Flashback bygger pepparkakshus!
2020-08-09, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Callesto
Det jag skrev var att jag vet att de gått till den syrianska prästen - så som många syrianer gör, innan de gifter sig på papper, dvs så att det syns hos Skatteverket.

Om han nu ej är pappan till barnet, vem är det då eftersom det inte är S*m? Sen tycker jag inte att vi ska diskutera barn i denna tråd, och jag kommer inte göra det heller i fortsättningen.

Att hon har hans efternamn på insta är er tolkning av att de är gifta.

Jag slinker in här någongång per år för att se vad man skrivit om senaste veckan, och råkar det vara något som jag vet något om så tar jag mig möjligtvis lite tid och skriver några meningar - men jag är inte huvudpersonen som denna tråd handlar om.

”De hann väl gifta sig? Syrianer brukar ibland göra det via deras kyrka, och inte på papper som svenskar gör av olika anledningar? Men vet inte, kan inte svära på att det är så.” Så skrev du.

Ja, jag har ingen aning om vem pappan är 🤣 Vet C själv? Men som alla andra härinne så vet jag att det inte är JS då de inte träffades förrän efter K3 var född.
Och detta är inte att diskutera barnen, jag diskuterar faderskap.

Ja, du kikar in är någon gång om året och är inte huvudpersonen. ”Ok.”
Citera
2020-08-09, 10:09
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Callesto måste faktiskt lägga sig i igen, även om det inte är ofta!
Catrin har kvar vårdnaden om alla sina barn så sluta upp med sådant trams Det har aldrig varit på tal om att förlora vårdnaden för den delen heller.

Man kan säga mycket om Catrin men hon är en bra mamma, och det kan många gå i god för, även vi i cybervärlden.

Hon har aldrig påstått att hon varit gift med yngsta barnets pappa heller, utan det är skribenter här inne som tror det och skapar egna rykten och historier. Det har däremot tidigare planerats för ett bröllop och man tog in en syriansk präst.

Tycker man ska hålla isär vad som är vad, oavsett vad man tycker om Catrin som människa. Rätt ska vara rätt, det är väl så många Flashbackanhängare tycker med?

Varför är det så viktigt för folk att veta vad Catrin gör idag och hur privatlivet ser ut? Hon är ingen offentlig person, eller använder sig utav någon blogg längre?
Behövs det verkligen extremt onödigt skitsnack för att hålla igång denna tråd?

Citat:
Det jag skrev var att jag vet att de gått till den syrianska prästen - så som många syrianer gör, innan de gifter sig på papper, dvs så att det syns hos Skatteverket.

Om han nu ej är pappan till barnet, vem är det då eftersom det inte är S*m? Sen tycker jag inte att vi ska diskutera barn i denna tråd, och jag kommer inte göra det heller i fortsättningen.

Jag slinker in här någongång per år för att se vad man skrivit om senaste veckan, och råkar det vara något som jag vet något om så tar jag mig möjligtvis lite tid och skriver några meningar - men jag är inte huvudpersonen som denna tråd handlar om.

Vad gjorde den syrianske prästen? Han vigde dem ju uppenbarligen inte. Och någon dylik formell registrering hos Skatteverket kan ju knappast ha gjorts, för på ratsit står både CH och JS som "ogifta".

Du kanske bör berätta för CH att hon nu verkar ha mött sin överman då det verkar vara hon som riskerar att bli bedragen denna gång. Men du kan trösta henne med att hon i så fall inte skulle vara den första kvinnan som blivit blåst i samband med syrianska bröllopstraditioner där man inte har blivit formellt gift. Vilket kan svida rejält vid en skilsmässa och bodelning:

https://mitti.se/nyheter/noura-trodde-gift/
Citera
2020-08-09, 11:15
Medlem
Citat:

I denna del av FB så diskuteras kriminella drägg. Därför kommer diskussionerna om Catrin fortsätta så länge hon lever då hon aldrig kommer kunna försörja sig på hederligt sätt.
Citera
2020-08-09, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NilsD
I denna del av FB så diskuteras kriminella drägg. Därför kommer diskussionerna om Catrin fortsätta så länge hon lever då hon aldrig kommer kunna försörja sig på hederligt sätt.
Exakt. Catrin kommer alltid att finnas på nätet och bortglömd ska hon inte bli för hon lär göra samma saker fler gånger, ränderna går aldrig ur.

De enda det är synd om i allt detta är barnen, de har inte valt att ha en idiot till mamma. Mormor är ju inte heller så vettig. Fina modersgestalter liksom....🙄.
Citera
2020-08-18, 06:16
Medlem
Har fått det bekräftat från myndigheter att S*m är pappa till den yngsta. Svårt att förklara bort för Catrin när det finns papper på det!
Citera
2020-08-18, 11:51
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utrikes
Har fått det bekräftat från myndigheter att S*m är pappa till den yngsta. Svårt att förklara bort för Catrin när det finns papper på det!

Undrar om han i dessa coronatider kan fortsätta att jobba inom turistnäringen på den destination som CH tidigare har bloggat om? Kanske innebär det hemflytt till Sverige och önskemål om delad vårdnad? I så fall kanske en eventuell ny vårdnadstvist för CH.
Citera
2020-08-19, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utrikes
Ursäkta men vilken myndighet delar med sig av sådana uppgifter?
Citera
2020-08-19, 12:28
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Headbanging
Ursäkta men vilken myndighet delar med sig av sådana uppgifter?
Skatteverket sköter folkbokföringen och deras kundtjänst är service minded
Citera
2020-08-19, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Skatteverket sköter folkbokföringen och deras kundtjänst är service minded

Det stämmer, det står dessvärre fortfarande fader okänd enligt Skatteverket
Citera
2020-08-19, 15:23
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Varför gör ni inte en egen tråd om personen ifråga? Där ni kan diskutera allt möjligt?

Jag har kommenterat tidigare i denna tråd ang en del saker som tex förskola etc så jag har haft stor insyn i Catrins liv.
Han på mallis är inte pappa till minsta men de är fortfarande vänner och han tar väl sitt ”ansvar” om så behövs. Det är , så vitt jag vet, den senaste som ÄR pappa till yngsta.

Socialtjänsten blir automatisk inkopplad när det gäller våld i nära relationer, och catrin har även skrivit om det på instagram om hur mkt stöttning och hjälp hon får via AVC som tydligen är något antivåldcentrum.

Citat:
Det stämmer att det står så i domen - men hennes yngsta har ingen pappa på papper. Vore dumt av henne att namnge honom för att sen riskera att han ska åka på att betala underhållsstöd? Vi vet inte vad de kan ha kommit överens om?

Jag tror att J är pappa till sonen. Tycker dock fortfarande att man bör hålla barnen utanför denna tråd i fortsättningen!

Citat:

Du menar alltså att CH påstår att JS är pappan till den yngste, men att hon inte har uppgivit honom som fadern till myndigheterna. Och att en möjlig anledning kan vara att han inte ska "åka på att betala underhållsstöd".

Om det ligger till så går väl Försäkringskassan istället in och betalar. Menar du att hon medvetet ägnar sig åt någon form av bidragsfusk avseende underhållsstöd?
Citera
2020-08-20, 09:42
Medlem
Citat:

Så C vet alltså inte vem som är fadern?
Citera
2020-08-22, 03:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellepenna79
Så C vet alltså inte vem som är fadern?

C vet att S*m är pappan eftersom att S*m registrerades som pappa vid den yngstas födsel!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in