2020-09-05, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av getbusy
Trodde alla förstod att bibeln är ett skämt år 2020,forskningen har kommit en bit min vän. Tror du de sitter en gubbe uppe i molnen och kollar på oss så vi inte drar lite i köttkorven eller är allmänt oheliga?

Hur gammal är du? 17 år?
2020-09-05, 23:22
Avstängd
TwoThousands avatar
På slut tiden där du kan bli förtryckt av hela samhället för din goda relation med Gud..

Här på jorden styr och ställer djävulen över mänskligheten och folk vill åka hem till himmelriket lämna hela denna tillfälliga världen bakom sig med det.

På väg till himmelriket tog och räddade ett par skolade för att behöver den där himmelska skatten med sig när vandrar in till himmelriket för all framtid.

Samlade på dom där himmelska skatter, det är väl inga problem med det?

Så här på början av slut tiden sysslade alla med att samla på skatter inför himmelriket!
2020-09-05, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Precist, så det är möjligt att Big Bang teorin är överensstämmande med bibelns skapelseberättelse?

Skulle inte tro det. Big Bang teorin bygger sen vidare på slumpen. Det är mattematiskt omöjligt att så komplicerade funktioner skulle ha kommit till av en slump.

Jag lägger in mitt inlägg om hemoglobin, som jag skrev i tråden om Floden, bara som ett exempel på denna orimlighet.

---------------------------------------------------------------------------------

Det finns ca 3*108 hemoglobinmolekyler i varje röd blodkropp. Hemoglobin är ett protein som består av 547 element, uppbyggd av 20 aminosyror där varje aminosyra måste vara ett specifikt antal.

Aminosyror
Glycine 36
Alanine 68
Serine 31
Tyrosine 30
Proline 25
Valine 56
Isoleucine 1
Leucine 69
Phenylalanine 28
Threonin 14
Cysteine 5
Methionine 6
Asparagine 47
Glutamine 29
Arginine 12
Histidine 32
Lysine 43
Tryptophan 4
Amide N 38
Totalt 574

Hur stora är oddsen för att dessa aminosyror existerade när hemoglobinet "började utvecklas"? Hur stora är oddsen att dessa sedan sattes ihop enligt ovan antal per aminosyra? Tar du bort ett enda av dessa element så har du inte längre ett hemoglobin. Dessutom måste dessa aminosyror ha en specifik ordning, i en annan ordning så fungerar det inte längre, då går det fel.

Lägg därtill att under fosterstadiet så produceras ett annat hemoglobin, som binder starkare till syret för att hjälpa fostret att fånga syre från moderns blod.

Hur stora är oddsen för att allt detta skulle ha utvecklats av sig självt? Det finns 10 upphöjt till 650 olika möjliga sammansättningar av dessa aminosyror. Det är så många olika möjligheter att våra hjärnor inte ens kan greppa denna uppgift.

--------------------------------------------------------------------------------------

Så vad tror du, hur stor är sannolikheten att ens två av dessa aminosyror fanns tillgängliga samtidigt?

Både DNA och aminosyrorna måste ha funnits samtidigt för att ha kunna bilda hemoglobin, aminosyrorna då i exakt rätt antal per aminosyra.

Hur stora är oddsen?

Och detta är då bara hemoglobinet, lägg därtill alla andra molekyler och processer som måste till för att skapa liv.

Fler miljoner år? När det mesta måste ha funnits samtidigt, i exakt rätt sammansättning och antal och ordning för att "utvecklas"?
2020-09-05, 23:23
Medlem
getbusys avatar
Citat:
Hur gammal är du? 17 år?

