2020-08-30, 23:18
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Mina inlägg är korta och koncisa.

Jag tror inte att någon gillar en konflikträdd man som beter sig som en fjortonåring. Möjligtvis en person som vill ha noll mothugg, men vad är det roliga i det?

Du ser kacklande som något som är långt menar du?

Finns många i tråden, Johanna Möller typer, dom vill ha någon som är som lera och som kan utnyttjas och förnedras hur dom vill, är ju en sadistisk ådra dom har. Funderar man mer på sätt att säga nej till sin man än att försöka vara sexig så tror jag inte heller humor och ha roligt är saker som man prioriterar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Eftersom du inte förstår det svar jag gav blir det meningslöst att besvara resten av dina halmgubbar (som jag för all del inte tror nödvändigtvis är medvetna). Det är bara slöseri med energi.
Försök förstå vad jag just skrev i inlägget du citerade!
Jag förstår det svar du gav, men då det inte var svar på det jag frågade så upprepar jag frågorna som jag vill ha svar på.

Det är otroligt tydligt varför du tramsar, det var alltså bara bullshit från dig, det där om att du tycker att diskussioner som går framåt är intressanta. Egentligen är du inte ute efter att diskutera, utan vill bara ha kommentarer som stryker dig medhårs.

Känns det så obehagligt för dig att tänka till kring hur din egen man känner inför att ha sex med dig när du inte är kåt, och känns det så jobbigt att motivera och stå för dina egna åsikter?

Jag postar frågorna igen. Är det så att du redan svarat på dem så vore det ju enkelt för dig att bara kopiera och klistra in det svaret, precis som jag gör när jag får upprepa frågorna.

1. Vad är det du ser som konstigt i mitt resonemang?

2a. Varför inbillar du dig att grunden är annat än kärlek i ett äktenskap för att man inte vill ha sex med någon som inte är kåt?
2b. För min del känns det betydligt mer kärlekslöst att (som din man) ha sex med någon för sin egen tömnings skull, vad anser du om det?

3a. Hur du tror din man tänker och känner kring att ha sex med dig när du inte är kåt?
3b. Tror du han tänder på känslan av att veta att du inte är kåt, eller tror du han önskar att han hade en kvinna som var kåt på honom? Eller vet han inte om det, och luras att tro att du är kåt?

4. Varför anser du att din anledning till att inte vilja ha sex när du är sjuk är mer betydelsefull än andras anledningar till att inte vilja ha sex vid olika tillfällen?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av totalattack
Vad är djupare och viktigare än sex?
Nä visst, även Fritzl tyckte nog att ingenting annat än hans kuk var viktigt.
Citera
2020-08-30, 23:29
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imperialwitch
Sexdriften är ju inbyggd i människan och inte enbart kopplad till befruktning och fortökning. Äldre och kvinnor som inte kan bli med barn exempelvis kan väl fortfarande bli upphetsade kan jag tänka mig så nä mig övertygar du inte. Anledningen till att kvinnor har "lägre" sexdrift är pga att de inte vet hur de kommer så det blir inte värt det. Det är mer värt att tänka på mannens njutning och få bekräftelse från det istället så att de kan fortsätta upprätthålla den falska bilden om kvinnors sexualitet
Kvinnors drift handlar inte enkom om fortplantning, som du ser att jag också skrivit. Det jag skrev varat kvinnans drift ökar vid ägglossning, och så är det.

Så du menar att driften sjunker för
att en kvinna inte vet hur hon ska få orgasm? De kvinnorna kan knappast ha brytt sig vidare mycket från början. Eller är det flickor på 11 år vi talar om?
Citera
2020-08-30, 23:31
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Ja refererar man till andra personer så verkar det väl lämpligt, ni är ju ni som i plural, du verkar lite sådär kvinnovirrig igen. Att ta vad jag sa och bara vänd på det är nog rätt utspelat nu.

Att du inte förstår att du indirekt erkänner det är förstått, förändrar dock inte faktum.

Vilka andra personer refererar du till när du adresserar mig? Verkar något virrigt ja.

Jaha så du börjar tröttna på din egen medicin nu?

Vad virrar du om? Kan du försöka vara lite tydligare, ditt autistiska svammel är tröttsamt. Vad är det jag indirekt erkänner? Något du själv fantiserat ihop igen?
Senast redigerad av Jenny9 2020-08-30 kl. 23:36.
Citera
2020-08-30, 23:40
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Absolut, så fort deras ryggar läkt. Då blir det åka av!!
Problemet vi diskuterar ser inte ut så. Där blir det åka av när kvinnans drift gör sig påmind, dvs männen går på konstant bantningskur.

