Citat:
Ursprungligen postat av
Kubeen
Citat:
Ursprungligen postat av
Giggs72
Det kom en uppdatering i morse till Tivimate som jag använder till min Nvidia Shield. Jag installerade och nu syns inga av mina VOD-filmer eller serier. Dessa grupper är borta. Alla Tv-kanaler fungerar dock. Beror det på uppdateringen eller är det något annat som har hänt?
Jag har R***d.
Det är 3.0.0? Skituppdatering som är misslyckad. Bara att nergradera till förra version
Citat:
Ursprungligen postat av
Kubeen
Som jag sa innan. Många rapporter om problem, därav ”skituppdatering”. Jag följer gruppen och det har redan rapporterats om en kommande release notes saker som kommer ordnas.

Haha nej, inte "skituppdatering". Däremot "skitanvändare". Bara ytterligare bevis på att hur "idiotsäkert" man än designar sin produkt så lyckas Universum designa en större idiot.
Ibland funderar jag på att skapa appar till Android TV, men det största hinder jag har för att själv programmera appar och släppa dem till världen, är att jag inte orkar med hur korkade folk är...
Vartenda klagomål kommer från folk som ej tryckt vänsterpil/bakåt för att gå ut till grupperna där man ser TV, Movies och TV Shows. Tänk då även på att den vänstermenyn är något som funnits i flera månader i tidigare versioner. Det är den menyn man tidigare såg TV, Settings, My list, Reminders etc i. Nu ligger även VOD där.
Det finns inte en enda sann rapport av folk som påstår att de saknar VOD i TiviMate 3.0. Allihopa som påstår det gör fel.
Det är samma tjatiga saga varje gång någon ny feature läggs till. Alltid folk som gör fel och klagar.
Och nej, inte en enda "release notes" påstår att något av det "kommer ordnas". AlexR_15 (utvecklaren) postar aldrig nånsin löften i förtid, och har ej lovat något sådant. Han postar i princip aldrig vanliga kommentarer. Hans senaste kommentar var i början av Juli. Det enda han postar är release notes, och han diskuterar aldrig med folk i dem. Han bara postar vad som förändrats och sen är det inget mer snack med det. Förstår att han inte orkar tjata med folk. Och i posterna skriver han alltid "fixes and improvements" vartenda release note han nånsin skrivit, så det betyder ingenting. Är det något stort/intressant som fixats eller lagts till så skriver han alltid det, och det står ingenting någonstans om någon stor fix i 3.x serien.
Det finns ingenting som behöver fixas vad gäller Xtream Codes VOD-laddning, eftersom XC API koden i 3.0.x är exakt samma som i 2.8.5 (där den då användes för att ladda ner filmlistorna). Det enda som förändrats är vilken meny allting placerats i.
Det behövs ingenting annat än utbildande av användarna så att de förstår att de ska trycka back/vänsterpil för att få fram den meny som redan funnits i många månader men som nu även innehåller VOD-kategorierna. =/
Här är Alex posthistorik:
https://www.reddit.com/user/AlexR_15/
Där kan alla gå in och läsa vad han har släppt för uppdateringar och vad han har sagt i de fåtal kommentarer han postar genom månaderna...
Däremot finns det småsaker som kan förbättras i navigeringen av VOD. T.ex. möjlighet att dölja individuella filmer/TV-serier som man ej vill se. Men sådant kommer han lägga till med tiden. Just nu kan man bara dölja hela kategorier/grupper. Så tyvärr får man stå ut med att individuella skräp-program som t.ex. Wahlgrens Värld listas i ens serielista.
PS: Skulle förresten tro att det är en väldigt stor Venndiagrams-överlappning mellan folkgrupperna "Tittar på TV-program av typen Wahlgrens Värld" och "Förstår inte hur man öppnar VOD-menyn i TiviMate". Någon borde göra en studie på det. xD