Citat:
Ursprungligen postat av
Megaforce
Problemet är ju att F-35 innehåller delar tillverkade i Israel som inte får exporteras till UAE så de måste tillverkas någon annanstans.
Om jag skulle tillåta mig att vara riktigt konspiratorisk nu, så är det sällsynt att en amerikansk politisk representant bidrar så effektivt till försäljningen av rysk försvarsutrustning. De andra staterna i området kommer uppenbarligen inte att kunna sitta stilla och titta på att UAE får ett femte gen plan. Så dessa kommer sedan att vända sig till Ryssland och be om Su-57 (detta är länder som amerikanerna gillar att sälja fjärde gen plan till, men vilka det är politiskt omöjligt att servera något från översta hyllan). Så då kommer alla att vara glada; både Ryssland och eventuellt de som planerar att göra affärer i / med Ryssland i framtiden.
Ok; ironifilter (med inslag av konspiratoriskt tänkande)
av.
Megaforce ställer en intressant fråga. Det vi vet är att Israel har fler vänner i Washington än UAE. Dock är det mojligtvis så att i nuvarande Vita Huset är det pengar det handlar om. Vars pengar - det lämnar jag öppet.