2020-08-10, 14:20
Medlem
Skaraborg2s avatar
Uppgift för många år sedan.

Citat:
Ursprungligen postat av RFT
Varför så låst vid KVINNLIG kurator/soc-sekt.
Varför kan hon inte lika väl ha varit en han.

När det gäller Hymme finns det ju faktiskt en sjöman som träffade honom i Asien och som tog kontakt med hans föräldrar.

Vi har gått efter att en UL lämnade den uppgiften för många år sedan.

Problemet med "Hymme" var att hans sågs runt om i Sverige och även i bl. a. Egypten, Frankrike och i Adelaide Australien 1966. Dessutom ibland samtidigt. Var detta "Hymme" i Singapoore 1968? Ingen vet tyvärr hur det förhöll sig.
Citera
2020-08-10, 21:22
Medlem
Skaraborg2s avatar
En kvinnlig kurator/socialsekreterare.

Citat:
Ursprungligen postat av erog
Vad står i källan till denna uppgift, och var kommer den ifrån?

En obekräftad uppgift som lämnades av en UL för ca 10 år sedan.

Det var ordet kurator som den här personen använde. Jag tror att Kjell-Åke hade lättare att erhålla hjälp från en kvinnlig kurator/socialsekreterare än från en manlig. Utan hennes bistånd skulle Kjell-Åke aldrig ha överlevt den här tiden.
Senast redigerad av Skaraborg2 2020-08-10 kl. 21:25.
Citera
2020-08-12, 09:21
Medlem
Stakbrötes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Han gjorde det ja.

Att Dahlsjö-gänget skulle ha stött på "Hymme" den 29 juli i Göteborg är inte troligt. Detta gäng var säkerligen upptagna med annat vad nu detta kan ha varit. En sak står i a f klar och det är att dessa tre skulle aldrig velat umgås med en person som "Hymme". Om han nu ens befann sig i Göteborg detta datum? När man läser de båda polisutredningarna om "Hymme" och den om de tre personerna från Haga som försvann så finns det ingenting som pekar på att så skulle ha varit fallet.

Det enda vi vet med säkerhet är att den sista uppgiften om honom, utanför familjen, är från den 1965-07-27.

Det håller jag fullständigt med om. Dessutom finns det en enskild tråd om hans försvinnande. Tröttsamt att diskutera hans eventuella kopplingar till detta fall, i evighet. Samt att de skulle kört ner någonstans och drunknat. Eller så säger som det förmodligen är, det är: Hymme ramlade i nånstans/självmord någonstans kanske utomlands. Gay blev mördad och betäckt med betong (ingen vet exakt var, men nära) Kjell drog till sjöss. Jan likaså, han drog. Sedan hur de kom dit återstår att forska i men som sagt Hymme finns det en tråd om. (tack för ordet)
Senast redigerad av Stakbröte 2020-08-12 kl. 09:42.
Citera
2020-08-12, 14:50
Medlem
Skaraborg2s avatar
En del bekräftade uppgifter.

Citat:
Ursprungligen postat av Stakbröte
Det håller jag fullständigt med om. Dessutom finns det en enskild tråd om hans försvinnande. Tröttsamt att diskutera hans eventuella kopplingar till detta fall, i evighet. Samt att de skulle kört ner någonstans och drunknat. Eller så säger som det förmodligen är, det är: Hymme ramlade i nånstans/självmord någonstans kanske utomlands. Gay blev mördad och betäckt med betong (ingen vet exakt var, men nära) Kjell drog till sjöss. Jan likaså, han drog. Sedan hur de kom dit återstår att forska i men som sagt Hymme finns det en tråd om. (tack för ordet)

Jag skulle vilja säga att till 99% hade inte de tre från Haga som gick under jorden något med "Hymmes" försvinnande att göra.

Kjell-Åke kom att hjälp med att byta identitet och återvände sedan hem efter ett antal år utomlands. Den här uppgiften har dock inte kunnat få bekräftad - åtminstone inte än så länge. Däremot har uppgifterna om vad som kom att hända med Dahlsjö och Gay kommit från två av varandra oberoende UL. Även om det tog lång tid.

Varför mycket om "Hymmes" försvinnande har hamnat i den här tråden beror på att när den här trådstarten gjordes, så låstes hans tråd och var det under fyra års tid. Misstankarna var då naturligtvis att de båda fallen hade med varandra att göra.
Citera
2020-08-13, 10:30
Medlem
Vad finns det konkret om Hymmes försvinnande?
Citera
2020-08-13, 11:06
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quentin5

Här är tråden om honom :
(FB) Konstnärssonen Hymme Lundquists försvinnande 1965
Citera
2020-08-13, 17:05
Medlem
Skaraborg2s avatar
Ytterligare information om Dahlsjö?

Citat:

Det finns mycket i den länkade tråden som handlar om honom.

Finns även mycket uppgifter i den här tråden.

Du har inte erhållit ytterligare information om Dahlsjö från din UL via PM?
Citera
2020-08-14, 10:11
Medlem
Jag har inte fått något mer PM.
Citera
2020-08-14, 16:37
Medlem
Skaraborg2s avatar
Givande information från Rotterdam?

Citat:
Jag har inte fått något mer PM.

Jag misstänkte tyvärr det.

Bara att hoppas på intressant och givande information kommer att komma från Rotterdam efter att folk är tillbaka från sina semestrar.
Citera
2020-08-14, 22:55
Medlem
Skaraborg2s avatar
Den 29 juli 1965 var de tre mycket upptagna.

Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
Här är tråden om honom :
(FB) Konstnärssonen Hymme Lundquists försvinnande 1965

Som jag har omnämnt tidigare, så har Dahlsjö-fallet och "Hymme"-fallet kommit att bli så "sammanvävda" med varandra, så det finns både en mängd information här samt i hans egen tråd.

F. o. m. 2010-08-21 t. o. m. 2014-03-31 var den tråden låst och allt som skrevs om "Hymme" under den här tiden skrevs alltså enbart här. På den tiden trodde bl. a. jag själv att de båda fallen hade med varandra att göra.

De personer som ingick i Dahlsjö-gänget var som vi alla vet numera helt och hållet andra slags personer än konstnärssonen. Varken Dahlsjö, Kjell-Åke eller Gay hade något gemensamt med honom. De hade totalt helt andra intressen och skulle aldrig ha velat umgås med honom. Utöver detta så var det numera mycket omsrivna datumet den 29 juli 1965 en dag då de var helt och hållet upptagna med annat och hade säkerligen mycket att tänka över gällande den uppkomna och farliga situationen.
Senast redigerad av Skaraborg2 2020-08-14 kl. 22:57.
Citera
2020-08-18, 20:21
Medlem
Karlsson ska tydligen ligga under ett bygge i Haga,
Citera
2020-08-18, 20:27
Medlem
Enligt pm så ska Dahlsjö mönstrat på en båt mot Sydamerika och senare hamnat i Rotterdam där han dog. Han skulle ha efterlämnat en son och dotter där med en holländsk kvinna. De ska heta Aart och Aya.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in