2020-07-21, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ichwill
Det är flera Äppelfanatiker i denna tråd som rekommenderat den appen, men jag vet inte då jag använder Android.

Den finns endast till Appletv.

Jag själv kör GSE till iPhone/iPad. Dock tycker jag inte den lever upp till några förväntningar. Men det är nog den bästa på marknaden
2020-07-21, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av twostepahead

Jag själv kör GSE till iPhone/iPad. Dock tycker jag inte den lever upp till några förväntningar. Men det är nog den bästa på marknaden
Ok,man kan inte använda den till Iphone då? IPlayTv alltså
2020-07-22, 08:26
Medlem
Ichwills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twostepahead

Ok, tack för info.
Jag vet inget om Äppel-grejerna då jag kör android.
2020-07-22, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Skulle säga att dom är likvärdiga. Men 4K varianten av Fire TV Stick har problem. Den kraschar på vissa sändningar. Så om du köper en Fire Stick, köp 2nd Generation.

Det verkar vara en uppdatering på gång som i bästa fall ska lösa problemet på Amazon 4K stickan. Men den har inte kommit ut ännu. Dessutom, förra gången dom skulle lösa det med en uppdatering så failade den. Problemet kvarstod...

LOL bokstavligen läs vad jag nyss skrev i posten ovanför din:

(FB) Stora tråden för IPTV-diskussioner/support (Rubrik justerad/Mod)

Och du kan följa tråden där på Github. Här är en summering:

1. Sändningarna den kraschade på innehöll korrupt video data, t.ex I-frame referenser till frames som ej existerade i datan. Dvs korrupta kanaler.

2. Första gången de fixade det så fixade de majoriteten av kanaler, då de gjorde decoder mer robust mot korrupta videor. Men de hade inte fått inskickat exempelströmmar som innehöll andra typer av korrupt video. Så pga den oturen så kraschade det fortfarande på diverse korrupta kanaler vars korruption aldrig hade rapporterats till tillverkaren.

3. Alla fördröjningar har berott på avkodarchippets tillverkare som varit långsamma som Fan och låst Amazon till att vänta på dem.

4. Genom stor crowdsourcing i Github-tråden jag länkade till så har de samlat in alla former av korrupta kanaler och skickat inspelningar av dem för fix, och tillverkaren av videochippet har fixat alla och gjort avkodaren stabil mot korrupta kanaler. Ytterligare en sorts korrupt stream upptäcktes men Amazon fixade den själva i mjukvara. Så nu är alla sorter fixade. Och Amazon har verifierat att alla inskickade exempel-videoströmmar fungerar stabilt. Och uppdateringen är på väg ut till kunder vilken vecka som helst. (släppet planerades till Q2 2020 vilket är Q2: 1 April – 30 June, så när som helst nu)

För övrigt så var felet väldigt litet redan förr. Har aldrig sett på någon kanal som kraschat (minns att nån visade mig nån finsk sportkanal som ej funkade, inget jag kollar på). Och nu är det helt fixat.

Glöm heller aldrig att felet berodde på att IPTV-leverantörer skickade ut korrupta videoströmmar på vissa kanaler, med stora fel i videodatan. Det var inte Fire TVs fel.

Amazon Fire Stick 4K är den enda som är värd att köpa. (4K och HDR stöd och bättre kontroll med röststyrning och snabbare processor för smooth interface/GUI.) Rekommendera inte gamla stickor till folk längre. Det vore att göra folk en otjänst.

Jag använder för övrigt 3 enheter på två TV-apparater: Sony Android TV inbyggt i en TV. Den andra TVn har en Apple TV 4K och en Fire Stick 4K. Så jag är ingen fanboy av något. Alla är värda att rekommendera.
Senast redigerad av dextrodammit 2020-07-22 kl. 12:39.
2020-07-22, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Berrabuse
Vilken av dessa 2 tror ni är bäst till IPTV?
Xiaomi Mi TV Stick
eller
Amazon Fire TV Stick

Båda är små rackare 🙂

Posten nedan stämmer. Haloumis info är gammal.

