ledarsidorna.se så kompakt tagit Flams parti. Den djupa statens försök att begränsa yttrandefriheten, skriver Westerholm om åtalet.
Det är väntat att samlade media och brännvinsadvokater och annat nattsmyg tycker så, men en av ledande pennor mot den djupa makten? Här har Westerholm fått det hela bakom flötet.

Jag ställer mig helhjärtat på upphovsmakarens barns sida som ser en ung jude utan erfarenhet av Sverige 1939-45 smutsa både upphovsmakarens namn som smygnazist och därmed drar bilden i gyttjan.
Dom ger sig aldrig judarna i Sverige. Den här Aron Flam har väll inget att skälla på Sverige och svenskarna för. Hans far blev och sen han själv indirekt mottagna i Sverige och kunde göra karriärer som få svenskar kan drömma om.

Det jävligaste blir om Almqvists barn får betala rättegångskostnaderna.
Aron Flam visste att han hade samlade media och jurister bakom sig annars hade han aldrig låtit det gå till rättegång.
Lika inför lagen? Kyss Karlsson. Eller den etniskt lyckligt lottade Flam.

Ingen råsvensk som stulit ett copyright med sådant historiskt ikon-värde som En svensk tiger för Sveriges försvar under andra världskriget, och gjort det till smutsigt vapen för förment svensk skuld till Holocuast, hade klarat sig.
Men juden gjorde det, och blev rikare på affären dessutom.
Gråtandes piskar Aron Flam sina offer för att därefter skam- och skuldbelägga dem. Mer judiskt än så här blir det inte.
Senast redigerad av 167-steg-kvar 2020-10-09 kl. 22:15.
Citera
2020-10-09, 22:05
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Jag hoppas att tråddeltagare tänker sig för innan de skriver något positivt om att Flam frias för sin hatkarikatyr med hakkors på den svenska tigern, sinnebilden för svenska folkets självbevarelsedrift och därmed dess nationalism. Detta sållar agnarna från vetet och avgör vem som väger för lätt. Att låta sig bondfångas att jubla över detta är diskvalificerande.

Sörman som skrev 20 teser om svensk nationalism, t ex - vad tycker han tro?

Han blev väl åtalad/whatever för typ upphovsrätts/whatever

Rättsfallet handlar väl inte om vad som är rätt och rimligt avseende svenska folkets självbevarelsedrift blabla

Jag som är kritisk mot "intellektuell äganderätt" anser att det var korrekt att fria Flam och att denna åsikt är helt förenlig med min åsikt att svenska folket har samma rätt till självhävdande som andra folk.

(Det är väl inte så att du vill att all satir mot Sveriges ära och heder ska vara kriminaliserad a la någon efterbliven bananrepublik?)
Senast redigerad av Mjäll 2020-10-09 kl. 22:41.
Citera
2020-10-10, 07:00
Medlem
en bearbetning av tråden?

På Ezakt24 så anmäls en ny bok. Men är boken en bearbetning av tråden?

https://m.youtube.com/watch?v=cZwU_oWnxe0
Citera
2020-10-10, 07:24
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fasligt
Ännu en gammal desillusionerad kommunist levererar credo i den liberalglobalistiska massinvandringsfrågan. Robert Mathiasson blev utbränd på posten som kommunistpartiets ledare, avgick och återkom - likt Mats Skogkär - som en fri man.
Eftersom jag är marxist är jag mot dagens migration
”Hur kan du som är marxist vara mot migration?” ”Är inte du internationalist?” Två frågor som ofta dyker upp i mina flöden på sociala medier. Svaret är enkelt: Jag är mot den nyliberala migrationen just för att jag är marxist.

Och ja, jag är internationalist. Det betyder just inter-nationalist, dvs mellan nationer. Jag tror på ett samarbete mellan självständiga och jämlika länder, där vi ger stöd till varandra att bygga våra olika länder så att de blir bra att leva i dem för så kallat ”vanligt folk”.
...
Den fria rörligheten av kapital, arbetskraft, varor och tjänster – som inte alls är ”fri”, utan styrd för att passa de klasser som tjänar på globalismen – utgör ett av de största hindren för just en sådan inter-nationalism.

Istället för samarbete mellan självständiga och jämlika länder, eller för den delen individer, skapar systemet motsättningar och en ordning där den ena försöker vinna på den andras bekostnad.

Och det är precis så systemet är tänkt att fungera.

