Citat:
Ursprungligen postat av
TPL
Knappast. Bobby och Erwik har tillsammans med mattfirman och en jäkla massa andra hamnat på Annas dödslista.
Men den blida och snälla Anna sa i liven igår att hon inte har några ovänner. Nej, vem skulle kunna tycka illa om lilla Anna.
Anna och Roberto = Lilla Anna och Långa farbrorn. I liven igår sa hon att hon köpte massor av böcker... Det här kan vara en av dem.
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Lill...A5nga_farbrorn
En inte helt långsökt gissning är väl att svärfar betalde deras resa till Spanien, mot att de hjälpte till att ordna något i hyresrätten han är delägare i? Men de har nog bränt en tio papp på mat, öl och kopior på märkeskläder och väskor.
Snart kommer påminnelsen från snickarna och en faktura från tandläkaren. (Eller ska vi gissa att Anna betalade i natura eftersom hon skrev något kryptiskt att ”du vet vad jag sa till dig privat”. Typiskt Anna-manér annars att förstärka bagateller för att få det att framstå att de verkligen är nära vänner.) Nu tror jag iofs att de är vänner, men knappast att han ringer henne för att höra hur hon mår. Ungefär som hon gör cover av låtar skrivna av Gessle och Fredriksson och försöker få det att låta som ett samarbete. Jag är övertygad om att de aldrig ens har träffats.
När Anna säger att hon skrivit 90% av låtarna på sin platta så ljuger hon. Det är alldeles för avancerat musikaliskt komp på skivan ”Anna” för att hon skulle klara av att skriva ett sånt arr.
Den ena producenten av plattan David Gecko (Gordon?) Garpenståhl var antagligen den som stod för stålarna. Han hoppade av musiken efter denna platta och startade Dream hack, som han sen klantade bort och fick sparken från efter ett halvår... Den mer musikaliske producenten var Ari Lehtonen. Det är han som står för det faktiskt - på den tiden- rätt fräscha kompet som låg helt rätt i tiden då. Han producerade en hel del då, bland annat även Dr Alban. Som han senare stämde då han inte fick sina royalties. Varför han inte stämde Anna Book beror nog mest på att den här plattan aldrig riktigt kom ut. Det fanns inga royalties att hämta helt enkelt.
Jag skulle gissa att Tok-Anna nu helt enkelt kommer att (med Albans hjälp) tänker ange att det är hon som står för både musik och text och därigenom tjäna en hacka. Jag tror inte hon skrivit texterna heller, för hon har inte den kapaciteten. Allt är bara lögn. Antagligen tror hon själv att plattan fortfarande håller och att det här är sista chansen att skrapa ihop en hacka till jul. Att såååååå många frågat efter skivan faller på sin egen orimlighet eftersom den inte har ”funnits”. Såg att Jessica Folker körade, hopppas hon fick betalt. Jag skulle satsa min veckopeng att det är hon som skrivit både text och musik.