(FB) Stora tråden för IPTV-diskussioner/support (Rubrik justerad/Mod)
2020-07-22, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snoddas10
Förslag på en bra och fungerande iptv app till Iphone?
Fungerande undertext,epg osv.Helt ok med betalapp.

På Apple TV är bästa valet iPlayTV och är grymt snyggt, otroligt feature complete och stabilt, och kostar bara ca 70kr för en livstidslicens. Finns även appen IPTVX som jag testade för en vecka sen men den är äckligt buggig (skickade in ett 20-tal buggar till utvecklaren) och dessutom äckligt girig (typ 170kr per år i prenumeration för att få använda appen). Så där ska man välja iPlayTV.

Däremot finns de snygga apparna inte till iPhone/iPad. När jag googlat "iplaytv alternative iPhone" brukar folk på Reddit nämna GSE. En väldigt ful app men den duger väl... Men folk nämner även att appen IPTV Smarters finns för iOS och att den är bättre än GSE. Det är en ganska snygg app som definitivt slår ut GSE i utseende!
Senast redigerad av dextrodammit 2020-07-22 kl. 12:42.
2020-07-22, 13:17
Medlem
Jag har 2 boxar, en tvip605 med web-portal som källa och en tvip402 med m3u som källa.
De har kommit förprogrammerade när jag skaffat dom.
Hur kan jag kolla på ett av mina abonnemang i min mobil när jag är iväg genom gseiptv tex?
2020-07-22, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av McRaeMFF
Jag har 2 boxar, en tvip605 med web-portal som källa och en tvip402 med m3u som källa.
De har kommit förprogrammerade när jag skaffat dom.
Hur kan jag kolla på ett av mina abonnemang i min mobil när jag är iväg genom gseiptv tex?

M3U eller Xtream Codes är enklast. Bara att skaffa en app och skriva in samma M3U-address i GSE eller IPTV Smarters...

Portal (MAG / Stalker) är svårare att ställa in i din mobil, finns färre appar som stödjer det. Jag är inte medveten om vad de heter till mobil. Men det finns knappt några appar ens till TV för det (StbEmu, Kodi och imPlayer är typ hela listan).

Oavsett vilken metod så måste dock din leverantör tillåta att du ansluter med din mobils IP. Vissa leverantörer bannar om du ansluter med annat IP än ditt "hem" (det IP du använder som mest). Fråga leverantören.
Senast redigerad av dextrodammit 2020-07-22 kl. 13:45.
2020-07-22, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dextrodammit
M3U eller Xtream Codes är enklast. Bara att skaffa en app och skriva in samma M3U-address i GSE eller IPTV Smarters...

Portal (MAG / Stalker) är svårare att ställa in i din mobil, finns färre appar som stödjer det. Jag är inte medveten om vad de heter till mobil. Men det finns knappt några appar ens till TV för det (StbEmu, Kodi och imPlayer är typ hela listan).

Oavsett vilken metod så måste dock din leverantör tillåta att du ansluter med din mobils IP. Vissa leverantörer bannar om du ansluter med annat IP än ditt "hem" (det IP du använder som mest). Fråga leverantören.
På Xtreamcodes så ska man tydligen ha anv.namn och lösen, jag har ju bara m3u.
2020-07-22, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av McRaeMFF
På Xtreamcodes så ska man tydligen ha anv.namn och lösen, jag har ju bara m3u.

Din m3u länk innehåller användarnamn och lösen.

Ofta är m3u bara en variant-länk till en Xtream Codes server.

T.ex http://foo.example.com:2089/get php?type=m3u&username=abcde&password=ghijk

Isåfall skulle Xtream login vara:

Server = foo.example.com:2089
User = abcde
Pass = ghijk
2020-07-22, 15:09
Medlem
Ichwills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dextrodammit

Jag har min M3U-länk på 5 olika enheter och jag har aldrig haft några problem. Det viktiga är att bara använda en enhet åt gången.
2020-07-22, 15:44
Medlem
Hej! Jag har en lg tv med appen smart IP-TV
, när jag valt en kanal, men sen vill jag gå in
I kanallistan Igen så får jag upp texten your tv is out of memory. Går bra om reloadar igen men tar ju en stund, är de nån inställning på tvn så jag slipper detta varje gång?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in