2017-05-11, 17:53
Medlem
SvartaBjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Okej.
Hon är inte vacker denna bedragerska och lika lögnaktig som arbogakvinnan i ett uppmärksammat mål som går nu, man skulle tro att de är släkt hon och Johanna.
Nu hör jag till dem som inte gillar att kritisera andras utseende - det styr man ju oftast inte över.
Hoppas dessa inlägg bara är ett litet sidospår i tråden, det finns ju så mycket annat spännande att diskutera om trådens huvudperson.

Däremot tror jag att det finns gemensamma drag mellan "vår" Catrin och Arboga-Johanna. Båda verkar ju anse att pengar behöver man inte jobba för att få ihop, de flyger likt stekta sparvar rakt in i munnen.
Fast jag tror inte att Catrin är redo att gå över lik för att få dem - ännu.

Däremot tror jag Catrin (likt Johanna) är mycket arg just nu...

*Luxors: detta inlägg är inte riktat direkt till dig trots citeringen.*
Senast redigerad av SvartaBjorn 2017-05-11 kl. 17:55.
Citera
2017-05-11, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvartaBjorn
Nu hör jag till dem som inte gillar att kritisera andras utseende - det styr man ju oftast inte över.
Hoppas dessa inlägg bara är ett litet sidospår i tråden, det finns ju så mycket annat spännande att diskutera om trådens huvudperson.

Däremot tror jag att det finns gemensamma drag mellan "vår" Catrin och Arboga-Johanna. Båda verkar ju anse att pengar behöver man inte jobba för att få ihop, de flyger likt stekta sparvar rakt in i munnen.
Fast jag tror inte att Catrin är redo att gå över lik för att få dem - ännu.

Däremot tror jag Catrin (likt Johanna) är mycket arg just nu...

*Luxors: detta inlägg är inte riktat direkt till dig trots citeringen.*

Inte lik ännu, men båda är bedragare iallafall.
Ja, det var ett litet sidospår om utseende från min sida :-)
Antagligen antisocial personlighetsstörning på den ena och narcissistisk personlighetsstörning på den andra som diagnos.
Citera
2017-05-11, 18:14
Medlem
henki420s avatar
Jag tvivlar inte på att C skulle kunna gå över lik. Hon är totalt hänsynslös när det kommer till andra personer och drar sig inte ens att blåsa försäkringsbolag genom att anmäla falska våldtäkter eller anmäla oskyldiga för misshandel. Skillnaden är nog mer att Johanna är intelligentare. Hon har trots allt tragglat sig igenom en universitetsutbildning och lyckats starta vinstrika företag. Men båda är lika gränslösa och egoistiska.
Citera
2017-05-11, 19:17
Medlem
TakeYouOnACruises avatar
Citat:
Inte lik ännu, men båda är bedragare iallafall.
Ja, det var ett litet sidospår om utseende från min sida :-)
Antagligen antisocial personlighetsstörning på den ena och narcissistisk personlighetsstörning på den andra som diagnos.

Jag tror CH har bägge, inte helt ovanligt med samsjuklighet. Jag bygger min hypotes på graden av bedräglighet och den cementerade kriminella livsstilen.

UR DSM -IV-TR (kriterier för antisocialpersonlighetsstörning)

"A. Det finns ett mönster av ringaktning mot andra människor vilket pågått sedan 18 års ålder vilket är indikerat av minst tre av följande:

Misslyckande med att följa sociala normer med respekt för lagliga beteenden indikerat av upprepade handlingar som legat till grund för gripande.

Falskhet, indikerat av upprepade lögner, användande av alias eller att ha lurat andra för egen personlig vinnings skull.

Impulsivitet eller misslyckande med att planera i förväg.

Irritabilitet och aggressivitet indikerat av upprepade slagsmål eller överfall.

Vårdslöshet och bristande respekt inför egen och/eller andras säkerhet.

Ihärdig vårdslöshet indikerat av upprepade misslyckanden i att ha koncist arbete.

Brist på samvete indikerat av bortrationalisering eller oberördhet av att man behandlat någon illa, skadat eller stulit från någon annan."

Känns rent spontant spot on.

*jag fetmarkerade de kriterier jag anser att hon uppfyller
Senast redigerad av TakeYouOnACruise 2017-05-11 kl. 19:20.
Citera
2017-05-11, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TakeYouOnACruise
Jag tror CH har bägge, inte helt ovanligt med samsjuklighet. Jag bygger min hypotes på graden av bedräglighet och den cementerade kriminella livsstilen.

