2020-08-30, 11:03
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Ja, sådant är inte kul. Jag har levt i en sådan relation. Gick från 100 till nästan noll efter att vi fick barn. Och efter ett tag var det nere på 0 i flera år, tills exet dumpade mig. I början försökte jag förföra, men lönlöst. till slut gav jag upp och lät det vara, ingen ide´ att försöka förföra någon som är totalt ointresserad och inte ens vill prata om problemet. Efter några år slutade jag försöka och hoppades på att lusten hos exet skulle komma.

Om vi för intressets skull vänder på det: det är kvinnan som vill ha sex, men mannen som sitter som en sur potatis i soffan och inte vill. Mannen som nöjer sig med pussar och kramar, medans kvinnan vill ha sex mellan 1-4 gånger/dygn. Kvinnan som försöker förföra sin make år ut och år in, men får "bitchiga" kommentarer tillbaka. Hon piffar till sig, springer på gymmet etc. för att vara så attraktiv hon kan för sin make, men får nobben och kommentarer som: "kan vi inte bara sitta och gosa istället?" från sin make. Och mannen skiter totalt i henens behov av sex. Han är ju så trött och "orkar inte". Trots att hon yrkesarbetar fler timmar än honom/dag och gör mer arbete i det gemensamma hemmet, tar själv alla snoriga nätter med barnen etc. Vad skulle du ge henne för råd? Är hon en toffel som lyhört lyssnar på sin make?

Eller det homosexuella paret. Om den ena vill och den andra inte vill (enligt beskrivningen ovan). Vad skulle du ge den part för råd som inte får sitt sexuella behov tillfredsställt i relationen?

Ja du jag vet inte var min gräns går någon månad kanske så flera år är ju bara....wow. Detta ex var ju isåfall asexuell och sadist, hon hade sex bara för att bli gravid och jag är ledsen men man märker rätt snabbt om hon är sexuellt självisk eller inte. Funkar det inte att förföra henne flörtar du med andra kvinnor och vaknar hon inte ens då dumpar man henne givetvis direkt. Enda alternativet är ju att knulla andra om man är ok med den grejen men vad du absolut aldrig någonsin gör som man är ju att acceptera situationen. Jag tror många av er tofflar njuter av att bli förnedrade. Varför vara lyhörd för någon som totalt skiter i en? Vara dumsnäll skadar ju bara dig själv.

Vet inte om toffel är korrekt på en kvinna men ja samma för henne. Det får ju vara ömsesidigt, jag nekar inte henne sex och hon nekar inte mig sex. Säger man nej så är det för att retas och låta henne vänta någon timme. Så i sunda relationer är ett nej bara starten på förspelet.
Citera
2020-08-30, 11:31
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Jag kör med det varje gång ni får slut på argument och blir så frustrerade att ni bara tar till invektiv och personangrepp, vilket också sker i princip varje gång

Och om ni två är för dumma eller för feministiskt hjärntvättade för att begripa att er dubbelmoral blir exponerad, eller om ni vet om det men bara ägnar er åt desperat damage control, det vet jag inte. Det är i vilket fall stor underhållning att se era hjärnor gå på högvarv varje gång ni försöker krångla er ur mina frågor som ni inte kan svara på utan att faktiskt exponera ert enorma hyckleri

Och sen gnäller ni om hur frustrerande och jobbigt det är. Men visst, jag kan försöka vara lite snällare framöver om ni tycker att jag gör det för svårt för er.

Blablabla, whatever keeps you going
Ett råd till dig är att be ett antal personer läsa dessa trådar, slumpmässigt valda givetvis. Sen ber du om deras uppfatttning kring vem som har argument och inte, och vem som verkar ha något vett i skallen och vem som inte verkar ha det.
Återkom sen, pappskalle
Citera
2020-08-30, 11:33
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utred
Mina inlägg och råd gäller generellt till alla men du moment 22 visar ju bara att jag har rätt om både dig och dina gelikar.

