2020-08-15, 10:25
Medlem
.a6thmfsins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glowy
Inte många här inne verkar ju veta mycket om crystal meth/ice/metamfetamin/chabu etc etc på riktigt, mer än de sett på youtube. Och det är STOR skillnad på tjack och meth. Meth är fan så mycket bättre. Och värre att tända av på förstås. Nu är jag väldigt intresserad av om det existerar riktigt crystalmeth i sverige (har själv gått på det i ca ett år och dagligen i asien) (har annars tagit droger till och från i tio år)

Med crystal meth menar jag inte något pulver eller tabletter eller kletiga klumpar eller något crap som någon säger är meth utan riktiga knastriga torra kristaller som liknar glasbitar. Riktigt meth har ingen direkt färg, är mer som vitaktigt glassplitter (kan vara gulaktigt men då kan det också vara giftigt, göra dig konstig i huvudet, yrsel, annat skit). Om man tar en riktigt högkvalitativ kristall av meth och trycker den mellan naglarna ska den brista i små stavar/ symmetriska splitter men stavformade. Om man lägger den i vatten ska den inte skjunka utan reagera kemiskt med vattnet och hoppa runt på ytan tills den löses upp.

Om man skjuter riktigt meth så behöver man inte värma lösningen, man bara tar kristaller i pumpen, suger upp vatten och skakar.

Har någon tagit detta utomlands och vet vad jag menar?
Finns det i Sverige?

Jag är så uttråkad på allt bikarbonattjack på skånska landsbygden att jag snart dör alternativt blir heroinist istället. (nu deltidsjonkar jag)
Kan inte någon som är invigd berätta något så jag iallafall kan dela goda minnen

jaa aa fyfan crystal som bästa speeden x5 med ett euforiskt rus som ecstasy fått tag på det en gång rakt från mexico kostde 50€/0.3 synd att han dessvärre är 7år på kåken atm
Citera
2020-08-15, 10:28
Medlem
.a6thmfsins avatar
jaa aa fyfan som små små kristaller om man smular mellan fingrarna fick tag på det en gång och betalde 50€/0.25 värt varje dag i veckan som bästa blomstret x10 och en euforia av ecstasy synd sitter langarn inne i 7 år förtillfället straight from Mexico
Citera
2020-08-15, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beardbraid
Crystal meth är en fribas, alltså rökbar, som crack-kokain. Det är inte vanligt "pulver". Det är den stora skillnaden, sedan får nån mer kunnig fylla i resten.
Den fria basen av metamfetamin är precis som för amfetamin en genomskinnlig starkt alkalisk vätska med densitet aningen lägre än vatten. Det som vulgärt kallas ”Crystal meth” är särskilt rent hydrokloridsalt av antingen racemiskt metamfetamin eller (S)-(+)-metamfetamin a.k.a. dextrometamfetamin, vilka till skillnad från sulfatsalten går att vaporisera utan förbränning men i övrigt inte skiljer sig i effekt från sulfatsalten. Däremot skiljer sig dextrometamfetamin från racemiskt metamfetamin i effekt precis som motsvarande för amfetamin. Vilket som föredras av användaren är helt individuellt, en del föredrar ju t.ex. dextro-enantiomeren av vanligt amfetamin över racematet medan andra upplever den som kantigare, mer dämpad och mindre uppsluppen/energisk än racematet pga. högre dopamin/noradrenalin-frisättningsratio. Som en sidnot är metamfetamin ungefär lika neurotoxiskt på dopaminsystemet som vanligt amfetamin men därtill också ungefär lika neurotoxiskt på serotoninsystemet som MDMA dosmässigt och dagliga dosmängder en liten bit utöver vad som förskrivs av amfetamin vid ADHD förstör garanterat hjärnan avsevärt på sikt beträffande minnesfunktioner, impulskontroll, stämningsläge m.m.
Senast redigerad av Peuryskno 2020-08-15 kl. 13:28.
Citera
2020-08-15, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peuryskno
Den fria basen av metamfetamin är precis som för amfetamin en genomskinnlig starkt alkalisk vätska med densitet aningen lägre än vatten.
Kan tilläggas att pKa för protonerad bas av metamfetamin är 9.87, dvs. basen är snäppet mer frätande än ammoniak, så ingen här får för sig att basgöra metamfetamin och röka det vilket skulle skada lungorna omedelbart. Som en jämförelse har kokain HCl pKa 8.61, vilket då skalan är logaritmisk innebär att crack är mindre än en tiondel så basiskt och därför går att röka även om det skadar lungorna på sikt.
Citera
2020-08-15, 20:43
Medlem
Amfetamin hcl är generellt sett dubbelt så potent då molekylen är hälften så stor .
I relation till sulfat salt då
Citera
2020-08-16, 07:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av freeandfreaky
Amfetamin hcl är generellt sett dubbelt så potent då molekylen är hälften så stor .
I relation till sulfat salt då
Hej, det stämmer inte, molekylmassorna per molekvivalent är 185.697 g/mol (MA*HCl) och 198.277 g/mol (MA*1/2 H2SO4, 396.553/2, tänk på att det går två metamfetaminmolekyler per sulfat till skillnad från per hydroklorid), vilket ger att hydrokloriden bara är 1.07 ggr. så potent som sulfatet.

Effekten av hydroklorid och sulfat är densamma förutom att hydrokloriden (av metamfetamin men inte av amfetamin) till skillnad från sulfatet går att röka.