"A. Det finns ett mönster av ringaktning mot andra människor vilket pågått sedan 18 års ålder vilket är indikerat av minst tre av följande:

Misslyckande med att följa sociala normer med respekt för lagliga beteenden indikerat av upprepade handlingar som legat till grund för gripande.

Falskhet, indikerat av upprepade lögner, användande av alias eller att ha lurat andra för egen personlig vinnings skull.

Ihärdig vårdslöshet indikerat av upprepade misslyckanden i att ha koncist arbete.

Brist på samvete indikerat av bortrationalisering eller oberördhet av att man behandlat någon illa, skadat eller stulit från någon annan."

Kan vara båda, diagnoserna.
Samsjuklighet kan det vara också är ganska vanligt.
Hon är nonchalant och högfärdig och tror att hon är störst bäst och vackrast och utan fel och brister.
Falsk och ljugande om både basketproffs, falsk våldtäkt för skadestånd och att hon fick barn med en medlem i Panetoz.
Och helt utan empati med andra människor.
Citera
2017-05-11, 20:46
Medlem
TakeYouOnACruises avatar
Citat:
Kan vara båda, diagnoserna.
Samsjuklighet kan det vara också är ganska vanligt.
Hon är nonchalant och högfärdig och tror att hon är störst bäst och vackrast och utan fel och brister.
Falsk och ljugande om både basketproffs, falsk våldtäkt för skadestånd och att hon fick barn med en medlem i Panetoz.
Och helt utan empati med andra människor.

Absolut. Jag tror på en mix av dessa två diagnoser. Hade det enbart rört sig om narcissism hade vi nog mest sett bedrägligheter i form av selfies, skev självuppfattning och en total upptagenhet av sig själv (som bloggare är mest tycker jag ). Men hon tar ju det hela ett steg längre och kliver över på den ljusskygga sidan om lagen så att säga, och det tror jag är ett uttryck för hennes antisociala sida.

Man kan ju också vända på det; hade hon enbart varit en antisocial pers. typ så hade hon nog inte ägnat sig åt sociala medier - det gynnar ju inte direkt hennes kriminella verksamheter tänker jag?
Då hade hon nog varit mer som möller?

De här två dragen hon har är verkligen självförgörande och det är väl det som fascinerar folk och gör att det här säkerligen kommer bli flashbacks mest seglivade tråd.
Senast redigerad av TakeYouOnACruise 2017-05-11 kl. 20:53.
Citera
2017-05-11, 20:56
Medlem
Citat:

Vill anse att hon även kvalar in på följande;

Catten har ju trots allt blivit av med körkortet pga rattfylleri.
Citera
2017-05-11, 21:05
Medlem
TakeYouOnACruises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kittencat
Vill anse att hon även kvalar in på följande;

Catten har ju trots allt blivit av med körkortet pga rattfylleri.

Ja du har rätt! Svårt att hålla reda på alla moraliska överträdelser.
Tack för påminnelsen.

Ja då uppfyller hon alltså 6 av 7 kriterier.
Citera
2017-05-11, 22:03
Medlem
Citat:
Ja du har rätt! Svårt att hålla reda på alla moraliska överträdelser.
Tack för påminnelsen.

Ja då uppfyller hon alltså 6 av 7 kriterier.

Inte illa att få fram det av en amatörpsykolog!😂

Då CH använder defekter i sitt sinne och psyke tycker jag att det är en intressant diskussion och att det platsar i tråden. Ju djupare analys av hennes psyke ju större förståelse för hennes handlande. Håller med att komplexiteten hos denna människa kommer ge en lång och hållbar tråd. Hennes defekter är hennes brottslighet.
Citera
2017-05-12, 22:19
Medlem
Jojo, sprutat botox i ansiktet minsann! Bedrägeripengar som bekostat kalaset? Usch och fy för denna människa
Citera
2017-05-13, 07:59
Medlem
Arya.Ss avatar
Ot, enligt Catrins Facebook står det inte längre att hon är i ett förhållande 😜
Citera
2017-05-13, 08:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arya.S
Ot, enligt Catrins Facebook står det inte längre att hon är i ett förhållande 😜

Okej.