”Arbetare i alla länder, konkurrera!”, parafraserade en gång direktören Percy Barnevik Kommunistiska Manifestets berömda paroll. Det är denna våta dröm hos direktörer, storbolag och de politiska eliterna som finns bakom det migrationsdokument som FN antog härom året.
...
En konspiration? Javisst, en sammanslutning av världens eliter. Som dramatikern Bertolt Brecht sa, har klassfienden både namn och telefonnummer. I det här fallet är hans namn Peter Sutherland. Något telefonnummer har han inte, för han dog strax innan dokumentet undertecknades.

Sutherland hade under lång tid varit ledande i att förbereda dokumentet.
Här kunde Mathiasson gott ha nämnt att liberalkärringen till globalistlakej Cecilia Malmström var bästis och bundis med den slemme Sutherland och mer än villigt sprang dennes onskefulla ärenden inom EU-etablissemanget. Han nöjer sig dock att radda upp Sutherlands egna meriter från diverse globalistiska organisationer med tydlig fri-finans-profil. Den svenska koppling som lyfts fram är Wallenbergsfären via Percy Barnevik.
Sutherlands karriär visar hur intimt förknippade frågor om EU, migration och frihandel är. Syftet bortom de vackra honnörsorden är att få till en ordning där hela världens arbetskraft står till kapitalisternas förfogande. Inom nationalekonomin kallas det Global Labour Arbitrage, att spekulera i arbetskraftens olika värde i olika delar av världen.

Under nyliberalismens årtionden har den arbetskraft i världen som är tillgänglig för kapitalistisk exploatering mer än fördubblats, från 1,5 till 3,3 miljarder. Nästan hälften arbetar under prekära förhållanden och hundratals miljoner arbetare jobbar för knappt en dollar om dagen.
...
Idag menar ekonomer att denna ”industriella reservarmé” omfattar mellan 50 och 60 procent av den totala arbetskraften i världen. Och som redan Marx konstaterade sätter en stor reservarmé en ständig press nedåt på arbetskraften. Men då gäller det att kapitalet skaffar sig möjlighet att spela ut den ena gruppen mot den andra.

Utflyttning av produktion till låglöneländer i Syd är den ena sidan av saken, inflyttningen av billigare arbetskraft från Syd till Nord den andra sidan av samma process.

Detta är huvudsidan i de migrantströmmar som nyliberalismen och globaliseringen skapat. Endast en liten del av världens migranter flyr från krig. Den största anledningen till migration är fördrivning från jordbruk, arbetslöshet, bristande framtidsutsikter eller överkvalificering för de jobb som står till förfogande i hemlandet.
...
En inte obetydlig del av dessa människor migrerar för att hitta någon kapitalist som är beredd att köpa deras arbetskraft. I fallet Sverige saknas efterfrågan på en stor del av denna arbetskraft (fast det håller man på att lösa genom snabb förslumning av arbetsmarknaden). Istället fyller migrationen rollen i att undergräva både ekonomin och det folkliga stöd för de välfärdssystem som byggdes upp under 1900-talet. Ett välfärdssystem vars förutsättning är nationalstaten, dvs geografisk och befolkningsmässig avgränsning.
...
Det tidigare nämnda globalistiska FN-dokumentet som fastslår fattiga människors ”rätt” att lämna sina hemländer kan jämföras med det inter-nationalistiska dokument som FN:s generalförsamling antog 1974, ”Chartan för staters ekonomiska rättigheter och skyldigheter”. Då handlade frågorna om hur länder, inte minst de nyligen frigjorda kolonierna, skulle kunna bygga upp självständiga stater och ekonomier. Man slog fast rätten att förstatliga utländska tillgångar, att ingå karteller för att få till rättvisa och jämställda bytesförhållanden med rika länder och storbolag. Inte konstigt att globalisterna fick skrämselhicka!
...
De migrationshyllande vänsterliberalerna har blivit vår tids kolonialtjänstemän som kan göra karriärer på att förvalta systemet och samtidigt utnyttja överutbudet på billig arbetskraft till att göra det egna livet billigare och bekvämare.

”Bevis!”, ropar försvarsadvokaten högt. Som vittne inkallar jag Aftonbladets Martin Aagård (10/3-16): ”Statsskulden är låg. Tillväxten är på topp och alla vill flytta hit. Sverige är bevisligen världens mest eftertraktade land. Det är hit flyktingströmmarna går. Och den svensk som inte förstår att vara tacksam för det hamnar i en märklig position.”

Det är bara tropikhatten som saknas på Aagård där han sitter och känner sig tacksam i sitt innerstadsreservat uppassad av billig hitflyttad arbetskraft.

För egen del väljer jag att hålla fast vid marxismen, istället för att flyta med liberalismen. Kanske det borde kallas lobbyralismen, eftersom de istället för att stå upp för sina ideologiska övertygelser anpassar sig till vad lobbyisterna betalar för dem att tycka.