Fast om de gäller generellt till alla, varför väljer du att nämna en anonym användare på flashback då?
En användare som du ju dessutom inte har en aning om vem det är, och som du ändå tilldelar en massa egenskaper . Tycker du själv att det är seriöst? Tror du att andra uppfattar det seriöst?
Citera
2020-08-30, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Ja du jag vet inte var min gräns går någon månad kanske så flera år är ju bara....wow. Detta ex var ju isåfall asexuell och sadist, hon hade sex bara för att bli gravid och jag är ledsen men man märker rätt snabbt om hon är sexuellt självisk eller inte. Funkar det inte att förföra henne flörtar du med andra kvinnor och vaknar hon inte ens då dumpar man henne givetvis direkt. Enda alternativet är ju att knulla andra om man är ok med den grejen men vad du absolut aldrig någonsin gör som man är ju att acceptera situationen. Jag tror många av er tofflar njuter av att bli förnedrade. Varför vara lyhörd för någon som totalt skiter i en? Vara dumsnäll skadar ju bara dig själv.

Vet inte om toffel är korrekt på en kvinna men ja samma för henne. Det får ju vara ömsesidigt, jag nekar inte henne sex och hon nekar inte mig sex. Säger man nej så är det för att retas och låta henne vänta någon timme. Så i sunda relationer är ett nej bara starten på förspelet.

Ja, hade vi inte haft barn ihop så hade jag naturligtvis lämnat relationen. Sex är en av de viktigaste hörnstenarna i en relation, anser jag. Sedan får man kompromissa med hur ofta man önskar ha sex, jag vill ju gärna ha sex minst 1 gång/dygn, helst flera gånger/dygn och vet att alla inte har samma sexdrift, så jag kan skära ner på detta och vara lyhörd för min partner om det behövs (vilket aldrig har behövts, då jag har träffat partners som också verkligen gillar att ligga). Men att aldrig få ha sex, under flera års tid. Vad är meningen med ett förhållande om det inte innehåller sex alls? Då kan man lika gärna vara bara vanliga polare. Det är min syn på saken. Men det blir svårt när man har barn ihop och vill att de ska få växa upp i en fin kärnfamilj och själv vill ha en kärnfamilj. Då stannar man och hoppas att det ska bättra sig. De första åren försökte jag som sagt förföra/prata om saken etc. Men till slut gav jag upp. Ligga med andra har aldrig varit något alternativ för mig, då det var exet jag ville ha. Innan vi fick barn låg vi massor med varandra. Dagligen, precis som jag vill ha det. Jag var väl naiv som trodde att det skulle fortsätta vara så? Naiv som inte såg saker jag borde ha sett?

I en sund relation är båda lyhörda för varandra sexuellt/på andra sätt. Då brukar det bli riktigt bra, det är min erfarenhet sedan tidigare.
Citera
2020-08-30, 11:40
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Fast om de gäller generellt till alla, varför väljer du att nämna en anonym användare på flashback då?
En användare som du ju dessutom inte har en aning om vem det är, och som du ändå tilldelar en massa egenskaper . Tycker du själv att det är seriöst? Tror du att andra uppfattar det seriöst?

Jag uppfattar det som seriöst i alla fall.
Citera
2020-08-30, 11:57
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Ja, hade vi inte haft barn ihop så hade jag naturligtvis lämnat relationen. Sex är en av de viktigaste hörnstenarna i en relation, anser jag. Sedan får man kompromissa med hur ofta man önskar ha sex, jag vill ju gärna ha sex minst 1 gång/dygn, helst flera gånger/dygn och vet att alla inte har samma sexdrift, så jag kan skära ner på detta och vara lyhörd för min partner om det behövs (vilket aldrig har behövts, då jag har träffat partners som också verkligen gillar att ligga). Men att aldrig få ha sex, under flera års tid. Vad är meningen med ett förhållande om det inte innehåller sex alls? Då kan man lika gärna vara bara vanliga polare. Det är min syn på saken. Men det blir svårt när man har barn ihop och vill att de ska få växa upp i en fin kärnfamilj och själv vill ha en kärnfamilj. Då stannar man och hoppas att det ska bättra sig. De första åren försökte jag som sagt förföra/prata om saken etc. Men till slut gav jag upp. Ligga med andra har aldrig varit något alternativ för mig, då det var exet jag ville ha. Innan vi fick barn låg vi massor med varandra. Dagligen, precis som jag vill ha det. Jag var väl naiv som trodde att det skulle fortsätta vara så? Naiv som inte såg saker jag borde ha sett?

