2020-09-28, 11:34
Medlem
Myra kallar nu Axel för tönt som har blockat henne på facebook på, sin youtube-kanal.

Jag chansar att Myra ÅÖ inom kort kommer berätta om övergreppen från Axel och alla inkomster han och Henrik stulit från henne. Så kan det ju gå när man allierar sig med män som utnyttjar kvinnor och kastar dem i soptunnan sedan vilket visat sig vara dessa herrars vana.
Senast redigerad av henkoslickarfitta 2020-09-28 kl. 11:37.
Citera
2020-09-28, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av postvagn
Nej, det håller jag med om. Men det är en sån JÄVLA konstig sak att göra som 40 årig man (som dessutom har fått mkt kritik för att vara bullrig och gå-på-ig). Störa sig på en 16 årig tjej å tänka; "höhöhö, kolla hennes farsa, han ser inte ut att kunna springa mer än 30m utan att få stroke". Påhoppet rent objektivt är inte så farligt. Mest töntigt och rätt creepy. Men sett från en 16 årig tjejs perspektiv...eeehhh...
Det är Henriks vana. Han njuter av att vara en sadist i synnerhet mot kvinnor och alla som är svagare än han själv. Det bästa han vet är att göra bort andra människor och hänga ut dem för offentlig skampåle. Mycket troligen BPD liksom stora delar av gruppen på facebook.
Senast redigerad av henkoslickarfitta 2020-09-28 kl. 11:45.
Citera
2020-09-28, 13:40
Medlem
Nu berättar Myra mera av sanningen om Haveristerna och de vanliga kvinnofientliga lögnerna och förnedringen hon utsattes för av Axel och Henrik:

Citat:
Jag var fast besluten att sköta uppbrottet från Haveristerna snyggt. Av anledningar som kommer att bli uppenbara har behovet av att markera mot beteenden som har en menlig inverkan på mitt mående och liv i övrigt blivit viktigare.

När jag lämnade podden för några månader sedan var det, som jag också varit öppen med, till följd av konflikter delvis kopplade till hur vi skulle jobba. Vad jag inte nämnde var hur totalt nedbrytande arbetsmiljön blev de senare månaderna (vilket slutligen ledde till mitt avhopp).

Jag känner fortfarande inte att jag behöver vädra alla detaljer eller gotta mig i skvaller om skiten. Det finns dock ett återkommande narrativ om att jag inte gjorde mitt jobb som jag borde, eller inte gjorde skäl för min plats i podden. Det får man så klart tycka och jag är rätt medveten om mina egna problem med tidspassning och planering, till exempel. Jag vill dock bemöta den kritiken offentligt då mina tidigare kollegor visade ett obefintligt intresse för att få samarbetet att fungera. Det var tyvärr viktigare att få kritisera mig än att faktiskt jobba på ett sätt som funkade för alla.

Så jag backade. Gång, på gång. Orkade inte tjafsa om skitsaker. Gav upp att få prata om saker jag tyckte var viktiga utan att bli avbruten, ifrågasatt eller “rättad” av en nitisk kollega med ett horn i sidan till mig. De här konflikterna dödade all kreativ lust och jag blev mer och defensiv då jag aldrig visste när ett inspelningstillfälle skulle föregås av att någon skulle sura och skrika på mig för att jag var tio minuter sen eller för att jag sagt emot personen offentligt (och att andra då hade tagit mitt parti).

Möten bokades också in när jag inte kunde närvara och utomstående (t ex klippare eller andra samarbetspartners) som kommer in får höra haranger om hur värdelös jag är.

Kombinationen av det här gjorde till slut att jag stängde ner och sa att jag inte tänkte jobba vidare med podden förrän det här förändrades. Någon förändring kom aldrig och jag lämnade då podden. Mina tidigare kollegor anser att jag själv inte gjorde något för att bidra till en förändring och det får de givetvis tycka, detaljerna häromkring är inte särskilt vidkommande då relationerna då hade hunnit bli så dåliga att samarbetet i princip var bortom räddning.

Detta till trots så ville jag i ärlighetens namn inte avsluta mitt deltagande i podden på det viset. Jag ljög inte när jag sa att jag var stolt över mycket med podden, men att vår olika syn på vad syftet och arbetssättet skulle vara gjorde det omöjligt till slut. Jag har inget intresse av att hålla liv i en konflikt med återstoden av Haveristerna trots att jag var förbannad, bitter och sårad när jag lämnade. Jag vill göra andra saker, som ger energi istället för att ta.

