2018-01-13, 00:19
Medlem
Vem tjänar på undergången?

Tänk nu för helskotta!
2018-01-13, 01:10
Medlem
Apologists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rantaplan
Ok, vi befinner oss i sista tiden.
Vem tjänar på Det?

Rent bibliskt så handlar det mer om att jorden är redo att skördas. Det är skördetid.

Matthew 13:39

..and the enemy who sowed them is the devil, and the harvest is the end of the age; and the reapers are angels.
2018-01-13, 02:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rantaplan
Vem tjänar på undergången?

Tänk nu för helskotta!
De elaka, de vill inte att man kan njuta & må bra jorden. de har ätit färdigt.
Änglar är frånvarande som alltid, förmodligen är det utomjordingar som menas med "änglar". himlen har jag svårt tro på att alla ska ha en miljard passupp maids och skuta heroin njaa neee men helvetet finns nog ganska säkerligen.
2018-01-13, 02:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Apologist
Vi befinner oss i sista tiden enligt bibeln så hur tolkar ni bibeln? Snälla, vill ha en seriös diskussion här med bibelkunniga troende o inte antaganden från ateister. Vill inte heller ha inlägg om muslimernas tolkning eftersom det är en annan religion.

Det finns mycket som talar för att vi är den sista generationen. Bla ser vi vad som händer i Damaskus och vi ser Ryssland-Iran-Kina koalitionen precis som bibeln förutsett, global ekonomi, monster tsunamis o katastrofer, kärnvapen som kan utrota världen, Israels bildande på en dag, jobbandet på ett fredsavtal mellan Israel o Palestina, EU, arab våren, Homosexualitet, olika smittor, apostasia o nedgång för kyrkorna, falska jesus som New Age m.m., själviskhet o festande, falska doktriner som evolutionen, media kommunikation som tv, radio m.m., droger, accepterat med occultism o Wicca, gospeln sprids till alla länder, terrorism, Islams rop att utrota Israel m.m.

Kom igen, låt höra vad ni har att säga?

Jag ser mycket, allt det du skriver. men det finns inte på riktigt, hade det gjort så så hade ingen gud funnits?
2018-01-13, 02:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aktamig
Jag ser mycket, allt det du skriver. men det finns inte på riktigt, hade det gjort så så hade ingen gud funnits?

jag hoppas att jag någonsin kan få en tro, något som bara finns, som bara finns, som ingen kan ta mig i skjärten.
2018-01-13, 02:34
Medlem
Enligt mina kontakter så sover djävulen, hoppas han vaknar snart för jag stör mig på elaka, de är så omogna och dumma i huvet.
2018-01-13, 03:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varangian
Kristna har trott att de lever i den sista tiden i snart två tusen år... De har haft fel i snart två tusen år.
En eon är 25 tusen år ungefär så njaä.
2018-01-18, 17:38
Medlem
Varangians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zhelnurgath
En eon är 25 tusen år ungefär så njaä.

Ja, det är möjligt men det är inte så troligt att Jesus Netzer avsåg det. Se t.ex:

17Från den tiden började Jesus förkunna: ”Omvänd er. Himmelriket är nära.”

Matt 4:17

28Sannerligen, några av dem som står här skall inte möta döden förrän de har sett Människosonen komma med sitt rike.”

Matt 16:28
2018-10-20, 10:09
Medlem
chessjamts avatar
Någon som kan rekommendera en bok som analyserar och går igenom Uppenbarelseboken? Sökte lite på nätet och hittade en uppsjö olika titlar av varierande längd. Vissa uppemot 1200+ sidor.

Läste ut Nya Testamentet nyligen och hade svårt att få ett grepp om just Uppenbarelseboken på grund av all symbolik. Därför undrar jag om någon har en personlig rekommendation för att förstå verket bättre.
2018-10-20, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chessjamt
Någon som kan rekommendera en bok som analyserar och går igenom Uppenbarelseboken? Sökte lite på nätet och hittade en uppsjö olika titlar av varierande längd. Vissa uppemot 1200+ sidor.

Läste ut Nya Testamentet nyligen och hade svårt att få ett grepp om just Uppenbarelseboken på grund av all symbolik. Därför undrar jag om någon har en personlig rekommendation för att förstå verket bättre.
Ställ dina frågor här.
2018-10-20, 17:37
Medlem
chessjamts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bassiehof
Ställ dina frågor här.

...Har du ett svar på det som jag tar upp i mitt inlägg? Förstår inte riktigt vad du menar.

Vilken bok angående Uppenbarelseboken skulle du rekommendera som analyserar och går igenom det bibliska verket? Exempelvis från listan i nedanstående länk:
https://www.bestcommentaries.com/revelation/
2018-10-20, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chessjamt
...Har du ett svar på det som jag tar upp i mitt inlägg? Förstår inte riktigt vad du menar.

Vilken bok angående Uppenbarelseboken skulle du rekommendera som analyserar och går igenom det bibliska verket? Exempelvis från listan i nedanstående länk:
https://www.bestcommentaries.com/revelation/
Jag kan svara på frågor om Uppenbarelseboken. Jag rekommenderar ingen bok, för de flesta har fel. Skökan Babylon är t ex världshandeln, kapitalism. Jehovas vittnen säger att skökan är katolska kyrkan (falsk religion), men om du läser kap. 18 framgår klart och tydligt att skökan Babylon har med handel att göra. Den falska profeten symboliserar falsk religion. Så JV och andra övertolkar och ser inte logiken, det mest uppenbara i Upp.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in