2020-09-25, 23:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av yournotlikeme
Har du seriöst ätit Xanor i 20 år? Jag kan säga att du kommer få VÄLDIGT svårt att sluta själv. Jag som hade ätit Xanor i 5 år försökte MÅNGA gånger själv att sluta genom att göra ett eget nedtrappningschema med Diazepam (Stesolid) det slutade alltid med att när jag kom ner riktigt lågt och började må piss så tog jag mer än jag skulle.

Det är få förunnat att klara av en sån nedtrappning själv, speciellt efter 20 år.

Rekommenderar dig starkt att söka hjälp. Du kan få hjälp via öppenvården tex. Tub-mottagningen (Om du bor runt Stockholm) där jag gick och fick alltså då hämta ut mina läkemedel 3 ggr/vecka och lämna Urinprov.

Vissa klarar det i öppenvården, andra inte. Vill du ha bäst chans att faktiskt bli av med benzon för gott sök till ett bra behandlingshem. Det räddade mig kan jag säga efter jag vet inte huuuuuur många försök att bli av med alla mina tabletter jag stoppade i mig då.

Lycka till och uppdatera gärna hur det går!

Hej
Helt seriöst med handen på Bibeln så har jag ätit det i snart 21 år.
Och nu står jag inför ett jäkla problem då DHL vägrar skicka ner ny medicin till mig där jag bor.

Så ja?? Vad skall man nu typ då göra?

Jag har sömntabletter för 6 månader (Zolpidem)
Med ADHD medicinen är slut om en månad och min Stesolid det också.

Så jag har inget val utan försöka klara detta själv.

Hur fan detta nu skall gå. Då jag fick besked ikväll att DHL vägrar skicka medicin.

Satans jävla kineser och Corona!!!
Senast redigerad av LisaLucky 2020-09-25 kl. 23:16.
Citera
2020-09-26, 04:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LisaLucky
Hej
Helt seriöst med handen på Bibeln så har jag ätit det i snart 21 år.
Och nu står jag inför ett jäkla problem då DHL vägrar skicka ner ny medicin till mig där jag bor.

Så ja?? Vad skall man nu typ då göra?

Jag har sömntabletter för 6 månader (Zolpidem)
Med ADHD medicinen är slut om en månad och min Stesolid det också.

Så jag har inget val utan försöka klara detta själv.

Hur fan detta nu skall gå. Då jag fick besked ikväll att DHL vägrar skicka medicin.

Satans jävla kineser och Corona!!!
Skaffa läkarintyg och hämta ut det där du bor?
Citera
2020-09-26, 08:25
Medlem
tagit sobril 50MG 4 dagar i rad ska sluta nu, finns det risk för avtändning alls eller är jag säker? (aldrig använt innan...)
Citera
2020-09-26, 17:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RetardedHaT
Skaffa läkarintyg och hämta ut det där du bor?

Japp.
Det gjordes idag redan. Trodde det skulle vara mer besvärligt men jag fick 2 utav 3 olika mediciner av läkare här i utlandet.
Den tredje ADHD medicinen hade dem enligt läkaren inte i Thailand.

Men med läkarintyget (som jag redan hade) gick det lättare än vad jag trodde.
Citera
2020-09-26, 18:36
Medlem
yournotlikemes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrkubler
tagit sobril 50MG 4 dagar i rad ska sluta nu, finns det risk för avtändning alls eller är jag säker? (aldrig använt innan...)