Det har därför varit en återkommande irritation att kontaktas av människor som i sin tur fått bisarra samtal från någon av mina före detta kollegor om att jag driver någon sorts förtalskampanj mot dem. Jag har inte samlat eller gått ut med några “pärmar” på all skit som låg bakom mitt beslut att lämna podden.

Jag hoppas kunna lämna det vid att konstatera att det fanns en konflikt och att jag till slut inte såg någon poäng i att slåss för rätten till medbestämmande när de andra två var överens om att jag var problemet. Att jag tar upp det alls är specifikt för att jag vill slippa ha med Haveristerna att göra. Och de gör det jävligt svårt för mig.

Jag gjorde igår kväll (2020-09-27) en livestream på Youtube där jag diskuterade Gardets transfobi och refererade då till den tidigare fördjupning av Gardet som gjordes i ett avsnitt av Haveristerna. Jag var den som initialt tog upp Gardet och stod då för mitt eget “grävande” men det efterföljande grävarbetet har mestadels gjorts av en annan kollega i Haveristerna. Inget av det jag tog upp i streamen utgick dock från dennes grävarbete men jag fick trots detta “påhälsning” i streamen av en fd. poddkollega (som i övrigt sagt upp kontakten med mig) som implicit anklagade mig för att exploatera deras arbete. Påhoppet var lika lögnaktigt som oprovocerat.

När jag drog från podden gjorde jag varken anspråk på namnet, inkomsterna eller att det jag bidragit med skulle tillfalla några andra än de kvarvarande medlemmarna. Detta bygger dock på att mina tidigare kollegor som minimum låter mig vara ifred och avstår från att baktala mig såväl offentligt som inför gemensamma vänner och bekanta.

Om mina tidigare kollegor faktiskt anser att jag inte bidragit meningsfullt till tidigare poddavsnitt så önskar jag att dessa tas ned från alla offentliga plattformar som Acast, Spotify samt Patreon, då jag har juridisk rätt till materialet. Jag kan som kompromiss även godta att de finns kvar men att mina delar klipps bort. Om det hela är ett missförstånd och mitt deltagande i podden tvärtom anses likvärdigt med övrigas så vill jag också ha del av intäkterna som Haveristernas gedigna katalog genererar.

Det sistnämnda förutsätter dock som sagt att jag slipper framtida “påhälsningar”, tjuvnyp och andra försök till sabotage.

Jag har inte för avsikt att fortsättningsvis prata varken om eller med dem, förhandla med dem eller något annat. Jag förutsätter att det här når dem ändå och hoppas att det räcker för att slippa dem i framtiden.
Detta är så himla mycket hur Henrik över hela agerandet. Förnedringen av kvinnor (speciellt sådana han tidigare vänsterprasslat med), det elaka beteendet mot den som inte gör exakt som han vill, utfrysning och offentlig bespottning. En riktig elak psykopat som vänstern har stöttat i årtionde nu. Är nis tolta över det ni gjort när ni finansierat en kvinnohatande psykopat?? För ni kunde ha lyssnat på Anny Berglin, Henriks dödssjuka kvinnliga kollega, som han fetthånade och mobbade ut ur IRM redan då. IRM har varit en samlingsplats utav pojkrumsrunkande etniskt svenska heterosexuella cismän från landet eftersom Henrik mobbar ut alla andra med sin sadistiska glöd och enda skillnaden mot "rasister" dem hatar är vad dessa har kallat sig offentligt.

Nu kommer Haveristerna sannorlikt få plockas ner eller startas om med nytt konto av patreon och allt. Detta kommer i synnerligen hota Axels inkomster då han förlorat dem andra som en konsekvens av "hallsknull"-våldtäkts incidenten.
Senast redigerad av henkoslickarfitta 2020-09-28 kl. 13:51.
Citera
2020-09-28, 15:06
Medlem
GrodanBollsSkjortas avatar
Here we go again. Att det ska vara så svårt att bara sitta ner i båten, sköta sitt och låta Myra köra sitt race. Väntar med spänning på hur det kommit bli med podd-katalogen fram till Myras avhopp!
Citera
2020-09-28, 15:23
Medlem
Axel svarar nu i gruppen genom glasögoncucken Svanstormer:

Citat:
Då Axel är zuckad (igen) så har jag ålagt mig att agera ombud. Nedan följer Axel Luo Öhmans svar på vad som är den värsta akten av provokation och aggression sen man sköt Franz Ferdinand år 1914 i Sarajevo.