Och jag står kvar vid en internationalistisk ståndpunkt, istället för att anpassa mig till globalismen.
http://visombyggerlandet.se/eftersom...ens-migration/

Heja gammvänstern! På dem bara, mera plugg i korkbössan. Att proletariatets diktatur vare sig är önskvärd eller genomförbar är en senare fråga att fästa vikt vid. För närvarande bör det samlade kulregnet falla över liberaler oberoende av valda pre- eller suffix.

Underbar signatur för övrigt:
Robert Mathiasson
Köksbiträde, Alingsås

Har aldrig hört något så pass vettigt från en marxist någonsin. Vilken modig man!

Jag skulle fan vilja se honom sparka bort V med huvudet förre och börja representera en sann Vänster som står upp för svenska arbetarklassen istället för att representera vår vidriga och arbetarfientliga akademiska klass.
Citera
2020-10-10, 08:19
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Finns nog tråddeltagare som tycker det blev ett bra utfall.
Flams kolportage som beslagtogs i 2000 volymer och senare återlämnades har han nu börjat ge ut i numrerad särskild utgåva 500 kr dyrare per exklusivt exemplar. En rulle etiketter med tryckta 1-2000 och juden kan bli stenrik på sin lättviktiga sak.

Tycker det är märkligt att Westerholm i Ledarsidorna.se så kompakt tagit Flams parti. Den djupa statens försök att begränsa yttrandefriheten, skriver Westerholm om åtalet.
Det är väntat att samlade media och brännvinsadvokater och annat nattsmyg tycker så, men en av ledande pennor mot den djupa makten? Här har Westerholm fått det hela bakom flötet.

Jag ställer mig helhjärtat på upphovsmakarens barns sida som ser en ung jude utan erfarenhet av Sverige 1939-45 smutsa både upphovsmakarens namn som smygnazist och därmed drar bilden i gyttjan.
Dom ger sig aldrig judarna i Sverige. Den här Aron Flam har väll inget att skälla på Sverige och svenskarna för. Hans far blev och sen han själv indirekt mottagna i Sverige och kunde göra karriärer som få svenskar kan drömma om.

Det jävligaste blir om Almqvists barn får betala rättegångskostnaderna.
Aron Flam visste att han hade samlade media och jurister bakom sig annars hade han aldrig låtit det gå till rättegång.
Lika inför lagen? Kyss Karlsson. Eller den etniskt lyckligt lottade Flam.

Ingen råsvensk som stulit ett copyright med sådant historiskt ikon-värde som En svensk tiger för Sveriges försvar under andra världskriget, och gjort det till smutsigt vapen för förment svensk skuld till Holocuast, hade klarat sig.

Flams bok är en bok för judar och det kan man inte bli åtalad för.

Flam missar orsaken till varför forskare inte ensidigt belyser judarnas situation. Judar var säkert exkluderad på många sätt. Men det var kvinnor också, eller de flesta svenskar beroende vilken social klass man tillhörde. Sverige var också på väg ur en fattigdom. Vi hade visserligen haft fred i över hundra år, men Sverige hade innan dess krigat i över1000 är för sin rätt att existera.

Historievetenskapens uppgift är att studera samhällsförändringar och förstå varför dessa hände, inte att döma. Man frångår denna princip om man försöker försvara dåtida händelser eller system för att någon har en personlig vendetta mot det som hände då. Det är därför han inte får gensvar från andra forskare, vilket Arnstad inte heller får för sina anklagelseteorier om rasism.
Citera
2020-10-10, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mjäll
Han blev väl åtalad/whatever för typ upphovsrätts/whatever

Rättsfallet handlar väl inte om vad som är rätt och rimligt avseende svenska folkets självbevarelsedrift blabla

Jag som är kritisk mot "intellektuell äganderätt" anser att det var korrekt att fria Flam och att denna åsikt är helt förenlig med min åsikt att svenska folket har samma rätt till självhävdande som andra folk.

(Det är väl inte så att du vill att all satir mot Sveriges ära och heder ska vara kriminaliserad a la någon efterbliven bananrepublik?)

Tror du Aron Flam kommer stå upp för en tegelstensbok av mig om judiskt särintresses skadlighet, prydd med en satirbild föreställande en handgnuggande happy merchant? Kommer svensk yttrandefrihet eller svensk upphovsrätt eller svensk icke-bananrepublikstatus lägga hans panna i djupa veck då? Big difference! En sådan bok skulle inte behöva läsas för att förstås i sitt hatiska syfte ur hans perspektiv och då kickar försvarsinstinkt och grupplojalitet in. Den jude som minsann vill stå upp för en högre principiell rätt att provocera, får vara beredd på en rekyl inom ingruppen.

