Citat:
Ursprungligen postat av
LadySweden
Om du läser det jag skrev, så är jag alltså egentligen intresserad av att diskutera med männen och kvinnor som har förstått problemet. Att jag svarar dig är därför att du skrev att du verkligen försöker förstå.
Svaret jag nu senast gav var på din sista fråga.
Nej, du är intresserad av att diskutera med sådana som håller med dig om din åsikt. Släpp sargen ett tag, testa att ta en riktig diskussion och försök motivera dina åsikter istället för att fegt undvika frågor.
Jag anser inte att svaret du senast gav var ett svar på frågan om varför du sätter dig på höga hästar och ger dig själv tolkningsföreträde kring vad som är en okej orsak till att säga nej till sex.
Ett tankefel du gör är att du utgår ifrån att alla andra kvinnor fungerar som du, och bara blir kåta vid ägglossning. För min del t.ex. så kan det räcka med en speciell blick från min man för att jag ska bli kåt, helt oavsett ägglossning.
Då blir det ju helt absurt när du börjar dividera om att kvinnor som jag (som enbart har sex när de är kåta) bara har sex för att stilla sin drift och att det inte är sin man man vill ligga med.
Snarare är det väl så att det för dig som bara blir kåt vid ägglossning spelar mindre roll vilken man du har sex med då, det är ju kroppens biologiska funktion som gör att du blir kåt, inte mannen.
Som jag skrev redan i mitt första inlägg till dig så är jag nyfiken på hur en person tänker och känner när han väljer att ha sex med någon som inte är kåt på honom. Därför har jag flera gånger frågat dig hur du tror din man tänker och känner kring att ha sex med dig när du inte är kåt.
Men det verkar som om svaret på den frågan skrämmer dig så mycket att du inte ens vågar fundera på det. Vare sig du tror att han tänder på känslan av att veta att du inte är kåt, eller om du tror att han önskar att han hade en kvinna som var kåt på honom, så säger det ju något negativt om honom som du inte vill kännas vid. Och om han inte vet om det utan luras att tro att du är kåt, då säger det något negativt om dig som du inte vill visa upp ens på ett anonymt forum.