2020-08-02, 13:55
Medlem
Dorniers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lord_Stalin
Tatueringar som "betyder något" är det töntigaste som finns och ett väldigt modernt påhitt. Kommer från den där amerikanska tv-serien om tatueringar. Då skulle alla ha tatueringar som representerade deras döda farfars rövhål och liknande. För tatuerade sig folk för att det var snyggt och coolt. Så att det skulle vara nytt med tatueringar som inte betyder något. Iof med förr kanske du menar runt 2014, beroende på hur ung du är.

Ok, det var "ba'loba" här i tråden som hade tatueringar som betydde nåt (för henne).

Men motivet är alltså inte så viktigt, huvudsaken är att man har många tatueringar.

Den som har flest tatueringar är tuffast (eller fulast, beroende på hur man ser på saken).
Citera
2020-08-05, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dornier
Ok, det var "ba'loba" här i tråden som hade tatueringar som betydde nåt (för henne).

Men motivet är alltså inte så viktigt, huvudsaken är att man har många tatueringar.

Den som har flest tatueringar är tuffast (eller fulast, beroende på hur man ser på saken).

Varför tror du att man tävlar i att vara tuffast?
Citera
2020-08-07, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dornier

Man får självklart har vilken åsikt man vill om tatueringar är snygga eller ej, men detta stämmer verkligen inte. Säkerligen har några den inställningen, men de som väsnas mest står nödvändigtvis inte för någon majoritet i samhället.

Jag själv tatuerar mig och väljer motiv som jag tycker är fina, utan att bry mig om att vara tuff. Tråkig fördom som grundar sig i ignorans och okunskap.
Citera
2020-08-07, 18:45
Medlem
Dorniers avatar
Sluta lipa, jag summerar vad som sagts i tråden.

Först var det en tjej som tatuerade sig på 90-talet, hon hade några små tatueringar som betydde nåt för henne.

Jag själv skrev att visst kan man ha ett par tatueringar, men det är otroligt fult att kladda ner hela kroppen.

Sen kom en annan jeppe och skrev att det var det töntigaste som fanns att ha tatueringar som betyder nåt, det hade man 2014. Nu skulle man ha tatueringar bara för att det är coolt.

Summan av kardemumman är alltså att motivet inte är så viktigt, men det är uppenbarligen viktigt att ha många tatueringar idag. Man nöjer sig inte med en eller två tatueringar längre.

Men man blir alltså inte tuff med många tatueringar, man blir fin?
Citera
2020-08-21, 07:08
Medlem
Trollsajtmedlems avatar
Alla som bär tatuering är horor, mänskligt avfall.
Citera
2020-08-21, 08:11
Medlem
TheSamePersons avatar
Vet ej om det är tecken på någon långvarig störning men det som är säkert är att människan mått väldigt illa i den stunden man bestämt sig för att tatuera sig. Inte omöjligt att man mått lika illa under hela sitt liv. Och ingen svår matematik såklart att ju fler och ju större tatueringar desto sämre man har mått.

The Same Person
Citera
2020-08-21, 10:00
Medlem
Trollsajtmedlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheSamePerson
Vet ej om det är tecken på någon långvarig störning men det som är säkert är att människan mått väldigt illa i den stunden man bestämt sig för att tatuera sig. Inte omöjligt att man mått lika illa under hela sitt liv. Och ingen svår matematik såklart att ju fler och ju större tatueringar desto sämre man har mått.

The Same Person
Ja de är bevisat trasiga eller rotlösa människor, undantaget primitiva naturfolk som lever i stammar, tragiskt egentligen.
Citera
2020-08-21, 13:45
Medlem
spyder123s avatar
Psykologi: allmänt --> Tatuering
/Moderator
Citera
2020-08-21, 14:35
Moderator
Carlboms avatar
Trådar sammanfogade och rubriken justerad.

/Moderator
Citera
2020-08-21, 18:51
Medlem
Tatuerad? Föreslår att församlingen Gogglar på namnen Nadine Anderson eller Michela Bottin eller Amber Luke. Dessa tre kvinnor har fört tatueringskonsten till helt nya nivåer. Snyggt? Tja, kan möjligen diskuteras.
Citera
2020-08-21, 19:32
Medlem
Merwinnas avatar
Usch, jag pratade häromdagen i ett sammanhang med en ung kvinna, som hade en svart LIKKISTA tatuerad på sin underarm. Långt ner, nära handleden, så den blir svår att dölja om hon inte ska ha långärmat jämt. Det värsta var att hon pluggar till grundskollärare för de yngre årskurserna. Hur opassande och dumt, är det inte då att skaffa sig en sådan symbol? Ungarna kan till och med bli rädda...
Citera
2020-08-22, 13:24
Medlem
Måste erkänna att jag aldrig skulle vara ihop med en kvinna som har tatueringar. Så jävla fult.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in