2020-07-25, 06:34
Medlem
Lite mer info (separat eftersom jag ej kan redigera ovan):

AppleTV: Bästa är iPlayTV, väldigt snygg och stabil, och den kostar bara ca 75kr för en permanent livstidslicens. Har testat nykommaren IPTVX som försöker utmana den, men avskydde IPTVX; typ 20 allvarliga buggar och krascher som jag rapporterade till utvecklaren utan svar, och han vill ha typ 200kr om året i app-prenumerationsavgift. lol. Han vet inte ens hur man kodar undertext-storleksändring (vilket alla andra appar har), så gigantisk undertext täcker hela filmen från topp till botten hahaha. Trots att han själv säger att nästan alla användare klagar på detta så klarar han inte att fixa det. Undvik IPTVX.
Senast redigerad av dextrodammit 2020-07-25 kl. 06:50.
2020-07-25, 11:16
Medlem
IP tv varför känns det skumt?

Hej.
Jag har ett stort intresse av att Zappa framför TVn
Uppväxt med parabol och mycket intresserad av nyheter från övriga Europa även andra världsdelar.
Vet att det finns många kanaler som sänder gratis på nätet . Men det blir liksom inte samma spontanitet.
Är ointresserad av att filmkanaler och Allsvenskan.
Finns det någon lösning på detta ?

IPTV funkar det . Känns alltid som om leverantörerna är typ småkriminella inga seriösa kontaktuppgifter, hemsidor etc.

Tacksam för alla svar
2020-07-25, 11:50
Medlem
Känner du dig orolig, låt bli då.

Annars finns på nätet på flertal ställen för några hundringar, en app eller box och abonnemang för några hundringar.

Här skumma AliExpress.

https://www.aliexpress.com/af/ip-tv-europe.html?d=y&origin=n&SearchText=ip+tv+europe&c atId=0&initiative_id=AS_20200725013625
2020-07-25, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dextrodammit
Sant, jag brukar inte räkna in den eftersom de ej säljer Mytvonline2 som en app.

Här är en summering...

Android: De bästa är TiviMate och imPlayer. TiviMate för de som vill ha stabilt och snabbt interface, och implayer för de som vill ha mer features fast slarvigare kodat.

AppleTV: Bästa är iPlayTV.

Android Phone: Inga riktigt bra appar. GSE, IPTV Smarters och OTT Navigator funkar. Men inga av dem är snygga. TiviMate tänker utveckla mobil version senare och det går redan nu att sideload Android TV APK till en telefon och styra hyfsat med touch enligt folk.

Apple Phone: Återigen bara GSE, IPTV Smarters och OTT Navigator. Vet inte om alla de finns till IPhone. Oavsett så är det samma sak här; fula appar. Någon skrev ovan att iPlayTV tänker utveckla mobil version. Vore bra.

IPTV Extreme Pro är en stabil och bra app, utan att ha det snygga utseendet. Funkar bra både till Android TV och Android mobiler.
2020-07-25, 12:21
Medlem
BirosKorlaffs avatar
Det finns ju laglig IPTV.....
2020-07-25, 13:26
Medlem
paras0nics avatar
Jag har använt IPTV i 3 års tid, tror jag, detta är mest för UFC samt fotboll i brasilianska ligans skull. Hade samma leverantör i 2 år (nån gubbe som krängde färdiga boxar här i Gbg..) men när Dplay skulle börja visa svensk fotboll, och jag insåg att det inte fanns i mitt nuvarande utbud, så jag googlade lite, och hitta en sylvass IPTV-portal som har allt från alla DPLAY kanaler + Viaplay PPV.

Försäljaren har uppenbarligen satsat på den svenska marknaden, Sverige är landet som kommer först i ordningen, du har i stot sett hela världens länder kanaler ändå men det är ändå gött att inte de SVT är på nummer 4547 utav alla kanaler man har.

Hur hittade jag min leverantör? Jag googlade lite. Fick testa i 2 timmar, och pang på rödbetan så hade jag hittat min gubbe. Jag får inte outa leverantören men mitt tips är att googla lite, den som finner skall söka. Be sedan om ett test och välj själv. Olika IPTV leverantörer har olika IPTV-portaler som är rent praktiskt kanalsortimentet och utbud överlag (för det ju en drööös med filmer och serier/dokumentärer).

