2020-08-09, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Och kvinnor har ju bara fått utstå denna typ av kritik och då över sin fullt naturliga sexualitet i ca 1000 år. För att nu inte tala om praktiken över att kräva oskuld samt totalt ansvar för att sex sker samt reproduktion.

Men så klart den verbala kritiken över uppenbart negativt manligt beteende de sista 10 åren samt förbuden för män ha sex ned kvinnor som inte vill, i just vår del av världen måste ju vara värre.
Stackars er män onekligen.

Ja, det är ju tråkigt det varit så. historien talar om en grym tillvaro för människan.

Allt det där har retts ut på feminismen.

Det är ingen ursäkt för manshat idag dock. Det finns faktiskt inte någon ursäkt alls för det... och det leder till en massa sur galla som spys ut här på FB av unga män. (som ju inte var födda under den tid du talar om)

What comes around gets around...
Citera
2020-08-09, 21:18
Medlem
Citat:
Och kvinnor har ju bara fått utstå denna typ av kritik och då över sin fullt naturliga sexualitet i ca 1000 år. För att nu inte tala om praktiken över att kräva oskuld samt totalt ansvar för att sex sker samt reproduktion.

Men så klart den verbala kritiken över uppenbart negativt manligt beteende de sista 10 åren samt förbuden för män ha sex ned kvinnor som inte vill, i just vår del av världen måste ju vara värre.
Stackars er män onekligen.

Det är så olika. Att vara previligerad man är en underbar position. Men nog är det mycket värre att vara icke privilegierad man än kvinna. Det slår väldigt olika beroende på bakgrund och förutsättningar.

Det är alldeles för ensidigt att prata om privilegierade män och missgynnade kvinnor. Du hittar båda sorterna i båda könen.
Citera
2020-08-09, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Ja, det är ju tråkigt det varit så. historien talar om en grym tillvaro för människan.

Allt det där har retts ut på feminismen.

Det är ingen ursäkt för manshat idag dock. Det finns faktiskt inte någon ursäkt alls för det... och det leder till en massa sur galla som spys ut här på FB av unga män. (som ju inte var födda under den tid du talar om)

What comes around gets around...
Du har inget "manshat" värt namnet idag.

Kvinnor kutar inte runt och dödar, misshandlar eller våldtar män speciellt.
och DET är det tydligaste tecknet på att där existerar just riktat hat i ett samhälle.
Om män mördas, våldtas eller misshandlas så är det i regel av en annan man, så... självhat?

Inte heller har vi något nämnvärt juridik, social press etc riktat mot just män specifikt som liksom skulle gynna kvinnor orättfärdigt, vilket är ett tecken på att en grupp just är förtryckt.

Ingen kräver oskuld av män, ingen förbjuder män ditt eller datt.

Det enda män som grupp har skäl vara missnöjda med är att de tränas in i en mansroll som är bitvis helt absurd och bitvis inte ger dem verktyg nog att vara fullkomna människor i.
men återigen, inte kvinnor som hittat på den.

Att du har en grupp unga män idag, incels ex. som inte får sex eller familj är inte kvinnors fel. Kvinnor har ingen förbannad skyldighet alls att förse dessa män med sex eller familj, i den mängd eller sort som de anser sig själva ha rätt till.

Så lägg ner tramset om nått manshat.
Citera
2020-08-09, 21:40
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ja, och hon mötte just en sådan man, och du väljer att gnälla enkom på. ...ta-da!! kvinnan.
som den misogynist du nu är. ALLT är kvinnors fel och ansvar.
Sen kan hon ju ha haft ett preventivmedel, men alltså ett där risken slog till.

Nu var det en kvinna som var exemplet. Du får spela med i scenariot. Men, Du envisas med att aldrig vilja fästa något ansvar vid kvinnors agerande. Märklig inställning!

Citat:
och kastrering lär ju inte hjälpa...då är det redan försent, däremot ändrade normer, socialt tryck samt lagar som gör att män fattar in på kroppen att de bär ett ansvar.

Nä, han har ju bara en unge nåstans som förmodligen far illa, speciellt om modern befinner sig i ett land med din politik och kvinnosyn.

Åk Du till spanska turistorter och bedriv normförändrande arbete. Lycka till!

Citat:
Därför att ex. en kvinna som säljer sex som nu har gonorré, har kanske 100 manliga turister som kunder, och kanske bara 2 kvinnliga.
fattar du? är nog rejält vanligare alltså att män kommer hem med gonorré än kvinnor.

Här kan du läsa:

"
Statistik & rapportering

Statistik A–Ö

Statistik inom folkhälsa
Smittsamma sjukdomar

Covid-19 veckorapporter

Analyserad & kommenterad statistik
Statistikdatabaser
Övriga statistikkällor
Om våra datainsamlingar
Inrapportering
Hälsoekonomi

Gonorré 2018
Lyssna
Sammanfattning och bedömning

Under 2018 anmäldes 2 715 fall av gonorré motsvarande en incidens av 27 fall per 100 000 invånare. Det är en ökning med 6 procent jämfört med 2017 (n=2 533) vilket befäster den trend som setts sedan 2009 (figur 1). Av de rapporterade fallen var 76 procent män (n=2066)."