4 dagar? Ja du kommer få årets avtändning och nästan dö. Vad tror du själv? Självklart händer INGENTING om man använder en medicin i 4 dagar. Du måste gå på det i flera månader för att ens få ett uns av AT.
Citera
2020-09-27, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yournotlikeme
4 dagar? Ja du kommer få årets avtändning och nästan dö. Vad tror du själv? Självklart händer INGENTING om man använder en medicin i 4 dagar. Du måste gå på det i flera månader för att ens få ett uns av AT.
Själv får Jag fan AT av att kolla på en burk benso
Citera
2020-10-05, 01:18
Medlem
Funderingar kring benzo A.T

Jo tjena. Har under en längre period missbrukat amfetamin och sedan blivit introducerad till bensodiazepinernas värld. Känns som att om jag hade haft Xanor utskrivit sen tidig tonår hade livet sett bra mycket positivare ut. Så, nu till min fundering. Har käkat onödigt stora mängder vissa dagar och "normala" doser vissa dagar men jag har haft benzo i systemet i runt en månad tror jag (minnet var lite suddigt innan man lärde sig hantera dessa mediciner). Har ätit utländska Ksalol och Rivotril men dom har fungerat som jag förväntat mig att dom ska och jag har tillit till min kran. Har säkert käkat 10 kartor av varje i veckan. Undrar nu om jag kommer få någon avtändning av detta? Förstår att det är stora mängder men inte under så jätte lång tid och har mest varit sporadiskt bruk och bara på senaste regelbundet. Finns det risk att jag måste söka hjälp av vården när jag väl blir tvingad att kliva av benzon eller måste man ha skaffat sig större tillvänjning än i mitt fall? Ursäkta om tidsperioden samt mängden är lite höftat men ni vet hur det är. Så ja frågan är helt enkelt, må piss några dagar i soffan eller risk för kramper och behov av läkarvård?

Tack i förhand.

Edit:Kanske Bensodiazepin-forumet istället?
Senast redigerad av HeartOverHead 2020-10-05 kl. 01:24.
Citera
2020-10-05, 01:57
Medlem
Yahnoovass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeartOverHead
Har säkert käkat 10 kartor av varje i veckan. Undrar nu om jag kommer få någon avtändning av detta?

Så 2 kartor benzo om dagen? Herregud. Du ska inte hålla på med droger.
Ja visst kommer du få en smäll. Men kommer nog inte vara så farligt att du behöver lägga in dig. Se till att hitta några feta serier och lite munchies. Kommer kännas grått ett tag fram men det tar man sig igenom
Citera
2020-10-05, 09:07
Moderator
HelgeBuks avatar
Flyttas.

Drogakuten --> Bensodiazepiner
/Moderator
Citera
2020-10-05, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yahnoovas
Så 2 kartor benzo om dagen? Herregud. Du ska inte hålla på med droger.
Ja visst kommer du få en smäll. Men kommer nog inte vara så farligt att du behöver lägga in dig. Se till att hitta några feta serier och lite munchies. Kommer kännas grått ett tag fram men det tar man sig igenom

Ja det stämmer ganska bra med 2 kartor om dagen, vissa dagar mer, vissa mindre men generellt 1 karta ksalol och en karta rivotril.

Tack för svaret! Lugnade min själ lite. Man har ju hört skräckhistorier om benzo avtändningar men en liten smäll är jag alltid beredd att ta när nåt får en att må bra tyvärr =/ Och tack till moderatorn som städade upp efter mig.
Citera
2020-10-05, 20:14
Medlem
Bullsquids avatar
Det var väl rejält tilltaget med 2 kartor om dagen, inte ens jag som gått på benso i ca 15 år tar såna mängder. Blir några piller om dagen ibland mer eller mindre men nog aldrig en hel karta på en dag ens och då har jag en jävla tolerans.
Är det blandat helt eller vet du inget när och hur mycket du ätit av vad?