I en sund relation är båda lyhörda för varandra sexuellt/på andra sätt. Då brukar det bli riktigt bra, det är min erfarenhet sedan tidigare.

Skulle aldrig skära ner, vi ska klicka från början och jag söker bara snuskfior som är konstant villiga, det är så jag vill ha det. Första gången hon hade mens erbjöd hon sig att suga/ta den i rumpan? Det märks rätt tydligt vad hon är ute efter och ditt ex verkar bara ha utnyttjat dig för barn. Har hon en ny? Tror du dom har sex? Inget gör fittor torrare än tofflande. Om inte du ändrar inställning så är ju risken rätt stor att detta drabbar dig igen. Flera år ju som sagt sadistiskt, förstår du inte hur bekväm hon är i att totalt skita i dig och din sexualitet när hon beter sig så och inte ens vill prata om det? Du lät detta gå åt helvete för långt. När din kvinna har tappat respekten för dig är det över.
Citera
2020-08-30, 12:06
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Jag tänkte EXAKT samma sak idag! Och slutade genast svara på vederbörandes inlägg 😁😁😁😁
det förvånar mig att du m.fl. orkar skriva i feministforumet.
Halmgubbekastning och dysenteri sprids över de som försöker med en seriös diskussion.

Varje gång jag försöker så undrar jag varför.
Citera
2020-08-30, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Text
Citat:
Text
En fråga till er, eftersom jag uppfattar det som att ni båda anser att ”ställa upp sex” är en bra idé.

Hur tänker ni och hur känner ni inombords när ni har sex med någon som (just då) inte vill ha sex med er? Hur motiverar ni det inför er själva och er partner?

Jag är uppriktig nyfiken på det, för personligen skulle jag aldrig ha sex med någon som inte vill ha sex. Jag blir avtänd av blotta tanken, sex för mig är något man har när båda vill, och jag skulle tveklöst onanera istället för att ha sex med en man som inte vill ha sex.

Nu har det aldrig varit något problem i mitt förhållande, det har alltid varit en självklarhet för oss båda att den som vill ha sex tänder den andra, och vår sexfrekvens är hög.

Skulle jag levt med en ”man” som vill ha ”ställa upp sex” däremot så skulle attraktionen dö direkt och förhållandet ta slut, en ”man” som inte bryr sig om jag är kåt eller inte utan bara skulle använda mig att runka i är inte en ”man” jag skulle tända på eller vilja leva med.

Om någon lämnar ett förhållande för att man inte matchar sexuellt har jag full förståelse för det, men att man kan vilja ha sex med någon som inte vill är obegripligt.

Bättre sätt att sabba ett bra sexliv/möjligheten till ett bra sexliv är nog svårt att hitta, men det funkar säkert om man inte bryr sig så mycket om sin partner och dess sexlust, och om man inte vill ha ett bra sexliv utan är nöjd med att tömma då och då.
Citera
2020-08-30, 13:06
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverhesitate
En fråga till er, eftersom jag uppfattar det som att ni båda anser att ”ställa upp sex” är en bra idé.

Hur tänker ni och hur känner ni inombords när ni har sex med någon som (just då) inte vill ha sex med er? Hur motiverar ni det inför er själva och er partner?

Jag är uppriktig nyfiken på det, för personligen skulle jag aldrig ha sex med någon som inte vill ha sex. Jag blir avtänd av blotta tanken, sex för mig är något man har när båda vill, och jag skulle tveklöst onanera istället för att ha sex med en man som inte vill ha sex.

Nu har det aldrig varit något problem i mitt förhållande, det har alltid varit en självklarhet för oss båda att den som vill ha sex tänder den andra, och vår sexfrekvens är hög.

