2020-09-28, 18:31
Bannlyst
Den nya tjejen har så jobbig röst bättre om dom fortsatt själva.
Är på Cissi Wallins sida, en transa är inte en tjej, det finns bara 2 kön.
Citera
2020-09-28, 19:01
Medlem
Spritnotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrodanBollsSkjorta
Ironin i att Haveristerna fortsatt granskar gardets implodering och hur illa de inblandade skött/sköter hanteringen av medarbetare, när de samtidigt planerar släppa ett patreon-avsnitt som smutskastar deras tidigare vän och podd-kollega. Hade det inte bara varit enklare att ta bort Myras access i tystnad och gå vidare? Fast nu verkar det ju som att de redan förberett den här pärmen sedan en tid tillbaka

Undrar vad Sanna tycker om att Alkis-Henko och Damp-Axel nu väljer att använda Haveristernas plattform till detta?

Det fetade; var hörde eller läste du det, kan du länka källa eller kopiera in vad som sades/skrevs?
Citera
2020-09-28, 19:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Spritnota
Det fetade; var hörde eller läste du det, kan du länka källa eller kopiera in vad som sades/skrevs?

Patreon-låst post:

"SEP 28, 2020 AT 2:49 PM
Locked
Det eskalerar."

Antar att de sitter och slänger skit på Myra i detta, men tänker inte betala för att lyssna
Citera
2020-09-28, 19:47
Medlem
Spritnotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farfar
Patreon-låst post:

"SEP 28, 2020 AT 2:49 PM
Locked
Det eskalerar."

Antar att de sitter och slänger skit på Myra i detta, men tänker inte betala för att lyssna

Tydligen hade den här tråden ett inlägg där man kopierat in vad Myra, som var med i och grundade podcasten Haveristerna, har att säga om podcasten Haveristerna, och ett annat inlägg där någon klistrat in ett svar från Axel som är med i podcasten Haveristerna, från den officiella Facebookgruppen om podcasten Haveristerna där han bemöter vad Myra sagt om podcasten Haveristerna, ursprungligen där postat av den som gör podcasten Haveristernas officella loggor och merch där det står "Haveristerna" - och vad podcasten Haveristerna ska ta upp i frågan i ett kommande avsnitt av podcasten Haveristerna.

Jag antar därför att detta tema inte lämpar sig att diskutera i tråden om podcasten Haveristerna i forumet podcasts. Postar detta så ingen svarar mig genom att klista in dessa texter om podcasten Haveristerna som redan bedömts olämpliga.
Senast redigerad av Spritnota 2020-09-28 kl. 19:59.
Citera
2020-09-28, 21:08
Medlem
EmmaGoldmans avatar
Hej hopp! Det är någon snubbe i feministgruppen "Varför apor aldrig bär rosa klänning" som antyder att några "snubbar" (Axel och Henko?) ger sig på Myra för något hon gjort för flera år sedan. Någon som vet vad detta gäller? Vad har myra gjort som hon blir kritiserad för?
Citera
2020-09-28, 21:34
Medlem
TonyFlygares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkoslickarfitta
Myra kallar nu Axel för tönt som har blockat henne på facebook på, sin youtube-kanal.

Jag chansar att Myra ÅÖ inom kort kommer berätta om övergreppen från Axel och alla inkomster han och Henrik stulit från henne. Så kan det ju gå när man allierar sig med män som utnyttjar kvinnor och kastar dem i soptunnan sedan vilket visat sig vara dessa herrars vana.
Gjorde hon det i söndagsstreamen? Den är 3,5 timmar lång, har du något ungefärligt timestamp när hon pratar om att Axel blockerat henne?
Citera
2020-09-28, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raukberg
Jag undrar mest om det var Axel, Henko eller båda som bevakade Myras stream för att öht. upptäcka det här "övertrampet" från Myras sida enligt Axel.

Det vi med säkerhet kan konstatera är att Axel tjatat sig hes över att han fick följa med på en gala för journalister 2017 så det faktum att Myra får krönikor publicerade och blir inbjuden till SvDs ledarpodd även efter att hon lämnat Haveristerna lär svida som tabasco på ollonet.

Enligt det bemötande som publicerats via Svanströmer så förbereder de redan ett avsnitt om Myra där kritiken fokuserar på att Myra inte bidragit tillräckligt till podden. Det kan de för all del tycka men man undrar ju varför podden i sådana fall inte utvecklats ett jävla uns till det bättre sedan Myra stack. Det är samma tjafs om samma personer utan någon som helst utveckling.

Ter väl sig rätt uppenbart att Axel mer än gärna hade varit en mer offentlig profil inom mediasfären än han är. Han tar ju varenda jävla chans han får att påpeka att han minsann jobbar med "datta" och inte alls är i behov av att vara offentlig och därför kan säga vad han "egentligen" tycker etc. Sen brukar jag dock tycka att Axels resonemang kring vissa saker är rätt väl underbyggda när han väl släpper "sopa, horunge, så dumt" och faktiskt drar ett resonemang kring varför han tycker som han gör.

Sen varför det skurit sig mellan dessa tre det vet i fan. Gillar väl Myra, men hon har sällan några politiskt brilijanta idéer. Vänsterbrud som bara tycker att om skatten var ännu högre så löser sig alla samhällsproblem.
Henrik verkar ju uppenbarligen vara den som ska styra och ställa hela tiden och när han råkat "fickringa" kl 3 på natten på fyllan till diverse individer gör han sig löjlig över att de är kränkta bebisar. Istället för att bara äga att han krökat för mycket. Det händer ju fan alla som konsumerar alkohol ibland. Vuxna människor äger det och ber om ursäkt. Att han kan kännas "obehaglig" tycker jag dock är fullt medvetet från hans sida. När han ringer och ställer frågor till offentliga (diverse influencers och politiker) personer som kommit med påstående de inte kan backa upp, ställer han ju raka frågor och ifrågasätter deras resonemang. Det kan ju såklart kännas obehagligt (med tanke på hur jävla mesig svensk media över lag är).