76% är en rätt bra överrepresentation.

https://www.folkhalsomyndigheten.se/folkhalsorapportering-statistik/statistik-a-o/sjukdomsstatistik/gonorre/kommentarer-och-specialstatistik/2018/

Man skall varken sälja eller köpa sex, så ägnar man sig åt så sådant så ökar man förstås sina risker. I mitt exempel ägnade man sig åt normala relationer, utan pengar eller tvång inblandat.

Citat:
Fler tramsiga halmbyggen uven.
Du klarar verkligen inte debattera sakligt?

Det var möjligen litet raljant formulerat, men synnerligen allvarligt menat.

Citat:
Jag vet det Uven, men återigen att kalla socialdemokrti för konservatism är under all kritik.
KVP är nog partiet för dig.....de är emot aborträtt, har ingenting om jämställdhet, helt fixerade vid heliga konceptionsögonblick....

det enda där ni verkar skilja är att de har lite mer vettig syn på att kivnnor bör få ekonomiska möjligheter att kunna klara bli föräldrar, där du då tycker att de ska STRAFFAS!!!
Alla kvinnor som inte ingår äktenskap ska LIDA typ. och deras barn ska fara maxat illa. Så de små liven verkligen får känna på.

Nästa idé kommen från dig blir väl offentlig floggning, spinnhus, skampåle, fängelse, om kvinnor upptäckts bli gravida utanför ett äktenskap.

Och tja.. då får du som sagt invänta ett fundamentalistiskt islamiskt parti av nån sort.

"Under all kritik?" Är Du inte litet löjlig nu? Att det fanns betydande folkkonservativa drag inom Arbetarrörelsen är väl belagt och omvittnat.

Sedan, apropå halmgubbar. Vill Du verkligen bli tagen på allvar med de där anklagelserna?
Citera
2020-08-09, 21:50
Medlem
Citat:
Du har inget "manshat" värt namnet idag.

Kvinnor kutar inte runt och dödar, misshandlar eller våldtar män speciellt.
och DET är det tydligaste tecknet på att där existerar just riktat hat i ett samhälle.
Om män mördas, våldtas eller misshandlas så är det i regel av en annan man, så... självhat?

Inte heller har vi något nämnvärt juridik, social press etc riktat mot just män specifikt som liksom skulle gynna kvinnor orättfärdigt, vilket är ett tecken på att en grupp just är förtryckt.

Ingen kräver oskuld av män, ingen förbjuder män ditt eller datt.

Det enda män som grupp har skäl vara missnöjda med är att de tränas in i en mansroll som är bitvis helt absurd och bitvis inte ger dem verktyg nog att vara fullkomna människor i.
men återigen, inte kvinnor som hittat på den.

Att du har en grupp unga män idag, incels ex. som inte får sex eller familj är inte kvinnors fel. Kvinnor har ingen förbannad skyldighet alls att förse dessa män med sex eller familj, i den mängd eller sort som de anser sig själva ha rätt till.

Så lägg ner tramset om nått manshat.

Jag orkar som sagt inte söka upp de debattartiklar och liknande jag länkat till i feminismen.

Jo, det finns ett manshat hos många kvinnor. De ger uttryck för det i sina egna slutna sällskap och det pyser fram lite här och där i den offentliga debatten. Det finns ingen reglering som håller tillbaka för t o m etablerade medier accepterar det okritiskt.

Det skapar en polarisering och den sura galla du läser om på feminismen. Inte för att jag tror du reflekterar över vad du läser eller försöker förstå det... den sidan har du i så fall aldrig visat på FB.
Citera
2020-08-09, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Nu var det en kvinna som var exemplet. Du får spela med i scenariot. Men, Du envisas med att aldrig vilja fästa något ansvar vid kvinnors agerande. Märklig inställning!

Åk Du till spanska turistorter och bedriv normförändrande arbete. Lycka till!

Man skall varken sälja eller köpa sex, så ägnar man sig åt så sådant så ökar man förstås sina risker. I mitt exempel ägnade man sig åt normala relationer, utan pengar eller tvång inblandat.

Det var möjligen litet raljant formulerat, men synnerligen allvarligt menat.

"Under all kritik?" Är Du inte litet löjlig nu? Att det fanns betydande folkkonservativa drag inom Arbetarrörelsen är väl belagt och omvittnat.

Sedan, apropå halmgubbar. Vill Du verkligen bli tagen på allvar med de där anklagelserna?

halmgubbar?? Uven.

Det ÄR konsekvenserna av din politik.

ex. Ung arbetslös, bostadslös, studerande tjej som blir oönskat gravid för att hon haft sex poå fyllan med en kondom som sprack.-..Hion är omogen, hatar ungar, vill absolut itne ha barn och kan helt enkelt inte ta hand om ett.

Din "lösning"

Hon ska "skylla sig själv"....TVINGAS....
Hennes barn ska sen fråntas barnbidraget så att morsan verkligen ska få det maxat svårt klara uppgiften.

Min lösning är att hon gör abort så fort som möjligt och fortsätter sitt liv.
Citera
2020-08-09, 22:02
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
halmgubbar?? Uven.

