2012-02-10, 21:33
Medlem
WGASs avatar
Lustigt att icketatuerade människor har så många åsikter om att tatuerade människor har tatueringar när tatuerade människor skiter fullständigt i att icketatuerade inte har några. Jag är gubbe, tatuerare och gaddad över hela kroppen och den enda skillnaden mellan mig och nån som inte är gaddad är att jag kommer dö lite färggladare än dem. Mycket väsen över ingenting.
Citera
2012-02-11, 17:47
Medlem
julepumlans avatar
Jag tänker lite så, Det enda jag kommer ångra är det jag inte gjorde....
Sen också, tycker ni här på flashback att 50-60 åriga kärringar/gubbar är snygga i allmänhet eller? Efter 40 börjar kroppen förfalla mer eller mindre och ungefär så länge är en tatuering snygg (om man gjort den vid 20).
Citera
2012-02-13, 01:32
Medlem
billinge1992s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WGAS
Lustigt att icketatuerade människor har så många åsikter om att tatuerade människor har tatueringar när tatuerade människor skiter fullständigt i att icketatuerade inte har några. Jag är gubbe, tatuerare och gaddad över hela kroppen och den enda skillnaden mellan mig och nån som inte är gaddad är att jag kommer dö lite färggladare än dem. Mycket väsen över ingenting.

Haha tyckte det första där var bra sagt

Jag har en regel i hur jag tatuerar mig det är att jag skall kunna dölja tatueringar med vanlig klädsel dvs. Jeans + skjorta t.ex. Detta för att folk kan ha förutfattade meningar om tatueringar och jag skulle absolut inte vilja bli särbehandlad på en eventuell arbetsintervju för att jag har gaddat mig.
Citera
2012-02-29, 00:06
Medlem
farmias avatar
Det flesta utav mina otatuerade vänner brukar jag avråda från att tatuera sig då alla inte passar i det. Häldre att det går på en pure look än lite små kraffs här och där!
Men många ser mycket bra ut i tatueringar och då spelare det inte någon direkt roll vad det är för motiv utan mest kompositionen av färger och placering.

Tjejer ska inte vara tatuerade, punkt slut!

Jag är själv en tatuerade pojke som passerat tonåren.
Citera
2012-03-05, 20:33
Medlem
Chinisibas avatar
Det finns en skillnad mellan tatueringar och t.ex piercingar, kläder, frisyrer osv och det är att när du väl tatuerat dig så sitter det där det sitter. Dessutom blir en tatuering fulare med tiden. Piercingar t.ex brukar gå bort med tiden och lämnar ett ev ett väldigt litet ärr (om man inte är ett sådant stolpskott som valt att tänja ut örat till max), kläder lämnar inga märken alls och byter du frissyr kan du alltid byta till någon annan om du ångrar dig eller tröttnar. En tatuering sitter där den sitter. Du skall gilla den när du är 25, när du är 35, när du är 45 och förmodigen även när du är 85. Skulle vara intressant att veta hur många här som propagerar för tatueringar som är över 35. Som nån tidigare skriv, något som känns helt rätt när man är runda 25 kanske inte känns helt rätt när du är 40, har helt annan klädstil och sitter med en ölkagge på köpet (eventuellt).
Citera
2012-03-10, 23:02
Medlem
Visst. I sverige är det accepterat med tatueringar på i princip vem som helst men man kanske skulle tänka på hur det ser ut i andra länder som man eventuellt skulle kunna vilja bosätta sig i framtiden. I väldigt många länder är det fortfarande ett underklasstecken...
Citera
2012-04-01, 14:42
Medlem
Kryptisks avatar
Sluta snacka om att man kommer "ångra" sin tatuering. Jag skiter fullständigt i vad jag kommer tycka när jag är gammal. Jag kanske inte ens blir gammal. Man kan dö när som helst och det är nu jag vill ha kul. Man är bara ung en gång.
Citera
2012-04-01, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frank.Costanza
Vad som skulle vara intressant här, som en fräsch vind bland dessa blandade åsikter, vore ju att se statistik på hur stor del av högutbildade människor som tatuerat sig. Jag kan tänka mig att tatueringar fortfarande är ett knegarfenomen, men det kan ni som vill gott dementera, det är jag tillräckligt övertygad om ändå. Frågan är om man skulle kunna se en röd tråd?