Lycka till. Skall du klippa till, försök köp en Formuler Z8 så billigt som möjligt när du har hittat en bra leverantör.. du kommer verkligen ALDRIG blicka tillbaka till Telia, Comhems tv-tjänst.
2020-07-25, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dextrodammit
Sant, jag brukar inte räkna in den eftersom de ej säljer Mytvonline2 som en app.

Här är en summering...

Android: De bästa är TiviMate och imPlayer. TiviMate för de som vill ha stabilt och snabbt interface, och implayer för de som vill ha mer features fast slarvigare kodat.

AppleTV: Bästa är iPlayTV.

Android Phone: Inga riktigt bra appar. GSE, IPTV Smarters och OTT Navigator funkar. Men inga av dem är snygga. TiviMate tänker utveckla mobil version senare och det går redan nu att sideload Android TV APK till en telefon och styra hyfsat med touch enligt folk.

Apple Phone: Återigen bara GSE, IPTV Smarters och OTT Navigator. Vet inte om alla de finns till IPhone. Oavsett så är det samma sak här; fula appar. Någon skrev ovan att iPlayTV tänker utveckla mobil version. Vore bra.

Ja. Andre Silva håller på just nu med en helt ny app. Istället för att uppdatera iPlayTV som enligt han själv är dåligt kodat
och gammal så väljer han därför att börja från nytt vilket han har nu arbetat med i ca 1 år skulle jag tro nu. När det är klart skulle han påbörja med IOS app.
Båda apparna pratade han om en subscription plan, kanske 10kr/månad vet inte.
2020-07-25, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BirosKorlaff
Det finns ju laglig IPTV.....

Visst finns det laglig iptv.

Har någon påstått något annat?
Till vilket pris och vilket utbud får du då?
2020-07-25, 14:08
Medlem
BirosKorlaffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av instagam
Visst finns det laglig iptv.

Har någon påstått något annat?
Till vilket pris och vilket utbud får du då?

Mod slog ihop en trådstart med denna tråden.
TS skrev att ALLA IPTV leverantörer verkar skumma/kriminella.
Då ville jag påpeka att det finns laglig IPTV.
2020-07-25, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av paras0nic
Jag har använt IPTV i 3 års tid, tror jag, detta är mest för UFC samt fotboll i brasilianska ligans skull. Hade samma leverantör i 2 år (nån gubbe som krängde färdiga boxar här i Gbg..) men när Dplay skulle börja visa svensk fotboll, och jag insåg att det inte fanns i mitt nuvarande utbud, så jag googlade lite, och hitta en sylvass IPTV-portal som har allt från alla DPLAY kanaler + Viaplay PPV.

Försäljaren har uppenbarligen satsat på den svenska marknaden, Sverige är landet som kommer först i ordningen, du har i stot sett hela världens länder kanaler ändå men det är ändå gött att inte de SVT är på nummer 4547 utav alla kanaler man har.

Hur hittade jag min leverantör? Jag googlade lite. Fick testa i 2 timmar, och pang på rödbetan så hade jag hittat min gubbe. Jag får inte outa leverantören men mitt tips är att googla lite, den som finner skall söka. Be sedan om ett test och välj själv. Olika IPTV leverantörer har olika IPTV-portaler som är rent praktiskt kanalsortimentet och utbud överlag (för det ju en drööös med filmer och serier/dokumentärer).

Lycka till. Skall du klippa till, försök köp en Formuler Z8 så billigt som möjligt när du har hittat en bra leverantör.. du kommer verkligen ALDRIG blicka tillbaka till Telia, Comhems tv-tjänst.

De bästa återförsäljarna säljer Formuler Z8 i paketpris med abonnemanget. Så kommer allt färdiginstallerat och klart. 👍🏻
Bara att koppla in strömkabeln, hdmi-kabeln och nätverkskabel.
1400 kr för en Z8 är värt varenda öre.

Comhem, Telia, Canal digital eller Viasat har inget att att komma med i boxväg som är lika bra. Sista boxen jag hade från Canal Digital var så buggig och strulig så jag fick den utbytt tre ggr. Alltid samma problem ändå.
2020-07-25, 14:10
Medlem
Citat:

OK.. Det förklarar ju ditt svar lite mer.😊👍🏻👍🏻
2020-07-25, 17:48
Medlem
Citat:
Jepp, det finns laglig iptv men bara för att det står på hemsidan du köper ifrån att den är laglig behöver ju inte betyda att att de har skaffat kanalerna lagligt. Ingen som har tusentals kanaler för typ 100 kr i månaden kör lagligt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in