Länk till Myras inlägg:

https://www.facebook.com/story.php?story_fbid=10158982821799343&id=70080434 2&sfnsn=mo&extid=GeBnIClvOTYLj2tJ

”Jag tänker inte bemöta allt i Myras essä om alla imaginära oförrätter hon har utsatts för. Det gör sig nog bättre som ett Patreon-avsnitt, men det får vänta tills efter vi har spelat in ett Patreon-avsnitt om Gardet ikväll, och med Navid Modiri imorgon. Några saker kan jag dock kommentera.

Det är helt riktigt att jag kommenterade på Myras stream igår. Det är också helt riktigt att jag klippte Myras access till alla våra gamla planeringsdokument. Anledningen till det är enkel; i inget av de dokumenten, inklusive de som gäller Gardet, har Myra bidragit med tillräckligt mycket research för att det ska vara rimligt att hon återanvänder det till sin stream. Vill hon sedan göra egna granskningar och sammanställningar gällande Gardet, det rör mig inte i ryggen.

Vad gäller ett Patreon-avsnitt om det här så finns det så klart redan en pärm. Här är ett utdrag, gällande just bidrag vad gäller planering och research:

-Vi har gjort stickprover i 27 planeringsdokument till tidigare avsnitt, mellan avsnitt 35 och 72.
-I 13 av 27 avsnitt redigerar Myra inte dokumentet överhuvudtaget.
-I ytterligare 6 dokument tillför hon endast ett ämne.
-I tre av de dokument hon fyllt i gör hon det precis vid inspelning.
-Kollar man totalt antal ämnen som tillförts under perioden så har Myra lagt in 35 ämnen. Under samma period har Axel och Henrik sammanlagt lagt in 254 ämnen.

-Under samma period har inte Myra ansvarat för ett enda Patreon-avsnitt eller tema-avsnitt.
Vi kommer inte att klippa bort henne ur tidigare avsnitt av Haveristerna. Det är för dyrt och det skulle förmodligen också göra dem svåra att hänga med i. Vi kommer heller inte att avpublicera några avsnitt. Det är inte för att vi tjänar multum på dem, utan för att en del av dem innehåller information som kan komma att bli relevant i framtida avsnitt eller om någon journalist bestämmer sig för att på riktigt ta tag i LCÄDBSH, AHOCW eller någon annan vi granskat i dessa avsnitt.

Dessutom tjänar vi inte ett öre på gamla avsnitt. Det vi tjänar pengar på och det deltagare i Haveristerna får betalt för är att spela in nya reguljära avsnitt. Myra har fått betalt för alla avsnitt hon har varit med i. Faktum är att jag har lagt ner långt mer tid och energi än vad hon har för att se till att hon ska få betalt, men det sparar vi till avsnittet. Att hon ska få betalt för avsnitt som hon inte har bidragit till överhuvudtaget kommer inte på fråga. Testa att ringa till något av dina gamla jobb och begär att du ska få lön eftersom företaget fortfarande finns kvar. I verkligheten, där jag bor, får man helt enkelt inte betalt för jobb man inte utför.

Personligen skulle jag helst slippa ha med Myra att göra mer, vilket är anledningen till att jag blockade henne på Facebook, men det finns gränser. Jag vet också mycket väl hur det kom sig att diverse fån kom med vaga anklagelser om att jag och Henrik ska ha betett oss illa mot henne, och att det är anledningen till att hon slutade. Det gör att jag inte har några som helst problem med att eskalera det här så långt som krävs för att det ska bli tyst.
// Axel ”

Axel är alltså inte vidare klok då han i princip kommer tvinga Myra ge tillbaka och dem har mer att förlora på eskalering därför Myra hålls om ryggen av etablissemanget och alla podens fiender som är många vid detta laget.
Senast redigerad av henkoslickarfitta 2020-09-28 kl. 15:28.
Citera
2020-09-28, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrodanBollsSkjorta
Here we go again. Att det ska vara så svårt att bara sitta ner i båten, sköta sitt och låta Myra köra sitt race. Väntar med spänning på hur det kommit bli med podd-katalogen fram till Myras avhopp!
Jag undrar mest om det var Axel, Henko eller båda som bevakade Myras stream för att öht. upptäcka det här "övertrampet" från Myras sida enligt Axel.

Det vi med säkerhet kan konstatera är att Axel tjatat sig hes över att han fick följa med på en gala för journalister 2017 så det faktum att Myra får krönikor publicerade och blir inbjuden till SvDs ledarpodd även efter att hon lämnat Haveristerna lär svida som tabasco på ollonet.

