Citat:
Ursprungligen postat av
Strix m/94
Själv anser jag att sådana män bäst kastreras, så jag är måttligt imponerad. Men, nu rörde exemplet en svensk ung kvinna på turistresa i främmande land. Hennes ansvar är naturligtvis att undvika oskyddat sex. Det är betydligt enklare för henne att ta ansvar än för en stackars fattig, lokal flicka - men det var inte heller exemplet!
Ja, och hon mötte just en sådan man, och du väljer att gnälla enkom på. ...ta-da!! kvinnan.
som den misogynist du nu är. ALLT är kvinnors fel och ansvar.
Sen kan hon ju ha haft ett preventivmedel, men alltså ett där risken slog till.
och kastrering lär ju inte hjälpa...då är det redan försent, däremot ändrade normer, socialt tryck samt lagar som gör att män fattar in på kroppen att de bär ett ansvar.
Citat:
Nej, men det var heller inte exemplet, för hur det än är så kommer han inte hem gravid.
Nä, han har ju bara en unge nåstans som förmodligen far illa, speciellt om modern befinner sig i ett land med din politik och kvinnosyn.
Citat:
Sedan, hur kan det vara vanligare? Om vi antar att det finns ungefär lika många män som kvinnor, och ungefär lika många homosexuella av respektive kön, så borde det väl leda till att ungefär lika många män som kvinnor har sex? Eller finns det någon annan möjlighet?
Därför att ex. en kvinna som säljer sex som nu har gonorré, har kanske 100 manliga turister som kunder, och kanske bara 2 kvinnliga.
fattar du? är nog rejält vanligare alltså att män kommer hem med gonorré än kvinnor.
Här kan du läsa:
"
Statistik & rapportering
Statistik A–Ö
Statistik inom folkhälsa
Smittsamma sjukdomar
Covid-19 veckorapporter
Analyserad & kommenterad statistik
Statistikdatabaser
Övriga statistikkällor
Om våra datainsamlingar
Inrapportering
Hälsoekonomi
Gonorré 2018
Lyssna
Sammanfattning och bedömning
Under 2018 anmäldes 2 715 fall av gonorré motsvarande en incidens av 27 fall per 100 000 invånare. Det är en ökning med 6 procent jämfört med 2017 (n=2 533) vilket befäster den trend som setts sedan 2009 (figur 1). Av de rapporterade fallen var 76 procent män (n=2066)."
76% är en rätt bra överrepresentation.
https://www.folkhalsomyndigheten.se/folkhalsorapportering-statistik/statistik-a-o/sjukdomsstatistik/gonorre/kommentarer-och-specialstatistik/2018/
Citat:
Så, om jag förstår Dig rätt så bli man mer politiskt lättlurad om man har högre utbildning? Tja, helt omöjligt är det inte. Jag har stött på några stycken. Lyckligtvis visar opinionsundersökningarna att både MP och L ligger under 4%-spärren, så kanske går det lyckligt om två år. Men, man undrar förstås vart alla högutbildade väljare tar vägen...
Fler tramsiga halmbyggen uven.
Du klarar verkligen inte debattera sakligt?
Citat:
Det fanns en sk folkkonservativ falang inom S, ofta manliga LO-arbetare, men de flesta av dessa har nog lämnat för SD eller M numera. De kallades gråsossar.
Nej, varken KVP eller BSS. Finns ens BSS? Trodde inte ens att de varit ett riktigt parti. Måtte varit före min tid. Förr röstade jag KD, men det gick till slut inte. Nu är jag partilös och brukar säga att jag röstar emot MP.
Jag vet det Uven, men återigen att kalla socialdemokrti för konservatism är under all kritik.
KVP är nog partiet för dig.....de är emot aborträtt, har ingenting om jämställdhet, helt fixerade vid heliga konceptionsögonblick....
det enda där ni verkar skilja är att de har lite mer vettig syn på att kivnnor bör få ekonomiska möjligheter att kunna klara bli föräldrar, där du då tycker att de ska STRAFFAS!!!
Alla kvinnor som inte ingår äktenskap ska LIDA typ. och deras barn ska fara maxat illa. Så de små liven verkligen får känna på.
Nästa idé kommen från dig blir väl offentlig floggning, spinnhus, skampåle, fängelse, om kvinnor upptäckts bli gravida utanför ett äktenskap.
Och tja.. då får du som sagt invänta ett fundamentalistiskt islamiskt parti av nån sort.