Ju mer upptagen man är, och förmodligen beroende på vad man är upptagen med, desto mindre troligt att man går och gaddar sig.

Det är min hypotes.

Håller helt med dig, faktiskt intressantare frågeställning än om man per automatik är en idiot om man tatuerar sig.

Jag gjorde min första tatuering när jag var 18 år, och den var ren idioti, en tribal på benet som jag numera avskyr, den gjorde jag för att jag var ung och dum och tyckte att jag skulle bli häftig om jag gjorde den.

Idag har jag nog runt 17 tatueringar och jag gillar dom, naturligtvis kan man kalla mig idiot eftersom jag så tveklöst kan sätta ett permanent motiv på min kropp, men ska jag vara ärlig så bryr jag mig inte så länge jag trivs med mig själv.

För att komma tillbaka till din frågeställning så är jag högutbildad och har läst 5 år på Universitet. Däremot känner jag inte så många andra akademiker som har tatueringar.

Att jag är högutbildad och tatuerad beror nog på att jag är den första i släkten som faktiskt gått på Universitet, resterande är lågutbildade. Så det kan vara en anledning till att jag är "dummare" än andra akademiker .

Den frågeställningen kanske kräver en egen tråd Frank?
Senast redigerad av tobos 2012-04-01 kl. 15:36.
Citera
2012-04-01, 20:04
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kryptisk
Sluta snacka om att man kommer "ångra" sin tatuering. Jag skiter fullständigt i vad jag kommer tycka när jag är gammal. Jag kanske inte ens blir gammal. Man kan dö när som helst och det är nu jag vill ha kul. Man är bara ung en gång.
Det är liksom det som är problemet. Ungdomar struntar i vad som händer senare i livet, men den fasen är inte så många år bort. Det som är "skitcoolt" när du är 18 år gammal är inte lika hett när du är 30 och ska leva resten av ditt liv med en skittatuering. Det är därför man ska tänka efter innan man skaffar sig en...
Citera
2012-04-01, 23:27
Medlem
Stickss avatar
Jag har 2 tatueringar, jag visar inte upp dom överallt och jag skaffade dom för att dom var några som jag velat ha i flera år och jag kommer inte att ångra mig.
Jag har inga djur, citat eller tribals så jag klarar mig från den största massan.

Och den dag jag dör kommer jag att tycka lika mycket om dom som jag gör nu och de kommer att ge samma stöd då som nu.

Finns ett citat som jag funderat på men det kommer ju bara att vara aktuellt om jag blir dement, grönsak, eller riktigt jäkla gammal. Liberate tutam me ex inferis
Citera
2012-04-01, 23:32
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Det är liksom det som är problemet. Ungdomar struntar i vad som händer senare i livet, men den fasen är inte så många år bort. Det som är "skitcoolt" när du är 18 år gammal är inte lika hett när du är 30 och ska leva resten av ditt liv med en skittatuering. Det är därför man ska tänka efter innan man skaffar sig en...

Ser ofta ungdomar som har typiska "ungdomstatueringar". Hur ser det ut på en medelålders? En gammal tant? De tänker ofta inte långt verkar det. Ska man nu ha en tatuering så anser jag att man åtminstone borde välja en som man kan åldras med.

Sjömän, brottslingar och horor. Så var det förr. Nu är det mode men för hur länge?
Citera
2012-04-03, 21:19
Medlem
TheBurdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Det är som med allt annat. Just nu, och så har det varit en tid, är det trendigt att tatuera sig. När jag växte upp var det i princip bara "sjömän och busar" som tatuerade sig medan det idag är så vanligt att man inte tänker på det. Det enda trista är väl "baksmällan" som dyker upp när det inte är trendigt längre och svanktatueringen likförbannat finns kvar...

Som Ozzy sa: "vill du vara originell och sticka ut idag, så låt bli att tatuera dig."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in