Ingen man här har gnällt över att deras kvinna blir sjuk ibland. Jag kan också banta, men göra det för alltid pga att mannen inte gillar sex med mig utan bara ligger när han blir kåt nog pga driften? Well:
Lös problemet vad det än är, och snabbt! För ingen fixar sådant i längden.
Citera
2020-08-30, 23:43
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Problemet vi diskuterar ser inte ut så. Där blir det åka av när kvinnans drift gör sig påmind, dvs männen går på konstant bantningskur.

Ingen man här har gnällt över att deras kvinna blir sjuk ibland. Jag kan också banta, men göra det för alltid pga att mannen inte gillar sex med mig utan bara ligger när han blir kåt nog pga driften? Well:
Lös problemet vad det än är, och snabbt! För ingen fixar sådant i längden.

Skaffa en sexig serb då så lovar jag dig att du är kåt fler än en gång per månad!
Citera
2020-08-30, 23:46
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Män ”offrar” sig inte för sina fruar.
Förstår inte vad det är för konstiga relationer du lever i med de kraven att dina partners ska ”offras”.

Människor har samarbeten med varandra för att fungerande mänskliga relationer ger 1+1 = 3 och där 3 kan delas med 2.
Det vill säga du får en tvåsidig vinst.

Alltså inte: 1+1 =1 eller -1 +2.
Nej, att du inte förstår detta om att mannen är kvinnans huvud därför att mannen "utgjutit sig för kvinnan" var ju vad jag just skrev. Jag orkar inte lära dig kinesiska.

Jag har förstått att du ser på äktenskap som ett nyttjande.
Citera
2020-08-30, 23:54
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Jo, jag brukar också bli tillsammans med personer som har samma sexdrift som mig. Trodde det var rätt denna gången också, eftersom vi var som kaniner fram tills att vi fick barn. Jag trodde rent generellt att vi var som gjorda för varandra. Men hade tyvärr fel. Exet har ingen ny och vill inte heller ha någon ny och har så vitt jag vet inte haft någon sedan exet dumpade mig (för snart ett år sedan). Sedan kan jag naturligtvis inte veta om exet har legat med någon random person någon enstaka gång under detta år. Men har svårt att tänka mig det, då mitt ex är en ganska introvert person som inte är särskilt intresserad av att umgås med folk, förutom våra barn, någon nära vän och nära släktingar.

Ja, du har helt rätt, jag lät det gå för långt. Jag skulle propsat på parterapi för länge sedan så att vi hade kunnat prata ut om detta. Då hade det varit tvunget att prata om det och hitta en lösning. Nu låter jag kanske som en riktig mes, men jag vågade inte riktigt, eftersom jag var rädd att om jag ställde ultimatum etc. så skulle jag ställa till det helt för vår lilla familj och att barnen skulle komma i kläm på något sätt... Jag kommer aldrig låta det gå såhär långt om jag blir tillsammans med någon ny. Vad är meningen med ett förhållande om det inte innefattar sex (och kärlek och innerlig vänskap)? Tack för dina peppande ord. Sådant här är inget man så gärna pratar om irl.

Låter ju jävligt konstigt, fick hon en förlossningsdepression? Är hennes sexdrift helt off kanske det är något kemiskt.

Nja parterapi ger jag inte ett jävla något för men du skulle ju definitivt pushat på och ställt henne mot väggen. Fast det vore ju i så fall hon som ställde till det och inte du, det var hon som ändrade sig och som jag ser det i ditt läge så var det ju dömt att misslyckas i vilket fall så lika bra att ta tjuren vid hornen men visst står man där med barnen är det väl en annan sak. Haha ja är väl skönt när man kan vara ärlig.

Citat:
Vilka andra personer refererar du till när du adresserar mig? Verkar något virrigt ja.

Jaha så du börjar tröttna på din egen medicin nu?

Vad virrar du om? Kan du försöka vara lite tydligare, ditt autistiska svammel är tröttsamt. Vad är det jag indirekt erkänner? Något du själv fantiserat ihop igen?

Ni som tänker likadant. Kvinnogrisarna.

Det är inte min egen medicin så nej inte direkt, fortsätt du.

