2017-07-31, 17:01
Medlem
PappaBoegs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kjome-och-Renvall
okej, då fattar jag

Apropå Sofia A på Malta så följer jag henne på Twitter men har aldrig uppfattat henne som någon cannabisflummare i stil med Aron F.

Jag är Mycket Nära Vän På Facebook™ med Sofia (och hennes kille) sedan Hatklubben. Jag vet inget om deras eller Arons eventuella drogvanor, men de delar väl framför allt en önskan om att vara movers and shakers samt en världsfrånvänd syn på sig själva som någon slags rebeller.
Citera
2017-07-31, 17:04
Medlem
PappaBoegs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClinicallyBlaze
Fick ni inte flera erbjudande av personer som ville klippa avsnitten åt er? Tycker det är synd att det tar sån tid innan avsnitten kommer ut.

Jo, det fick vi. Det är väl i princip bestämt vem som ska klippa avsnitten, men så ska det ju bli av också. Vi spelar alla tre in lokalt, så då ska filer på 1-2GB skickas från tre idioter till en fjärde idiot och så ska den fjärde idioten klippa och sen ska det upp på Soundcloud. Det är ett jävla projekt det här med att få gnälla om saker man tycker är idiotiska inför publik.
Citera
2017-07-31, 19:48
Medlem
Xel2oXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappaBoeg
Jo, det fick vi. Det är väl i princip bestämt vem som ska klippa avsnitten, men så ska det ju bli av också. Vi spelar alla tre in lokalt, så då ska filer på 1-2GB skickas från tre idioter till en fjärde idiot och så ska den fjärde idioten klippa och sen ska det upp på Soundcloud. Det är ett jävla projekt det här med att få gnälla om saker man tycker är idiotiska inför publik.
Eller så laddar ni upp det privat på soundcloud och han redigerar det och gör det sen offentligt?
Citera
2017-07-31, 20:11
Medlem
PappaBoegs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xel2oX
Eller så laddar ni upp det privat på soundcloud och han redigerar det och gör det sen offentligt?

Jag vet inte, jag jobbar med IT. Jag är inte så insatt i det här mediehorandet.
Citera
2017-08-01, 10:27
Medlem
Tycker Lampinen hade rätt om er som mobbare som närs av att trycka ner andra. Se bara den otroligt obehagliga Myran och hur hon förtalar den stackars mentalsjuke feministen. Axel var ifs bra just där men det finns fler episoder som inte är så smickrande. Och då menar jag inte drevandet mot Conrad och Ingrid, vilket kan vara ganska kul och på sin plats.
Citera
2017-08-01, 12:31
Medlem
PappaBoegs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vorph666
Tycker Lampinen hade rätt om er som mobbare som närs av att trycka ner andra. Se bara den otroligt obehagliga Myran och hur hon förtalar den stackars mentalsjuke feministen. Axel var ifs bra just där men det finns fler episoder som inte är så smickrande. Och då menar jag inte drevandet mot Conrad och Ingrid, vilket kan vara ganska kul och på sin plats.

Menar du att Lampinen är den "mentalsjuke feministen"? Vad menar du att hon har sagt om honom som är att kalla förtal? Jag har inget emot Lampinen, även om jag tycker att han borde hitta en annan USP än att vara "den öppna rasisten", för han är inte rasist. Jag råkar även veta att jag är en av hans favoritkomiker, vilket i sig är bland det roligaste jag har hört.

Ingrid och Conrad förtjänar all skit de får i livet, och mer.
Citera
2017-08-01, 12:39
Medlem
Citat:
Menar du att Lampinen är den "mentalsjuke feministen"? Vad menar du att hon har sagt om honom som är att kalla förtal? Jag har inget emot Lampinen, även om jag tycker att han borde hitta en annan USP än att vara "den öppna rasisten", för han är inte rasist. Jag råkar även veta att jag är en av hans favoritkomiker, vilket i sig är bland det roligaste jag har hört.

Ingrid och Conrad förtjänar all skit de får i livet, och mer.

Nej jag menar Fanny och hur Myra sa att det finns mycket att gräva i men tänkte inte säga vad det var. En hint endast begränsad av lyssnarens fantasi.
Citera
2017-08-01, 13:02
Medlem
PappaBoegs avatar
Citat:
Nej jag menar Fanny och hur Myra sa att det finns mycket att gräva i men tänkte inte säga vad det var. En hint endast begränsad av lyssnarens fantasi.

Jaha. Jo, men det handlar väl mer om att försöka vara någorlunda seriös och inte sprida obekräftade rykten hur som helst. Vad gäller just det där kan man söka på Fannys namn/nick och hitta allsköns påståenden som är omöjliga att verifiera. Myras kommentar var nog mer en hint om att det kan den som känner sig hågad göra, snarare än ett försök att inplantera värsta möjliga scenario i lyssnarens sinne. Det är främst Henrik som är svårt bajsnödig med det här att inte sprida obekräftade rykten och halvsanningar, men jag håller helt med honom. Man vill ju inte rulla runt i gyttjan med vecklona i Avpixlat/althögersfären som lever på det där beteendet.
Citera
2017-08-01, 16:47
Medlem
Kusmors avatar
Citat:

Pro-tip är att inte skicka hela .aup projekt, exportera till ett vettigt format. Henrik har så skitt ljud att ev. kvalitetsförluster kan kvitta
Citera
2017-08-01, 18:55
Medlem
PappaBoegs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kusmor
Pro-tip är att inte skicka hela .aup projekt, exportera till ett vettigt format. Henrik har så skitt ljud att ev. kvalitetsförluster kan kvitta

I början spelade jag in all audio med OBS och la upp som mp4. Numera kör vi Audacity lokalt och exporterar som wav. Hur det ska göras nu när vi har en klippare som vet vad han håller på med vet jag inte, men det lär väl visa sig.
Citera
2017-08-01, 23:44
Medlem
Xel2oXs avatar
Citat:
Fanny verkar ju dum i huvudet och förtjänar all skit. Hur du kan klaga på Myra förstår jag inte, förutom att hon är slö på att klippa podd.
Citera
2017-08-02, 23:17
Medlem
PappaBoegs avatar
Kan meddela att vi precis spelade in det 13:e avsnittet. Avnsitt 12 och 13 är också skickade till Erik Stenhammar som ska klippa. Med tanke på att han ligger hemma och ojar sig med halsfluss och med andra ord har en hel del tid över kan ni nog räkna med att båda avsnitten släpps senast nästa vecka. Förhoppningsvis blir utgivningstakten mer jämn framöver.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in