2020-09-04, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Det finns saker du vill veta.
Det finns saker du inte vill veta.
Jag tror alla vill veta Behandla oss som vuxna!
Citera
2020-09-05, 19:36
Medlem
Kul ändå att Haveristerna har varit schysta och gett hen den där en redig vardagssyssla med sin hemlighetsmaskin.
Citera
2020-09-05, 19:57
Medlem
postvagns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyFlygare
Jag fattar din inställning till Martin och nog för att det kan verka osympatiskt att uttrycka sig som han gör, men samtidigt är han ju bara rak och ärlig med sina åsikter utan krusiduller. Han tycker att städning är ett skitjobb, fast det gör väl i ärlighetens namn de allra flesta? Han erkänner samtidigt att han var dum i huvudet som inte fattade att man kunde jobba med IT utan att ha utbildning.

Dock får jag hålla med dig, om jag förstår dig rätt alltså, om att han blåser upp vikten av hans egna gärningar när det gällde att få bort nazister från gatorna. Den senaste vågen skinnbulor, på det sena nittiotalet, försvann mer eller mindre samtidigt i hela Sverige, möjligen att de fastnade i ett par år extra i Göteborgs kringliggande hålor. Inte gjorde han och hans likar särskilt stor skillnad på den fronten, det var i större utsträckning att de tog livet av sig själva, med flit eller utan, eller helt enkelt flyttade hemifrån och fick räkningar att betala.

Jag har i alla fall lyssnat klart på avsnittet nu och det var verkligen värt lyssningen. Jag kommer kanske till och med att lyssna fler gånger. Det var underhållande att höra Henko bli superkränkt över att han inte fick ens en smula ära för sitt IRM-fjantande mot slutet innan han blev så purken att han ville avbryta hela inspelningen. Eller när Axel som en narcissistisk dampunge måste trycka in sig själv i varje samtalsämne för att få det handla om honom. Avbröt hela tiden, till och med när Martin besvarade hans frågor, och fortsatte prata om pengar som om han är ens i närheten av att uppnå samma förmögenhet som Martin lyckats med.

Att Martin skulle bli alfahannen i sällskapet hade man ju kunnat räkna ut med lilltån redan innan, men SOM han fintade bort de andra två fjantarna! Jag trodde att hela gänget var bundis, men efter att ha hört det här samtalet får jag snarare uppfattningen att han umgås med dem på nåder och egentligen hyser mer eller mindre förakt för deras politiska gärningar. Jag undrar om han fick betalt för avsnittet och i så fall hur mycket.

Vi är nog på samma nivå, vad gäller avsnittet.
Det jag menar är att det finns massvis med jobb som kan avfärdas som "skitjobb", av en person som VERKLIGEN inte har nån rimlig kontakt med verkligheten. Han har inte det, eftersom han kommer från trygga förhållanden, aldrig behövt krypa på sina bara knän, samt alltid haft nåt att falla tillbaka på. Kan inte ha nån som helst respekt för en sån människa, oavsett hur jävla ädelt hans uppsåt är (Anti Fascistisk Aktion). Dessutom när han nu håvar in massor av pengar och inte verkar särskilt brydd om vad det innebär.

Trist med sån jävla circle-jerk i det avsnittet (Sanna undantagen), men det är ju kul att ha en KaNtIg gäst...

Men som sagt, han har def gjort massor av bra saker!
Citera
2020-09-05, 22:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LeroyJenkinz
Fyllo som svamlar, undrar vem som får nattsamtalen

Den personen har inte Facebook och sysslar inte med Haveristernas grupp och skulle nog helst se Henko på torken.

Kan du berätta vad som fortsätter här i tråden och i Facebook-gruppen?

Vill du kan du få ett utdrag ur polisanmälan mot Henko för polisanmäler man någon för ofredande så vore det dumt att ha nån kontakt med honom alls.
Citera
2020-09-05, 22:25
Avslutad
Bakgrund:

Henrik Johansson är en poddare som kallar sig “antirasist” och som sysslar med satir och som kan bli mycket aggressiv gentemot människor han ogillar, han gick på två bekanta varpå jag i en skämtsamt i en privat chatt delade information om att han varit otrogen med en av sina dåvarande poddkamrater Myra Åhbeck Öhrman och att man ska ta lätt på hans utspel. Den informationen användes sedemera av poddkändisarna Cissi Wallin och Kristoffer Svensson samt hans fru i olika gräl på Twitter och Instagram med resultatet att Henriks dåvarande sambo fick reda på hans otrohetsaffär.

Jag tog på mig att informationen ursprungligen kom från mig. Sedan dess har jag upprepat ofredats av Henrik Johansson som skapat ett stort antal anonyma konton i mitt nuvarande och förra namn och kontaktat mig, mina vänner samt min familj på Facebook och Instagram i syfte att sprida uppgifter om mina tidigare lagöverträdelser samt min tidigare identitet och mina skyddade personuppgifter. Ett av kontona försökte kontakta en journalist i bekantskapen med uppgifter som var avsedda att skandalisera mig.

Detta anmäldes till Facebook och Instagram och kontona stängdes av. Därefter las domstolsprotokoll ut på sajten Flashback Forum och ett flertal konton har under en längre tid spridit förtal på det diskussionsforumet. Även där har konton registrerats i mitt namn. Ett större antal poster som ansetts olämpliga har modererats bort men en hel del förtal kvarstår.