Den sinnessjuke Jan Björklund (inte Fps föredetta partiledare) sa ju Henrik rakt ut i ett samtal att han låter fullständigt vansinnig (vilket inte direkt fick honom att börja dra mer logiska resonemang direkt) och ledde till att man kunde helt avfärda den galningen. Hade han istället bara låtit honom prata utan att påtala att det han sa bara var något han dragit ur röven så hade han ju aldrig gjort bort sig. Var i något avsnitt om den lille grabben som morsan kidnappade och hittade på att pappan var pedofil osv.

Så att Cissi Wallin, Linnéa Claesson etc tycker att Henrik är "obehaglig" är ju självklart. Det är ju dock enligt mig precis det som man inte ska vara rädd för att faktiskt vara när man gräver i diverse frågor. Tror ni skiten om Linnéa Claesson ens hade kommit upp i vanlig media om inte Henrik varit påstridig och rent ut sagt att han tror hon ljuger etc? Det kom ju till slut upp att det finns "motstridiga" uppgifter i vanlig media. Att ens det kom upp är ju helt otroligt egentligen.
Citera
2020-09-28, 22:03
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gronadagar
Ter väl sig rätt uppenbart att Axel mer än gärna hade varit en mer offentlig profil inom mediasfären än han är. Han tar ju varenda jävla chans han får att påpeka att han minsann jobbar med "datta" och inte alls är i behov av att vara offentlig och därför kan säga vad han "egentligen" tycker etc. Sen brukar jag dock tycka att Axels resonemang kring vissa saker är rätt väl underbyggda när han väl släpper "sopa, horunge, så dumt" och faktiskt drar ett resonemang kring varför han tycker som han gör.

Sen varför det skurit sig mellan dessa tre det vet i fan. Gillar väl Myra, men hon har sällan några politiskt brilijanta idéer. Vänsterbrud som bara tycker att om skatten var ännu högre så löser sig alla samhällsproblem.
Henrik verkar ju uppenbarligen vara den som ska styra och ställa hela tiden och när han råkat "fickringa" kl 3 på natten på fyllan till diverse individer gör han sig löjlig över att de är kränkta bebisar. Istället för att bara äga att han krökat för mycket. Det händer ju fan alla som konsumerar alkohol ibland. Vuxna människor äger det och ber om ursäkt. Att han kan kännas "obehaglig" tycker jag dock är fullt medvetet från hans sida. När han ringer och ställer frågor till offentliga (diverse influencers och politiker) personer som kommit med påstående de inte kan backa upp, ställer han ju raka frågor och ifrågasätter deras resonemang. Det kan ju såklart kännas obehagligt (med tanke på hur jävla mesig svensk media över lag är).

Den sinnessjuke Jan Björklund (inte Fps föredetta partiledare) sa ju Henrik rakt ut i ett samtal att han låter fullständigt vansinnig (vilket inte direkt fick honom att börja dra mer logiska resonemang direkt) och ledde till att man kunde helt avfärda den galningen. Hade han istället bara låtit honom prata utan att påtala att det han sa bara var något han dragit ur röven så hade han ju aldrig gjort bort sig. Var i något avsnitt om den lille grabben som morsan kidnappade och hittade på att pappan var pedofil osv.

Så att Cissi Wallin, Linnéa Claesson etc tycker att Henrik är "obehaglig" är ju självklart. Det är ju dock enligt mig precis det som man inte ska vara rädd för att faktiskt vara när man gräver i diverse frågor. Tror ni skiten om Linnéa Claesson ens hade kommit upp i vanlig media om inte Henrik varit påstridig och rent ut sagt att han tror hon ljuger etc? Det kom ju till slut upp att det finns "motstridiga" uppgifter i vanlig media. Att ens det kom upp är ju helt otroligt egentligen.
Fast det här med att Henko "råkar" kröka lite för mycket verkar ju hända "ganska" ofta.
Citera
2020-09-28, 22:52
Medlem
Vad var det för "övertramp" Myra gjorde i "streamen"? Kan någon uppdatera en förvirrad man?
Citera
2020-09-28, 23:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av RepentNow
Vad var det för "övertramp" Myra gjorde i "streamen"? Kan någon uppdatera en förvirrad man?

Har jag inte missuppfattat nåt så blev Axel sur för att hon använde sig av Gardet-material som de jobbat på tillsammans som Haveristerna. Dessutom så tyckte Axel att hon knappt jobbat på materialet alls, och därför var det extra dumt av henne att använda det i sitt content. Så Axel fimpade hennes access till dokumentet.
Citera
2020-09-29, 07:10
Medlem
Fred Friendlys avatar
En timme och 13 min in i streamen kommer Axel in i Myras sändning. Varje gång skiten träffar deras fläkt tillåts medlemmarna i deras fb-grupp diskutera det ett par timmar innan de låser trådarna. Och så är samma personer (som jag tidigare skrivit om) där och skyddar dem. Den ena är ju han som har en fru som är med i podden. En smula komiskt.
Citera
2020-09-29, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Fast det här med att Henko "råkar" kröka lite för mycket verkar ju hända "ganska" ofta.

Ja, jo, det är ju lite min poäng. Istället för att han taroch äger det uppenbara faktum att han inte behärskar alkohol, så gör han narr av de som påpekar det fullt rimliga i att bli upprörd över att ett fyllo ringer dem på nätterna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in