2020-08-26, 11:32
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsmohammed
Tunnans fötter påminner om Hobbitarnas fötter i Sagan om ringen
Visst gör dom. Var precis deras fötter jag tänkte på när jag såg hennes.
Citera
2020-08-26, 11:32
Medlem
Mitt lilla bidrag, Felicias personutredning från nu i Augusti till domstolen. Står om mamma så därför lägger jag den i den här tråden också.

https://forumfiles.com/X5h9m7Pfob/Varbergs_TR_B_1608-19_Aktbil_49_S_rskild_personutredning_pdf
Citera
2020-08-26, 11:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Mitt lilla bidrag, Felicias personutredning från nu i Augusti till domstolen. Står om mamma så därför lägger jag den i den här tråden också.

https://forumfiles.com/X5h9m7Pfob/Varbergs_TR_B_1608-19_Aktbil_49_S_rskild_personutredning_pdf
Hmm. Den utredningen motsäger alltså mamma Annas och egna uttalanden om psykisk ohälsa. Att hon har god relation med sin pappa är också tvärtemot den bild hon själv hyfsat nyligen förmedlat.

Hon har tidigare dömts för stöld och är alltså redan nu återfallsförbrytare men ändå anses risken för framtida kriminalitet låg?
Citera
2020-08-26, 12:20
Avstängd
Bajsmohammeds avatar
Citat:

Ok så det är redan bestämt att hon får samhällstjänst? Eller är det från något annat brott?
Citera
2020-08-26, 12:54
Medlem
Citat:

Hur läser jag utan att sunscriba?
Citera
2020-08-26, 12:58
Medlem
nickomyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mysterymum
Hur läser jag utan att sunscriba?

Gå in på länken ett par ggr ,så brukar det funka sedan.
Citera
2020-08-26, 13:41
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TPL
Jag är mer oroad när det gäller hennes tänder än tårna, knäna och vikten. På högstadiet fick vi lektioner i tandhälsa av fluortanten och i Tandvärnets tidning fick man lära sig det viktigaste. Sockerklockan!
Jag blev skrämd av bilderna på Karius och Baktus på affischen i väntrummet och bestämde mig för att undvika hål till varje pris. Det har lönat sig. Bitit sönder 2 tänder de senaste 25 åren men det var inte av hål.

Googla sockerklockan, finns i länken längst ner, den visar att frukost, lunch, middag och 2 mellanmål räcker. Det enda tillåtna utöver det är vatten och kaffe eller te utan tillsatser. Kolsyrat vatten fräter också på tänderna.

Anna sippar på sin CocaCola länge, länge och stoppar i sig kaffebröd, glass och annat. Anna är alla fluortanters skräck och en guldgruva för en tandläkare. Läsk, latte, kaffebröd och glass är största riskerna för henne. Såg liven där hon sippade cola (när de var på stranden sippades det ständigt ur en burk - läsk eller kolsyrat vatten?) och tänkte på det syrabad hennes tänder står i.

Varför knaprar hon inte morotsstavar? Även om man MÅSTE äta 9 gånger per dag (enligt Anna) kan man välja annat än det skräp hon petar i sig.
Hennes saliv är nog ganska sur... 🍋

Känner några tandläkare och de har vadslagning om hur länge det dröjer innan skiten rasar för Anna. Ingen vill åta sig att hjälpa henne så det blir nog pendlande till Spanien. Och munskydd när alla andra redan slutat med dem.
Som ytterligare äckel tänkte jag på om Anna provar munskydd i affärerna i Spanien. "-Ska jag ta den här? Eller den här?"

https://nutritionsfakta.se/2016/06/10/kolhydrater-och-tandhalsa-inte-bara-socker-spelar-roll/

Nu ska jag dricka lite rent och kallt vatten!
På ett hotellrum i Spanien sitter Pyttipanna och drar stadiga klunkar av en iskall Cola. ”Med is” förtydligar hon. Någon tittare skriver att Cola är godare utomlands... någon annan frågar om det är light. Anna svarar att hon aldrig dricker light för att det är farligt.
Anna berättar vidare att det inte spelar någon roll eftersom hon så sällan dricker Cola. Kanske en gång i månaden. Dessutom, påpekar hon, efter ännu en girig klunk, dricker hon aldrig mer än ett halvt glas.
Den nyfikne betraktaren undrar ju då varför hon häller upp ett helt glas? Men den frågan ställdes aldrig av hennes tydligen inte så nyfikna åskådare.
Citera
2020-08-26, 14:08
Medlem
TPLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
På ett hotellrum i Spanien sitter Pyttipanna och drar stadiga klunkar av en iskall Cola. ”Med is” förtydligar hon. Någon tittare skriver att Cola är godare utomlands... någon annan frågar om det är light. Anna svarar att hon aldrig dricker light för att det är farligt.
Anna berättar vidare att det inte spelar någon roll eftersom hon så sällan dricker Cola. Kanske en gång i månaden. Dessutom, påpekar hon, efter ännu en girig klunk, dricker hon aldrig mer än ett halvt glas.
Den nyfikne betraktaren undrar ju då varför hon häller upp ett helt glas? Men den frågan ställdes aldrig av hennes tydligen inte så nyfikna åskådare.
Inledningen med "På ett hotellrum i Spanien sitter..." lät som början på en bra deckare eller roman.
"Med is" - tur att hon påpekade det, jag trodde det var sprit.
Halva glas, allt är halvt. Det hon lämnade fick nog Roberto dricka upp om inte Anna sparade slatten till frukostomeletten.
Citera
2020-08-26, 14:51
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickomyra
Fast nu är de ju på semester där det är mask-tvång .
Och jo då , jag har sett alltför många heltäckande burka på vissa shoppingcentra utanför stan .

Hehe, jag var nog lite för otydlig så att jag tror att du missade poängen:
Anna skriver att han köper masken för att ha den på sitt jobb.
Jag och en annan användare i tråden menar att han inte får använda den i tjänsten som väktare. Självklart ska han använda den i Spanien samt om han vill gå på maskerad
Citera
2020-08-26, 15:06
Medlem
nickomyras avatar
Hoppas inte bookis 💕får några taskiga kommentarer om att man inte borde resa i pandemi-tider 🙏🙏
https://imgur.com/gallery/jHS0O5y
Citera
2020-08-26, 15:10
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickomyra
Hoppas inte bookis 💕får några taskiga kommentarer om att man inte borde resa i pandemi-tider 🙏🙏
https://imgur.com/gallery/jHS0O5y
Nej hoppas inte. Hon kan ju bryta ihop då.
Citera
2020-08-26, 15:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Scamp
Nej hoppas inte. Hon kan ju bryta ihop då.
Nog för att den kommentaren om bikinin var oerhört fånig, men Anna skulle må så mycket bättre om hon bara placerade sånt i facket ”tja dumma människor finns lite här och där” och gå vidare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in