Det ÄR konsekvenserna av din politik.

ex. Ung arbetslös, bostadslös, studerande tjej som blir oönskat gravid för att hon haft sex poå fyllan med en kondom som sprack.-..Hion är omogen, hatar ungar, vill absolut itne ha barn och kan helt enkelt inte ta hand om ett.

Din "lösning"

Hon ska "skylla sig själv"....TVINGAS....
Hennes barn ska sen fråntas barnbidraget så att morsan verkligen ska få det maxat svårt klara uppgiften.

Min lösning är att hon gör abort så fort som möjligt och fortsätter sitt liv.

Nej, det är inte konsekvenserna av min politik. Istället leder min politik till att hon får ta ökat ansvar, antingen för att inte bli gravid, eller när hon blir det. En myndig kvinna skall vara mogen nog att kunna ta hand om ett barn - annars är hon ändå inte mogen nog att studera. Samhället skall inte uppmuntra felbeteenden.
Citera
2020-08-09, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Jag orkar som sagt inte söka upp de debattartiklar och liknande jag länkat till i feminismen.

Jo, det finns ett manshat hos många kvinnor. De ger uttryck för det i sina egna slutna sällskap och det pyser fram lite här och där i den offentliga debatten. Det finns ingen reglering som håller tillbaka för t o m etablerade medier accepterar det okritiskt.

Det skapar en polarisering och den sura galla du läser om på feminismen. Inte för att jag tror du reflekterar över vad du läser eller försöker förstå det... den sidan har du i så fall aldrig visat på FB.

Möjligt men det är inte värt namnet....fattar du? Män dör inte, begräsnas inte i sina liv, får inte sina mänskliga rättigheter kränkta etc etc. av kvinnor. Får de detta så är det andra typer av hat son ligger bakom.

Och vanligen är det ni tolkar som hat en väldigt välmotiverad kritik.
Så jag tycker du är hyfsat fånig.
Citera
2020-08-09, 22:53
Medlem
Citat:
Nej, det är inte konsekvenserna av min politik. Istället leder min politik till att hon får ta ökat ansvar, antingen för att inte bli gravid, eller när hon blir det. En myndig kvinna skall vara mogen nog att kunna ta hand om ett barn - annars är hon ändå inte mogen nog att studera. Samhället skall inte uppmuntra felbeteenden.

Jo, det är exakt konsekvenserna av din politik.

Och vad är det för jävla larv?

En kvinna har all jävla rätt få slippa ta hand om barn hon inte vill ha, precis på samma sätt som en man har denna rätt.

Du är en idiot Uven. En kvinnohatisk idiot med en kvinnosyn från apstadiet.
Och jag har tröttnat rejält på att diskutera detta med dig.
Citera
2020-08-09, 23:38
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Jo, det är exakt konsekvenserna av din politik.

Och vad är det för jävla larv?

En kvinna har all jävla rätt få slippa ta hand om barn hon inte vill ha, precis på samma sätt som en man har denna rätt.

Du är en idiot Uven. En kvinnohatisk idiot med en kvinnosyn från apstadiet.
Och jag har tröttnat rejält på att diskutera detta med dig.

Emedan jag vägrar att ta diktat från Ditt ansvarslöshetsideologiska håll, så har jag den fullaste förståelse för det. Du är van att få som Du vill och annars kan Du hota och skrämmas med fula tillmälen. När det inte fungerar, så står Du Dig slätt.

Både män och kvinnor måste inse betydelsen av ansvar, men de kan av nödvändighet inte ta exakt samma ansvar. Detta retar feminister och andra moderna derivat av marxister, och vi som är ofina nog att säga emot skall brännmärkas. Så talar totalitarismen!
Citera
2020-08-09, 23:50
Medlem
Citat:
Emedan jag vägrar att ta diktat från Ditt ansvarslöshetsideologiska håll, så har jag den fullaste förståelse för det. Du är van att få som Du vill och annars kan Du hota och skrämmas med fula tillmälen. När det inte fungerar, så står Du Dig slätt.

Både män och kvinnor måste inse betydelsen av ansvar, men de kan av nödvändighet inte ta exakt samma ansvar. Detta retar feminister och andra moderna derivat av marxister, och vi som är ofina nog att säga emot skall brännmärkas. Så talar totalitarismen!

Idiot, den enda av oss två som uttrycker någon form av totalitarism i frågan om abort är du. Det är du som står för ensidigheten, tvånget och kränkandet av mänskliga rättigheter som just totalitarism står för.
Men som sagt du är för enfaldig och direkt blåst för att ens fatta detta.
Citera
2020-08-09, 23:52
Medlem
Citat:

Idiot, den enda av oss två som uttrycker någon form av totalitarism i frågan om abort är du. Det är du som står för ensidigheten, tvånget och kränkandet av mänskliga rättigheter som just totalitarism står för.
Men som sagt du är för enfaldig och direkt blåst för att ens fatta detta.

Och det är Sverige och min sida som vägrar ta diktat av din sort.
Du tillhör en patetisk minoritet.
Deal with it.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in