Däremot skiljer sig dextro-metamfetamin från racemiskt metamfetamin (enantiomerblandningen) genom mer potent dopaminfrisättning i förhållande till noradrenalinfrisättning vilket ger ett annorlunda men inte nödvändigtvis subjektivt bättre rus. ”Crystal meth” kan vara racemat så väl som dextro-varianten, beroende på framställningsmetod.
Senast redigerad av Peuryskno 2020-08-16 kl. 08:30.
Citera
2020-08-24, 22:15
Medlem
Zabriskie.Points avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .SMOrcimus.PriME
Glöm att ni har fått tjack utbankat med Crystal meth.

Varför skulle man banka ut något som säljs för 200kr/g med något man kan få runt 1000kr/g för?

Måste vara årets mest korkade becknare att banka för att gå med förlust. Tanken är ju att man bankar för att tjäna mer

Nej, det tror inte jag heller på. Däremot är det mer regel än undantag att gatu-amfetaminet är bankat med racemiskt-sulfat-metamfetamin. Detta är i vart fall min egen teori. Har sällan lämnat ett UP som ENBART visat på amfetamin och inte även på metamfetamin. Men det kanske kan bero på andra saker? Hursom så ska ju inte vanligt amfetamin innebära utebliven sömn mer än 8-12h efter moderat intag. (???)

Jag tror att den vanligaste blandningen av knarkpulver i svedala är amfetamin-sulfat, metamfetamin-sulfat, koffein och socker.

Anledningen till racemiskt metamfetamin i sulfatform? För att mindre mängd pulver krävs för samma effekt motsvarande amfetaminet.
Citera
2020-08-24, 22:37
Medlem
st33rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zabriskie.Point
Nej, det tror inte jag heller på. Däremot är det mer regel än undantag att gatu-amfetaminet är bankat med racemiskt-sulfat-metamfetamin. Detta är i vart fall min egen teori. Har sällan lämnat ett UP som ENBART visat på amfetamin och inte även på metamfetamin. Men det kanske kan bero på andra saker? Hursom så ska ju inte vanligt amfetamin innebära utebliven sömn mer än 8-12h efter moderat intag. (???)

Jag tror att den vanligaste blandningen av knarkpulver i svedala är amfetamin-sulfat, metamfetamin-sulfat, koffein och socker.

Anledningen till racemiskt metamfetamin i sulfatform? För att mindre mängd pulver krävs för samma effekt motsvarande amfetaminet.

Frågan är om metamfetamin i urintesterna verkligen är metamfetamin eller om det kan var positiv utslag på metamfetaminbesläktade RC, typ metcatinon, 4-ma. Har läst att beslag av amfetamin i Holland ofta innehåller 4-MA.
Citera
2020-08-25, 12:02
Medlem
Zabriskie.Points avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st33r
Frågan är om metamfetamin i urintesterna verkligen är metamfetamin eller om det kan var positiv utslag på metamfetaminbesläktade RC, typ metcatinon, 4-ma. Har läst att beslag av amfetamin i Holland ofta innehåller 4-MA.

Mycket intressant! Är det något du kan källhänvisa till..? Menar inte att antyda att du har fel, utan är genuint intresserad.
Citera
2020-08-25, 13:57
Medlem
st33rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zabriskie.Point
Mycket intressant! Är det något du kan källhänvisa till..? Menar inte att antyda att du har fel, utan är genuint intresserad.

Jag har glömt länken men det var nån sorts eu-rapport så du får googla kreativt och se om du hittar något.

EDIT: Enligt dessa som jag hittade får jag revidera "ofta", rapporter från 2012 påstår då att det förekommer i cirka 12% av tillslagen, man kan även hitta info om 4-ma vid tillverkningsplatserna för amfetamin och i urintester.

Men med tanke på att det verkar figurera redan tidigt i leden att man blandar tjacken med RC 2012 så är det ju inte orimligtatt det förekommer även idag eller kanske t om i ännu större utsträckning

https://www.emcdda.europa.eu/attachements.cfm/att_222680_EN_TDAK13001ENN_.pdf
https://journals.sagepub.com/doi/abs/10.1177/0269881113487950
Citera
2020-08-25, 13:59
Medlem
NioLivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .SMOrcimus.PriME
Glöm att ni har fått tjack utbankat med Crystal meth.

Varför skulle man banka ut något som säljs för 200kr/g med något man kan få runt 1000kr/g för?

Måste vara årets mest korkade becknare att banka för att gå med förlust. Tanken är ju att man bankar för att tjäna mer
Fast grejen är ju att det är sjukt billigt och relativt enkelt att tillverka metamfetamin, sen att det kostar 1000kr grammet spelar ju ingen roll.
Och inte heller tror jag det är din lokala langare som bankar det.
Det lär ju va innan det kommer till svedala i så fall.

Man är inte vaken dubbelt så länge helt plötsligt efter sista linan på vanligt tjack.
Och jag känner inte till någon RC som man är det på heller.
Men men jag har inte provat så många RC stimulanter så jag kan ha fel...

Edit: Säger inte att det är vanlig men det har hänt mig 3-4ggr iaf och då tar jag inte tjack jätteofta.
Och det på de senaste ~10 åren.
Innan dess har det aldrig hänt mig.
Senast redigerad av NioLiv 2020-08-25 kl. 14:21.
Citera
2020-08-25, 14:38
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Är det någon skillnad mellan crystal meth och metamfetamin?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in