2020-09-29, 09:34
Medlem
G-Leifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
En timme och 13 min in i streamen kommer Axel in i Myras sändning. Varje gång skiten träffar deras fläkt tillåts medlemmarna i deras fb-grupp diskutera det ett par timmar innan de låser trådarna. Och så är samma personer (som jag tidigare skrivit om) där och skyddar dem. Den ena är ju han som har en fru som är med i podden. En smula komiskt.

Ja det är sjukt komiskt att ha ett behov av att reda ut en del missförstånd och illvilliga misstolkningar som uppstår när några vänner man har umgåtts med någon timme dagligen sedan flera år tillbaka hamnar i en relativt öppen konflikt på nätet. Om du faktiskt försöker läsa det jag skriver i inlägget så ser du att jag antingen svarar skämtsamt, svarar på direkta frågor eller försöker reda ut missförstånd. Jag går inte in och är överdrivet defensiv eftersom att folk vet att jag är vän med både Axel och Henko och, som du säger, är gift med Sanna. Därför hade det känts lite patetiskt av mig att gå in och börja veva som en galning, även om det ibland hade känts rätt berättigat.

Förresten är det andra gången du lyckas vara sämst på 1.06 när det gäller just mig. Man kan ju tycka att någon med ett så gediget intresse för både flashback och något fotbollslag (är det gröna adidaströjor dom har på sig? sportboll är konstigt, amirite?) skulle ha förstått reglerna vid det här laget. Jag kommer väl åka på det själv nu antar jag, har för mig att man inte ens får prata om sig själv eller något sånt dumt? Aja, skit samma.
Citera
2020-09-29, 10:00
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gronadagar
Ja, jo, det är ju lite min poäng. Istället för att han taroch äger det uppenbara faktum att han inte behärskar alkohol, så gör han narr av de som påpekar det fullt rimliga i att bli upprörd över att ett fyllo ringer dem på nätterna.
Men att människor som tjänar sitt levebröd på att skälla andra för att vara klandervärda, själva är högst klandervärda är ju inte det minsta förvånande.

Jag tror för övrigt att Henko framstår som "obehaglig" för att han 1) är rätt gå-påig, som en god journalist faktiskt, och samtidigt så är han ett fyllo som även i nyktert tillstånd är så där jobbig som fyllo gärna är. Axel i sin tur, han är en stor neger och det är i sig en smula obehagligt, även om man har öppnat sitt hjärta.
Citera
2020-09-29, 10:11
Medlem
saltazars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farfar
Har jag inte missuppfattat nåt så blev Axel sur för att hon använde sig av Gardet-material som de jobbat på tillsammans som Haveristerna. Dessutom så tyckte Axel att hon knappt jobbat på materialet alls, och därför var det extra dumt av henne att använda det i sitt content. Så Axel fimpade hennes access till dokumentet.

hur reagerade hon på detta?
Citera
2020-09-29, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Men att människor som tjänar sitt levebröd på att skälla andra för att vara klandervärda, själva är högst klandervärda är ju inte det minsta förvånande.

Jag tror för övrigt att Henko framstår som "obehaglig" för att han 1) är rätt gå-påig, som en god journalist faktiskt, och samtidigt så är han ett fyllo som även i nyktert tillstånd är så där jobbig som fyllo gärna är. Axel i sin tur, han är en stor neger och det är i sig en smula obehagligt, även om man har öppnat sitt hjärta.

Det var lite min poäng i mitt tidigare inlägg med. Han ställer ju folk mot väggen gällande deras påståenden etc. Sen verkar han ju lida av en diagnos som gör att han aldrig kan acceptera att någon annan tycker annorlunda än honom, men det är en annan sak.
Citera
2020-09-29, 10:58
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Det var lite min poäng i mitt tidigare inlägg med. Han ställer ju folk mot väggen gällande deras påståenden etc. Sen verkar han ju lida av en diagnos som gör att han aldrig kan acceptera att någon annan tycker annorlunda än honom, men det är en annan sak.
Yeah, han är förmodligen obehaglig redan som person, och som du säger så är det ju sällan bekvämt att bli ställd mot väggen.
Citera
2020-09-29, 11:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av saltazar
hur reagerade hon på detta?

I sändningen vet jag inte, har inte kollat. Men det ledde väl till gårdagens facebookuppdatering, som verkar vara bortplockad nu.

Skärmdumpar:
https://imgur.com/a/X1Z7AmF
Citera
2020-09-29, 11:07
Medlem
BigFatCones avatar
Vad är egentligen grejen med att sköta sina här konflikter offentligt? Är det för att "hålla sig relevant" eller vad fan är dealen?
Citera
2020-09-29, 11:33
Medlem
Citat:
Vad är egentligen grejen med att sköta sina här konflikter offentligt? Är det för att "hålla sig relevant" eller vad fan är dealen?

För att folk som är "fans" av den ena, den andra eller båda springer och skickar skärmdumpar åt alla håll och försöker få liv i konflikten.

Myra lämnade uppenbarligen inte på god fot med de två andra och då gör det väl att båda "sidor" är på hugget och då gärna övertolkar saker den andre säger/skriver.
Citera
2020-09-29, 11:49
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
För att folk som är "fans" av den ena, den andra eller båda springer och skickar skärmdumpar åt alla håll och försöker få liv i konflikten.

Myra lämnade uppenbarligen inte på god fot med de två andra och då gör det väl att båda "sidor" är på hugget och då gärna övertolkar saker den andre säger/skriver.
Visst, men dom inblandade håller ju också liv i konflikten genom att hålla den offentlig.
Citera
2020-09-29, 11:50
Medlem
GrodanBollsSkjortas avatar
Citat:

Henko och Axel behöver content till deras Patreon såklart. Vad betyder värdiga avslut i relation till pengar?
Citera
2020-09-29, 11:52
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrodanBollsSkjorta
Henko och Axel behöver content till deras Patreon såklart. Vad betyder värdiga avslut i relation till pengar?
Och passar även på att skjuta sig i foten.
Citera
2020-09-29, 12:19
Avslutad
Horungen Axel är lite putt på att vi snackat om hans metoo-bravader, dvs när han körde ner kuken i halsen på en 15 år yngre tjej utan att ha etablerat samtycke.

Så putt att de gjort ett Patreon-exklusivt avsnitt om det till slut, efter att de insett att det inte går att lägga locket på längre.

Fint överslätande, att kvinnor som blivit utsatta för sexuella övertramp som är potentiellt lagbrott inte vill eller orkar göra en rättslig grej av det betyder inte att det som hände.

Hint: Samtyckeslagstiftningen kom på plats sommaren 2018. Du skulle vara totalt jävla körd om brottsoffret ville driva detta. Tacka din lyckliga jävla stjärna för det.

Som vanligt förstår Axel sig inte på juridik, precis som han inte gör när han gnäller över att han blev dömd för olaga hot.

PS. Axel, vi ser dig med. Hur går det med jobbet?

Skärmdumpar m.m., döm själva:
(FB) Haveristerna
Senast redigerad av farfar 2020-09-29 kl. 12:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in