Citat:
Wow, samma grej som jag varit med om! Kul att höra att du kommit tillbaka. Det har inte jag. Tycker att jag tappade bort mig själv när jag fick slita som ett djur för att mitt ex inte skulle flippa ur på något. Jag saknar fortfarande ett eget liv, kan man nog säga. Brukar se det som att jag gick i kloster och säger ibland skämtsamt att vi får se hur det blir efter pensionen om sisådär 25 år.Tack för alla dina fina ord! Jag blir verkligen rörd av det du skriver!
Jag tog tyvärr skada under relationen och tappade bort mig själv, det är lättare att se det såhär retrospektivt. Försöker bygga upp mig själv åter. Återtar mina intressen och mina kontakter. Exet hade sina ideér om det också, så det blev att jag slutade träffa polare och slutade med sådant jag tycker om att göra, för att försöka hålla exet på gott humör. Jag vet att det låter helt absurt och fruktansvärt dumt gjort av mig, men det tog alldeles för mycket energi från mig att försöka sätta emot exet. Det tog mindre energi att inte göra det och gå efter exets pipa. Men i slutändan så tog det mer energi att i princip sluta träffa polare och sluta med vissa intressen. Man blir lite som ett skal, utan innehåll. Träningen höll jag dock hårt i. Och att se till att barnen har det bra. Det var/är väl det jag har stridit mest för, att barnen ska ha det bra. Men jag har väl mer och mer insett att de också därmed behöver se att jag mår bra och att medföräldern/exet mår bra. SÅ nu bygger jag upp mig själv åter och ser till att vi alla ska må bra, men utan att rucka på mig själv/förminska mig själv.
Tack åter fina du!
Jag tog tyvärr skada under relationen och tappade bort mig själv, det är lättare att se det såhär retrospektivt. Försöker bygga upp mig själv åter. Återtar mina intressen och mina kontakter. Exet hade sina ideér om det också, så det blev att jag slutade träffa polare och slutade med sådant jag tycker om att göra, för att försöka hålla exet på gott humör. Jag vet att det låter helt absurt och fruktansvärt dumt gjort av mig, men det tog alldeles för mycket energi från mig att försöka sätta emot exet. Det tog mindre energi att inte göra det och gå efter exets pipa. Men i slutändan så tog det mer energi att i princip sluta träffa polare och sluta med vissa intressen. Man blir lite som ett skal, utan innehåll. Träningen höll jag dock hårt i. Och att se till att barnen har det bra. Det var/är väl det jag har stridit mest för, att barnen ska ha det bra. Men jag har väl mer och mer insett att de också därmed behöver se att jag mår bra och att medföräldern/exet mår bra. SÅ nu bygger jag upp mig själv åter och ser till att vi alla ska må bra, men utan att rucka på mig själv/förminska mig själv.
Tack åter fina du!

Det lustiga är att mina erfarenheter följer i stort sett samma mönster som dina. Från något jag närmast skulle beskriva som dyrkan till raka motsatsen. Skiftet sammanföll med att det kom barn till världen. Efter det fick jag aldrig mer så mycket som en puss på eget initiativ. Och antalet gånger jag hörde henne säga "Jag älskar dig" kan nog räknas på ena handens fingrar, utslaget på 10 år.
Jag tror att det var barnet hon ville ha. Sedan skulle det hackas på mig i stället. Allt var fel. Med tiden: jag är dum, har vidriga åsikter, är udda, kanske narcissist och hon orkar inte. Jag har trots det fått jaga livet ur mig eftersom allt hon tar i själv blir skit. Men visst är hon trevlig mellan varven också — när hon känner att jag är i överläge.
Ja, hur som helst: ta hand om dig, och skönt att höra att du kunnat satsa på barnen! Det var det jag också gjorde. Men en relation med en kvinna igen... nja.
Jag lider med dig, verkligen! Det är som att gå på en skör lina 24/7. Man blir expert på att läsa av ansiktsuttryck/sinnesstämningar och försöka "ligga steget före" för att slippa skit. Vara extra till lags när man ser just "den där minen" för att slippa skit. Jag har också fått höra både det ena och det andra om mig själv.