En person som inte värderar räddade svenska liv under andra världskriget, bryr sig ännu mindre om svenska lagar och därmed finns inget meningsfullt agonistiskt ("medtävlande" inom ett gemensamt regelverk) vi där man inom samma intressegemenskap löser konflikter med återhållsamhet och respekt för högre värden än det partiska. Istället blir lagarna ett uttryck för maktförhållanden mellan antagonister.

För att förstå vad jag menar är det bara att titta på "regler" på sociala medier om vilket innehåll som är förbjudet. Är det objektiva, eviga Sanningar - eller 100% godtycke och uttryck för mänsklig tribalism och maktanspråk? Ett annat är att fråga om den vackra sentensen "land ska med lag byggas" förväntades imponera på invaderande ryssar eller andra fientliga folkslag? Legitima lagar och meningsfulla principer förutsätter ett "vi" och ett "vi" förutsätter ömsesidig omsorg och respekt som påvisligen saknas från Flam.

Det du gör är att glädjas över att en antagonist slipper godtycklig behandling på en social plattform, i det fåfänga hoppet att det visar att systemet fungerar och kommer omfatta dig när samma antagonist kräver att du ska straffas godtyckligt. Du är lojal med ett system som bara är lojalt mot dig om du har makten att påverka det mer än din antagonist gör.

Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
en bearbetning av tråden?

På Ezakt24 så anmäls en ny bok. Men är boken en bearbetning av tråden?

https://m.youtube.com/watch?v=cZwU_oWnxe0

Herrarna är pålästa och välvilliga och ämnena har diskuterats i tråden och uppvisar vissa av trådens återkommande tankefel vad gäller svensk exceptionalism och oförståelse för postmodernismens och relativismens insikter.

Att grotta ned sig i vad som kan förklara det svenska exemplet, är att missa den stora poängen: Hela västvärlden genomgår samma synkroniserade, orkestrerade process. Att beklaga postmodernismens relativistiska hegemoni är att frånsäga sig den praktiska, konkreta metoden som måste till för att vända utvecklingen: Att ta parti och verka särintresserat. Föra en riktad grupptalan som subjekt istället för att hjälplöst vädja till dödfödd samsyn kring vad som är objektivt.
Senast redigerad av oyto 2020-10-10 kl. 10:48.
Citera
2020-10-10, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Flams bok är en bok för judar och det kan man inte bli åtalad för.

Flam missar orsaken till varför forskare inte ensidigt belyser judarnas situation. Judar var säkert exkluderad på många sätt. Men det var kvinnor också, eller de flesta svenskar beroende vilken social klass man tillhörde. Sverige var också på väg ur en fattigdom. Vi hade visserligen haft fred i över hundra år, men Sverige hade innan dess krigat i över1000 är för sin rätt att existera.

Historievetenskapens uppgift är att studera samhällsförändringar och förstå varför dessa hände, inte att döma. Man frångår denna princip om man försöker försvara dåtida händelser eller system för att någon har en personlig vendetta mot det som hände då. Det är därför han inte får gensvar från andra forskare, vilket Arnstad inte heller får för sina anklagelseteorier om rasism.

Lyssnade till sena upplagan av Studio Ett igår där många utom Almqvists dotter eller muséet i Helsingborg medverkade.
Flam var naturligtvis den som raljerade och han hördes mycket nöjd. Hans trumfkort var parodin.

Visst men ingen pratade om, självklart inte Flam, att bokens innehåll var en parodi genom exemplifieringar ur texten.
I domskrivningen antyddes det att innehållet mer var Flams uppfattning om Sveriges eller sossarnas agerande före och under kriget och mindre, eller alls, om parodiskt innehåll i texten genom exempel som domen då klubbades på..

Sin historiebeskrivning har Flam sin fulla rätt att framföra om han någorlunda kan binda den till accepterade källor om han inte vill framstå som en dilettant.

Om boken är en tendentiös partsinlaga av Flam utan tillstymmelse till parodi - som jurister och Flams vänner i media genom sitt djungelspråk fortsätter hävda (att det är en parodi) i ett ev överklagande - har käranden rätt.
Flam har då stulit och solkat en copyright i sin berättelse om svensk eftergivenhet mot Hitler. Men finns parodin i texten? Har inte läst boken (men vad han kommer sälja nu Flam) så frågan kan gå till litteraturvetare. Lönlöst givetvis, ingen kan fastslå hur agitation och parodi avgränsas mot varandra.

