2007-10-12, 12:41
Medlem
Inte många här inne verkar ju veta mycket om crystal meth/ice/metamfetamin/chabu etc etc på riktigt, mer än de sett på youtube. Och det är STOR skillnad på tjack och meth. Meth är fan så mycket bättre. Och värre att tända av på förstås. Nu är jag väldigt intresserad av om det existerar riktigt crystalmeth i sverige (har själv gått på det i ca ett år och dagligen i asien) (har annars tagit droger till och från i tio år)

Med crystal meth menar jag inte något pulver eller tabletter eller kletiga klumpar eller något crap som någon säger är meth utan riktiga knastriga torra kristaller som liknar glasbitar. Riktigt meth har ingen direkt färg, är mer som vitaktigt glassplitter (kan vara gulaktigt men då kan det också vara giftigt, göra dig konstig i huvudet, yrsel, annat skit). Om man tar en riktigt högkvalitativ kristall av meth och trycker den mellan naglarna ska den brista i små stavar/ symmetriska splitter men stavformade. Om man lägger den i vatten ska den inte skjunka utan reagera kemiskt med vattnet och hoppa runt på ytan tills den löses upp.

Om man skjuter riktigt meth så behöver man inte värma lösningen, man bara tar kristaller i pumpen, suger upp vatten och skakar.

Har någon tagit detta utomlands och vet vad jag menar?
Finns det i Sverige?

Jag är så uttråkad på allt bikarbonattjack på skånska landsbygden att jag snart dör alternativt blir heroinist istället. (nu deltidsjonkar jag)
Kan inte någon som är invigd berätta något så jag iallafall kan dela goda minnen
Citera
2007-10-12, 12:44
Medlem
förresten

Jag har både intakta tänder, maskfri hud och ett sött leénde dessutom.
Ingen som ser mig tror att jag någonsin provat droger, klart att man blir som "faces of meth" om man tar gatumeth, prostituerar sig och jobbar i ett methlabb som exploderar en gång i veckan, men det enda som märktes på mig var att jag fick dåliga levervärden efter ett år på det, och att jag gick ner väldigt mycket i vikt. Man bör alltid ta uppehåll då man ÄTER, vilket är svårt att göra om man är hög på meth, men yoghurt och glass kan gå. Annars cola. Och då menar jag inte kokain utan läsk. Kokain suger enligt mig.
Citera
2007-10-12, 13:01
Medlem
Ja, en grej till

Det är inte hallucinogent mer än tjack är. Klart att om du stannar uppe och pundar i en vecka eller mer så kommer det att krypa små gula ödlor lite här och där på väggarna och även finnas poliser i badrummet. Man får lära sig att tex alprazolam eller dyl är användbart when the drugs dont work
Citera
2007-10-12, 13:06
Medlem
Självklart är det stor skillnad på vanligt amfetamin och meth, när någon påstår sig ha prövat meth får man ta det med en nypa salt helt enkelt....

Har själv aldrig prövat annat än vanligt amfetamin, men skulle knappast tro att det är vanligt här uppe hos oss. Säkerligen finns det en och annan person som snubblat över det, men personligen tror jag inte att det förekommer i någon större utrsträckning här i Sverige.
Citera
2007-10-12, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glowy
Det är inte hallucinogent mer än tjack är. Klart att om du stannar uppe och pundar i en vecka eller mer så kommer det att krypa små gula ödlor lite här och där på väggarna och även finnas poliser i badrummet. Man får lära sig att tex alprazolam eller dyl är användbart when the drugs dont work

Fast du får inte glömma att vanligt tjack också kan vara ganska hallucinogent
Inte själva drogen i sig, men som du skriver, har man varit vaken en vecka är det ganska lätt att börja se eller få för sig saker vad du än går på eller inte går på för den delen. Är man vaken så länge tar hjärnan stryk, hur eller hur.
Citera
2007-10-12, 13:21
Medlem
CpGurrAs avatar
Intressant läsning, finns ju inte så många som sitter och kokar på små hotell här i Sverige. Antar att råvarorna är allt för svåra att få tag på här uppe i Norden.
Citera
2007-10-12, 13:38
Medlem
hhaha små hotell

Näe jag tror inte det är vanligt. Men det förvånar mig eftersom det är så mycket bättre. Det borde ju finnas något ibland här och där. Det finns ju i UK och Holland tror jag, och det är ju inte så långt bort. Inte för att jag vill börja smuggla det över gränsen, men ibland får jag lust att emigrera. Finns det bara skittjack i skåne? I Malmö har jag blivit erbjudet brunt jonk (gratis t.o.m. hur många gånger som helst) men inte bra tjack.