Min telefon började ringa nattetid från skyddat nummer men vid ett tillfälle visade det sig vara från ett nummer som vid en sökning på internet visade sig tillhöra Henrik.

På senare tid har trakasserierna på internet tilltagit och för att till sist utmynna i att jag kontaktade Henrik via en chatt där konversationen kunde loggas för att fråga vad han egentligen ville och be honom sluta förtala mig samt göra klart för honom att kontakt inte var önskvärd. Detta bemöttes med att han påstod att han sökt upp mig och bad mig ta med vapen och kamrater och ”komma ut” samt uppmaningar att kontakta honom för att övergå till sexualiserat kontaktsökande varpå jag blockade honom.

Jag har därför beslutat att polisanmäla Henrik för olaga förföljelse då ofredandena har pågått under en längre tid, identitetsuppgifter hängts ut, han har kontaktat min familj och han har försökt söka upp mig enligt sig själv vid flera tillfällen och att han underförstått hotar mig med våld och ofredandena har nu fått en sexuell natur.

Då det handlar om ofredanden som nu övergått till sexuella anspelningar önskar jag att ett kontaktförbud utfärdas.

Det finns inga som helst skäl för personen som skrivit det där att driva den här konflikten vidare på Flashback eller på Facebook. Du får leta helgnöjen någon annanstans.
Senast redigerad av Kyle.Rittenhouse 2020-09-05 kl. 22:29.
Citera
2020-09-05, 23:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LeroyJenkinz

Det roligaste med det här är att galningen ville bli lämnad ifred och ändå fortsätter.

Då frågar jag återigen, fortsätter med vad?

Att Henko tänker på den här personen nästan oavbrutet borde vara tämligen klart för alla.
Citera
2020-09-06, 16:16
Medlem
flukkes avatar
Axel har levt ett gott år med sin egen konsultverksamhet sen han slutade på wise it. Men nu har en fågel viskat i mitt öra att hans enda kund sagt upp honom. Oklart om det har med podden eller något som hänt där att göra, men han har fick bara en månads notis och slutar nu i september. En kollega ska nyligen ha informerat hans chef om vem han är och sen gick det ganska fort, men just här är källan inte helt 100 på anledningen. Kanske axel kan förtydliga i tråden?
Citera
2020-09-07, 18:09
Medlem
Min take på Henko: Skulle det visa sig att han har styckmördat en kvinna skulle jag inte bli det minsta förvånad.

Min take på Henko och Axels analyser: Jämfört med dem får de Fredrik Reinfeldt att framstå som en av världshistoriens främsta analytiker i hans nya bok om det amerikanska presidentvalet.

Myra hade åtminstone sitt expertområde. Sanna är det än så länge lite svårt att ha en åsikt om, men hon verkar väl vara mestadels harmlös.
Citera
2020-09-07, 20:29
Medlem
saltazars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straiter
Myra hade åtminstone sitt expertområde. Sanna är det än så länge lite svårt att ha en åsikt om, men hon verkar väl vara mestadels harmlös.

sanna verkar ha en sunt förnuft. de andra tjötar mest. ibland blir det bättre ibland sämre. jag har inte hört nån säga att de är expert förutom myra som verkar tro att hon blivit expert genom att vara med i haveristerna
Citera
2020-09-07, 21:26
Medlem
postvagns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farfar
Förresten, på tal om efterhängsenhet, fan vilken seg hangup de har på Anna Björklund. Visst, hon är som hon är, lite crazy, men Henko är fan så mycket mycket värre. Dumma jävla hora.

Men ligger inte det i sakens natur?

De granskar en idiot, idioten fortsätter att vara idiot, de granskar vidare...
Alla de här människorna de pratar om skapar ju content till podden. Utan dem blir podden ingenting.
De gjorde sig ett namn på att (bland annat) granska LC och CW, så det är väl klart att de håller fast vid dem (och övriga internetkrigare).

Ska vi vara helt ärliga, så har ju DU en hang-up på Haveristerna. Skriver massa saker i tid och otid på Flashback.Visst, de är som de är, lite crazy, men farfar är fan så mycket mycket värre. Dumma jävla hora.
Citera
2020-09-07, 23:38
Medlem
Ograsts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straiter
Min take på Henko: Skulle det visa sig att han har styckmördat en kvinna skulle jag inte bli det minsta förvånad.

Min take på Henko och Axels analyser: Jämfört med dem får de Fredrik Reinfeldt att framstå som en av världshistoriens främsta analytiker i hans nya bok om det amerikanska presidentvalet.

Henko har säkert flera "lik" i garderoben.
Citera
2020-09-08, 01:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saltazar
sanna verkar ha en sunt förnuft. de andra tjötar mest. ibland blir det bättre ibland sämre. jag har inte hört nån säga att de är expert förutom myra som verkar tro att hon blivit expert genom att vara med i haveristerna

Kanske har du rätt gällande Sanna, men hur hur svårt är det att verka vara den som har sunt förnuft när man sitter med Axel och Henko?
De lyckades ju t.o.m. få Luai att framstå som den som har sunt förnuft och hur man lyckas med det har jag ingen jäkla aning om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in