Citat:
Ursprungligen postat av
Fred Friendly
En nazist blir övertygad manlig feminist och blir helt jäääävla rabiat. Alla som haft en tonårsperiod där man gått helt in i någon subkultur kan ju relatera. Gissar att det är likadant för Samhall-H*ns som blir outad. Han kompenserar. Jävla fint jobbat av Haveristerna.
För 17 timmar sen eller liknande så hotade ena personen (HA) med polisanmälan i gruppen Rosa Apor.då Men delades mest teasers vad jag vet, hör man hela avsnittet så är det rätt så vattentätt. Sen dess har det vad jag vet varit helt tyst.
Men undrar om inte detta ändå skulle kunna betraktas som förtal? HA är ju verkligen en nobody, och ME är bara snäppet över det.
"Med förtal avses att utpeka någon såsom brottslig eller klandervärd i sitt levnadssätt eller annars lämna uppgifter som är ägnade att utsätta denne för andras missaktning. Med "är ägnade" åsyftas att uppgifterna typiskt sett ska räcka för att få den utpekade missaktad. Det behöver inte visas att uppgifterna faktiskt har lett till missaktning. Ej heller behöver det visas att anklagade hade uppsåt att uppgifterna ska leda till missaktning." (klippt från Wikipedia)
Men vad vet jag, hoppas iaf på att det eskalerar.