2020-09-29, 12:45
Bannlyst
Länka liven då era jävla idioter.

https://m.youtube.com/watch?v=VclVdnslij0
Citera
2020-09-29, 14:23
Medlem
Spritnotas avatar
Så Myra är Bianca, Henko är Anna och Axel är Moa?
Citera
2020-09-29, 15:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Spritnota
Så Myra är Bianca, Henko är Anna och Axel är Moa?

Hahaha, den jämförelsen var för go.

Måste svida lite att Anna har haft med Daniel Suhonen som gäst i hennes nya podd.
Citera
2020-09-29, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farfar
Horungen Axel är lite putt på att vi snackat om hans metoo-bravader, dvs när han körde ner kuken i halsen på en 15 år yngre tjej utan att ha etablerat samtycke.

Så putt att de gjort ett Patreon-exklusivt avsnitt om det till slut, efter att de insett att det inte går att lägga locket på längre.

Fint överslätande, att kvinnor som blivit utsatta för sexuella övertramp som är potentiellt lagbrott inte vill eller orkar göra en rättslig grej av det betyder inte att det som hände.

Hint: Samtyckeslagstiftningen kom på plats sommaren 2018. Du skulle vara totalt jävla körd om brottsoffret ville driva detta. Tacka din lyckliga jävla stjärna för det.

Som vanligt förstår Axel sig inte på juridik, precis som han inte gör när han gnäller över att han blev dömd för olaga hot.

PS. Axel, vi ser dig med. Hur går det med jobbet?

Skärmdumpar m.m., döm själva:
(FB) Haveristerna

Jag tycker att Axel kan vara väldigt rolig med sina hårda omdömen om olika klandervärda personer. Men han har ju utan tvekan en övergrepps-aura, hela hans stil och attityd skriker ju sooner-or-later-sexförbrytare
Citera
2020-09-29, 15:28
Medlem
Någon skrev på haveristernas fb att senaste avsnittet inte är värt nio kronor mentänker ge det en chans till. Henrik blir sur och sitter och frågar efter dennes e-mail för att sedan berätta att han tänker ta bort och banna dennes patreon. De verkar inte tåla någon kritik alls längre Kul att de kritiserar gardet för att blocka folk när de gör precis samma sak. För att inte tala om Cissis sätt att behandla sina tidigare kollegor, kolla bara hur känsligt det blir det är när det gäller Myra.

Henrik:
”Nej du missuppfattar min trötthet över folk som ska berätta hur mycket bättre vi var med Myra trots att varken producent, manusskrivare eller researcher förändrats. Om det bara är Myras röst och tagningar du är ute efter så är det bättre att du lägger dina pengar på henne istället för oss. Men än en gång, jag tror inte det är här skon klämmer. Jag tror du är oförmögen att erkänna hur nyfiken du är på vårt material. Samtidigt har du tagit sida för myra i en infekterad konflikt. Nu står du här och ska tvåla till oss om hur dåliga vi blivit. Trots att grundmaterialet är exakt detsamma.

Tänk om du varit smart istället och sagt att du gillade Myras tagningar och det blivit lite annorlunda nu. Då hade du sluppit stå här och se dum ut. ”
Citera
2020-09-29, 16:03
Medlem
Felstavarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silence-is-wild
Jag tycker att Axel kan vara väldigt rolig med sina hårda omdömen om olika klandervärda personer. Men han har ju utan tvekan en övergrepps-aura, hela hans stil och attityd skriker ju sooner-or-later-sexförbrytare

Han verkar projicera rätt mycket också. Nu senast har jag tänkt på att han dragit termen "oanställningsbar" ganska många gånger. Det leder tankarna till det faktum att han själv är dömd och förmodligen försvårat för sig själv på den punkten, även om det finns sätt att ta sig runt det (som att starta eget företag t.ex.)

Vidare drog han nyligen någon rant om att han haft en skuld avseende ett gymkort liggande hos Kronofogden som han vägrade betala in i protest (men någon utmätning gick inte att göra eftersom han saknade tillgångar). Nu när han jobbar med datta kunde han minsann slanta in dessa 20 lakan med en gång (wow) och gymkedjan lärde sig säkert en läxa på detta. Efter ranten sprang han iväg för göra en poäng genom att hämta sin low-end Rolex. Sicken vinnare.

Jag tycker att både Henko och Alex kan vara ganska roliga att lyssna på, men några imponerande karaktärsdrag har de inte. Jag hade inte blivit förvånad om det skulle dyka upp nya historier eller bli en fortsättning på hallsknull-gate vad det lider.
Citera
2020-09-29, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uglychanson
Någon skrev på haveristernas fb att senaste avsnittet inte är värt nio kronor mentänker ge det en chans till. Henrik blir sur och sitter och frågar efter dennes e-mail för att sedan berätta att han tänker ta bort och banna dennes patreon. De verkar inte tåla någon kritik alls längre Kul att de kritiserar gardet för att blocka folk när de gör precis samma sak. För att inte tala om Cissis sätt att behandla sina tidigare kollegor, kolla bara hur känsligt det blir det är när det gäller Myra.