Enligt det bemötande som publicerats via Svanströmer så förbereder de redan ett avsnitt om Myra där kritiken fokuserar på att Myra inte bidragit tillräckligt till podden. Det kan de för all del tycka men man undrar ju varför podden i sådana fall inte utvecklats ett jävla uns till det bättre sedan Myra stack. Det är samma tjafs om samma personer utan någon som helst utveckling.
Citera
2020-09-28, 15:59
Medlem
langaocbs avatar
Funderar på att bli Patreon för att höra kvällens avslöjande i Gardetsoppan.
Undrar om det toppar avslöjandet att Maria Engelwinge låg bakom woke bitch?
Citera
2020-09-28, 16:00
Medlem
Ironin i att Haveristerna fortsatt granskar gardets implodering och hur illa de inblandade skött/sköter hanteringen av medarbetare, när de samtidigt planerar släppa ett patreon-avsnitt som smutskastar deras tidigare vän och podd-kollega. Hade det inte bara varit enklare att ta bort Myras access i tystnad och gå vidare? Fast nu verkar det ju som att de redan förberett den här pärmen sedan en tid tillbaka

Undrar vad Sanna tycker om att Alkis-Henko och Damp-Axel nu väljer att använda Haveristernas plattform till detta?
Citera
2020-09-28, 16:41
Avslutad
Citat:
Ironin i att Haveristerna fortsatt granskar gardets implodering och hur illa de inblandade skött/sköter hanteringen av medarbetare, när de samtidigt planerar släppa ett patreon-avsnitt som smutskastar deras tidigare vän och podd-kollega. Hade det inte bara varit enklare att ta bort Myras access i tystnad och gå vidare? Fast nu verkar det ju som att de redan förberett den här pärmen sedan en tid tillbaka

Undrar vad Sanna tycker om att Alkis-Henko och Damp-Axel nu väljer att använda Haveristernas plattform till detta?

Ja verkligen. Vad är det för fel med att bara acceptera att det skar sig av olika anledningar och gå vidare utan att kasta skit. Onödigt att hälla mer bensin på elden. Men det är väl det de levt på, så det kanske är orimligt att de ska upphöra med det rätt som det är.
Citera
2020-09-28, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farfar
Ja verkligen. Vad är det för fel med att bara acceptera att det skar sig av olika anledningar och gå vidare utan att kasta skit. Onödigt att hälla mer bensin på elden. Men det är väl det de levt på, så det kanske är orimligt att de ska upphöra med det rätt som det är.

Det här får en nästan att tro att de bara väntat på ett tillfälle att släppa ett avsnitt om myra, men att de inte ville att det ska uppfattas som att det var de som "började". Lovar att Axel fiskade efter en reaktion igår när han kommenterade streamen och idag fick han det, så nu kan de äntligen börja snacka skit offentligt
Citera
2020-09-28, 17:46
Medlem
Citat:

Det är väl uppenbart att Sanna inte har något att säga till om i podden? Hon är ju bara någon märklig sidekick som inte verkar ha några egna uppfattningar eller någon egen förmåga till analys, hon hänger bara på de andra två. Helt ointressant person.

Men det är ju ruggigt pinsamt agerat av alla inblandade. Axel och Henko är ju ena jävla töntar som inte kan ta att Myra (eventuellt) använt material ur research de gjort tidigare till sin livestream. Uppenbart är de kränkta och stötta över att de förlorat så mycket patreon på att Myra stack (vem som nu betalade för att lyssna på den där trötta prostitutionsliberalen).

Myra å sin sida får ju sluta bli så kränkt över att Axel kommenterar hennes livestream och snackar skit bakom hennes rygg. Res dig upp, borsta av dig, var en vuxen person och gå vidare i livet. Det hon gör nu är ju bara att hälla bränsle på elden. Axel och Henko brinner ju av uppmärksamheten. Bara att ignorera dem så kommer de gläfsa vidare efter något annat inom kort.
Citera
2020-09-28, 18:09
Medlem
Citat:
Det här får en nästan att tro att de bara väntat på ett tillfälle att släppa ett avsnitt om myra, men att de inte ville att det ska uppfattas som att det var de som "började". Lovar att Axel fiskade efter en reaktion igår när han kommenterade streamen och idag fick han det, så nu kan de äntligen börja snacka skit offentligt
Ptja, Axel erkänner ju utan omsvep att de förbereder ett avsnitt om Myra och hävdar sedan att han "helst inte vill ha med Myra att göra". Detta samtidigt som han sitter och tittar på hennes stream och kommenterar. Det visar med all önskvärd tydlighet att han snackar en massa skit och med tanke på att vendettan och fejder är karlns syre och vatten så ser jag egentligen inget som motsäger din tes.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in