Citat:
Sista tiden är när vi människor inte tycker likadant och vi söker oss till de människorna som gynnar sitt ego. Grupperingar sker där en egotrippad grupp finner behovet att visa andra att derat grupp ha rätt gentemot en annan grupp. Precis som en Ego person fungera i social kontrakt med en annan person. I hopp att tycka likadant vi skapar connection och om inte du kan dra.
Vi måste ta bibelns skrifter till en normal nivå och förstå att Jesus kan enbart komma om en person föds begåvad att kunna se sanningen i gott och ont, med en förmåga att göra sig förstådd verkligen lägga fram sanningen inför andra på ett sätt som ska få alla att förstå och inte kunna neka. Alltså att alla kan själv relatera till sanningen där inte ens egot kan gå in utan att göra personen till åtlöje.
Som ni skriver tidigare, ingen vet förutom gud när denna tiden sker och jag tolka det som att ingen vet när människan se ett större värde i något annat än människan själv. Sista tiden måste vara nu eftersom vi kan se hur splittrade vi människor är varandra och pengar är ett större intresse än folkhälsan. Vi alla är som små Jesusar och kan se att något är fel, som om vi skapat något ingen människa ha kontroll över utan girigheten i de människor som faller ska ta död på dem.
Ska vi nu blanda in siffror och annat i biblen så är siffran sju magisk och det är mycket som ha med siffran sju att göra. Ta vi siffran tre ha den också med gud att göra. Ta vi 7/3 få vi ett svar som är 2.333333 där 3an fortsätter i en oändlig loop. Kanske när vecka 70 kommer är då balansen sker för fler öppnar ögonen för sanningen och måste ha redan blivit uppväckta.
Har biblens skrifter öppnat vårt tredje öga? Jag fråga dig eftersom jag se att du funnit en balans i skrifterna. Frågan jag ställer mig, se du det jag se?
Vi måste ta bibelns skrifter till en normal nivå och förstå att Jesus kan enbart komma om en person föds begåvad att kunna se sanningen i gott och ont, med en förmåga att göra sig förstådd verkligen lägga fram sanningen inför andra på ett sätt som ska få alla att förstå och inte kunna neka. Alltså att alla kan själv relatera till sanningen där inte ens egot kan gå in utan att göra personen till åtlöje.
Som ni skriver tidigare, ingen vet förutom gud när denna tiden sker och jag tolka det som att ingen vet när människan se ett större värde i något annat än människan själv. Sista tiden måste vara nu eftersom vi kan se hur splittrade vi människor är varandra och pengar är ett större intresse än folkhälsan. Vi alla är som små Jesusar och kan se att något är fel, som om vi skapat något ingen människa ha kontroll över utan girigheten i de människor som faller ska ta död på dem.
Ska vi nu blanda in siffror och annat i biblen så är siffran sju magisk och det är mycket som ha med siffran sju att göra. Ta vi siffran tre ha den också med gud att göra. Ta vi 7/3 få vi ett svar som är 2.333333 där 3an fortsätter i en oändlig loop. Kanske när vecka 70 kommer är då balansen sker för fler öppnar ögonen för sanningen och måste ha redan blivit uppväckta.
Har biblens skrifter öppnat vårt tredje öga? Jag fråga dig eftersom jag se att du funnit en balans i skrifterna. Frågan jag ställer mig, se du det jag se?
Siffran sju är Guds räknesätt. Ungefär som dussin, par, tjog, mm. Helt enkelt en gruppering av tal. Bara att denna gruppering med 7 är ett ojämnt tal. Intressant det där med oändligheten när man delar med 3, har jag faktiskt inte tänkt på (eller sett/hört) tidigare. Men 7 anses ju vara ett gudomligt tal, så det finns säkert en massa intressant med det talet som vi inte förstått ännu.
Men i övrigt så är jag mer bibeltrogen och håller mig till vad bibeln säger. Siffran tre nämns inte där som något specifikt.
Angående världen och hur den ser ut så är det ju också förutsagt i bibeln. Speciellt det som sker nu är väldigt profetiskt.
The New Global Reset, tex. Globalismen. Ja den tågar in med stormsteg nu. Det är Antikrists kännetecken. Han kommer dock inte framträda så länge kyrkan (dom troende kristna) är kvar. Så än så länge är det bara ett förspel. Gud är det som håller i taktpinnen. Bara han vet när tiden är inne på riktigt.
Djävulen ligger på lur hela tiden och försöker pressa fram "sitt herravälde". Många försök har redan gjorts genom tiderna, senaste stora försöket var 2:a världskriget och Nazisterna. En lämplig kandidat för antikrist finns alltid redo. Vi får se om tiden är inne nu, mycket pekar på det, framför allt Israels återuppbyggnad och framgångar och senaste tidens utveckling där pekar på det, men bara Gud vet och det är han som håller i taktpinnen som sagt.
Vi får se hur det går i presidentvalet nu. Jag är en av dom som tror att Trump står i vägen för globalisterna, så blir han omvald skjuts det framåt igen. Samtidigt kommer demokraternas och globalisternas hetsjakt mot honom att bli ändå tuffare, så jaa det kommer oavsett inte bli så trevligt här på jorden framöver.
Jag väntar på det välsignade hoppet, att Jesus ska komma tillbaks och hämta oss innan eländet sätter igång på allvar. Samtidigt är det många i min omgivning som behöver räddas, så det gör mig samtidigt mycket bedrövad att tiden verkar vara knapp.