Citat:
Ursprungligen postat av Frank.Costanza
Vad som skulle vara intressant här, som en fräsch vind bland dessa blandade åsikter, vore ju att se statistik på hur stor del av högutbildade människor som tatuerat sig. Jag kan tänka mig att tatueringar fortfarande är ett knegarfenomen, men det kan ni som vill gott dementera, det är jag tillräckligt övertygad om ändå. Frågan är om man skulle kunna se en röd tråd?
Ju mer upptagen man är, och förmodligen beroende på vad man är upptagen med, desto mindre troligt att man går och gaddar sig.
Det är min hypotes.
Håller helt med dig, faktiskt intressantare frågeställning än om man per automatik är en idiot om man tatuerar sig.
Jag gjorde min första tatuering när jag var 18 år, och den var ren idioti, en tribal på benet som jag numera avskyr, den gjorde jag för att jag var ung och dum och tyckte att jag skulle bli häftig om jag gjorde den.
Idag har jag nog runt 17 tatueringar och jag gillar dom, naturligtvis kan man kalla mig idiot eftersom jag så tveklöst kan sätta ett permanent motiv på min kropp, men ska jag vara ärlig så bryr jag mig inte så länge jag trivs med mig själv.
För att komma tillbaka till din frågeställning så är jag högutbildad och har läst 5 år på Universitet. Däremot känner jag inte så många andra akademiker som har tatueringar.
Att jag är högutbildad och tatuerad beror nog på att jag är den första i släkten som faktiskt gått på Universitet, resterande är lågutbildade. Så det kan vara en anledning till att jag är "dummare" än andra akademiker

.
Den frågeställningen kanske kräver en egen tråd Frank?