Skulle jag levt med en ”man” som vill ha ”ställa upp sex” däremot så skulle attraktionen dö direkt och förhållandet ta slut, en ”man” som inte bryr sig om jag är kåt eller inte utan bara skulle använda mig att runka i är inte en ”man” jag skulle tända på eller vilja leva med.

Om någon lämnar ett förhållande för att man inte matchar sexuellt har jag full förståelse för det, men att man kan vilja ha sex med någon som inte vill är obegripligt.

Bättre sätt att sabba ett bra sexliv/möjligheten till ett bra sexliv är nog svårt att hitta, men det funkar säkert om man inte bryr sig så mycket om sin partner och dess sexlust, och om man inte vill ha ett bra sexliv utan är nöjd med att tömma då och då.

Jaha så hur skall du ha det tramsfia, du ställer inte upp på sex men har sex jämt när han vill? Ni verkar ju lida av någon semantisk hang up när det kommer till det här.

Skulle aldrig bli ihop med någon gnällig feminist, jag blir inte intresserad av en kvinna som pratar om att "ställa upp" och "tvång". Ni är sjukligt osexiga verkligen.
Citera
2020-08-30, 13:06
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vermillions
Elaka kvinnor blir alltid elakare men det är nånting som inte stämmer idag.

Kvinnor blir generellt elakare.
De handlar inte efter känslor utan helt efter andra saker. Antingen så vill de bli bekräftade, söker uppmärksamhet eller så har de kontrollbehov och vill ha makt.
De verkar bry sig väldigt lite om hur andra mår och kör gaslighting när man säger ifrån.

För mig är meningen att man ska älska dem, så det blir väldigt svårt när de ska stressa upp en över småsaker eller göra en på dåligt humör för att de bara tänker på sig själva eller ser problem som inte finns.

En tjej är riktigt attraherad av mig, men jag märker hur hon spelar teater för att få mig. Dvs att hon inte är sitt sanna jag. Problemet är att tjejer inte är ärliga och det tynger mig. Bakom fasaden finns en demon och den demonen ska inte komma nära mig.

Hade de varit öppna, ärliga och genuina så hade jag inte varit singel nu.
Jag blir så glad av att läsa det du skriver, att det finns män där ute med insikt i hur det bör vara och som aktar sig för manipulativa kvinnor som vill utnyttja mäns godhet.

Jag önskar dig verkligen en fin kvinna när tiden är inne för det, och måtte Gud sända en sådan i din väg!

Varför ökar de narcissistiska dragen hos kvinnor så lavinartat? Själv tror jag att det har med självupptagna mödrar att göra, först och främst, men vet säkert gör jag ju inte.
Citera
2020-08-30, 13:14
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverhesitate

Hela idén med att "ställa upp" är fel från början. Jag ställer inte upp med sex, matlagning, fotmassage eller något annat, inte min man heller.

Bryr man sig om någon vill man göra denne lycklig. Jag tycker om att ha sex med min man, jag ställer inte upp.

Hur kan man säga att man inte vill ha sex med sin älskling?
Citera
2020-08-30, 13:21
Medlem
Citat:
Jaha så hur skall du ha det tramsfia, du ställer inte upp på sex men har sex jämt när han vill? Ni verkar ju lida av någon semantisk hang up när det kommer till det här.

Skulle aldrig bli ihop med någon gnällig feminist, jag blir inte intresserad av en kvinna som pratar om att "ställa upp" och "tvång". Ni är sjukligt osexiga verkligen.
Läs om, läs rätt, och försök förstå vad du läser.

Jag har alltså ALDRIG sex för att ställa upp, och jag vill inte ha sex med någon som inte själv vill ha sex. Däremot har vi ofta sex, men bara när vi båda vill ha det!

Jag har förstått att du inte vill ha en kvinna som gillar sex och ofta vill ha det, du vill ha en kvinna som tyst ställer upp som tömningskärl närhelst du behagar. Det jag har svårt att förstå är varför, så jag upprepar frågan igen och ger dig en ny chans att motivera din åsikt.

Hur tänker du och hur känner du inombords när du har sex med någon som (just då) inte vill ha sex med dig? Hur motiverar du det inför dig själva och din partner?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in