2020-09-05, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lejongadden
Sista tiden är när vi människor inte tycker likadant och vi söker oss till de människorna som gynnar sitt ego. Grupperingar sker där en egotrippad grupp finner behovet att visa andra att derat grupp ha rätt gentemot en annan grupp. Precis som en Ego person fungera i social kontrakt med en annan person. I hopp att tycka likadant vi skapar connection och om inte du kan dra.

Vi måste ta bibelns skrifter till en normal nivå och förstå att Jesus kan enbart komma om en person föds begåvad att kunna se sanningen i gott och ont, med en förmåga att göra sig förstådd verkligen lägga fram sanningen inför andra på ett sätt som ska få alla att förstå och inte kunna neka. Alltså att alla kan själv relatera till sanningen där inte ens egot kan gå in utan att göra personen till åtlöje.

Som ni skriver tidigare, ingen vet förutom gud när denna tiden sker och jag tolka det som att ingen vet när människan se ett större värde i något annat än människan själv. Sista tiden måste vara nu eftersom vi kan se hur splittrade vi människor är varandra och pengar är ett större intresse än folkhälsan. Vi alla är som små Jesusar och kan se att något är fel, som om vi skapat något ingen människa ha kontroll över utan girigheten i de människor som faller ska ta död på dem.

Ska vi nu blanda in siffror och annat i biblen så är siffran sju magisk och det är mycket som ha med siffran sju att göra. Ta vi siffran tre ha den också med gud att göra. Ta vi 7/3 få vi ett svar som är 2.333333 där 3an fortsätter i en oändlig loop. Kanske när vecka 70 kommer är då balansen sker för fler öppnar ögonen för sanningen och måste ha redan blivit uppväckta.

Har biblens skrifter öppnat vårt tredje öga? Jag fråga dig eftersom jag se att du funnit en balans i skrifterna. Frågan jag ställer mig, se du det jag se?

Siffran sju är Guds räknesätt. Ungefär som dussin, par, tjog, mm. Helt enkelt en gruppering av tal. Bara att denna gruppering med 7 är ett ojämnt tal. Intressant det där med oändligheten när man delar med 3, har jag faktiskt inte tänkt på (eller sett/hört) tidigare. Men 7 anses ju vara ett gudomligt tal, så det finns säkert en massa intressant med det talet som vi inte förstått ännu.

Men i övrigt så är jag mer bibeltrogen och håller mig till vad bibeln säger. Siffran tre nämns inte där som något specifikt.

Angående världen och hur den ser ut så är det ju också förutsagt i bibeln. Speciellt det som sker nu är väldigt profetiskt.

The New Global Reset, tex. Globalismen. Ja den tågar in med stormsteg nu. Det är Antikrists kännetecken. Han kommer dock inte framträda så länge kyrkan (dom troende kristna) är kvar. Så än så länge är det bara ett förspel. Gud är det som håller i taktpinnen. Bara han vet när tiden är inne på riktigt.

Djävulen ligger på lur hela tiden och försöker pressa fram "sitt herravälde". Många försök har redan gjorts genom tiderna, senaste stora försöket var 2:a världskriget och Nazisterna. En lämplig kandidat för antikrist finns alltid redo. Vi får se om tiden är inne nu, mycket pekar på det, framför allt Israels återuppbyggnad och framgångar och senaste tidens utveckling där pekar på det, men bara Gud vet och det är han som håller i taktpinnen som sagt.

Vi får se hur det går i presidentvalet nu. Jag är en av dom som tror att Trump står i vägen för globalisterna, så blir han omvald skjuts det framåt igen. Samtidigt kommer demokraternas och globalisternas hetsjakt mot honom att bli ändå tuffare, så jaa det kommer oavsett inte bli så trevligt här på jorden framöver.

Jag väntar på det välsignade hoppet, att Jesus ska komma tillbaks och hämta oss innan eländet sätter igång på allvar. Samtidigt är det många i min omgivning som behöver räddas, så det gör mig samtidigt mycket bedrövad att tiden verkar vara knapp.
2020-09-05, 22:57
Medlem
lejongaddens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av getbusy
Bibeln är en saga dvs ej verklighet så glöm den. Läs lite forskningsmaterial istället

Du är inte insatt i bibeln utan du ha valt att lyssna på vad någon annan viskat i ditt öra. Hur många gånger se vi inte detta påstående, biblen är en saga, jag tror på forskning.

Kanske du är för close minded och finner inget intresse att förstå andra som inte kommit fram till samma sak som du. Att du inte finner intresse att förstå dessa människor utan att du är tvärsäker att du ha kommit fram till sanningen under dina ynka år här på jorden? Det talar mycket om din personlighet och hur bra du är på matte.
2020-09-05, 22:58
Medlem
Kontemplikts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Ok, men du förklarar inte hur du menar att "ljuset" på första dagen inte är solen, vad är "ljuset" då?
Det är inte så lätt att veta eftersom det inte står angivet.
Det bör ha varit en riktad ljuskälla eftersom det blev kväll och morgon. Men Gud är själv ljus och kan själv ha varit ljuskällan.
Om det var genom nu kända fysikaliska processer som var i omlopp var det antagligen fråga om att skapa ljus och mörker genom relativistiska processer med gravitationsskillnader genom separation av materia. Big bang har ju sitt horisontproblem man löst genom att deklarera att rummet utvidgades snabbare än ljuset.

