2020-08-28, 16:45
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giggs72
Jag har testat det, men det finns inget till vänster om länderna (Live-grupperna).
De ska vara synliga enligt inställningarna "Hantera grupper".

Jag har allt vod material där. Står Live TV (alla vanliga kanaler), sen TV Shows, Movies, och längst ner settings osv. Är riktigt grymt med filmens omslag, story osv.

Edit; såg att det löst sig nu för dig. Vad bra.
2020-08-28, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av instagam
Testa vad du får för hastighet på din nya tv. Ladda ner någon app och mät om du verkligen får 250 på hastigheten.

Jag får ut 100mbit. Men det är nog tvn. Sjukt seg i menyerna överlag. Blir väl så om tvn kostar 3200:-
2020-08-28, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vitorm
Jag får ut 100mbit. Men det är nog tvn. Sjukt seg i menyerna överlag. Blir väl så om tvn kostar 3200:-

Minnet i tvn pallar inte alltid med tillräckligt.
2020-08-28, 18:43
Medlem
Haloumis avatar
Citat:

Du kan ju alltid testa leka med buffer size. Öka eller sänka, och se om det gör skillnad.

Annars kan jag varmt rekommendera Xiaomi Mi TV stick (om du inte brukar kolla 4K material). Otroligt imponerad av vad dom satt ihop för drygt 400 spänn.
2020-08-28, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Du kan ju alltid testa leka med buffer size. Öka eller sänka, och se om det gör skillnad.

Annars kan jag varmt rekommendera Xiaomi Mi TV stick (om du inte brukar kolla 4K material). Otroligt imponerad av vad dom satt ihop för drygt 400 spänn.

Denna du tänker på:
https://www.netonnet.se/art/ljud-bild/mediaspelare/xiaomi-mi-box-s-4k-android-media-player/1006694.9085/?gclid=EAIaIQobChMI4taEmbq-6wIVGSwYCh3woAALEAQYAiABEgLqc_D_BwE

Behöver en som klarar tivimate bra utan lagg
2020-08-28, 20:07
Medlem
Citat:
Denna du tänker på:
https://www.netonnet.se/art/ljud-bild/mediaspelare/xiaomi-mi-box-s-4k-android-media-player/1006694.9085/?gclid=EAIaIQobChMI4taEmbq-6wIVGSwYCh3woAALEAQYAiABEgLqc_D_BwE

Behöver du få helt laggfritt så får du nog gå upp i pris lite.
Xiaomi Mi TV stick har ju lite för lite minne för att flyta på helt smärtfritt.
2020-08-28, 20:17
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Denna du tänker på:

Citat:
Behöver du få helt laggfritt så får du nog gå upp i pris lite.
Xiaomi Mi TV stick har ju lite för lite minne för att flyta på helt smärtfritt.

Nej inte den. Mi TV stick heter den jag menar. Jag har hårdkört den och testat, inga som helst problem. Alla Iptv appar finns i butiken på den, tivimate, smart iptv osv. Otroligt smidigt. Förstår inte vilket minne du menar instagam? 1 gig ram 8 gig storage är mer är nog för Iptv. Hade du problem när du körde den?

Edit;
Xiaomi Mi TV Stick - https://www.prisjakt.nu/product.php?p=5348641

(Men den du länkade Vitorm är bra om du vill kunna se 4K material. Mi TV stick klarar inte 4K som sagt.)
Senast redigerad av Haloumi 2020-08-28 kl. 20:33.
2020-08-28, 21:05
Medlem
Citat:
Nej inte den. Mi TV stick heter den jag menar. Jag har hårdkört den och testat, inga som helst problem. Alla Iptv appar finns i butiken på den, tivimate, smart iptv osv. Otroligt smidigt. Förstår inte vilket minne du menar instagam? 1 gig ram 8 gig storage är mer är nog för Iptv. Hade du problem när du körde den?

Edit;
Xiaomi Mi TV Stick - https://www.prisjakt.nu/product.php?p=5348641

(Men den du länkade Vitorm är bra om du vill kunna se 4K material. Mi TV stick klarar inte 4K som sagt.)

1 GB ram är i minsta laget. Har en svåger som köpt den till deras husvagn. Laggar titt som tätt i menyer och allmänt. Hängt sig flera gånger så man måste göra den strömlös och starta om.
Snackas väl om en version som har 2 GB ram. Men vet inte när/om den ska släppas.
2020-08-28, 21:13
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
1 GB ram är i minsta laget. Har en svåger som köpt den till deras husvagn. Laggar titt som tätt i menyer och allmänt. Hängt sig flera gånger så man måste göra den strömlös och starta om.
Snackas väl om en version som har 2 GB ram. Men vet inte när/om den ska släppas.

Skumt. Inte haft ett enda lagg eller freeze på den. Enda jag gör med den är att se Iptv iofs. Men det är smidigt att den har inbyggd Chromecast också, ifall man saknar det. Samma med firestick som har 1gb ram och samma processor. Eller jo den hängde sig en gång några månader sedan så jag fick reboota.

Edit; Däremot om man kör ström till den via tevens usb-uttag så blir det knas. Det gäller båda. Dom ska få 1A via adaptern. Båda stickorna blir sega och hänger sig om man tar ström från usb som ger 0,5A.
Senast redigerad av Haloumi 2020-08-28 kl. 21:20.
2020-08-28, 22:04
Medlem
Citat:
Funkar helt exemplariskt här. VOD ligger under TV Shows samt Movies. Vadå skituppdatering?

Som jag sa innan. Många rapporter om problem, därav ”skituppdatering”. Jag följer gruppen och det har redan rapporterats om en kommande release notes saker som kommer ordnas.
2020-08-28, 22:07
Medlem
Citat:

Håller med @Haloumi. Inte haft några problem med enheter med 1GB i RAM.
Väldigt individuellt som med det mesta.
2020-08-28, 22:36
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kubeen
Som jag sa innan. Många rapporter om problem, därav ”skituppdatering”. Jag följer gruppen och det har redan rapporterats om en kommande release notes saker som kommer ordnas.

Jo jag läste genom det nyss, om du menar på reddit. Fattar inte, en del rapporterar att det är helt fantastiskt (som jag typ). Och andra har stora problem. Måste ha att göra med vilken hårdvara man kör? Eller dom som har problem kanske inte kör xtream codes login när dom lägger in playlist? Märkligt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in