Citat:
Ja, sådant är inte kul. Jag har levt i en sådan relation. Gick från 100 till nästan noll efter att vi fick barn. Och efter ett tag var det nere på 0 i flera år, tills exet dumpade mig. I början försökte jag förföra, men lönlöst. till slut gav jag upp och lät det vara, ingen ide´ att försöka förföra någon som är totalt ointresserad och inte ens vill prata om problemet. Efter några år slutade jag försöka och hoppades på att lusten hos exet skulle komma.
Om vi för intressets skull vänder på det: det är kvinnan som vill ha sex, men mannen som sitter som en sur potatis i soffan och inte vill. Mannen som nöjer sig med pussar och kramar, medans kvinnan vill ha sex mellan 1-4 gånger/dygn. Kvinnan som försöker förföra sin make år ut och år in, men får "bitchiga" kommentarer tillbaka. Hon piffar till sig, springer på gymmet etc. för att vara så attraktiv hon kan för sin make, men får nobben och kommentarer som: "kan vi inte bara sitta och gosa istället?" från sin make. Och mannen skiter totalt i henens behov av sex. Han är ju så trött och "orkar inte". Trots att hon yrkesarbetar fler timmar än honom/dag och gör mer arbete i det gemensamma hemmet, tar själv alla snoriga nätter med barnen etc. Vad skulle du ge henne för råd? Är hon en toffel som lyhört lyssnar på sin make?
Eller det homosexuella paret. Om den ena vill och den andra inte vill (enligt beskrivningen ovan). Vad skulle du ge den part för råd som inte får sitt sexuella behov tillfredsställt i relationen?
Om vi för intressets skull vänder på det: det är kvinnan som vill ha sex, men mannen som sitter som en sur potatis i soffan och inte vill. Mannen som nöjer sig med pussar och kramar, medans kvinnan vill ha sex mellan 1-4 gånger/dygn. Kvinnan som försöker förföra sin make år ut och år in, men får "bitchiga" kommentarer tillbaka. Hon piffar till sig, springer på gymmet etc. för att vara så attraktiv hon kan för sin make, men får nobben och kommentarer som: "kan vi inte bara sitta och gosa istället?" från sin make. Och mannen skiter totalt i henens behov av sex. Han är ju så trött och "orkar inte". Trots att hon yrkesarbetar fler timmar än honom/dag och gör mer arbete i det gemensamma hemmet, tar själv alla snoriga nätter med barnen etc. Vad skulle du ge henne för råd? Är hon en toffel som lyhört lyssnar på sin make?
Eller det homosexuella paret. Om den ena vill och den andra inte vill (enligt beskrivningen ovan). Vad skulle du ge den part för råd som inte får sitt sexuella behov tillfredsställt i relationen?
Ja du jag vet inte var min gräns går någon månad kanske så flera år är ju bara....wow.
Detta ex var ju isåfall asexuell och sadist, hon hade sex bara för att bli gravid och jag är ledsen men man märker rätt snabbt om hon är sexuellt självisk eller inte. Funkar det inte att förföra henne flörtar du med andra kvinnor och vaknar hon inte ens då dumpar man henne givetvis direkt. Enda alternativet är ju att knulla andra om man är ok med den grejen men vad du absolut aldrig någonsin gör som man är ju att acceptera situationen. Jag tror många av er tofflar njuter av att bli förnedrade. Varför vara lyhörd för någon som totalt skiter i en? Vara dumsnäll skadar ju bara dig själv. Vet inte om toffel är korrekt på en kvinna men ja samma för henne. Det får ju vara ömsesidigt, jag nekar inte henne sex och hon nekar inte mig sex. Säger man nej så är det för att retas och låta henne vänta någon timme. Så i sunda relationer är ett nej bara starten på förspelet.