Det står ju att Gud separerade vatten från vatten. Andra ställen berättar hur Gud spänner ut himlen osv.
Återigen, vi är utlämnade åt gissningar kring exakt hur Gud kan ha gjort. Men att bara ge upp och låta en principiellt gudsuteslutande filosofi diktera var Bibeln är sann eller inte är så onödigt. Det är ju ingen som egentligen hävdar att Big bang är den absoluta sanningen heller, den anses vara den hittills mest troliga kanske, trots alla tillkortakommanden.
2020-09-05, 23:00
Medlem
getbusys avatar
Citat:
Du är inte insatt i bibeln utan du ha valt att lyssna på vad någon annan viskat i ditt öra. Hur många gånger se vi inte detta påstående, biblen är en saga, jag tror på forskning.

Kanske du är för close minded och finner inget intresse att förstå andra som inte kommit fram till samma sak som du. Att du inte finner intresse att förstå dessa människor utan att du är tvärsäker att du ha kommit fram till sanningen under dina ynka år här på jorden? Det talar mycket om din personlighet och hur bra du är på matte.

Tror du på det som står i bibeln så råder jag dig att uppsöka närmaste akutpsykmottagning.
2020-09-05, 23:04
Medlem
Citat:
Hahaha, du skojar eller?

Nej, hur vet du att "Bibeln är en saga dvs ej verklighet".

Argumentera för detta tack.
2020-09-05, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kontemplikt
Det är inte så lätt att veta eftersom det inte står angivet.
Det bör ha varit en riktad ljuskälla eftersom det blev kväll och morgon. Men Gud är själv ljus och kan själv ha varit ljuskällan.
Om det var genom nu kända fysikaliska processer som var i omlopp var det antagligen fråga om att skapa ljus och mörker genom relativistiska processer med gravitationsskillnader genom separation av materia. Big bang har ju sitt horisontproblem man löst genom att deklarera att rummet utvidgades snabbare än ljuset.

Det står ju att Gud separerade vatten från vatten. Andra ställen berättar hur Gud spänner ut himlen osv.
Återigen, vi är utlämnade åt gissningar kring exakt hur Gud kan ha gjort. Men att bara ge upp och låta en principiellt gudsuteslutande filosofi diktera var Bibeln är sann eller inte är så onödigt. Det är ju ingen som egentligen hävdar att Big bang är den absoluta sanningen heller, den anses vara den hittills mest troliga kanske, trots alla tillkortakommanden.

Precist, så det är möjligt att Big Bang teorin är överensstämmande med bibelns skapelseberättelse?
2020-09-05, 23:09
Medlem
Cannibalizations avatar
Det är intressant att titta på vilka nationer som kommer föra krig emot varandra i Hesekiel 38 med tanke på att Israel slutit fred med UAE och vad som kanske kan vara ytterligare steg i framtida fredsförhandlingar med andra länder i regionen.
2020-09-05, 23:11
Medlem
getbusys avatar
Citat:
Nej, hur vet du att "Bibeln är en saga dvs ej verklighet".

Argumentera för detta tack.

Finns en miljon olika fel i bibeln som vi idag vet är fel tack vare forskning orkar inte sitta här och tjabba med dig googla och du ska finna
2020-09-05, 23:13
Medlem
lejongaddens avatar
Citat:
Tror du på det som står i bibeln så råder jag dig att uppsöka närmaste akutpsykmottagning.

Har inte läst biblen, ha du det?
2020-09-05, 23:14
Medlem
getbusys avatar
Citat:
Har inte läst biblen, ha du det?

Ja tyvärr, läs den inte massa smörja bara ett slöseri med tid.
2020-09-05, 23:16
Medlem
Citat:
Finns en miljon olika fel i bibeln som vi idag vet är fel tack vare forskning orkar inte sitta här och tjabba med dig googla och du ska finna

Flashback är ett diskussionsforum, du orkade bemöda dig att påstå en sak, då förväntas man i ett diskussionsforum att bevisa och argumentera för sin sak.

Men jag antar att du är en förvirrad tonåring som vill vara cool och säga emot troende, eller hur? Hur gammal är du seriöst?
2020-09-05, 23:19
Medlem
getbusys avatar
Citat:
Flashback är ett diskussionsforum, du orkade bemöda dig att påstå en sak, då förväntas man i ett diskussionsforum att bevisa och argumentera för sin sak.

Men jag antar att du är en förvirrad tonåring som vill vara cool och säga emot troende, eller hur? Hur gammal är du seriöst?

Trodde alla förstod att bibeln är ett skämt år 2020,forskningen har kommit en bit min vän. Tror du de sitter en gubbe uppe i molnen och kollar på oss så vi inte drar lite i köttkorven eller är allmänt oheliga?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in