Jag är över 30 år, undrar mer hur gammal du är? Jag har en fråga är alla gudar kompisar med varandra?
2020-09-05, 23:24
Medlem
Kontemplikts avatar
Citat:
Precist, så det är möjligt att Big Bang teorin är överensstämmande med bibelns skapelseberättelse?
Nej, det är inte möjligt på flera plan, men bla. eftersom växter kräver solljus. Skapelseordningen går inte ihop, ens med bästa vilja.
2020-09-05, 23:27
Avstängd
TwoThousands avatar
Citat:
Trodde alla förstod att bibeln är ett skämt år 2020,forskningen har kommit en bit min vän. Tror du de sitter en gubbe uppe i molnen och kollar på oss så vi inte drar lite i köttkorven eller är allmänt oheliga?

Du lever så kortvarigt, ska du inte fokusera på att fixa din relation med Gud som du så länge förnekat?

Människosläktets forskning har kommit en bra bit, samma gamla argument som var på 1200 talet.

Citat:
Ursprungligen postat av Kontemplikt
Nej, det är inte möjligt på flera plan, men bla. eftersom växter kräver solljus. Skapelseordningen går inte ihop, ens med bästa vilja.

Skapelseordningen går inte ihop med lögner, du har inte tänkt så långt märks tydligt med det.
Senast redigerad av TwoThousand 2020-09-05 kl. 23:29.
2020-09-05, 23:29
Medlem
getbusys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TwoThousand
Du lever så kortvarigt, ska du inte fokusera på att fixa din relation med Gud som du så länge förnekat?

Människosläktets forskning har kommit en bra bit, samma gamla argument som var på 1200 talet.

Jag lovar dig att om du kan fixa ett enda forskningsbaserat underlag på att de sitter en kille uppe på molnen och styr och ställer så ska jag börja tro på gud direkt.
2020-09-05, 23:29
Medlem
Citat:
Jag är över 30 år,

Du beter dig som en 17-åring, attityd men inga svar eller vill svara för sig.

Du inser väl att Flashback är ett diskussionsforum, inte ett forum för självhävdelse och att förnedra andra?

Citat:
undrar mer hur gammal du är?

Jag är 50 år.

Citat:
Jag har en fråga är alla gudar kompisar med varandra?

Svar nej.
2020-09-05, 23:31
Avstängd
TwoThousands avatar
Citat:
Jag lovar dig att om du kan fixa ett enda forskningsbaserat underlag på att de sitter en kille uppe på molnen och styr och ställer så ska jag börja tro på gud direkt.

Nja, Gud vill inte ha med dig att göra överhuvudtaget, lite därför du inte får se höra eller förstå honom..

Forskning eller spekulationer kalla det vad fan du vill, godkänt av satan som vi brukar säga med det.
Senast redigerad av TwoThousand 2020-09-05 kl. 23:33.
2020-09-05, 23:34
Medlem
getbusys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TwoThousand
Nja, Gud vill inte ha med dig att göra överhuvudtaget, lite därför du inte får se höra eller se honom..

Forskning eller spekulationer kalla det vad fan du vill, godkänt av satan som vi brukar säga med det.

Haha okej, jag tror på fakta inte fiktion.
2020-09-05, 23:35
Avstängd
TwoThousands avatar
Citat:
Haha okej, jag tror på fakta inte fiktion.

Du får tro på vad du vill, så länge du är medveten om att du inte är godkänt för relation med Gud.

Du är på väg till helvetet så det är inget som någon på detta forum kan hjälpa dig med..

Kan introducera dig till djävulen istället för att i slutet blir du skickad till helvetet ändåså.
2020-09-05, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vinkelhak
Skulle inte tro det. Big Bang teorin bygger sen vidare på slumpen.

Nej, Big Bang teorin bygger på att hela universum expanderade från en liten punkt.

Big Bang teorin säger inget om hur universum uppstod. Ateister påstår självklart slumpen, men enligt bibeln uppstod universum på grund av Gud. Och universum borde rimligtvis skapats från en punkt, om nu inte universum alltid har existerat, men du vet "I begynnelsen skapade Gud himmel och jord" (1Mose 1:1 Bibel2000)

Det tyder på att universum inte alltid har existerat, utan hade ett ursprung, helt enligt Big Bang teorin.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in