Du erkände allt det jag sa guldfisken. Gå runt den cirkeln igen känns ju rätt meningslöst. Att det inte är kärlek när man lägger så in i helvete mycket energi på att hitta ursäkter till att inte ligga är ju självklart för alla som haft fungerande förhållanden. Att du är en kvinnogris är ju tämligen uppenbart när allt du gör är att tjafsa med män och allt du gör är att sprida trött feministisk dynga. Att du inte förstår att du konstant avslöjar dig är som sagt mest bara gulligt, det är sånt här din toffel låter dig komma undan med.
Citera
2020-08-31, 00:10
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Ni som tänker likadant. Kvinnogrisarna.

Jaha precis som ni kvinnohatare då.

Citat:
Det är inte min egen medicin så nej inte direkt, fortsätt du.

Ok gött, det är nämligen enda sättet man kan bemöta dina vanföreställningar på.

Citat:
Du erkände allt det jag sa guldfisken.

Jag vet inte ens vad du svamlar om längre. Påminn mig, vad är det jag har erkänt?

Citat:
Att det inte är kärlek när man lägger så in i helvete mycket energi på att hitta ursäkter till att inte ligga är ju självklart för alla som haft fungerande förhållanden.

Vem har lagt så in helvete mycket energi på att hitta ursäkter till att inte ligga?

Citat:
Att du är en kvinnogris är ju tämligen uppenbart när allt du gör är att tjafsa med män och allt du gör är att sprida trött feministisk dynga.

Detta är ett debattforum, folk tjafsar här dagarna i ända. Kom detta som en överraskning för dig?

I vilka inlägg har jag spridit tröttsam feministisk dynga? Ge ett exempel.

Citat:
Att du inte förstår att du konstant avslöjar dig är som sagt mest bara gulligt, det är sånt här din toffel låter dig komma undan med.

Men lilla strutsen nu sitter du och svamlar igen om personer du har noll koll på och dina fantasier och vanföreställningar tycks bara bli grövre och grövre 😱😵 Stackare du behöver ju psykdoktorn.
Citera
2020-08-31, 00:13
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Skaffa en sexig serb då så lovar jag dig att du är kåt fler än en gång per månad!
Well, nu skrev jag ju inte det. Jag skrev att min drift är högre än min mans 5 dagar per månad.

Enligt resonemangen här ställer han då upp och plågar sig igenom dessa dagar

... Men nä, då är det fest tycker han. Räkmacka med geléhallon!

Jag blir mätt varje dag. Sedan blir det mer. Hög drift på huvudet i huset är det, men jag gillar räkmackan så jag är glad.
Citera
2020-08-31, 00:18
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverhesitate
Jag förstår det svar du gav, men då det inte var svar på det jag frågade så upprepar jag frågorna som jag vill ha svar på.

Det är otroligt tydligt varför du tramsar, det var alltså bara bullshit från dig, det där om att du tycker att diskussioner som går framåt är intressanta. Egentligen är du inte ute efter att diskutera, utan vill bara ha kommentarer som stryker dig medhårs.

Känns det så obehagligt för dig att tänka till kring hur din egen man känner inför att ha sex med dig när du inte är kåt, och känns det så jobbigt att motivera och stå för dina egna åsikter?

Jag postar frågorna igen. Är det så att du redan svarat på dem så vore det ju enkelt för dig att bara kopiera och klistra in det svaret, precis som jag gör när jag får upprepa frågorna.

1. Vad är det du ser som konstigt i mitt resonemang?

2a. Varför inbillar du dig att grunden är annat än kärlek i ett äktenskap för att man inte vill ha sex med någon som inte är kåt?
2b. För min del känns det betydligt mer kärlekslöst att (som din man) ha sex med någon för sin egen tömnings skull, vad anser du om det?

3a. Hur du tror din man tänker och känner kring att ha sex med dig när du inte är kåt?
3b. Tror du han tänder på känslan av att veta att du inte är kåt, eller tror du han önskar att han hade en kvinna som var kåt på honom? Eller vet han inte om det, och luras att tro att du är kåt?

4. Varför anser du att din anledning till att inte vilja ha sex när du är sjuk är mer betydelsefull än andras anledningar till att inte vilja ha sex vid olika tillfällen?
Om du läser det jag skrev, så är jag alltså egentligen intresserad av att diskutera med männen och kvinnor som har förstått problemet. Att jag svarar dig är därför att du skrev att du verkligen försöker förstå.

Svaret jag nu senast gav var på din sista fråga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in