Hela projektet med en ilsk jude som återigen stämplar svenskar som usla överlöpare och lögnhalsar med ett stulet och säljande nationellt historiskt och i etniskt syfte stympat emblem på pärmsidan, är misstänksamt inte någon parodi.

Hoppas käranden överklagar för åklagaren gör det inte utan påtryckningar, det hördes igår.
Senast redigerad av Lantarbetaren 2020-10-10 kl. 10:55.
Citera
2020-10-10, 10:49
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Tror du Aron Flam kommer stå upp för en tegelstensbok av mig om judiskt särintresses skadlighet, prydd med en satirbild föreställande en handgnuggande happy merchant? Kommer svensk yttrandefrihet eller svensk upphovsrätt eller svensk icke-bananrepublikstatus lägga hans panna i djupa veck då? Big difference! En sådan bok skulle inte behöva läsas för att förstås i sitt hatiska syfte ur hans perspektiv och då kickar försvarsinstinkt och grupplojalitet in. Den jude som minsann vill stå upp för en högre principiell rätt att provocera, får vara beredd på en rekyl inom ingruppen.

En person som inte värderar räddade svenska liv under andra världskriget, bryr sig ännu mindre om svenska lagar och därmed finns ingen meningsfullt agonistiskt ("medtävlande" inom ett gemensamt regelverk) vi där man inom samma intressegemenskap löser konflikter med återhållsamhet och respekt för högre värden än det partiska. Istället blir lagarna ett uttryck för maktförhållanden mellan antagonister.

För att förstå vad jag menar är det bara att titta på "regler" på sociala medier om vilket innehåll som är förbjudet. Är det objektiva, eviga Sanningar - eller 100% godtycke och uttryck för mänsklig tribalism och maktanspråk? Ett annat är att fråga om den vackra sentensen "land ska med lag byggas" förväntades imponera på invaderande ryssar eller andra fientliga folkslag? Legitima lagar och meningsfulla principer förutsätter ett "vi" och ett "vi" förutsätter ömsesidig omsorg och respekt som påvisligen saknas från Flam.

Det du gör är att glädjas över att en antagonist slipper godtycklig behandling på en social plattform, i det fåfänga hoppet att det visar att systemet fungerar och kommer omfatta dig när samma antagonist kräver att du ska straffas godtyckligt. Du är lojal med ett system som bara är lojalt mot dig om du har makten att påverka det mer än din antagonist gör.

Nej, jag "gläds" inte. Jag är inte "lojal" med någonting här. Jag skrev att jag anser att det var korrekt i termer av yttrandefrihet att fria Flam. På samma sätt anser jag det vara korrekt att någon som publicerar satiriska otäckheter om judar eller svarta människor slipper rättsliga påföljder för sitt nyttjande av yttrandefrihet.

Varför skulle förresten någon skriva något positivt (din formulering) om det här, om inte som svar på din kommentar? I den mån man vill tolka händelsen positivt så är det inte som ett positivt kvitto i mediakriget om mångkulturen, utan som en liten (enligt min bedömning högst förväntad och trivial) vinst för yttrandefriheten.
Citera
2020-10-10, 10:55
Medlem
Mjälls avatar
Citat:

Jag tycker att man kan kosta på sig ett "jag vet inte" här. Det råder ingen brist på riktiga bevis, så vi behöver inte spekulera.

Dessutom vet jag inte om det ens är så självklart att någon helsvensk skulle bli fälld för det här. Förmodligen skulle väl den personen ha samma PK intentioner som Flam med sin publicering.
Citera
2020-10-10, 11:12
Medlem
Holdingbreaths avatar
Dan Park borde ha skyddats från åtal eftersom han utövade yttrandefrihet inte mindre än Flam. Flam hade också en legitim rätt att skriva om Sverige under andra världskriget.

Elisabeth Ohlsson Wallin har all rätt att håna kristendomen. Och Koranens förbränning eller sparkning bör också skyddas.

Det som saknas i yttrandefriheten är rätten att yttra sig mot invandring från vissa länder. Det finns ingen realistisk möjlighet att lyckas integrera somalier, hazarer och araber i det svenska samhället. Detta måste sägas. Detta är yttrandefriheten som saknas.

En svensk person borde ha friheten att säga att de föredrar att inte låta sina barn gå i skolan med icke-svenskar när skolorna är kaotiska.
Citera
2020-10-10, 13:04
Medlem
Den alternativa bokmässan ute nu. Expo smög med teleobjektiv utanför.

https://youtu.be/DVS9h6JGEME
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in