Citat:
Ursprungligen postat av
DrKrispo
Fullständigt psykotiskt oerfaren pilot. Man bör inte flyga i tjänst med under 1000 timmar erfarenhet.
Som man kunde befara så vimlar just nu denna tråd av fullkomligt befängda kommentarer av folk som uppenbarligen inte har den blekaste aning om vad dom talar om. Denna citerade är ett exempel på det. Krav på 1000 timmar?? Man tar sig för pannan. Hur många trafikpiloter har 1000 timmar innan dom börjar flyga pax? Haha, grattis till flygpriserna med dom kraven. Ska man flyga tusen timmar innan man kan börja jobba så kostar bara flygtimmarna - som hobbyflygning ?? - minst 1-2 miljoner...
Jag har under ett långt liv (jag är 76) med massor av flyg i brandflyg, hemvärn, resor i tjänsten etc etc skrapat ihop 1400 timmar som en av de värsta (om inte den värsta) oldtimern i min klubb. Man får hoppas att trådens idioter inte blir placerade bakom nåt skrivbord på Transportstyrelsen...
Jag befarade att denna tråd skulle spåra ur, och det har uppenbarligen skett. Jag är glad att man inte behöver läsa eländet mera.