Henrik:
”Nej du missuppfattar min trötthet över folk som ska berätta hur mycket bättre vi var med Myra trots att varken producent, manusskrivare eller researcher förändrats. Om det bara är Myras röst och tagningar du är ute efter så är det bättre att du lägger dina pengar på henne istället för oss. Men än en gång, jag tror inte det är här skon klämmer. Jag tror du är oförmögen att erkänna hur nyfiken du är på vårt material. Samtidigt har du tagit sida för myra i en infekterad konflikt. Nu står du här och ska tvåla till oss om hur dåliga vi blivit. Trots att grundmaterialet är exakt detsamma.

Tänk om du varit smart istället och sagt att du gillade Myras tagningar och det blivit lite annorlunda nu. Då hade du sluppit stå här och se dum ut. ”
Herregud. Det kallas för holism Henko. Helheten är mer än summan av de olika delarna. Samtalsdynamiken förändras utan Myra. Du och Axel blir annorlunda utan hennes "röst och tagningar".
Citera
2020-09-29, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silence-is-wild
:-/ det var ett jävligt magstarkt påstående. Mycket kan man säga om hans koleriska svador men det där? Nä.
Citera
2020-09-29, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raukberg
:-/ det var ett jävligt magstarkt påstående. Mycket kan man säga om hans koleriska svador men det där? Nä.

Den som lever får se
Citera
2020-09-29, 18:33
Medlem
Ärligt talat ser jag inte Myras briljans i podden. Vad är det jag missar? Vilka skarpa analyser gör hon?
Hon talar ju gärna om sexköpslagen och hur den bör avskaffas, har ju skrivit flera krönikor och även varit med i nån slags tv-debatt, men kände sig alltid påhoppad och tvingad av Henko att diskutera densamma i podden. Jag fick intrycket att det berodde på att hon inte lyckats tänka ut nåt annat alternativ till sexköpslagen eller formulerat nån mer sammanhängande tanke kring hur prostitutionslagstiftning borde se ut. När han frågade efter detta (på sitt rätt gå-påiga sätt) blev hon superdefensiv och ba "men jag vill inte ens diskutera sexköpslagen, jag är inte alls intresserad av det!"
Citera
2020-09-29, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raus_bitte
Ärligt talat ser jag inte Myras briljans i podden. Vad är det jag missar? Vilka skarpa analyser gör hon?
Hon talar ju gärna om sexköpslagen och hur den bör avskaffas, har ju skrivit flera krönikor och även varit med i nån slags tv-debatt, men kände sig alltid påhoppad och tvingad av Henko att diskutera densamma i podden. Jag fick intrycket att det berodde på att hon inte lyckats tänka ut nåt annat alternativ till sexköpslagen eller formulerat nån mer sammanhängande tanke kring hur prostitutionslagstiftning borde se ut. När han frågade efter detta (på sitt rätt gå-påiga sätt) blev hon superdefensiv och ba "men jag vill inte ens diskutera sexköpslagen, jag är inte alls intresserad av det!"

Jag håller med, har aldrig heller riktigt sett den ”briljansen”. Hon har ju ofta en ganska offensiv attityd både i krönikor och i podden, ”hörni nu ska ni få höra en ”take” (detta oerhört fåniga ord) som ingen annan har gjort”. Eller ”nu ska jag berätta varför alla andra har fel i den här frågan”.

Det är väldigt sällan man blir imponerad av dessa angreppsvinklar, kanske för att det helt enkelt är ganska ovanligt att någon är en Gallileo.
Citera
2020-09-29, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raus_bitte

Haha, jag kokade när jag lyssnade på deras samtal om sexköpslagen. Hon hade ju noll förslag på alternativ och kunde KNAPPT förklara vad som är dåligt med den.

Det är för övrigt mycket sorgligt att denna vackra unga dam vill uppmuntra unga flickor att börja sälja mutta genom att normslisera prostitution.

Jag hoppas att hon växer upp och slutar försöka vara edgy och sprida dessa sjuka uppmaningar till att synda på de mest grövsta sätten. VARFÖR vill du normslisera att sälja sig Myra?!

Varför vill du att unga kvinnor ska sälja sin själ till Satan, Myra? Om du läser detta... Jag ber dig, ta ett djupt andetag... Andas... Öppna din bibel och läs Psalm 23. Jag tror den kan hjälpa dig. Du är rädd nu när du vandrar i mörkret. Men Gud finns här, redo att ta hand om dig.... Han kommer ge dig allt du behöver.

Myra, fina unga kvinna. Öppna dörren för vår skapare. Han älskar dig. Överge ditt sjuka beteende och bli ren och FRISK! Ta emot Gud, Myra.

Jag ber en stilla bön för dig Myra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in