Citat:
Jag har flera gånger sett länkar där olika enskilda händelser tas upp. T.ex om sommarens bränder i västra USA och tidigare om bränderna i Australien
Idag länkar Humanlife till en artikel som skriver om luftföroreningar från bränderna i USA. Tycker du att det är relevant för ämnet?
Idag länkar Humanlife till en artikel som skriver om luftföroreningar från bränderna i USA. Tycker du att det är relevant för ämnet?
Med ökande trender för bränder och om luftföroreningar orsakas av bränder kan vi väl också vänta oss att se förändringar i trender relaterade till luftföroreningar också?
Citat:
Det här handlar om alarmism, inte på något sätt relevant för ämnet eller lösningar på eventuella problem. Klar man måste påpeka att det har varit ofantligt större bränder och stormar tidigare i historien för att ta ner frågan på "jorden".
Det här handlar om alarmism, inte på något sätt relevant för ämnet eller lösningar på eventuella problem. Klar man måste påpeka att det har varit ofantligt större bränder och stormar tidigare i historien för att ta ner frågan på "jorden".
I mina ögon är det främst en av alla klimatsignaler. En negativ sådan förstås, om/där de trendar uppåt. Bränder som uppstod för 85 år sedan är inte relevanta för denna klimatsignal. Och visst ger detta ämne visst skäl för alarmism. Det borde vara tydligt för den som intresserar sig för vetenskapen.
Citat:
och ja jag har läst inlägget du länkade till.
Bra.och ja jag har läst inlägget du länkade till.
Citat:
Jag är inte vetenskapsförnekare.
Det var inte jag som tog upp vaccin, det var du eller hur? Jag är inte skeptiker mot vaccin men självklart funkar det inte bra för alla. Jag har tagit alla vaccin man ska ta, inklusive vaccin mot svininfluensan.
Parisavtalet hör ihop med Trump eftersom han valde att gå ur det. Du svarade ju på ett inlägg där jag hade skrivit om parisavtalet.
Det finns väl ingen vetenskapsförnekare som erkänner det? Lika med rasister som aldrig erkänner sig som rasister. Jag är inte vetenskapsförnekare.
Det var inte jag som tog upp vaccin, det var du eller hur? Jag är inte skeptiker mot vaccin men självklart funkar det inte bra för alla. Jag har tagit alla vaccin man ska ta, inklusive vaccin mot svininfluensan.
Parisavtalet hör ihop med Trump eftersom han valde att gå ur det. Du svarade ju på ett inlägg där jag hade skrivit om parisavtalet.
Jag tog upp vacciner som ytterligare ett exempel på farlig vetenskapsförnekelse. Du kontrade med narkolepsi.
Ok. Vad har du emot Parisavtalet specifikt? Trump är en president som genom klimatförnekelse motarbetar förslag och åtgärder som syftar till att reducera utsläpp. Exempelvis har han försökt få igång kolkraften i USA, som redan har ett högt utsläpp. Därför är han, hans förnekelse och beslut relevant för klimatet. Han är även en influenser som många tolkar som auktoritet och ger ett negativt genomslag i dessa frågor på populationen i övrigt. Inte bara i USA heller. Han bidrar till en normalisering av problemförnekelsen.