Jag brukar göra såhär, vilket funkat oerhört bra hittills för både koll och nedtrappning.
Skriv ner vad du tar och hur mycket och vilket klockslag. Tiden är också viktig för att kunna veta på ett ungefär hur mycket man har i blodet

Jag skriver som expemel såhär

Måndag:
kl 12.00 ikto 2mg
kl 17.00 ikto 3mg, stesolid 10 mg
kl 18.30 stess 20mg

ja du fattar nog, finns en väldig bra app till mobilen som heter medisafe där man kan lägga in drog och tid och spara dag för dag sen kan man kolla tillbaka för som alla vet som gör benso minnet grumligt. använd dig av detta några veckor och försök se vad du tar och hur mycket och hur ofta.
Sen när det gått 1 månad tex ta och plussa ihop allt av en viss sort tex xanor eller stess och dela på 30 så får du fram medelvärde per dag ifall det varierar mycket dag från dag.
Har bokfört detta i mobilen i nästan 2 år och det går att kolla tillbaka tills du först började.
Går dessutom välja substans och tidsintervall att visa (dag/vecka/månad/år)

prova och se hur det går. kommer nog underlätta att verkligen ha koll när man ska trappa ner.
hjälpte mig från att trappa ner till 273 mg xanor/månaden som var maxdosen i juni eller juli och har nu helt slutat med xanoren med hjälp av stess som jag trappa ner på.

från ca 120 mg 3 ggr om dagen till 20mg 1 gång om dagen och nu klarar jag mig i stort sett utan förutom när man blir sugen på diazepam och ikto ibland (xanor hjälper mig inte ens längre, känner inget sug efter de mer heller vilket är skönt med tanke på hur många tulsentals per år tillslut det blev.)

Slapp faktiskt AT helt och hållet tack vare stessen, annars hade det nog sett illa ut. (en kompis fick mängder av EP-anfall och fick vårdas veckor på sjukhus efter att ha slutat med ca en karta xanor om dagen och sen sluta rakt av, han var inte invand på de heller)

Tror inte du ska ta det allt för lungt, 2 kartor om dagen är väldigt mycket. Trappa ner riktigt och med såna doser kommer du nog få räkna med 3 månader minst...jag körde max 1,5-2 mån nedtrappning nu med stessen men annars har de satt mig på typ 5-6 månader nedtrappning med 5! mg säkning VARANNAN VECKA! det var segt kan jag lova! men tände av från sub med samtidigt annars hade jag inte fått hjälp. Det var fruktansvärt, kunde inte ens gå knappt.
Mådde Svindåligt i över 3 veckor innan det vände och det var MED nedtrappning under tiden!
fick dessutom börja med 40mg stess om dagen som de sa var högsta! lite annat än 2 kartor det...
Senast redigerad av Bullsquid 2020-10-05 kl. 20:20.
Citera
2020-10-14, 12:55
Medlem
Extremt tacksam för hjälp!
Det är så att jag fick ut iktorivil som jag ätit i regel 1mg per dag men också 1,5 mg per dag. Och däremellan vid extra jobbiga dagar 2mg per dag (dessa kan jag dock räkna på en hand). Jag har ej heller ej tagit dem varje dag, ibland 3 utan i dagar osv utan abstinens.
Jag har ätit dem sen cirka 26 augusti förra året.
För 13 dagar sedan slutade jag att ta dem, då min läkare sagt att man ej får utsättning av dessa.
Kände ångest efter någon dag.. men satt hela 2 dagar med rejäl ångest och trodde det var "min egen".
Men de visade sig vara början på en alldeles överjävlig avtändning.
Jag har ständiga panikkänslor och ångestpåslag genom kroppen, traumatiska minnen kommer fram och de går inte att veja bort, Hjärtklappning ofta, gått ner 4 kg i vikt, synen är mer suddig (tror de är från nacken då de spänner där, eller hoppas iaf), sömnproblem, overklighetskänslor och jag känner mig inte som mig själv alls i kroppen.. medans minnet blivit bättre nu så känner jag mig tung i huvudet och det spänner ordenligt, muskelryckningar, brännande känslor i hals och mage, känns som frätande syra där.

Jag vore så evigt tacksam om någon som gått igenom detta/vet någon som gått igenom detta kunde berätta mer va länge detta ska hålla på för jag får panik ens av tanken på en längre tid. Detta är helt outhärdligt. Fick grov panik när jag ringde droglinje och frågade och personen säger att vissa får det i flera år/ flera månader.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in