I japan såg jag aldrig vanligt pulvertjack överhuvudtaget, där fanns i stort sett bara meth (ibland tabletter, bara ett fåtal gånger) (och allt det vanliga så som cola, e syra etc) men tjack som pulver såg jag inte en enda gång under ett helt år.
Citera
2007-10-12, 14:27
Bannlyst
meth tillhör inte vardagsupplevelsen i sverige och det verkar inte bli så framöver heller på ett tag; mycket tror jag beroende på att råvarorna blivit svårare att få tag på och givetvis närheten till öststaterna som tillverkar amfetamin i stora mängder redan.
man tycker att de borde kunna sadla om, men det kanske är för stora investeringar och förändringar- de lär ju inte få statligt bidrag
lite synd, det är ju en helt annan drog än amfetamin och alla borde få prova på de båda och uppleva skillnaden (även AT-ångesten)

till TS: trevligt med korrespondans via pm förresten, intressant läsning!
Citera
2007-10-12, 14:34
Medlem
weazs avatar
Har provat meta.. det var bruna kristaller med ett jävla bra drag i
Citera
2007-10-12, 18:33
Medlem
Crankmines avatar
Citat:
Med crystal meth menar jag inte något pulver utan riktiga knastriga torra kristaller som liknar glasbitar.

methamphetamine hydrochlorid/sulphate finns ju i sverige sen
några år tillbaka.Är det stor skillnad i effekt på crystal meth
och methamphetamine hydrochlorid salt??
Jag håller iaf med dig att tjacket är överlag ganska dåligt
i sverige.Jag fick köpa lite orört meta av en kg-snubbe
en gång och när jag gnällde på han att det var dåligt
fick jag inte handla mer där.
Iaf när det gäller metapulver tycker jag det är sämre än
vanligt amphetamine.Och kan säga att jag blir inte lika uppåt
på metapulver som på amphetamine,det man förlorar i höjd vinner
man i längd på ruset.
För 2-3 år sedan började det här metapulvret(glittertjacket)
bli mer vanligt än amphetamine-sulphate här i mellansverige
och i 2-3år har jag tyckt att tjacket varit halvdant eller kasst
rent ut sagt
Citera
2007-10-12, 19:03
Medlem
hm

då var det nog inte riktigt methamfetamin, eller crystal meth
Det är ingen tvekan om att det är mycket bättre och starkare än vanligt amfetamin, (om man nu gillar speed vill säga) (det är ju ganska intensivt, men det är det jag gillar, plus mycket mer eufori, mycket mer hög, mycket större kick, mycket bättre att skjuta, och ja, varar även längre.. man kan tillverka det på mer än ett sätt dock, men alla varianter slår vanligt tjack, så mycket att vanligt tjack inte säljs i Japans nöjeskvarter, bara meth.

salt förresten? vart kommer det in i bilden?
Ändrar profilbild så får du se hur mitt såg ut så får du bedöma om det liknar det du sett/provat. (det är alltså inget jag har hemma)

men jag tror du hade gillat det om du hade provat samma sak som jag, och om du är inne på speed rent allmänt

håller dock med om att allt tjack i sverige sugit länge. men det beror kanske snarare på dåliga kranar??
å andra sidan saknar jag förmodligen meth så mycket att jag blivit lite kräsen

Några kemiska varianter:

d-deoxyephedrine; d-disoxyephedrine;

(S)-N,a-Dimethylbenzene-ethanamine; d-N-methylamphetamine

1-phenyl-2-methylaminopropane; d-phenylisopropylmethyl-amine
Citera
2007-10-12, 19:21
Medlem
Crankmines avatar
Citat:
då var det nog inte riktigt methamfetamin